HISTORIA

 

Klasa VIII

 

30.03..2020 r. 

- Ze względu na próbny egzamin z j. polskiego uczniowie zapiszą temat 

Temat: Początek opozycji , wydarzenia z 1968 r. 

Obowiązkiem każdego ucznia jest przeczytanie w podręczniku str. 190 – 191 ( do grudzień 1970). Bez wykonywania ćwiczeń.

 

31.03.2020 r.

Temat: Grudzień 1970 r.

  1.    Protesty na Gdańsku

  2.  ,, Upadek Gomułki’’

  3. Edward Gierek I sekretarzem KC PZPR

Zadanie domowe: Wykonaj ćwiczenia str. 80-81. I prześlij na spgdeszyn1@o2.pl do piątku.

 

31..03.2020 r. i 01.04. 2020 r. 

 

Klasa VII

Temat: Świat po I wojnie światowej- Nowa Europa ( str. 190 – 191)

  1. Nowa Mapa Europy

  2. Konferencja w Locarno 1925 r.

  3. Liga Narodów 

  4. Ogólnoświatowy kryzys gospodarczy

 Zadanie domowe: roszę wykonać ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń do tematu Świat po I wojnie światowej.

 Zdjęcie ćwiczenia 1 i 2 proszę przesłać  na spgdeszyn1@o2.pl  

31.03.2020 r.

Klasa VI   

Temat: Konstytucja 3 Maja ( str. 169- 171 do konfederacji targowickiej)

  1. Reformy Sejmu Wielkiego

  2. Okoliczności uchwalenia Konstytucji 3 maja

  3. Postanowienia Konstytucji 3 Maja z 1791 r. 

  4. Obraz Jana Matejki Konstytucja 3 maja

 

Zadanie domowe                                                                                                    ćwiczenia: 

 1 i 4 str.85 i 5 str. 86. Zdjęcie wykonanych ćwiczeń proszę przesłać na spgdeszyn1@o2.pl   celem oceny do piątku razem ze zdjęciami z dnia następnego

 

01.04. 2020 r.

Klasa VI

Temat: Upadek Konstytucji 3 maja

  1. Konfederacja Targowicka

  2. Wojna polsko- rosyjska

  3. Order Virtuti Militari

  4. Drugi rozbiór Polski 1793 r

Zadanie domowe                                                                                                    ćwiczenia: 

 2,3 i 4 str.85 i 6 str. 86 i 7 str. 87 Zdjęcie wykonanych ćwiczeń proszę przesłać na spgdeszyn1@o2.pl  lub telefon 506585203 celem oceny do piątku razem ze zdjęciami z dnia poprzedniego.

01.04.2020 r.

Klasa V

Temat: Zjazd gnieźnieński

  1. Otton III

  2. Zjazd w Gnieźnie 1000 r. 

  3. Skutki zjazdu w Gnieźnie

Zadania domowe: Cw. 1 – 6 str. 92-94

Zdjęcie wykonanych ćwiczeń proszę przesłać na spgdeszyn1@o2.pl   do poniedziałku.

 

02.04.2020 r.

Klasa V 

Temat: Panowanie Bolesława Chrobrego

  1. Wojna z cesarstwem

  2. Pokój w Budziszynie 1018 r.

  3. Wyprawa na Ruś Kijowską 1018 r. 

  1. przyłączenie Grodów Czerwieńskich

  1. Koronacja królewska 1025 r.

  2. Znaczenie koronacji Królewskiej.

Zadanie: Zaloguj się na e-podręcznikach.pl za pomocą otrzymanych  od wychowawcy danych. Przeczytaj zlecone tam zadania, wykonaj ćwiczenia i sprawdź poprawność. Nauczyciel będzie miał wgląd jak każdy uczeń rozwiązał ćwiczenia.

 

02.04.2020 r. 

Klasa IV

Temat: Tajemnice sprzed wieków.

Przeczytaj uważnie tekst w podręczniku str. 108- 109 

W zeszycie odpowiedz na pytanie kto wynalazł promienie X i gdzie to promieniowanie wykorzystujemy. 

Wyświetleń: 208 | Dodał: SP | Data: 2020-03-30

Wytyczne informatyka

 

01.04.2020 kl. IV Temat: Wprowadzenie do środowiska Scratch – materiał udostępniony na portalu  https://epodreczniki.pl/ za pomocą logowania ucznia

 

01.04.2020 kl. V Temat w podręczniku: Nie tylko ilustracje. Dźwięk i wideo w prezentacji oraz materiał udostępniony na https://epodreczniki.pl/ po zalogowaniu. Przygotowaną prezentację proszę wysłać do 08.04.2020

02.04.2020 kl. VI Temat Razem możemy więcej o społeczności użytkowników Scratcha – proszę przeczytać temat w podręczniku oraz obejrzeć  Film na YouTobe: Gra Scratch wyścigi dla dwóch osób Link https://www.youtube.com/watch?v=ijS_rVJhm78 

 

01.04.2020 kl. VII Temat: Formatowanie tekstu – materiał udostępniony na  https://epodreczniki.pl/ po zalogowaniu na stronie

 

01.04.2020 kl. VIII Temat: Projekty multimedialne – prezentacja (realizujemy zadanie „Moje szkolne wspomnienia” – prezentacja) dodatkowo zachęcam do odwiedzenia strony  https://epodreczniki.pl/ tam dostępny jest materiał po zalogowaniu Projektowanie elementów prezentacji

Wytyczne matematyka:

Klasa IV

30.03.20 i 31.03.20 Temat: Liczby mieszane

  • Liczby mieszane

  • Ułamki właściwe                        str. 84

  • Ułamki niewłaściwe

Zad 1 Poziom A,B,C (przykład a,b,c) str. 87 Czy już umiem” str. 88 I, II, III (praca domowa)

01.04.20 (środa) Temat: Ułamek jako iloraz – analiza przykładów str. 90 Zad 1 Poziom A, B, C (przykłady a, b, c str. 91) Z zeszytu ćwiczeń wykonaj 3 dowolne zadania z tego tematu

02.04.20 (czwartek) Temat: Dodawanie i odejmowanie ułamków

  • Zapisz reguły str 94 i 95 

  • Zad 1 Poziom A, B, C, D  str. 96 przykład a, b, 

  • Zad 2 str. 96 i 97 Poziom A, B, C, D (przykład a, b)

 Klasa V

30.03.20 i 31.03.20 Temat: Jednostki pola i ich zamiana

  • Epodręcznik – zaloguj się i wykonaj ćwiczenia

02.04.20 (środa) 03.04.20 (czwartek) Temat: Powtórzenie wiadomości – Pola figur

  • Epodręcznik (trening mistrza)

  • Zeszyt ćwiczeń str. 121 rozwiązać 3 dowolne zadania w zeszycie i przesłać na pocztę (anna.biernacka@o2.pl do 03.04.2020)

Klasa VI

30.03.20 i 31.03.20 Temat: Zamiana jednostek (2 jednostki lekcyjne)

  • Epodręcznik – zaloguj się i wykonaj udostępnione zadania związane z tematem

  • Przepisz do zeszytu i „zapamiętaj” str. 115

  • Zad 1, 2, 3,  str. 117

  • Czy już umiem I II III str. 119

01.04.20 i 02.04.20 Temat: Siatki brył

  • Zad 1 i 2 str.123

  • Zad 5 i 6 str.124

  • Ćwiczenie str. 116 i 117

 

Klasa VII

30.03.20 i 31.03.20 Temat: Powtórzenie wiadomości - Równania (2 jednostki lekcyjne)

  • Wykonaj powtórzenie z zeszytu ćwiczeń

  • Zestaw V str 255 Zad 1, 2, 3, 6, 7a

01.04.20 i 02.04.20 Temat: Twierdzenie Pitagorasa (2 jednostki lekcyjne)

  • Narysuj rysunek i zapisz wzór z tabelki str 261 oraz twierdzenie

  • Ćw.  2 str. 262

  • Ćw.  3 str. 263

  • Zad 1 Poziom A, B, C, D  str. 265 przykład a, b, 

  • Zad 2 Poziom A, B, C,   str. 266 przykład a, b, 

  • Praca domowa: Zad 6 a,b,c, str. 267

 

Klasa VIII

30.03.20 i 31.03.20 Temat: Figury płaskie cz I (2 jednostki lekcyjne)

  • Powtórz wzory na str. 244

  • Przygotuj się do próbnego egzaminu (Arkusz egzem. Nr 2)

01.04.20 i 02.04.20 Temat: Figury płaskie cz II (2 jednostki lekcyjne)

  • Powtórzenie str. 248 zad od 1 do 6 str. 289

  • Ćw.  2 str. 262

  • Ćw.  3 str. 263

  • Zad 1 Poziom A, B, C, D  str. 265 przykład a, b, 

  • Zad 2 Poziom A, B, C,   str. 266 przykład a, b, 

  • Praca domowa: Zad 6 a,b,c, str. 267

 

Wyświetleń: 272 | Dodał: SP | Data: 2020-03-30

Witam was serdecznie. Dziś zachęcam was do lektury o higienie na zajęciach wf (poniżej), oraz do zabawy w ruletkę. 

