• proszę, aby uczniowie zapisali tematy lekcji w dniach, kiedy jest j. angielski, a jako potwierdzenie obecności proszę wysyłać zdjęcia notatek lub zadanych ćwiczeń na podany adres e- mail lub komunikator Messanger

 

Zajęcia 25.05 (poniedziałek)

 

klasa 6

Temat lekcji: Sprawdzian wiadomości z rozdziału 6.

Na maile uczniów zostanie wysłany krótki test z rozdziału 6. Proszę o wykonanie go w godzinach zajęć oraz przesłanie wyników (tak jak dotychczas).

W razie problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 11:50- 12:35

 

klasa 5

Temat lekcji: Zainteresowania i hobby.

Na maile uczniów zostanie wysłany plik dźwiękowy do tekstu z podręcznika str. 76 następnie wykonaj ćw. 1 z zeszytu ćwiczeń str. 74. Zapoznaj się również z treścią żółtej tabelki z podręcznika str 76 „Phrase book”, a następnie wykonaj ćw. 2 i 3 z zeszytu ćwiczeń str. 74

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 12:45- 13:30

 

klasa 8

Temat lekcji: Utrwalamy wiadomości.

W ramach zajęć z j. angielskiego proszę obejrzeć program „Szkoła z TVP” we wtorek (26.05) o godz. 11:30 na kanale TVP Sport lub powtórkę o godz. 16:00

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 13:35- 14:20

Wyświetleń: 178 | Dodał: SP | Data: 2020-05-25

Dzień dobry. Dzisiaj proponuję pobiegać na świeżym powietrzu. Temat Marszobieg w terenie.
Zacznijcie od porządnej rozgrzewki. Czas biegu od 15 do 25 minut. Oczywiście jeśli poczujecie zmęczenie przejdźcie do marszu. Powodzenia.

 

Wyświetleń: 113 | Dodał: SP | Data: 2020-05-25

J. polski (25-29 maja) Proszę uczniów, aby:

-zapisać temat

-przyjrzeć się zagadnieniu/przeczytać (w podręczniku)

-opracować w zeszycie notatkę o zagadnieniu, które podam poniżej.

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny/mailowy ze mną.

Szczegółowe informacje dotyczące lekcji i oceniania będą wysyłane na pocztę elektroniczną.

 

Klasa IV

25 i 26 maja 2020 r.  Temat: Marzę, by w przyszłości być…-komiks (s. 322-323)

(I dzień): opisz treść komiksu; (II dzień): przedstaw na rysunku swoje marzenia

27, 28 i 29 maja r.   Temat:  Podsumowanie-artykuł (s.325-326)

(I dzień): przeczytaj artykuł; (II dzień): zadania 1-3 pisemnie; (III dzień): zad. 8-9 pisemnie

 

Klasa V

25.05.2020 r.  Temat: Używamy wielokropka (s.279

Przepisać nową wiadomość i zadania w zeszycie ćwiczeń

26 i 27 maja 2020 Temat: Nie, nie i jeszcze raz nie-pisownia „nie” z różnymi częściami mowy (s.280-281)

Przepisać przypomnienie i nową wiadomość; zadania w zeszycie ćwiczeń

28 i 29 maja 2020    Temat: Już wiem! Już potrafię! (s.282-284)

Rozwiązać zadania do tekstu na s. 283-284

 

Klasa VI

25.05.2020 r.  Temat: Test diagnozujący wiedzę i umiejętności

Testy otrzymacie na pocztę w dokumencie tekstowym WORD (należy otworzyć załącznik w e-mailu, wypełnić zadania, zapisać zmiany i mi odesłać). Przypominam, że kto nie odeśle wypełnionego testu, potraktuję to jak nieobecność.

