Witajcie.
Temat: Marszobieg w terenie.
Dzisiaj zróbcie sobie rozgrzewkę, a następnie marszobieg w terenie. Chodzi o bieg spokojnym truchtem, a gdy poczujecie zmęczenie przejdźcie do marszu, chwilę odpocznijcie w marszu i przejdźcie do ponownego truchtu. Ważne żeby marszobieg trwał ok 35 minut. Powodzenia.

 

Wyświetleń: 131 | Dodał: SP | Data: 2020-05-18

JĘZYK ANGIELSKI 18.05

 

  • proszę, aby uczniowie zapisali tematy lekcji w dniach, kiedy jest j. angielski, a jako potwierdzenie obecności proszę wysyłać zdjęcia notatek lub zadanych ćwiczeń na podany adres e- mail lub komunikator Messanger

 

Zajęcia 18.05 (poniedziałek)

 

klasa 3

Temat lekcji: Can I have fish and chips, please?

Na maile uczniów zostanie wysłany plik dźwiękowy do ćwiczeń z podręcznika str. 44-45. Najpierw uczniowie słuchają i powtarzają wyrazy z zielonej ramki (nagranie nr4), następnie słuchają dialogu z ćw. 1 (nagranie nr 5) i starają się powtarzać zwroty z historyjki, korzystając z podpowiedzi w dymkach. Wykonaj ćw. 3 w podręczniku (na podstawie wysłuchanej rymowanki wskaż nazwy potraw- nagranie nr 6).

W razie problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 9:50- 10:35

 

klasa 1

Temat lekcji: I’m happy- ćwiczenia.

Na maile uczniów zostanie wysłany plik dźwiękowy do ćw. 2 w podręczniku str. 75 (nagranie nr 28), dzieci słuchają nagrania i śledzą tekst wzrokiem i starają się go powtórzyć. Następnie wykonują ćw. 3 w zeszycie ćwiczeń str. 89 (pokoloruj obrazki klownów według kodu i napisz po śladzie właściwe słowa) oraz ćw. 4 (napisz po śladzie wyraz zgodny z rysunkiem, określ swoje samopoczucie, narysuj swój portret i uzupełnij zdanie.

W razie problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 10:55- 11:40

 

klasa 6

Temat lekcji: In the future- ćwiczenia.

Pracujemy w zeszycie ćwiczeń str.60-61, wykonujemy ćwiczenia 1-4. Polecenia są w j. polskim jednak gdyby pojawiły się kłopoty- proszę o kontakt.

W razie problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 11:50- 12:35

 

klasa 5

Temat lekcji: Who was Walt Disney?- rozumienie tekstu czytanego.

Na maile uczniów zostanie wysłany plik dźwiękowy do tekstu z podręcznika str. 74 następnie wykonaj ćw. 1 z zeszytu ćwiczeń str. 72. Zapoznaj się również z treścią zielonej tabelki z podręcznika str 75- wyrazy z polskim tłumaczeniem zapisz do zeszytu, a następnie wykonaj ćw. 2 z zeszytu ćwiczeń str. 72

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 12:45- 13:30

 

klasa 8

Temat lekcji: Revision 4- powtórzenie słownictwa z rozdziału 4.

Pracujemy w zeszycie ćwiczeń str 50, wykonujemy ćw. A, B, D oraz E (dla chętnych pozostałe ćwiczenia z tej strony).

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 13:35- 14:20

Wyświetleń: 190 | Dodał: SP | Data: 2020-05-18

5- latki

18.05.2020 poniedziałek

Temat: Trębacz z wieży mariackiej

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 23.

• Nazwanie rysunków. Podzielenie ich nazw na głoski. Dorysowanie lub skreślenie okienek pod rysunkami tak, aby ich liczba odpowiadała liczbie głosek w ich nazwach.

2. Nauka czytania, pisania, liczenia, s. 61.

Karta pracy, cz. 4, s. 27.

Rysowanie coraz mniejszych szlaczków.

19.05.2020 wtorek

Temat: Polska – mój dom

Karta pracy, cz. 4, s. 28.