Temat: Kształtujemy sprawność fizyczną. Zabawy i gry. 
link do ruletki: https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia

Higiena okresu dojrzewania. Higiena osobista na lekcjach wf

Okres dojrzewania jest to czas między dzieciństwem a dorosłością, charakteryzujący się zmianami w budowie, wyglądzie ciała (dojrzewania biologiczne), psychice (dojrzewanie psychiczne)

Aby zniwelować lub zmniejszyć problemy wywołane dojrzewaniem należy przestrzegać określonej higieny, która odgrywa kluczową rolę w akceptacji siebie i akceptacji przez otoczenie.

W tym okresie należy nieco więcej uwagi poświęcać higienie osobistej ze względu na wzmożoną aktywność gruczołów potowych i łojowych (częste kąpiele, dezodoranty, szampony do włosów przetłuszczających się, przeciwłupieżowe).

W przypadku trądziku młodzieńczego wskazana jest konsultacja z lekarzem dermatologiem lub używanie przeznaczonych do jego zwalczania preparatów.

Zajęcia wychowania fizycznego wymagają od młodego organizmu wzmożonej aktywności fizycznej, a co za tym idzie wywołuje szczególnie wzmożoną potliwość.

Należy stosować dezodoranty lub antyperspiranty, przebrać się w odpowiedni strój (czysty i schludny), obuwie sportowe, spiąć włosy, wyjąć kolczyki.

Po zajęciach najlepiej wziąć prysznic. Jeśli nie ma takiej możliwości można zastosować chusteczki odświeżające.

Swoją aktywność fizyczną dostosować do możliwości czyli nie ćwiczyć ponad swoje siły.

Medyczne aspekty dojrzewania: 

Potliwość, Zmiany skórne (trądzik młodzieńczy), osłabienie odpornościowe

Bardzo istotną sprawą jest właściwe odżywianie się

Regularne (4-5 razy dziennie),

Urozmaicone (będące źródłem białka, węglowodorów, tłuszczów, witamin, makro i mikroelementów), lekkostrawne, bez stosowania ograniczeń dietetycznych

Na poprawę sylwetki i wzmocnienie odporności najlepszą drogą jest aktywność fizyczna, która również wpływa na wydolność układu oddechowego i krążenia.

Nie bez znaczenia jest odpowiedni ubiór; chłopcy nie powinni nosić zbyt wąskich spodni, co może skutkować ograniczeniem lub utratą płodności.

Dziewczęta również nie powinny nosić zbyt obcisłej odzieży, szczególnie wykonanych z tworzyw sztucznych co może skutkować stanami zapalnymi skóry itd.

Wyświetleń: 202 | Dodał: SP | Data: 2020-03-30

Język rosyjski

 

Kl. VII

 

Proszę o potwierdzenie obecności poprzez Messenger na początku zajęć (zgodnie z planem).

 

Data: 30.03.2020r.  (Przypominam o zapisywaniu dat słownie w języku rosyjskim)

Temat: Где учатся твои друзья?

 

Wykonaj polecenia:

 

1. Wykonaj zadanie 3 str. 53 i odpowiedz na pytania gdzie uczą się podane osoby.         Odpowiedzi zapisz w zeszycie.

2. Odpowiedz pisemnie na pytanie Где ты учишься?

3. Wykonaj zad. 5 str. 53 (odpowiedzi zapisz w zeszycie)

4. Wysłuchaj nagrania z zad. 6 str.53 i poćwicz czytanie, zwróć uwagę na akcenty w wyróżnionych wyrazach.

5. Przeczytaj informację Czy wiesz, że… (w mailu). 

 

Przypominam, że jesteśmy w stałym kontakcie podczas trwania zajęć, zgodnie z ustaleniami!

 

 

kl. VIII

 

Proszę o potwierdzenie obecności poprzez Messenger na początku zajęć (zgodnie z planem). 

 

Data: 31.03.2020r. (Przypominam o zapisywaniu dat słownie w języku rosyjskim)

Temat: В ресторане.

 

 Wykonaj polecenia:

1. Zad. 4a str.45 Przeczytaj tekst o różnych lokalach gastronomicznych, następnie dopasuj dania na zdjęciach do lokali (odpowiedzi zapisz w zeszycie), następnie przeczytaj  i zapamiętaj wyrażenia z zad. 4b.

 

2. Zad. 5 str. 45 Przeczytaj menu, następnie przepisz do zeszytu zwroty, którymi może posługiwać się kelner, a którymi klient (w razie potrzeb skorzystaj ze słowniczka polekcyjnego).

 

 

Przypominam, że jesteśmy w stałym kontakcie podczas trwania zajęć, zgodnie z ustaleniami!

Wyświetleń: 224 | Dodał: SP | Data: 2020-03-30

2 kwiecień 2020r. (czwartek)

KLASA VII

FIZYKA [lekcja od 9.50 do 10.35]

Temat lekcji: Energia kinetyczna, zasada zachowania energii mechanicznej – rozwiązywanie zadań obliczeniowych(część II).

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Rozwiązuje  zadania z wykorzystaniem zasady zachowania energii mechanicznej.

  2. Rozwiazuję zadania z wykorzystaniem wzorów na energię potencjalną i kinetyczną.

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Zapisanie tematu i celów lekcji.

  2. Zadanie dla wszystkich: wykonanie zadań:2 i 3 z podręcznika, strona 217.

  3. Zadanie dla chętnych: rozwiązanie dodatkowych  zadań z docwiczenia.pl KOD: F71BPD

Sposoby rozwiązywania zadań będą wysłane na e-mail. Do obliczeń można korzystać z kalkulatora.

ZDJĘCIA/SKANY WYKONANYCH ZADAŃ PROSZĘ WYSŁAĆ do 7 kwietnia.

CHEMIA [lekcja od 11.50 do 12.35]

Temat lekcji: Sprawdzian wiadomości i umiejętności z działu „Łączenie się atomów. Równania reakcji chemicznych”.

2 kwietnia otrzymacie sprawdzian, którego treść przepiszecie na kartkę i wykonacie w wyznaczonym czasie. Szczegóły tej pracy będą dostępne w e-mailu.

KLASA VIII

FIZYKA [lekcja od 8.55 do 9.40]

Temat lekcji: Zjawisko załamania światła.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Opisuję zjawisko załamania światła na granicy ośrodków.

  2. Formułuje prawo załamania światła.

  3. Projektuję i demonstruję zjawisko załamania światła.

  4. Posługuję się pojęciem kąta załamania promienia świetlnego.

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Przeczytanie tematu lekcji z podręcznika, strony: 246-248.

  2. Zapisanie tematu i celów lekcji.

  3. Zadanie dla wszystkich:Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń, strona: 106.

  4. Zadanie dla chętnych: docwiczenia.pl KOD: F829K4

ZDJĘCIA/SKANY WYKONANYCH ZADAŃ PROSZĘ WYSŁAĆ do 7 kwietnia.