26 i 27 maja 2020 Temat: Jak poprawnie używać średnika? (s.319-320)

Przepisać nową wiadomość i zadania w zeszycie ćwiczeń

28 i 29 maja 2020    Temat: Walka z plastikiem- artykuł, fakt, opinia, kampania społeczna (s.321-323)

Przypisy 1-4 pisemnie; zadania 1, 6, 7, 10

 

Klasa VII

25, 26 i 27 maja 2020 r.  Temat: Prezentacja multimedialna (s. 318-321)

Zadanie (I dzień): notatka o etapach tworzenia prezentacji multimedialnej i wystąpienia  (s.318) oraz jak poradzić sobie z tremą (s.321)

Zadanie (II dzień): wyjaśnienie czym jest font (krój pisma elektronicznego; po polsku powiedzielibyśmy: czcionka); zadania w zeszycie ćwiczeń

Zadanie (III dzień): wykonaj prezentację/pokaz slajdów, co watro zwiedzić w Gdeszynie (prześlij na pocztę n-la)

28.05.2020    Temat: Skróty i skrótowce (s.322-323)

Notatka o skrótowcach s. 322 (literowce: RP, PRL; głoskowce: WOŚP, GUS; grupowce: Polfa –Polska Farmacja; mieszane: PZKol-Polski Związek Kolarski); odmiana skrótowców; zadania w zeszycie ćw. 1-6/s.61-62

29.05.2020 Temat: Skróty i skrótowce (s.324 )

Notatka o skrótach (np.; dyr.; kg; mgr; cdn.; n.e.; m.st.) s.324; zadania w zeszycie ćw. 7-11

 

Klasa VIII

25.05.2020 r.  Temat: Utrwalamy wiedzę i umiejętności (s.316 )

Zadanie: przepisz przykłady środków stylistycznych ze s. 316 (porównanie, porównanie homeryckie, powtórzenie, pyt. retoryczne, rym, symbol, wyraz dźwiękonaśladowczy)

26 i 27 maja Temat: Temat: E8-utrwalamy wiedzę

Obejrzyj Szkoła z TVP (godz.10.00 lub powtórka o 14.30 w TVP Sport lub na platformie vod.tvp.pl)

28.05.2020    Temat: Utrwalamy wiedzę i umiejętności (s.317 )

Zadanie: przepisz przykłady elementów konstrukcyjnych utworu ze s. 317 (motto, puenta, punkt kulminacyjny, podtytuł) oraz rodzaje komizmu

29.05.2020 Temat: Rozpoznajemy lektury obowiązkowe na fragmentach

Podaj: autora, tytuł i gatunek utworu, z którego pochodzi przytoczony fragment.   

a)      „Niechże będzie dziś wesele
Równie w sercach, jak i w dziele.
Mocium panie, z nami zgoda”

b)     „Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu”

c)      „Umrzeć przyjdzie, gdy się kochało wielkie sprawy głupią miłością”

d)     „-Co ci strzeliło do głowy, dlaczego chciałeś grać lwa?

-Jak to dlaczego… - odpowiedział za Koguta Lis. –Czy widziałeś kiedyś artystę bez ambicji?”

 

--

 

 

Wyświetleń: 255 | Dodał: SP | Data: 2020-05-25

5- latki

 

25.05.2020 poniedziałek

Temat: Poznajemy Warszawę

Karta pracy, cz. 4, s. 33.

Kolorowanie pól na rysunku na wskazane kolory. Rysowanie po śladach rysunku fal.

Karta pracy, cz. 4, s. 34.

Słuchanie tekstu. Rysowanie po śladach rysunków.

 

Ćwiczenia w książce, s. 80, 81.

• Oglądanie komiksu. Słuchanie historyjki. Próby opowiadania jej samodzielnie przez dzieci.

• Odpowiadanie na pytania:

– Jak powstała nazwa Warszawa?

– Czy Warszawa zawsze była stolicą Polski?

– Nad jaką rzeką leży Warszawa?

– Co jest herbem Warszawy? Dlaczego?

• Oglądanie zdjęć współczesnej Warszawy. Opowiadanie o nich.

Karta pracy, cz. 4, s. 35.

Oglądanie mapy Europy. Słuchanie nazw państw należących do UE. Powtarzanie ich. Kolo-rowanie białych miejsc na mapie na niebiesko.

Dzieci kończą zdanie: Gdybym pewnego dnia obudził się w obcym kraju, to…

Karta pracy, cz. 4, s. 36.

Oglądanie zdjęć flag: Niemiec, Polski, Ukrainy i Włoch. Dostrzeganie rytmu wśród ciągu flag i jego kontynuowanie – naklejanie zdjęć odpowiednich flag (z naklejek).

Zabawy na placu przedszkolnym.

Karta pracy, cz. 4, s. 37.

