08:01
J.polski 25-29 maja

J. polski (25-29 maja) Proszę uczniów, aby:

-zapisać temat

-przyjrzeć się zagadnieniu/przeczytać (w podręczniku)

-opracować w zeszycie notatkę o zagadnieniu, które podam poniżej.

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny/mailowy ze mną.

Szczegółowe informacje dotyczące lekcji i oceniania będą wysyłane na pocztę elektroniczną.

 

Klasa IV

25 i 26 maja 2020 r.  Temat: Marzę, by w przyszłości być…-komiks (s. 322-323)

(I dzień): opisz treść komiksu; (II dzień): przedstaw na rysunku swoje marzenia

27, 28 i 29 maja r.   Temat:  Podsumowanie-artykuł (s.325-326)

(I dzień): przeczytaj artykuł; (II dzień): zadania 1-3 pisemnie; (III dzień): zad. 8-9 pisemnie

 

Klasa V

25.05.2020 r.  Temat: Używamy wielokropka (s.279

Przepisać nową wiadomość i zadania w zeszycie ćwiczeń

26 i 27 maja 2020 Temat: Nie, nie i jeszcze raz nie-pisownia „nie” z różnymi częściami mowy (s.280-281)

Przepisać przypomnienie i nową wiadomość; zadania w zeszycie ćwiczeń

28 i 29 maja 2020    Temat: Już wiem! Już potrafię! (s.282-284)

Rozwiązać zadania do tekstu na s. 283-284

 

Klasa VI

25.05.2020 r.  Temat: Test diagnozujący wiedzę i umiejętności

Testy otrzymacie na pocztę w dokumencie tekstowym WORD (należy otworzyć załącznik w e-mailu, wypełnić zadania, zapisać zmiany i mi odesłać). Przypominam, że kto nie odeśle wypełnionego testu, potraktuję to jak nieobecność.

26 i 27 maja 2020 Temat: Jak poprawnie używać średnika? (s.319-320)

Przepisać nową wiadomość i zadania w zeszycie ćwiczeń

28 i 29 maja 2020    Temat: Walka z plastikiem- artykuł, fakt, opinia, kampania społeczna (s.321-323)

Przypisy 1-4 pisemnie; zadania 1, 6, 7, 10

 

Klasa VII

25, 26 i 27 maja 2020 r.  Temat: Prezentacja multimedialna (s. 318-321)

Zadanie (I dzień): notatka o etapach tworzenia prezentacji multimedialnej i wystąpienia  (s.318) oraz jak poradzić sobie z tremą (s.321)

Zadanie (II dzień): wyjaśnienie czym jest font (krój pisma elektronicznego; po polsku powiedzielibyśmy: czcionka); zadania w zeszycie ćwiczeń

Zadanie (III dzień): wykonaj prezentację/pokaz slajdów, co watro zwiedzić w Gdeszynie (prześlij na pocztę n-la)

28.05.2020    Temat: Skróty i skrótowce (s.322-323)

Notatka o skrótowcach s. 322 (literowce: RP, PRL; głoskowce: WOŚP, GUS; grupowce: Polfa –Polska Farmacja; mieszane: PZKol-Polski Związek Kolarski); odmiana skrótowców; zadania w zeszycie ćw. 1-6/s.61-62

29.05.2020 Temat: Skróty i skrótowce (s.324 )

Notatka o skrótach (np.; dyr.; kg; mgr; cdn.; n.e.; m.st.) s.324; zadania w zeszycie ćw. 7-11

 

Klasa VIII

25.05.2020 r.  Temat: Utrwalamy wiedzę i umiejętności (s.316 )

Zadanie: przepisz przykłady środków stylistycznych ze s. 316 (porównanie, porównanie homeryckie, powtórzenie, pyt. retoryczne, rym, symbol, wyraz dźwiękonaśladowczy)

26 i 27 maja Temat: Temat: E8-utrwalamy wiedzę

Obejrzyj Szkoła z TVP (godz.10.00 lub powtórka o 14.30 w TVP Sport lub na platformie vod.tvp.pl)

28.05.2020    Temat: Utrwalamy wiedzę i umiejętności (s.317 )

Zadanie: przepisz przykłady elementów konstrukcyjnych utworu ze s. 317 (motto, puenta, punkt kulminacyjny, podtytuł) oraz rodzaje komizmu

29.05.2020 Temat: Rozpoznajemy lektury obowiązkowe na fragmentach

Podaj: autora, tytuł i gatunek utworu, z którego pochodzi przytoczony fragment.   

a)      „Niechże będzie dziś wesele
Równie w sercach, jak i w dziele.
Mocium panie, z nami zgoda”

b)     „Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu”

c)      „Umrzeć przyjdzie, gdy się kochało wielkie sprawy głupią miłością”

d)     „-Co ci strzeliło do głowy, dlaczego chciałeś grać lwa?

-Jak to dlaczego… - odpowiedział za Koguta Lis. –Czy widziałeś kiedyś artystę bez ambicji?”

 

--

 

 

Wyświetleń: 255 | Dodał: SP | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0