Kończenie rysowania po prawej stronie kartki takich samych wzorów jak po lewej stronie.

Słuchanie wiersza K. Datkun-Czerniak Dom

Dom to rodzina.

Dobre mamy ręce

co przytulą, pomogą się ubrać szybko.

To tato, który poczyta bajkę na dobranoc,

i nazwie mnie złotą rybką.

Babcia i jej słodkości,

serniki, makowce – pyszności!

Dziadek, który ma dla mnie czas,

i mocno kocha wszystkich nas.

I moje rodzeństwo kochane.

Nigdzie stąd nie wyjadę.

Na zawsze w domu zostanę.

 

Czym jest dom dla autorki wiersza?

Karta pracy, cz. 4, s. 29-30

20.04.2020 środa

Temat: Poznajemy naszą miejscowość

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 24.

Wypowiedzi dzieci na temat ich miejscowości.

– Z czego znany jest nasz region?

– Co jest najbardziej charakterystyczne w naszej miejscowości?

– Co się wam najbardziej podoba?

– Czego chcielibyście się dowiedzieć o swoim regionie?

Karta pracy, cz. 4, s. 31.

Oglądanie zdjęć herbów miast.

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 59.

Rysowanie po śladach rysunków, nie odrywając kredki od kartki.

21.05.2020 czwartek

Temat: Jesteśmy Polakami

Karta pracy, cz. 4, s. 32.

Łączenie obrazków pierników z ich cieniami.

 

Nauka rymowanki.

Jestem Polakiem, a ty – Polką.

Naszym domem Polska jest.

Stolica leży nad Wisłą szeroką,

a Syrenka – to jej herb.

 

Ćwiczenia w książce, s. 78, 79.

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 89.

 

22.05.2020 piątek

 

Temat: Góry, nasze góry

Nauka czytania, pisania, liczenia, s. 62.

• Pisanie liter w liniaturze.

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 90.

Ćwiczenia w zeszycie Nauka czytania, pisania, liczenia, s. 96.

Rozmowa na temat polskiego morza – Bałtyku.

– Czy byliście nad Bałtykiem?

– Czym różni się morze od jeziora?

 

4 –latki

18.05.2020 poniedziałek

Temat: Muzyka ludowa

Rozwiązywanie zagadek.

• Pytanie nietrudne,

niech każdy z was przyzna.

Jak się nazywa nasza ojczyzna? (Polska)

• Powiewa, gdy wiatr się zerwie,

a na niej są biel i czerwień. (flaga Polski)

• Mieszka w górach wielki ptak,

to naszej Polski znak. (godło – orzeł)

• Płynie od gór do morza,

przez Warszawę przepływa –

ta nasza najdłuższa rzeka.

A jak się nazywa? (Wisła)

 

Karta pracy, cz. 2, s. 38.

Oglądanie zdjęć. Słuchanie nazw miejsc, które są na zdjęciach.

 

19.05.2020 wtorek

Temat: Zwiedzamy różne regiony naszego kraju

Karta pracy, cz. 2, s. 39.

Rysowanie po śladzie rysunku flagi. Kolorowanie jej tak, żeby wyglądała jak flaga Polski.

Karty pracy, cz. 2, s. 40, 41.

Słuchanie tekstu o Polsce; powtarzanie go i rysowanie po śladach rysunków

20.05.2020 środa

Temat: Jaka piękna jest Warszawa

Słuchanie opowiadania W. Chotomskiej Wars i Sawa.

Dawno, bardzo dawno temu, nad brzegiem Wisły mieszkał młody rybak Wars. Któregoś dnia, gdy szedł nad rzekę, by zarzucić sieci, usłyszał piosenkę:

„Siedem fal mnie strzeże

i siedem błyskawic.

Kto się ich nie lęka,

niech się tutaj zjawi”.

Piosenkę śpiewała dziewczyna. A głos miała tak piękny, słodki i wdzięczny, że Wars nie zawahał się ani chwili:

– Nie bój się niczego! – zawołał. Wskoczył do swojej łodzi i popłynął. Ledwo jednak odbił od brzegu, rozpętała się straszna burza.