Otaczanie czerwoną pętlą rysunków flag zwróconych w prawą stronę. Otaczanie niebieską pętlą rysunków flag zwróconych w lewą stronę. Kolorowanie flag w wybranej pętli tak, żeby wyglądały jak flagi Polski.

Karta pracy, cz. 4, s. 38.

Odszukiwanie 10 różnic pomiędzy rysunkami. Zaznaczanie ich na rysunku na dole karty. Kolorowanie rysunku, który jest na górze karty.

 

26.05.2020 wtorek

Temat: Łąka i jej mieszkańcy - Na zielonej łące

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 60.

• Dokończenie rysunków według wzoru.

 

Ćwiczenia w książce, s. 82, 83.

• Słuchanie wiersza M. Buczkówny Łąka.

• Opowiadanie o wyglądzie łąki w maju.

• Słuchanie i powtarzanie nazw kwiatów.

Karta pracy, cz. 4, s. 39.

Oglądanie obrazków. Określanie przy każdym obrazku, która zabawka jest lżejsza, a która – cięższa. Kolorowanie rysunków odpowiednich zabawek.

 

Nauka czytania, pisania, liczenia, s. 32.

Przeczytanie tekstów. Narysowanie w ramkach tego, o czym przeczytano.

 

27.04.2020 środa

Temat: Dlaczego potrzebna jest barwa ochronna

Karta pracy, cz. 4, s. 40.

• Rysowanie oburącz po śladach rysunku motyla. Kolorowanie rysunku.

• Odszukiwanie takich samych rysunków motyli. Kolorowanie ich tak samo.

Słuchanie ciekawostek na temat żab.

Nie wszystkie żaby są zielone. Niektóre są różnokolorowe z czerwonymi, brązowymi, a nawet niebieskimi plamkami.

Żaby nie lubią przebywać zbyt długo na słońcu, bo wysusza ich skórę. Nigdy nie piją wody pyszczkiem. A jak to robią, czy wiecie? (Woda przecieka przez ich skórę).

5. Wykonanie pracy plastycznej.

• Dzieci malują swoje żabki na kartonie.

• Oglądają powstałe prace, porównują wygląd

Karta pracy, cz. 4, s. 41.

Rysowanie po śladach – od obrazków gąsienicy motyli: cytrynka, pazia królowej, bielinka, do obrazków motyli.

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 25.

Podzielenie nazw rysunków na głoski. Policzenie głosek w każdej nazwie. Połączenie rysunków z kostkami, na których jest odpowiednia liczba kropek.

28.05.2020 czwartek

Temat: Biedronki, motyle i kwiaty

Karta pracy, cz. 4, s. 42.

Naklejanie obrazków zwierząt (odszukanych w naklejkach) w odpowiednich miejscach na karcie.

 

Ćwiczenia w książce, s. 84.

Układanie zadań do ilustracji przygotowanych przez dzieci.

 

Zapoznanie z monetami o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł i banknotem o nominale 10 zł.

1. Odczytywanie umieszczonych na tablicy wyrazów: bankier, banknoty, bankomat.

Kim jest bankier? Czym się zajmuje?

Do czego służy bankomat?

Co to są banknoty?

Wyodrębnienie wspólnego wyrazu z wyrazów umieszczonych na tablicy (bank).

 

2. Rozmowa na temat banku.

Co to jest bank?

Czy jest potrzebny? Dlaczego?

Kto pracuje w banku?

Co powinni umieć ludzie pracujący w banku?

 

Zabawa Prawda to czy plotka?

Dzieci oceniają, czy wypowiedziane przez nauczyciela zdania są zgodne z prawdą czy nie.

Prawda to czy plotka, …ryby pływają w stawie,

…żaba urodziła kotka, …żaby skaczą po trawie,

…ślimaki to ogromne zwierzaki, …dzięcioł stuka w korę drzewa i robaki z niej wybiera,

…maki to kolorowe ptaki, …kiedy świeci słońce, jest ciepło na łące. Itp.

 

3. Ćwiczenia w książce, s. 85.

Nazywanie jednym słowem tego, co znajduje się w kolejnych ramkach. Liczenie elementów w ramkach. Mówienie, gdzie jest ich najmniej. Określanie, do czego mogą być potrzebne przedmioty umieszczone w trzeciej ramce.

 

29.05.2020 piątek

 

Temat: Zagadki o łące

1. Rozmowa na temat mrówek.

– Gdzie mieszkają mrówki?