 

CHEMIA [lekcja od 10.55 do 11.40]

Temat lekcji: Wyższe kwasy karboksylowe.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Podaję wzory sumaryczne, strukturalne i półstrukturalne oraz  nazwy trzech wyższych kwasów karboksylowych:

  • Kwas palmitynowy C15H31COOH – kwas nasycony;

  • Kwas stearynowy C17H35COOH – kwas nasycony;

  • Kwas oleinowy C17H33COOH – kwas nienasycony.

  1. Zapisuję równanie reakcji spalania całkowitego wyższych kwasów karboksylowych.

Np. C15H31COOH + 23 O2 → 16 CO2 + 16 H2O

  1. Zapisuję równanie reakcji otrzymywania mydeł.

Np. NaOH + C17H35COOH → C17H35COONa + H2O

  1. Opisuję właściwości i zastosowania mydeł.

  2. Wyjaśniam, jak odróżnić kwas oleinowy od kwasu palmitynowego i stearynowego.

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Przeczytanie treści tematu lekcji w podręczniku, strona 169-173.

  2. Zapisanie tematu i celów lekcji.

  3. Zadanie dla wszystkich: Obejrzenie filmu na docwiczenia.pl KOD: C86UCA. 

Wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń: strony 95, 96 i 98.

  1. Zadanie dla chętnych: Zapoznaj się z materiałami udostępnionymi na Epodreczniku.

ZDJĘCIA/SKANY WYKONANYCH ZADAŃ PROSZĘ WYSŁAĆ do 7 kwietnia.

WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE [lekcja od 12.45 do 13.30]

Temat lekcji: Polska w Unii Europejskiej. (część II)

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Dopisanie kolejnego numeru i daty do tematu lekcji.

  2. Zadanie dla wszystkich: Zapozanie się z materiałami wysłanymi w pliku pdf oraz wykonanie polecenia z podręcznika: 2 ze strony 183.

  3. Zadanie dla chętnych: Zapoznanie się treścią materiałów udostępnionych na Epodręczniku.

ZDJĘCIA/ SKANY WYKONANEGO ZADANIA PROSZĘ WYSŁAĆ  do 7 kwietnia.

EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA [lekcja od 13.35 do 14.20]

Temat lekcji: Oparzenia i odmrożenia.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Wyjaśniam pojęcia:

  1. oparzenie;

  2. udar: słoneczny, cieplny;

  3. odmrożenie i wychłodzenie.

  1. Znam zasady postępowania ratowniczego w przypadkach: oparzeń termicznych, oparzeń środkami chemicznymi oraz wychłodzenia organizmu i odmrożeń.

  2. Proponuję sposoby zapobiegania oparzeniom  i odmrożeniom.

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Przeczytanie tematu z podręcznika, strony: 104-108.

  2. Napisanie tematu i celów lekcji.

  3. Zadanie dla wszystkich: Wykonanie zadania z podręcznika, SPRAWDŹ, CZY POTRAFISZ: 4, strona 108.

  4. Zadanie dla chętnych: zapoznanie się z materiałami udostępnionymi na Epodręczniku.

ZDJĘCIA, SKANY WYKONANYCH ZADAŃ PROSZĘ WYSŁAĆ do 9 kwietnia.

 

Wyświetleń: 201 | Dodał: SP | Data: 2020-03-30

31 marzec 2020r. (wtorek)

KLASA IV i V

Konsultacja z wychowawcą w godzinach zajęć wychowawczych oraz po 15.00 każdego dnia. 

Godziny zajęć wychowawczych: 9.50 – 10.35;

                                                     13.35 – 14.20.

KLASA VII

FIZYKA [lekcja od 10.55 do 11.40]

Temat lekcji: Energia kinetyczna, zasada zachowania energii mechanicznej (część I).

Temat tej lekcji składa się z dwóch jednostek lekcyjnych.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Opisuję i wykorzystuję zależność energii kinetycznej ciała od jego masy i prędkości;

Wzór: Ek=m*V2/2 lub ½ (m*V2) gdzie:

 Ek- energia kinetyczna;

m- masa ciała;

V-prędkość.

Energia kinetyczna ciała jest tym większa, im większą prędkość ma to ciało i im większa jest jego masa.

/Przekształcanie wzorów zgodnie z zasadą trójkąta./

  1. Wyjaśniam czym jest energia mechaniczna.

Suma energii potencjalnej i kinetycznej. E=Ek+Ep

  1. Podaję zasadę zachowania energii.

W układzie izolowanym (zamkniętym) ciał przy braku oporów ruchu całkowita energia mechaniczna nie ulega zmianie. E=Ek+Ep=constans

  1. Wykorzystuję zasadę zachowania energii do opisu zjawisk oraz wskazuje ich przykłady w otaczającej rzeczywistości.

  2. Wyjaśniam, jaki układ nazywa się układem izolowanym.

Układ ciał niewymieniający energii z otoczeniem.

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Zapisanie tematu oraz punktów lekcji w formie celów lekcji.

  2. Przeczytanie tematu lekcji z podręcznika, strony: 214-216.

  3. Nauczenie się wzorów i nowych pojęć. 

  4. Zadanie dla wszystkich: 

Zadania 1. Oblicz, który obiekt ma większą energię kinetyczną.

  1. Biegacz o masie 80 kg, poruszający się z prędkością 18 km/h.

  2. Pocisk wystrzelony z prędkością 400 m/s, o masie 8g.

Przypomnienie!

Przeliczanie jednostek prędkości:

Podręcznik, przykład 2 str. 133.

  1. Zadanie dla chętnych: obejrzenie materiałów dostępnych na Epodręczniku:

https://epodreczniki.pl/a/zasada-zachowania-energii-mechanicznej-i-jej-zastosowanie/Dbu4TBBBv

ZDJĘCIA/SKANY WYKONANYCH ZADAŃ PROSZĘ WYSŁAĆ do 2 kwietnia.

CHEMIA [lekcja od 11.50 do 12.35]

Temat lekcji: Woda i jej rola w przyrodzie.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Opisuję właściwości wody w przyrodzie.

  2. Charakteryzuje rodzaje wód w przyrodzie.

  3. Proponuję sposoby racjonalnego gospodarowania wodą.

  4. Określam wpływ ciśnienia atmosferycznego na wartości temperatury wrzenia wody.

  5. Określam źródło zanieczyszczeń wód naturalnych.

  6. Opisuję sposoby usuwania zanieczyszczeń z wód.

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Zapisanie tematu i celów lekcji.

  2. Przeczytanie tematu lekcji z podręcznika, strony: 160-164.

  3. Zadanie dla wszystkich: 

  • Wykonanie modelu cząsteczki wody z dostępnych w domu materiałów: atomy pierwiastków można wykonać z plasteliny, modeliny itp. a wiązania z zapałek, wykałaczek itp.

  • Wykonanie zadania z zeszytu ćwiczeń:4 ze strony 86.

  1. Zadanie dla chętnych:

  • Przeprowadź rozmowę z członkami twojej rodziny. Oceń, w jakich dziedzinach życia nieracjonalnie gospodarują wodą. Przygotuj plakat przekonujący do oszczędnego korzystania z wody.

  • Zpoznanie się z materiałami na Epodręczniku:

https://epodreczniki.pl/a/czy-wiesz-ze-woda/DayrIyuE1

https://epodreczniki.pl/a/woda-i-jej-rola-w-przyrodzie/D1GXRbHQl

 

Sprawdzian otrzymacie na e-mail  w czwartek 2 kwietnia 2020r. 

W tym samym dniu proszę o jego wykonanie i przesłanie.

ZDJĘCIA/SKANY WYKONANYCH ZADAŃ PROSZĘ WYSŁAĆ do 2 kwietnia.

 

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE Z PRZEDMIOTU CHEMII 

[lekcja od 14.25 do 15.10]

Temat lekcji: 5 eksperymentów z udziałem wody.

Kontynuacja eksperymentowania z udziałem wody.

ZADANIA DO WYKONANIA:

Doświadczenie 5. Bańki mydlane.