– Roztrzaskamy ci wiosła! – syczały błyskawice.

– Porwę twoje sieci na strzępy! – ryczał wiatr.

– Zatopimy łódź! – groziły fale.

Ale Wars płynął tak szybko, że ani wiatr, ani fale, ani błyskawice nie mogły go dogonić. Kiedy był już na środku rzeki, wśród wzburzonych fal ujrzał dumną postać: pół rybę, pół dziewczynę. Była to syrena.

Zdziwił się Wars. Podpłynął bliżej, wyciągnął rękę. Syrena podała mu tarczę i miecz. I nagle... zmieniła się w piękną dziewczynę.

– Na imię mam Sawa – powiedziała. – Teraz ty broń mnie, rzeki i miasta.

A potem było jak w bajce:

– Żyli długo i szczęśliwie

dzielny Wars i piękna Sawa.

Rosło miasto nad Wisłą –

dzielna, piękna Warszawa.

Fale płyną jak dawniej...

Wiatr powtarza piosenkę.

– Jaki herb ma Warszawa?

– Syrenkę!

3. Rozmowa na temat opowiadania.

Gdzie mieszkał Wars?

Kto śpiewał piosenkę?

Jak miała na imię syrena? Jak wyglądała?

Co Sawa dała Warsowi? Po co dała mu miecz i tarczę?

Jak nazywa się miasto, które powstało z rybackiej osady?

Skąd powstała nazwa Warszawa?

Nad jaką rzeką leży Warszawa? Jaki ma herb?

 

21.05.2020 czwartek

Temat: Wiosna na łące. Grasz w zielone?

 

Słuchanie wiersza.

 

– Proszę o zielone! –

zaklekotał bociek

do zielonej żabki,

co siedziała w błocie.

Ale mądra żabka

prędko myk pod wodę:

– Miłe mi, bocianie,

moje życie młode.

Rosły w błocie modre

niezapominajki

i boćkowi rzekły:

– Znamy takie takie bajki!

Chciałbyś żabkę połknąć,

lecz się obejdź smakiem,

żabka gra w zielone

z młodym tatarakiem!

 

Rozmowa na temat opowiadania.

O co prosił bociek żabkę?

Co zrobiła żabka?

Co powiedziały niezapominajki?

Jakie znacie rośliny, przedmioty, zwierzęta w kolorze zielonym?

 

Ćwiczenie w książce, s. 54.

 

22.05.2020 piątek

Temat: Kolorowa łąka

Rozwiązywanie zagadek.

• W kropki ma spódnicę,

chętnie zjada mszyce. (biedronka)

• Ma sto biało-różowych płatków

wokół żółtego środka.

Każdy odgadnie, że to... (stokrotka)

• Lata nad kwiatami

i sam wygląda jak kwiat.

Co to za owad?

Czy ktoś już zgadł? (motyl)

• Latają, bzykają

i miodek nam dają. (pszczoły)

 

Karta pracy, cz. 2, s. 42.

Oglądanie obrazka przedstawiającego łąkę. Odszukanie wśród naklejek obrazków pięciu pszczół. Naklejenie ich nad łąką.

 

Słuchanie wiersza I. R. Salach Łąka.

Łąka tylu ma mieszkańców,

zwierząt, roślin kolorowych.

Tu motylek, a tam pszczółka,

tutaj kwiatek – o, różowy!

Z kopca wyszedł krecik mały,

obok niego idzie mrówka.

Na rumianku w krasnej sukni

przycupnęła boża krówka.

Nad tą łąką kolorową

bal wydały dziś motyle.

Zapraszają wszystkie dzieci,

więc zatańczmy z nimi chwilę.

 

Rozmowa na temat wiersza.

Jakie zwierzęta spotykamy na łące? Jakie rośliny rosną na łące?

Karta pracy, cz. 2, s. 43.

Kończenie kolorowania obrazka. Liczenie na nim kwiatów i zwierząt.