– Kto rządzi w mrowisku?

– Z czego słyną mrówki?

 

Rozwiązywanie zagadek.

Dzieci rozwiązują zagadki i wskazują obrazki przedstawiające rozwiązania.

Skaczą po łące, pływają w wodzie, żyją z bocianem w ciągłej niezgodzie. (żaby)

Lata nad łąką w czerwonej kapotce, a na tej kapotce jest kropka przy kropce. (biedronka)

Rośnie nad wodą ten mały kwiat, niebieskim oczkiem patrzy na świat i szepcze skromnie: Nie zapomnij o mnie.

(niezapominajka)

Na zielonej łące rosną ich tysiące, w swej nazwie „sto” mają. Jak się nazywają?

(stokrotki)

Karta pracy, cz. 4, s. 44.

Rysowanie żaby, maka, motyla i ślimaka w odpowiednich ramkach. Kolorowanie rysunków.

3. Karta pracy, cz. 4, s. 45.

Dorysowywanie brakujących części mniszka lekarskiego. Kolorowanie wybranego rysunku.

 

4 –latki

25.05.2020 poniedziałek

Temat: Koncert na łące

Karta pracy, cz. 2, s. 44.

Nazywanie zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Rytmiczne dzielenie ich nazw.

 

Ćwiczenia oddechowe Motyle.

Dzieci tworzą motyle z serwetek, ściskając serwetki w połowie. Dmuchają na nie mocno, dopóki im nie zabraknie tchu.

 

26.05.2020 wtorek

Temat: Biedroneczko, leć do nieba

Kończenie rymowanek dotyczących owadów i roślin spotykanych na łące.

Dzieci wymieniają słowa rymujące się z podanymi słowami.

Trawa, kwiaty, biedronka – to na pewno... (łąka)

Czerwone jak gotowane raki – to... (maki)

Ma żółty środek, białe płatki, łodyga u niej wiotka. Ten łąkowy kwiat to... (stokrotka)

Piegowata dama, po łące chodzi od rana. Wygrzewa się w promykach słonka. To maleńka... (biedronka)

Czy to fruwają kwiaty? Jest ich tyle. Nie! To... (motyle)

Lata, lata koło nosa. Uwaga! To... (osa)

 

Lata, lata obok czoła. Kto to? To miodna... (pszczoła)

 

27.05.2020 środa

Temat: Wiosną na łące

Karta pracy, cz. 2, s. 45.

Kończenie rysunku motyla na dole karty tak, żeby wyglądał jak ten na górze karty. Kolorowanie wybranego rysunku.

Wyjazd na najbliższą łąkę.

Bezpośrednie obserwowanie mieszkańców łąki przez lupy i lornetki.

Rozpoznawanie zwierząt po ich głosach.

Zbieranie roślin do ozdobienia kącika przyrody.

Wspólne zabawy z użyciem piłek.

 

Rozmowa na temat wycieczki.

-Dzielenie się wrażeniami z wycieczki.

-Jakie zwierzęta spotkaliście na łące?

– Czy rozpoznaliście niektóre rośliny?

– Czy słyszeliście głosy zwierząt? Których?

 

28.05.2020 czwartek

Temat: Moi rodzice - Zapach mamy

Rozmowa na temat rodziny.

- Dzieci kolejno wymieniają członków swoich rodzin.

- Co robią w domu wasze mamy?

- Co robią tatusiowie?

– Czy robicie coś wspólnie?

– Jak się czujecie, gdy mamy nie ma w domu?

 

Karta pracy, cz. 2, s. 46.

Kończenie kolorowania rysunku bukietu dla mamy według wzoru. Liczenie kwiatów, podawanie ich nazw. Określanie kolorów – wazonu i róż.

 

29.05.2020 piątek

Temat: Tulipany dla rodziców

Ćwiczenia w książce, s. 56.

Oglądanie obrazka. Określanie, co dla mamy, z okazji jej święta, przygotowała Lena z Lalu-siem, a co przygotował Mikołaj.

Ćwiczenia w książce, s. 57.

Czytanie całościowe wyrazów: mama, tata, Lena, umieszczonych w białych serduszkach. Odszukiwanie ich w czerwonych serduszkach pod danym wyrazem i podkreślanie.

Wyświetleń: 181 | Dodał: SP | Data: 2020-05-25