Instrukcja doświadczenia: Do ¾ szklanki ciepłej wody wsyp 3 łyżki cukru. Wymieszaj zawartość do rozpuszczenia cukru. Kolejno wlej 4 łyżek płynu do naczyń i ponownie wymieszaj roztwór. Następnie wlej roztwór do szerokiej miski (talerza itp.) i wdmuchuj pod powierzchnią mieszaniny powietrze za pomocą słomki po napojach.

UWAGA! Powietrze wydmuchujemy, NIE POBIERAMY (aby płyn nie został zaabsorbowany do dróg oddechowych).

Miłej zabawy ☺

KLASA VIII

FIZYKA [lekcja od 8.00 do 8.45]

Temat lekcji: Obrazy tworzone przez załamanie światła (część II).

Dopisz datę i numer lekcji.

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Przeczytanie tematu lekcji z podręcznika, strony: 238-243.

  2. Zadanie dla wszystkich:

Analiza konstrukcji obrazów

  • Powstałych w zwierciadłach sferycznych wklęsłych:

dla x>r, str. 239;  x=r, str. 241; x<r, str. 241; x=f, str. 242.; x<f, str. 242.

  • Powstałych w zwierciadłach sferycznych wypukłych, str. 243.

  1. Zadanie dla chętnych:

Ponowne obejrzenie filmu: https://www.youtube.com/watch?v=u-reinbibYk

Zapoznanie się z udostępnionymi materiałami na Epodręczniku.

 

CHEMIA [lekcja od 8.55 do 9.40]

Temat lekcji: Kwas etanowy.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Podaję przykłady występowania kwasu etanowego w przyrodzie.

  2. Zapisuję równanie reakcji i nazywam jej produkty:

  • spalania kwasu etanowego;

  • dysocjacji jonowej (elektrolitycznej) kwasu etanowego;

  • otrzymywania soli z kwsu etanowego i magnezu, kwasu etanowego i wodorotlenku sodu, kwasu etanowego i tlenku miedzi (II).

  1. Opisuję właściwości i zastosowania kwasu etanowego.

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Przeczytanie treści tematu lekcji w podręczniku, strona 164-168.

  2. Zapisanie tematu i celów lekcji.

  3. Zadanie dla wszystkich: 

Zadanie 1. Napisz wzór sumaryczny, strukturalny i półstrukturalny kwasu etanowego.

  1. Zadanie dla chętnych: Zapoznaj się z materiałami udostępnionymi na Epodreczniku.

 

WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE [lekcja od 12.45 do 13.30]

Temat lekcji: Polska w Unii Europejskiej. (część I)

Temat ten będzie realizowany na dwóch jednostkach lekcyjnych. 

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Przedstawiam główne etapy procesu integracji Polski z Unią Europejską.

  2. Wymieniam zasady funkcjonowania europejskiego rynku wewnętrznego.

  3. Wymieniam korzyści wynikające z obecności Polski w UE dla różnych podmiotów.

  4. Wskazuje sposoby wykorzystania funduszów unijnych w celu poprawienia funkcjonowania społeczności lokalnej, regionalnej. 

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Przeczytanie tematu lekcji z podręcznika, strony: 180 - 183.

  2. Zapisanie tematu i celów lekcji.

  3. Zadanie dla chętnych: Zapoznanie się treścią poniższej strony: 

https://www.gov.pl/web/ue/polska-w-ue oraz materiałami udostępnionymi na Epodręczniku.

Wyświetleń: 203 | Dodał: SP | Data: 2020-03-30

5- latki

30.03.2020 poniedziałek

Karty Pracy-  Kolorowy Start str. 46-48

Liczenie w zakresie 10

Narysuj wazon z baziami

31.03.2020 wtorek

Posłuchaj wiersza A. Widzowskiej Psotna wiosna.

Niespodziewanie, tuż o poranku,

zaspany niedźwiedź stanął na ganku.

– Wiosna już przyszła! Wszyscy, pobudka!

Pierwsze przybiegły kury z ogródka.

Z chlewika wyszła pani Chrumczyńska,

za nią kwicząca gruba rodzinka.

– Chrum, chrum! – zawołał tata do dzieci.

– Uśmiech na ryjki! Słoneczko świeci!

Konie galopem przybiegły z łąki.

– Ihaaaha! Wiosna! Słychać skowronki!

Krówki pobiegły paść się nad rzeką.

– Muuu! Dzisiaj damy wiosenne mleko!

Pies oddał Wiośnie swój przysmak – kości,

i choć był głodny, szczekał z radości.

A psotna Wiosna, jadąc na sankach,

zachichotała: – Zróbmy bałwanka!

Odpowiedz na pytania:

 

Jaką nowinę przyniósł niedźwiedź?

Co zrobiły zwierzęta?

Co chciała zrobić Wiosna?

Karty Pracy-  Kolorowy Start str. 49-50. Rysuj po śladzie rysunków krokusów. Zaznacz elementy ułożone tak samo jak we wzorze. Obejrzyj zdjęcia. Posłuchaj nazw ptaków (szpak, skowronek, czajka, bocian). Uzupełnij tabelkę odpowiednimi naklejkami tak, aby w pionie i w poziomie były zdjęcia czterech różnych ptaków.

 

01.04.2020 środa

 

Zapoznanie z literą ł: małą i wielką, drukowaną i pisaną

 

Co słyszycie na początku słowa łopata?

• Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską ł (łodyga, łuk, łubin...), mających ją w środku (półka, głowa, igła...) oraz na końcu (dół, bawół, stół...).

 

Karty Pracy-  Kolorowy Start str. 51-53 Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego. Kolorowanie rysunku skowronka. Słuchanie tekstu, rysowanie po śladach rysunków

02.04.2020 czwartek

Karta pracy, cz. 3, s. 54.

Dzielenie nazw obrazków na głoski. Łączenie w każdym szeregu pierwszych głosek z nazw obrazków. Rysowanie tego, czego nazwa powstała.

 

03.04.2020 piątek

Słuchanie wiersza K. Datkun-Czerniak Prawda to czy żart?

Po zielonej łące kicają zające.

Bocian żabek szuka, kukułeczka kuka.

Motyl nektar pije, ptaszek gniazdko wije.

Świerszcz melodię gra: – cyt-ta, cyt-ta…

Pszczoła pyłek zbiera z białej koniczyny.

Żuk kwiaty przynosi dla swojej dziewczyny.

Mrówki ścieżynkami, jeżdżą motorami,

zaś zielone żabki przymierzają czapki

Czy to wszystko prawda?. Czy też żarty może?

Gdy się zastanowisz, to odgadnąć możesz.

 

Odpowiedz na pytanie czy treść wiersza jest prawdziwa, czy nie.

Karta pracy, cz. 3, s. 55. Rysowanie szlaczków po śladach. Samodzielne rysowanie przez dzieci.

 

4 –latki

30.03.2020 poniedziałek

Wymień jakie znasz zwiastuny wiosny.

Dokończ zdanie:

Lubię wiosnę, bo...

Nie lubię wiosny, bo...

Karta pracy cz.2. s 24 Obejrzyj zdjęcia wiosennych kwiatów. Posłuchaj ich nazw: krokusy, zawilce, sasanki.

31.03.2020 wtorek

Namaluj bociana.

Karta pracy cz.2. s 25-26 Dokąd leci pszczoła? Rysuj po śladzie jej drogi do ula. Czy pamiętasz nazwy kwiatów, które są na zdjęciach?

01.04.2020 środa

Rozmowa na temat Wielkanocy

Jak nazywają się zbliżające się święta?

− Jakie ciasta wtedy pieczemy?

− Co znajduje się na wielkanocnym stole?

02.04.2020 czwartek

Kurczątka, kurczątka – ćwiczenia w liczeniu. Dzieci wycinają koła z obrazkami kurczątek (Wyprawka plastyczna).

Jak wygląda kurczątko? – Czym, poza wielkością, kurczątko różni się od kury?

Jak jest zbudowane jajko. Rozbij jajko i oglądnij jego zawartość. Nazwij poszczególne części składowe: skorupka, białko, żółtko

03.04.2020 piątek

Karta pracy cz.2. s 28

Pozdrawiamy serdecznie.

