25.03.2020 środa

Posłuchaj wiersza:

Dość mam sanek, nart i śniegu. Chcę już w piłkę grać! Po zielonej trawie biegać, w berka sobie grać! Dość mam chlapy i roztopów, szarych smutnych dni. Przybądź, wiosno, jak najprędzej, rozchmurz niebo mi. Przynieś kwiaty, promień słonka, zieleń liści, ptaków śpiew. Niech zadźwięczy pieśń skowronka. Przybądź, przybądź, proszę cię!

Odpowiedz na pytania:

Czego dzieci z wiersza mają już dość?

– Co pragną robić? O co proszą wiosnę?

Wprowadzenie litery C małej i wielkiej.

Dzielenie słowa cebula na sylaby.

• Dzielenie słowa cebula na głoski.

− Co słyszycie na początku słowa cebula?

• Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską c (cytryna, cekiny, córka...), mających

ją w środku (baca, ocean, serce...) oraz na końcu (pajac, koc, noc...).

Podręcznik Kolorowy Start str. 41 – Posłuchaj rymowanki. Opowiedz o przedwiośniu. Pokoloruj rysunek.

 

26.03.2020 czwartek

Ćwiczenia w książce, s. 59.

Posłuchaj wiersza I. Suchorzewskiej W marcu i naucz się go na pamięć.

Podręcznik Kolorowy Start str. 41

Prowadzenie przez tydzień kalendarza pogody – z wykorzystaniem obrazków elementów

pogody.

Nauka liczenia w zakresie 9

Zabawy z wykorzystaniem przysłowia

W marcu jak w garncu.

Zapoznanie z przysłowiem; wspólne wyjaśnienie, co ono oznacza

27.03.2020 piątek

Posłuchaj wiersza J. Koczanowskiej Nadchodzi wiosna.

Wszędobylskie gołębie dowiedziały się pierwsze, że nadchodzi już wiosna, a z nią dni najpiękniejsze. Zazieleni się wszystko, do gniazd wrócą bociany , będą tańczyć motyle nad złotymi jaskrami. Słońce mocniej zaświeci, ptaszek głośniej zaśpiewa, bo to wiosna radosna takie szczęście rozsiewa.

Odpowiedz na pytania:

− O czym dowiedziały się gołębie?

− Jak będzie wyglądała ta wiosna w przyrodzie?

Podręcznik Kolorowy Start str. 43-45. Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego. Kolorowanie rysunków kwiatów według wzoru. Nazywanie ich. Liczenie w zakresie dziewięciu. Dzielenie nazw zdjęć na głoski, zaznaczanie ich liczby rysunkami kropel, według wzoru.

 

Wyświetleń: 197 | Dodał: SP | Data: 2020-03-24

Język rosyjski 

kl. VIII

Data: 26.03.2020r. (Przypominam o zapisywaniu dat słownie w języku rosyjskim)

Temat: Вы любите русскую кухню?

 

Wykonaj polecenia:

1. Zad. 1 str.44 (Wysłuchaj nagrania dialogu CD i napisz w zeszycie odpowiedź na pytanie: Что заказали Агнешка и Лукаш? 

2. Wypisz z dialogu nazwy potraw kuchni rosyjskiej (zapisz w zeszycie).

3. Zapisz w zeszycie odmianę czasownika взять - wziąć (tabelka str. 44) i naucz się odmiany (wyjaśnienia w mailu)

4. Zapamiętaj nazwy kilku dań kuchni rosyjskiej i podstawowe zwroty przydatne w restauracji (sięgnij do słowniczka „polekcyjnego”, str. 86)

5. Poćwicz czytanie dialogu.

 

Dla chętnych: Utrwal słownictwo związane z kuchnią rosyjską korzystając z platformy LearningApps

https://learningapps.org/7079574 

https://learningapps.org/9805394

https://learningapps.org/3317924

 

Kl. VII

Data: 26.03.2020r.  (Przypominam o zapisywaniu dat słownie w języku rosyjskim)

Temat: Учиться? Не учиться?

 

Wykonaj polecenia:

1. Wysłuchaj dialogu z zad. 1 str. 52 i naucz się go czytać.

2. Zapisz w zeszycie odmianę czasowników учить, учиться - tabelka str. 52 (wyjaśnienie w mailu)

3. Wykonaj w zeszycie zad. 3 str. 52 (uzupełnij luki w zdaniach).

4. Utrwal słownictwo z lekcji (sięgnij do słowniczka „polekcyjnego”, s. 83).

 

Dla chętnych: 

Poćwicz słownictwo korzystając z platformy LearningApps

https://learningapps.org/7884998

https://learningapps.org/6950019

https://learningapps.org/6654603

 

Wyświetleń: 283 | Dodał: SP | Data: 2020-03-24

 

Matematyka

Szczegółowe informacje do zadań znajdziecie w swoich mailach

Klasa IV

Temat: Skracanie i rozszerzanie ułamków (2 jednostki lekcyjne) 25.03.2020 26.03.2020

  • Wykonaj na kartce w kratkę polecenie „Na dobry początek” str. 77

  • Zapamiętaj regułę rozszerzenia !

  • Wykonaj zad 1 poziom A str. 80

  • Zapamiętaj regułę skracania ułamków str. 78

  • Ćwiczenie 1 poziom B str.78

  • Praca domowa:

Czy już umiem” I i II str.82


 

Klasa V

25.03.2020 Temat: Pole Trapezu

  • analiza polecenia „na dobry początek” str. 70

  • Poznanie i zapisanie wzoru na pole;

  • Wykonaj zad 1 poziom A,B,C,D po trzy przykłady a, b, c str. 72 i 73

  • