Temat: Prowadzenie piłki wewnętrzną częścią stopy.
Witajcie. Dzisiaj zajęcia z piłki nożnej. Takie ćwiczenia wykonuje się prawie na każdym treningu piłkarskim, nie są trudne, a bardzo dobrze wpływają na poprawę techniki piłkarza. Poniżej link:
https://ewf.h1.pl/student/?token=ceLa6wVsaA85V9cdsFBVg1jRiwYRvyVvEUChf27NEUfO9FxAd3
Miłej zabawy i pamiętajcie o porannych ćwiczeniach i rozgrzewce.

Wyświetleń: 181 | Dodał: SP | Data: 2020-05-08

5- latki

 

11.05.2020 poniedziałek

Temat: Teatrzyk paluszkowy

 

Karta pracy, cz. 4, s. 18.

Kolorowanie w polach po prawej stronie karty tych samych miejsc, które są pokolorowane po lewej stronie karty.

Słuchanie utworu D. Ślepowrońskiej Smoczy karnawał

Król: Jestem smutny niesłychanie,

smok, co dotąd smacznie spał,

znów zażądał pięknych panien.

Chór: Tyś mu, królu, panny dał?!

Król: Ach, wszak bestia ogniem zionie!

Och, przeżyłem straszny szok.

Tnie ogonem po koronie...

Smok: Cisza! Teraz mówi smok!

Słuchaj, królu, żadnych kantów!

Bo nie spuszczam z ciebie oka.

Przyślij do mnie muzykantów!

Król: Muzykanci, marsz do smoka!

Smok: Niechaj zagra muzyka!

W końcu mamy nowy rok!

Wszystkie panny do walczyka!

Będzie z wami tańczył smok.

Król: Nie rozumiem tego wcale.

Nie je panien? Zwyczaj zmienia?

Smok: Lubię bale w karnawale.

Panny nie są do jedzenia!

Chór: Tańczyły więc wszystkie panny

sambę, twista, bossa novę.

Zemdlał król, choć nie był ranny.

Smok pięciorgiem nóg stepował.

Każdą z pięciu głów się śmiał

i wyborny humor miał.

Rozmowa na temat utworu.

Dlaczego król był smutny?

Czego zażądał smok?

Ile głów miał smok?

Co to jest karnawał?

Co lubi smok w karnawale?

Jak skończyła się ta historia?

Jak inaczej można przedstawić ten utwór?

 

Karta pracy, cz. 4, s. 19.  Rysowanie coraz mniejszych szlaczków.

 

12.05.2020 wtorek

Temat: Muzyka jest wszędzie - Dźwięki wokół nas

 

Krótka rozmowa na temat Co to jest orkiestra?

Jakie instrumenty grają w orkiestrze?

Dzięki czemu muzycy grający w orkiestrze wiedzą, jak mają grać?

Jak nazywają się znaki, dzięki którym muzycy wiedzą, w jaki sposób grać?

 

Karta pracy, cz. 4, s. 20.

Co kojarzy się z muzyką? Rysowanie przedmiotów, które są źródłami muzyki. Mówienie rymowanki z różnymi emocjami.

 

Ćwiczenia w książce, s. 76.

Nazywanie instrumentów perkusyjnych przedstawionych na zdjęciach. Granie na domowych instrumentach.

 

13.04.2020 środa

Temat: Jesteśmy muzykalni

 

Nauka czytania, pisania, liczenia, s. 59

Karta pracy, cz. 4, s. 21.

Kończenie ozdabiania grzechotki (marakasów).

Karta pracy, cz. 4, s. 22.

Wyklaskiwanie podanych rytmów. Nazywanie narysowanych instrumentów i osób, które na nich grają. Kolorowanie rysunków wybranych instrumentów.

14.05.2020 czwartek

Temat: Muzykalna folia

 

Nauka czytania, pisania, liczenia, s. 60.

Karta pracy, cz. 4, s. 23.

Odszukiwanie na dużym zdjęciu instrumentów przedstawionych na zdjęciach na dole karty. Nazywanie ich.

Karta pracy, cz. 4, s. 24.

Ćwiczenie graficzne Dorysuj lub skreśl.

Przeliczenie kropek w kołach i sprawdzenie, czy w kolumnie, przy której się one znajdują, jest taka sama liczba instrumentów. (Jeśli jest ich zbyt mało, należy je dorysować, jeśli zbyt dużo – skreślić).

 

15.05.2020 piątek

Temat: Gramy i śpiewamy

 

Karta pracy, cz. 4, s. 26.

Śpiewanie ulubionej piosenki głosami zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Rysowanie po śladach rysunków spirali i jednoczesne wypowiadanie na wydechu aaaaaa..., dopóki nie braknie tchu.

Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.

Ćwiczenia w książce, s. 77.

Opowiadanie o obrazku, śpiewając o nim. Nazywanie instrumentów przedstawionych na zdjęciach. Dzielenie ich nazw na sylaby i na głoski.

 

4 –latki

11.05.2020 poniedziałek

Temat: Śpiewaj tak jak on

 

Zabawa ilustracyjna przy piosence.

I. Szumią w lesie stare drzewa,

kos piosenkę z nami śpiewa.

Ref.: Śpiewaj, śpiewaj tak jak on:

din, don, din, don, din, don.

II. Siedzi czyżyk na gałązce,

szpak zaprosił go na koncert.

Ref.: Śpiewaj, śpiewaj... jw.

III. Dzięcioł stuka w korę drzewa,

cały las już z nami śpiewa

Ref.: Śpiewaj, śpiewaj... jw.

Dzieci: maszerują po sali w parach, zatrzymują się, odwracają twarzami do siebie i maszerują w miejscu rytmicznie klaszczą: raz w swoje, dłonie, raz w dłonie partnera, jedno dziecko z pary przykuca, drugie kłania się przed nim, a ono w tym czasie wstaje, jedno dziecko z pary wystawia przed siebie otwartą dłoń, a drugie stuka

w nią zgiętym palcem wskazującym, . maszerują w kółko w parze,

 

Ćwiczenia w książce, s. 53.

Nazywanie instrumentów przedstawionych na zdjęciach – samodzielnie lub z pomocą nauczy-ciela. Rytmiczne dzielenie ich nazw (na sylaby).

 

12.05.2020 wtorek

Temat: Malowanie muzyki

 

Słuchanie wiersza T. Fiutowskiej Żabki.

Przed groźnym boćkiem

cztery żabki małe

do stawu skakały.

Pierwsza – hyc!

Druga – hyc!

Trzecia – hyc!

A ta czwarta – nic.

Bociek nad nią stoi,

już otwiera dziób,

a ona do wody chlup!

Ona – myk,

ona – bryk,

bociek nie ma nic!

 

Rozmowa na temat wiersza.

– Dlaczego żabki uciekały przed bocianem?

 

Karta pracy, cz. 2, s. 36.

Łączenie liniami zdjęć instrumentów ze zdjęciami, na których są ich powiększone fragmenty

 

03.05.2020 środa

Temat: Koncert muzyczny.

 

Słuchanie wiersza T. Fiutowskiej Koncert.

Czytanie całościowe wyrazu koncert.

Wyjaśnienie, co oznacza słowo koncert.

 

Słuchanie wiersza.

W zaroślach nad stawem

świerszcze koncert dają.

W malowniczym, pięknym miejscu

filharmonię mają.

Stroją struny przy skrzypeczkach,

smyki woskiem pociągają.

Świerszcz – dyrygent – znak już daje,

koncert zaczynają.

Z lewej strony pierwsze skrzypce,

z prawej grają drugie.

Rozbrzmiewają piękne dźwięki

serenady długiej.

Nagle wiatr przyfrunął!

Już gra ze świerszczami.

Żaby biją brawa

żabimi łapkami.

Wielka to przyjemność

słuchać tej muzyki,

przyznali to nawet

śpiewacy – słowiki.

Rozmowa na temat wiersza.

Wyjaśnienie znaczenia słów: filharmonia, dyrygent, serenada, smyki.

Kto dawał koncert nad stawem?

Na jakich instrumentach grały świerszcze?

Kto dał znak do rozpoczęcia koncertu?

Czy słuchaczom podobał się koncert?

 

14.05.2020 czwartek

Temat: Moja miejscowość, mój kraj - Mieszkam w...

 

Rozmowa na temat miejsca zamieszkania.

 

Jak nazywa się nasza miejscowość?

Czy nasza miejscowość to miasto, czy wieś?

Po czym to poznajemy?

W jakim państwie się znajduje?

Co wam się podoba w waszej miejscowości?

Czy znacie nazwy ulic, przy których mieszkacie?

Co można zrobić, żeby nasza miejscowość była jeszcze piękniejsza?

 

15.05.2020 piątek

Temat: Budujemy dom

 

Wykonanie pracy plastycznej: Mój dom.

Zabawa słowna Co by było, gdyby…?

Dzieci odpowiadają na pytania nauczyciela.

Co by było, gdyby w miastach nie było ulic?

Co by było, gdyby domy unosiły się jak balony?

Co by było, gdyby w rzekach zamiast wody płynął sok pomarańczowy?

Wyświetleń: 125 | Dodał: SP | Data: 2020-05-08