 

Wyświetleń: 190 | Dodał: SP | Data: 2020-03-30

Klasa I   Wtorek 31 marca 2020
Edukacja muzyczna
Zabawa z gazetami https://www.youtube.com/watch?v=-v3t0Ks0dQk

  1. Maszeruje wiosna - Piosenka  https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

Edukacji  plastycznej Narysuj dowolną techniką „Panią Wiosnę”. Zdjęcie wykonanego rysunku proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera.
 

Klasa II

Poniedziałek  30 marca 2020 r. – klasa II

Informatyka Bardzo proszę o uważne zapoznajcie się ze stroną www.sieciaki.pl. szczególnie
z działem co warto wiedzieć - zagrożenia, zasady bezpieczeństwa, porady, można rozwiązać quizy, zagrać w bezpieczne gry. Życzę miłej nauki i zabawy. 

Zapisz w zeszycie z edukacji przyrodniczej Temat: Piramida zdrowia
Elementarz –podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna – strona 33. (Przeczytaj tekst informacyjny o piramidzie zdrowia.)
Dodatkowo zachęcam do obejrzenia filmu:  https://www.youtube.com/watch?v=tRfdknaK7Kw
Ułóż jadłospis na jeden dzień i zapisz go w zeszycie. Pamiętaj o zasadach zdrowego odżywiania. Zdjęcie wykonanego zadania proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera.

Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej Temat: Zaglądamy do książki kucharskiej
Elementarz –podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna
  – przeczytaj tekst 34-35 
Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna  strona 42-43
Zapisz w zeszycie z edukacji matematycznej Temat: Doskonalenie umiejętności dzielenia.
25:5=                   16:4=
28:7=                   30:5=
18:2=                   12:3=
Zdjęcie wykonanego zadania proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera
Ćwiczenia - matematyka strona 24
Powtórz  tabliczkę mnożenia i dzielenia do 30. Możesz to zrobić rozwiązując testy np. ze strony matzoo pod linkiem http://www.matzoo.pl/ Sprawdź, że jesteś mistrzem. Życzę powodzenia.
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny z wychowawcą.

Wtorek 31 marca 2020 r.

Edukacja muzyczna Zabawa z gazetami https://www.youtube.com/watch?v=-v3t0Ks0dQk
Maszeruje wiosna - Piosenka  https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

Edukacji  plastycznej
Narysuj dowolną techniką „Panią Wiosnę”. Zdjęcie wykonanego rysunku proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera.
 

Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej Temat: Ćwiczenia językowe
Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna  strona 46-47
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny z wychowawcą.

 

Klasa III  
Poniedziałek  30 marca 2020 r.

Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej Temat: Jak powstaje film?
zapisz w zeszycie pod tematem
Reżyser – ustala obsadę aktorską i kieruje pracą na planie filmowym.
Scenarzysta – wymyśla i zapisuje scenariusz filmu.
Aktorzy- osoby odgrywające rolę w filmie lub w teatrze.
Elementarz – podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna
  – przeczytaj tekst 45-47 
Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna  strona 53 zadanie 1,
strona 54 zadanie 2 i 3.

Informatyka  Bardzo proszę o uważne zapoznajcie się ze stroną www.sieciaki.pl. szczególnie
z działem co warto wiedzieć - zagrożenia, zasady bezpieczeństwa, porady, można rozwiązać quizy, zagrać w bezpieczne gry. Życzę miłej nauki i zabawy. 

Zapisz w zeszycie z edukacji matematycznej Temat: Dzielenie
Zapisz w zeszycie pod tematem z podręcznika matematyka zadanie 1 strona 24
Ćwiczenia - matematyka strona strona 28
Zdjęcie wykonanego zadania proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera

Wtorek 31 marca 2020
Edukacja muzyczna
Zabawa z gazetami https://www.youtube.com/watch?v=-v3t0Ks0dQk
Maszeruje wiosna - Piosenka  https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

 

Edukacji  plastycznej
Narysuj dowolną techniką „Panią Wiosnę”. Zdjęcie wykonanego rysunku proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera.
 

Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej Temat: Takie niezwykłe miejsca
Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna  strona 58-59

  1. Proponuje obejrzeć film: Jak z biegiem lat zmieniały się zabawki i zabawy? https://www.youtube.com/watch?v=e-Nz5eNQ1ps

 

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny z wychowawcą.

Szczegółowe informacje dotyczące lekcji i oceniania będą wysyłane na pocztę elektroniczną lub Messengera. Pozdrawiam

Wyświetleń: 241 | Dodał: SP | Data: 2020-03-30

JĘZYK ANGIELSKI 30.03- 3.04

 

  • proszę, aby uczniowie zapisali tematy lekcji w dniach, kiedy jest j. angielski

  • proszę też, aby uczniowie napisali wiadomość „present” lub „obecny” potwierdzającą obecność ucznia na zajęciach w danym dniu kiedy wypadają zajęcia (wiadomość poprzez messanger lub mail: marylafurmanczuk@gmail.com)

 

Zajęcia 30.03 (poniedziałek)

 

klasa 3

Temat lekcji: He is a vet.

 

Posłuchaj nagrania CD1 ścieżka 34, powtarzaj słowa za nagraniem. Następnie wypisz je do zeszytu i z pomocą książki- przetłumacz(podręcznik str. 34)

 

Następnie wysłuchaj nagrania CD1 ścieżka 35. Postaraj się głośno przeczytać tekst

Postaraj się wykonać ćwiczenie 2 str. 40 z Zeszytu Ćwiczeń- proszę o przesłanie zdjęcia wykonanego ćwiczenia przez messanger lub mail

 

W razie problemów z odtworzeniem nagrania bądź wykonaniem ćwiczeń proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 9:50- 10:35

 

klasa 1

Temat lekcji: My house.

 

Posłuchaj nagrania CD 2 ścieżka 11, powtarzaj słowa za nagraniem i wskazuj obrazki w podręczniku na str. 62

Następnie włącz nagranie CD2 ścieżka 12 i wysłuchaj wypowiedzi chłopca a następnie postaraj się powtórzyć zdania.

Postaraj się wykonać ćwiczenie 1(można również 2), str. 72, ćw. 3 i 4str. 73

Proszę o wysłanie zdjęcia mailem bądź przez messanger wykonanych ćwiczeń w celu ocenienia pracy dziecka

W razie problemów z odtworzeniem nagrania bądź wykonaniem ćwiczeń proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 10:55- 11:40

 

klasa 6

Temat lekcji: Green living- praca z tekstem.

 

Przeczytaj tekst z podręcznika na str. 60, nieznane słówka wypisz do zeszytu. Następnie wykonaj zadania do tekstu w Zeszycie Ćwiczeń na str. 91 i prześlij mailem zdjęcie wykonanego ćwiczenia.

W razie problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 11:50- 12:35

 

klasa 5

Temat lekcji: Weaving – praca z tekstem.

 

Przeczytaj tekst z podręcznika na str. 56, następnie postaraj się wykonać ćwiczenia ze str. 54 i 55 w Zeszycie Ćwiczeń. Wykonanym ćwiczeniom zrób zdjęcie w celu ocenienia poprawności wykonania i wyślij mailem bądź messanger’em.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 12:45- 13:30

 

klasa 8

Temat lekcji: Próbny egzamin ósmoklasisty z j. polskiego

 

Zajęcia 31.03 (wtorek)

 

klasa 7

Temat lekcji: Czas Future Simple i konstrukcja „be going to”- ćwiczenia.

 

Zapoznaj się z filmikiem

https://youtu.be/jn3TbvzBzco

https://youtu.be/JjmKwB-QRP8

a następnie wykonaj ćwiczenia przesłane przez nauczyciela za pomocą komunikatora messanger. Odpowiedzi do ćwiczeń proszę wysłać mailem, może być w formie zdjęcia lub odręcznie napisane, np. 1-a, 2-b itd.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 8:00- 8:45

 

klasa 6

Temat lekcji: Extra culture- Singapore.