Wyświetleń: 185 | Dodał: SP | Data: 2020-05-18

Wytyczne –j. polski (18-22 maja) 
Proszę uczniów, aby:

-zapisać temat

-przyjrzeć się zagadnieniu/przeczytać (w podręczniku)

-opracować w zeszycie notatkę o zagadnieniu, które podam poniżej.

 

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny/mailowy ze mną.

Szczegółowe informacje dotyczące lekcji i oceniania będą wysyłane na pocztę elektroniczną.

 

Klasa IV

18.05.2020 r.  Temat: Zdanie pojedyncze a złożone (s. 316-317)

Zadania w zeszycie ćwiczeń

19 i 20 maja 2020 Temat: Zdanie pojedyncze rozwinięte i nierozwinięte (s.318-319)

 Przepisać nową wiadomość; na drugi dzień zadania 1-3 w zeszycie ćwiczeń

21 i 22 maja.2020    Temat: Przecinek w zdaniu złożonym (s.320)

Przepisać nową wiadomość i zadania w zeszycie ćwiczeń

 

Klasa V

18.05.2020 r.  Temat: Rodzaje prasy, artykuł, lid, nagłówek (s.271 )

Pisemnie nowa wiad. i rodzaje prasy

19.05.2020 Temat: Ludzie prasy, artykuł, lid, fakt i opinia (s.272)

 Nowa wiadomość pisemnie: nagłówek, lid, opinie; copywriter, operator DTP

20.05.2020 r.   Temat:  Czym dopełnić zdanie?-dopełnienie (s.275)
  Zadania w zeszycie ćw.(s.52-53)

21.05.2020    Temat: Czym dopełnić zdanie?-okolicznik (s.277)

Zadania w zeszycie ćw. (s.54-56)

22.05.2020 Temat: Czym dopełnić zdanie?-dopełnienie i okolicznik

Zadania w zeszycie ćw. (s.57) lub zaloguj się na epodreczniki.pl

 

Klasa VI

18.05.2020 r.  Temat: Akcent i intonacja (s.310 )

Zadania w zeszycie ćwiczeń

19 i 20 i 21 maja 2020 (3 dni): Pisownia wyrazów z ó, u, rz, ż, ch, h (s.312-315)

 Zadania w zeszycie ćwiczeń

22.05.2020 Temat: Człowiek i natura-uosobienie,epitet(s. 318)

Notatka o wierszu (podmiot, sytuacja liryczna, epitety, uosobienie)

 

Klasa VII

18.05.2020 r.  Temat: Brak nadziei-o kompleksach (s. 305-307)

Zadania 1-5 pisemnie

19.05.2020 Temat: Nie tracić nadziei-niepełnosprawność w filmie „Chce się żyć” (s.308-310)

 Przypisy 2 i 4 pisemnie; zadanie: 1,2,5 pisemnie

20.05.2020 r.   Temat: Wola przetrwania-Bear Grylls, paradoks (s.311-113)
  Przypisy 2 i 6 pisemnie; paradoks (s.341) pisemnie; zadanie 1 pisemnie

21 i 22 maja 2020    Temat: Wywiad (s.314-315)

Zadanie: przepisać „Wywiad składa się z…” (s.314); ułożyć i napisać wywiad z wybranym sportowcem

 

Klasa VIII

18.05.2020 r.  Temat: Podsumowanie-mapy myśli (s.299-301)

Zadanie: przerysować schematy ze s. 300; przeczytać tekst

19.05.2020 Temat: Podsumowanie-tekst nieliteracki (s.301-302)

 Zadania pod tekstem rozwiązać

20 i 21 maja 2020 r.   Temat: E8-ćwiczymy zadania testowe

 Poćwicz rozwiązywanie zadań ze strony:cke.gov.pl (egzamin ósmoklasisty)

22.05.2020 Temat: E8-utrwalamy wiedzę

Obejrzyj Szkoła z TVP (godz.10.00 lub powtórka o 14.30 w TVP Sport lub na platformie vod.tvp.pl)

 
Wyświetleń: 206 | Dodał: SP | Data: 2020-05-18