 

Przeczytaj tekst na str. 118 w podręczniku i wykonaj ćwiczenia 1-4 na str. 119 (można je wykonać bez konieczności słuchania nagrania, jedynie opierając się na tekście.

Odpowiedzi do ćwiczeń zapisz z zeszycie, zrób zdjęcie a następnie wyślij w celu ocenienia poprawności wykonania zadania.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 8:55- 9:40

 

klasa 8

Temat lekcji: Próbny egzamin ósmoklasisty z matematyki.

 

klasa 4 i 5

4

Temat lekcji: The uspide down house- praca z tekstem.

 

Proszę przygotować się do rozmowy telefonicznej od godz 10:45 w celu wyjaśnienia tematu oraz wykonania ćwiczeń.

Proszę przygotować otwarty podręcznik na stronie 56

 

5

Temat lekcji: Sprawdzian wiadomości z rozdziału 4.

Na maile uczniów zostaną wysłane testy sprawdzające wiedzę dotyczącą rozdziału 4 (każdy uczeń inny arkusz) wykonujecie test w czasie kiedy są zajęcia z j. angielskiego ( wtorek godz. 10:55- 11:40). Proszę o wysłanie wyników testów na adres mail: marylafurmanczuk@gmail.com

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com

 

klasa 2 i 3

 

2

Temat lekcji: How much is the cake?

Posłuchaj nagrania CD1 ścieżka 56 i powtórz wyrazy (podręcznik str 48). Następnie wysłuchaj CD1 ścieżka 57 i śledź minidialogi w ćwiczeniu 1. Następnie wykonaj ćwiczenie 2 w podręczniku: połącz w pary przedmioty z cenami za pomocą palca, wysłuchaj nagrania CD1 ścieżka 58 i powtórz minidialogi. Następnie włącz nagranie CD1 ścieżka 59, wysłuchaj piosenki i spróbuj ja zaśpiewać z nagraniem.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 11:50- 12:35

 

3

Temat lekcji: He is a vet- ćwiczenia.

 

Wykonaj ćwiczenie 2 z podręcznika str. 35 zapisując je w zeszycie (dokończ zdanie wybierając poprawną odpowiedź). Następnie włącz nagranie CD1 ścieżka 36, wysłuchaj recytowanego tekstu, spróbuj powtarzać z nagraniem i wskazywać odpowiednie obrazki na str. 35 w podręczniku. Potem włącz nagranie CD1 ścieżka 37, wysłuchaj minidialogu i wskazuj odpowiednie obrazki w podręczniku na str. 35

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 11:50- 12:35

 

oddział przedszkolny

Proszę kliknąć w podany link https://youtu.be/fPMjnlTEZwU wysłuchać piosenki (można również pokazywać), zachęć rodziców lub rodzeństwo do wspólnego śpiewania (tekst prosty, melodia na piosenkę „ Panie Janie”) i koniecznie daj znać mailem marylafurmanczuk@gmail.com czy Ci (przedszkolakowi) się podobało.

 

Zajęcia 1.04 (środa)

 

klasa 8- zajęcia dodatkowe

Temat lekcji: Próbny egzamin ósmoklasisty z j. angielskiego.

 

Klasa 6 i 7

 

6

Temat lekcji: Sprawdzian wiadomości z rozdziału 4.

 

Na maile uczniów zostaną wysłane testy sprawdzające wiedzę dotyczącą rozdziału 4 (każdy uczeń inny arkusz, bez zadań na słuchanie) wykonujecie test w czasie kiedy są zajęcia z j. angielskiego ( środa godz. 8:55- 9:40). Proszę o wysłanie wyników testów na adres mail: marylafurmanczuk@gmail.com

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com

 

7

Temat lekcji: A day in the Life- pożyteczne wyrażenia.

 

Wykonaj ćwiczenie A z podręcznika str. 67 do zeszytu (połącz obrazek z podpisem, np., 1- cheese and tomato pizza itd.). Następnie wypisz do zeszytu potrzebne wyrażenia z ramki Useful Expressions i prześlij mi zdjęcie swoich notatek mailem marylafurmanczuk@gmail.com bądź przez messanger.

 

klasa 1

Temat lekcji: Powtórzenie wiadomości z rozdziału 5.

 

Wykonaj ćw1 str. 64 w podręczniku (słuchając nagrania wskazuj odpowiednie obrazki). Następnie wykonaj ćw 3 str. 64 w podręczniku ( połącz palcem osoby z pomieszczeniem, spróbuj to pomieszczenie nazwać, sprawdź swoje odpowiedzi z nagraniem CD2 ścieżka 14). Następnie postaraj się wykonać ćw 1 i 2 str. 74 w Zeszycie ćwiczeń

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com

 

klasa 8

Temat lekcji: Próbny egzamin ósmoklasisty z j. angielskiego- konsultacje.

 

klasa 4

Temat lekcji: Powtórzenie wiadomości z rozdziału 4.

 

Proszę przygotować się do rozmowy telefonicznej od godz 11:50 w celu objaśnienia tematu oraz wykonania ćwiczeń.

Proszę przygotować otwarty Zeszyt Ćwiczeń na stronie 52

 

Zajęcia 2.04 (czwartek)

 

klasa 2

Temat lekcji: How much is the cake?- ćwiczenia.

 

Wykonaj ćwiczenia 3 i 4 str 57 w Zeszycie Ćwiczeń oraz ćw. 1 i 2 ze str. 56 (te dwa ostatnie proszę o wysłanie odpowiedzi bądź zdjęcia wykonanego zadania w celu ocenienia). W razie jakichkolwiek problemóworaz w celu wysłania pracy proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com

 

klasa 4

Temat lekcji: Sprawdzian wiadomości z rozdziału 4.

 

Na maile uczniów zostaną wysłane testy sprawdzające wiedzę dotyczącą rozdziału 4. Proszę o wykonanie testu w czasie rzeczywistym kiedy są zajęcia z j. angielskiego ( czwartek godz. 10:55- 11:40). Proszę o wysłanie wyników testów na adres mail: marylafurmanczuk@gmail.com

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com

klasa 4 i 5 plastyka

Wykonaj stroik wielkanocny lub ozdobę wielkanocną z dostępnych materiałów. Zdjęcia prac proszę wysłać mailem marylafurmanczuk@gmail.com do 9.04

 

klasa 6

Temat lekcji: It’s festival time- opowiadamy o świętach różnych krajów.

 

Zapoznaj się z tematem na stronie 62 w podręczniku. Korzystając z różnych źródeł informacji wykonaj ćwiczenia 1, 2 i 3 na tej samej stronie. Notatki zrób z zeszycie oraz wykonaj ich zdjęcie i prześlij mailem na marylafurmanczuk@gmail.com

 

 

Zajęcia 3.04 (piątek)

 

oddział przedszkolny

Proszę kliknąć w link i świetnie się bawić wraz z Zajączkiem Wielkanocnym (Easter Bunny)

https://youtu.be/hb9tt7LiYrc

 

klasa 5

Temat lekcji: The legend is true- praca z tekstem.

Proszę zapoznać się z historyjką na str. 60 w podręczniku i wykonać zadanie 2 pod tekstem na tej samej stronie. Odpowiedzi proszę wysłać na marylafurmanczuk@gmail.com Zrób także notatkę do zeszytu wypisując wszystkie zwroty z zielonej ramki tłumacząc je.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com

 

klasa 8

Temat lekcji: Omówienie próbnego egzaminu ósmoklasisty- konsultacje online.

 

klasa 4 i 5- muzyka

Obejrzyj film o wielkim artyście https://www.youtube.com/watch?v=3I4stqP9D-Q

 

klasa 6 i 7- plastyka

Wykonaj stroik świąteczny lub ozdobę wielkanocną. Zdjęcie pracy wyślij mailem na marylafurmanczuk@gmail.com do 10.04

 

klasa 6 i 7

Obejrzyj film o wielkim artyście https://www.youtube.com/watch?v=3I4stqP9D-Q Swoje spostrzeżenia możesz wysłać w komunikatorze messanger

 

klasa 7

Temat lekcji: Fat Tuesday- projekcja filmu.

 

Obejrzyj film na docwiczenia.pl podając kod: NC788J a następnie wykonaj ćwiczenia w Zeszycie Ćwiczeń na str. 104. Zdjęcie wykonanych ćwiczeń prześlij mailem na marylafurmanczuk@gmail.com

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com

Wyświetleń: 275 | Dodał: SP | Data: 2020-03-30

TEMATY LEKCJI   - 30.03.2020

 

 

KLASA V - BIOLOGIA- 30.03.2020r

Temat lekcji: Liść – wytwórnia pokarmu.

  1. budowa i główne funkcje liścia

  2. różnorodna budowa liści

  3. budowa wewnętrzna liścia

  4. przekształcenia liści

 

Proszę przeczytać temat- podręcznik str.106-109 i uzupełnić ćwiczenia w zeszycie  ćwiczeń str.72,73,74,75 dla chętnych str.76. Zdjęcia uzupełnionych ćwiczeń proszę przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do dnia 1.04.2020r. Polecam ten temat w e-podręczniku.

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer 695 159 349 - 30.03.2020 od godz. 8:00 do 8:45

 

Ponadto jako dowód obecności na tej lekcji proszę wysłać sms, zadzwonić lub  w tym czasie (od godz. . 8:00 do 8:45) wysłać na adres e-mailowy słowo "obecny".

 

KLASA VII- BIOLOGIA- 30.03.2020

Temat lekcji: . Obwodowy układ nerwowy. Odruchy

Zakres treści(punkty)

 

  1. Włókna czuciowe i ruchowe

  2. Nerwy czaszkowe i rdzeniowe

  3. Łuk odruchowy

  4. Odruchy bezwarunkowe i warunkowe 

 

Proszę przeczytać temat- podręcznik str.181-184 i uzupełnić ćwiczenia w zeszycie  ćwiczeń str.92,93. Ponadto w celu sprawdzenia wiadomości i umiejętności z poprzednich lekcji proszę odpowiedzieć na pytania w kartkówce (kartkówkę otrzyma każdy uczeń na swojego e-maila na początku lekcji) w czasie trwaniTemagj lekcji. Można zadzwonić, wysłać sms lub zdjęcie uzupełnionych odpowiedzi przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w godz. 8:55 do 9:40 dnia 30.03.2020r . Polecam ten temat w e-podręczniku.

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer 695 159 349 -30.03.2020 od godz. 8:55 do 9:40

 

Ponadto jako dowód obecności na tej lekcji proszę wysłać sms, zadzwonić lub  w tym czasie (od godz. 8:55 do 9:40) wysłać na adres e-mailowy słowo "obecny".


 

KLASA VIII - BIOLOGIA- 30.03.2020r- Próbny Egzamin Ósmoklasisty z j. Polskiego

 

PRZYRODA KLASA IV- 30.03.2020r

Temat lekcji . Co to jest krajobraz?

  1. Elementy krajobrazu: naturalne i antropogeniczne

  2. Zmiany w krajobrazie

  3. Rodzaje krajobrazu: naturalny i kulturowy

  4. Rodzaje krajobrazów kulturowych

 

Proszę przeczytać temat- podręcznik str.138-140 i uzupełnić ćwiczenia w zeszycie  ćwiczeń str.86,87. Zdjęcia uzupełnionych ćwiczeń proszę przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do dnia 1.04.2020r. Polecam ten temat w e-podręczniku.

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer 695 159 349 -30.03.2020 od godz. 11:50 do 12:45

 

Ponadto jako dowód obecności na tej lekcji proszę wysłać sms, zadzwonić lub  w tym czasie (od godz.  11:50 do 12:45) wysłać na adres e-mailowy słowo "obecny"

 

TEMATY LEKCJI   - 1.04.2020

 

GEOGRAFIA KLASA VIII- Próbny Egzamin Ósmoklasisty z j. Angielskiego

TECHNIKA 1.04.2020 i 8.04.2020

kl. IV

Temat lekcji: Ozdoby wielkanocne

Proszę wykonać stroik wielkanocny lub pisankę z dowolnych materiałów i dowolną techniką 

Zdjęcie wykonanej pracy wraz z opisanym działaniem krok po kroku proszę przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do dnia 8.04.2020r. Polecam ten temat w e-podręczniku.

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer 695 159 349 - 1.04.2020 i 8.04.2020 od godz. 8:55 do 9:40.

 

Ponadto jako dowód obecności na tej lekcji proszę wysłać sms, zadzwonić lub  w tym czasie (od godz.  8:45 do 9:40) wysłać na adres e-mailowy słowo "obecny".

 

TECHNIKA 1.04.2020 i 8.04.2020

kl. V

Temat lekcji: Ozdoby wielkanocne

Proszę wykonać stroik wielkanocny lub pisankę z dowolnych materiałów i dowolną techniką 

Zdjęcie wykonanej pracy wraz z opisanym działaniem krok po kroku proszę przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do dnia 8.04.2020r. Polecam ten temat w e-podręczniku.

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer 695 159 349 - 1.04.2020 i 8.04.2020 od godz. 8:55 do 9:40.

 

Ponadto jako dowód obecności na tej lekcji proszę wysłać sms, zadzwonić lub  w tym czasie (od godz.  8:45 do 9:40) wysłać na adres e-mailowy słowo "obecny".


 

KLASA VI- BIOLOGIA - 1.04.2020r

Temat lekcji : Podsumowanie wiadomości - Kręgowce zmiennocieplne.

Proszę przeczytać podsumowanie - podręcznik str.112-114, w zeszycie przedmiotowym zapisać odpowiedzi do pytań ze str.115,116 i uzupełnić ćwiczenia w zeszycie  ćwiczeń str.93,94,95,96. Zdjęcia uzupełnionych ćwiczeń proszę przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do dnia 3.04.2020r. W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer 695 159 349 - 1.04.2020 od godz. 10:55 do 11:40. 

8.04.2020r będzie pisemny sprawdzian z działu: Kręgowce zmiennocieplne.

 

Ponadto jako dowód obecności na tej lekcji proszę wysłać sms, zadzwonić lub  w tym czasie (od godz. 10:55 do 11:40) wysłać na adres e-mailowy słowo "obecny".

 

GEOGRAFIA KLASA VII. - 1.04.2020r

Temat lekcji: Usługi w Polsce. Transport lądowy

 

  1. Rodzaje usług

  2. Rola usług w rozwoju społeczno--gospodarczym kraju

  3. Termin komunikacja

  4. Podział komunikacji 

  5. Rodzaje transportu lądowego w Polsce

 

Proszę przeczytać temat- podręcznik str.148-152 i uzupełnić ćwiczenia w zeszycie  ćwiczeń str.92,93,94. Zdjęcia uzupełnionych ćwiczeń proszę przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do dnia 3.04.2020r. Polecam ten temat w e-podręczniku.

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer 695 159 349 - 1.04.2020 od godz.  11:50 do 12:35

 

Ponadto jako dowód obecności na tej lekcji proszę wysłać sms, zadzwonić lub  w tym czasie (od godz. . 11:50 do 12:35) wysłać na adres e-mailowy słowo "obecny".

 

KLASA VII- BIOLOGIA - 1.04.2020

Temat lekcji: Higiena i choroby układu nerwowego

Zakres treści(punkty)

 

  1.  Przykłady pozytywnego i negatywnego działania stresu

  2. Sposoby radzenia sobie ze stresem

  3. Skutki stresu

  4. Choroby układu nerwowego

  5. Postępowanie z chorym na padaczkę

  6. Znaczenie snu

 

Proszę przeczytać temat- podręcznik str.185-189 i uzupełnić ćwiczenia w zeszycie  ćwiczeń str.94,95. Zdjęcia uzupełnionych ćwiczeń proszę przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do dnia 3.04.2020r. Polecam ten temat w e-podręczniku.

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer 695 159 349 - 1.04.2020 od godz. 12:45 do 13:30

 

Ponadto jako dowód obecności na tej lekcji proszę wysłać sms, zadzwonić lub  w tym czasie (od godz. 12:45 do 13:30) wysłać na adres e-mailowy słowo "obecny".


 

TEMATY LEKCJI   - 2.04.2020r

 

PRZYRODA KLASA IV

Temat lekcji . Poznajemy formy terenu?

  1. Formy terenu

  2. Rodzaje form terenu: wypukłe i wklęsłe

  3. Elementy wzniesienia oraz doliny rzecznej

  4. Równiny

  5. Wykonywanie modeli wzniesienia i doliny.

 

Proszę przeczytać temat- podręcznik str.141-143 i uzupełnić ćwiczenia w zeszycie  ćwiczeń str.88,89. Wykonaj model wzniesienia zgodnie z instrukcją krok po kroku - str.143 podręcznik. Zdjęcie modelu wzniesienia proszę przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do dnia 6.04.2020r. Polecam ten temat w e-podręczniku.

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer 695 159 349 -2.04.2020 od godz. 8:55 do 9:50.

 

Ponadto jako dowód obecności na tej lekcji proszę wysłać sms, zadzwonić lub  w tym czasie (od godz. 8:55 do 9:50) wysłać na adres e-mailowy słowo "obecny".

 

GEOGRAFIA KLASA VI- 2.04.2020r

Temat lekcji: Lekcja powtórzeniowa z działu: Gospodarka Europy

Proszę przeczytać podsumowanie - podręcznik str.91-92, w zeszycie przedmiotowym zapisać odpowiedzi do pytań ze str.93-94 i uzupełnić ćwiczenia w zeszycie  ćwiczeń str.80,81. Zdjęcia uzupełnionych ćwiczeń proszę przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do dnia 6.04.2020r.

 W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer 695 159 349 - 30.03.2020 od godz. 9:50 do 10:35.

 

Ponadto jako dowód obecności na tej lekcji proszę wysłać sms, zadzwonić lub  w tym czasie (od godz . 9:50 do 10:35) wysłać na adres e-mailowy słowo "obecny".

 

GEOGRAFIA KLASA V -2.04.2020

Temat lekcji: Strefy klimatyczne i strefy krajobrazowe

  1. Strefy klimatyczne na Ziemi i ich rozmieszczenie

  2. Czynniki kształtujące klimat

  3. Klimat morski i umiarkowany kontynentalny

  4. Strefy krajobrazowe i ich rozmieszczenie na Ziemi

  5. Wpływ działalności człowieka na krajobrazy Ziemi

 

Proszę przeczytać temat -podręcznik str. 108-112  i uzupełnić ćwiczenia w zeszycie  ćwiczeń str.65,66, dla chętnych str.67. Zdjęcia uzupełnionych ćwiczeń proszę przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do dnia 6.04.2020r.

Polecam ten temat w e-podręczniku.

  3 uczniów w czasie trwania tej lekcji otrzyma drogą  e-mailową 4 pytania, na które będą proszeni o udzielenie odpowiedzi ustnie telefonicznie lub drogą e-mailową w trakcie trwania tej lekcji.

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer 695 159 349 - 2.04.2020 od godz. 10:55 do 11:40.

Ponadto jako dowód obecności na tej lekcji proszę wysłać sms, zadzwonić lub  w tym czasie (od godz. 10:55 do 11:40) wysłać na adres e-mailowy słowo "obecny".

 

TECHNIKA 2.04.2020 

kl. VI

Temat lekcji: Ozdoby wielkanocne

Proszę wykonać stroik wielkanocny lub pisankę z dowolnych materiałów i dowolną techniką 

Zdjęcie wykonanej pracy wraz z opisanym działaniem krok po kroku proszę przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do dnia 8.04.2020r. 

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer 695 159 349 - 1.04.2020 od godz. .  11:50 do 12:35

 

Ponadto jako dowód obecności na tej lekcji proszę wysłać sms, zadzwonić lub  w tym czasie (od godz.  11:50 do 12:35) wysłać na adres e-mailowy słowo "obecny".

 

GEOGRAFIA KLASA VII- 2.04.2020r

 

Temat lekcji: Turystyka

  1. Termin turystyka

  2. Rodzaje turystyki

  3. Atrakcyjność turystyczna Polski

  4. Znaczenie turystyki dla gospodarki kraju

 

Proszę przeczytać temat- podręcznik str.153-157 i uzupełnić ćwiczenia w zeszycie  ćwiczeń str.95,96, dla chętnych ćw. str.97. Zdjęcia uzupełnionych ćwiczeń proszę przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do dnia 6.04.2020r. Polecam ten temat w e-podręczniku.2  uczniów w czasie trwania tej lekcji otrzyma drogą e-mailową 4 pytania, na które będą proszeni o udzielenie odpowiedzi ustnie telefonicznie lub drogą e-mailową w trakcie trwania tej lekcji.

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer 695 159 349 - 2.04.2020 od godz.  13:35 do 14:20.

 

Ponadto jako dowód obecności na tej lekcji proszę wysłać sms, zadzwonić lub  w tym czasie (od godz. 13:35 do 14:20) wysłać na adres e-mailowy słowo "obecny".



 

Wyświetleń: 234 | Dodał: SP | Data: 2020-03-30

Świetlica  -30. 03.2020r i 1.04.2020r

Aby odpocząć po trudach lekcji możesz skorzystać z podanych linków do zabaw, prac plastycznych lub technicznych w ramach zajęć świetlicowych - poniedziałek- godz.13:30 do 14:30

                                                                                          środa - godz.13:30 do 14:30

https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

https://www.youtube.com/watch?v=dgWcLIbH7qQ

https://www.youtube.com/watch?v=Ro-lj8YO02c

https://miastodzieci.pl/czytelnia/jak-zrobic-stroiki-wielkanocne/

https://www.youtube.com/watch?v=61PPF2Q4B-0

 

ZAJĘCIA Z WYCHOWAWCĄ  KL.7 - 30.03.2020r

Kontakt telefoniczny lub e-mailowy  wychowawcy z uczniami - godz.11:50 do 12:35

Wyświetleń: 204 | Dodał: SP | Data: 2020-03-30

30 marca o godzinie 8.00 rozpoczęły się telewizyjne zajęcia dla uczniów. Można je obejrzeć na 4 kanałach: TVP3, TVP Rozrywka, TVP Sport oraz TVP Historia w dwóch blokach programowych: porannym - rozpoczynającym się zawsze od godz. 8:00 i powtórzeniowym – od godz. 12:30.
Propozycja TVP i MEN „Szkoła z TVP” to wzbogacenie oferty edukacyjnej Telewizji Polskiej, skierowanej do nauczycieli, dyrektorów, uczniów i rodziców. W ramach akcji na antenach TVP będą emitowane materiały dostosowane do podstawy programowej szkół podstawowych.
Plan lekcji „Szkoły z TVP” jest dostępny na specjalnej stronie szkolaztvp.pl. Dodatkowo plan zajęć udostępnią elektroniczne przewodniki programowe operatorów, dostarczających sygnał telewizyjny. Dodatkowo wszystkie wyemitowane na antenie lekcje będą dostępne na vod.tvp.pl w specjalnie przygotowanych serwisach poświęconych poszczególnym klasom szkoły podstawowej
– Cieszymy się, że Telewizja Polska tak aktywnie włączyła się w pomoc nauczycielom i uczniom w kształceniu na odległość. Wartościowe, merytoryczne materiały prezentowane na antenach TVP mogą być istotnym narzędziem w codziennej pracy nauczycieli i wsparciem dla uczniów w samodzielnej nauce w domu – podkreślił Minister Edukacji Narodowej Dariusz Piontkowski.
Więcej informacji – na stronach:

www.gov.pl/web/edukacja/szkola-z-tvp
lublin.tvp.pl/47328960/lekcje-na-antenie-telewizji-polskiej

tvprozrywka.tvp.pl/

historia.tvp.pl/

Wyświetleń: 194 | Dodał: SP | Data: 2020-03-30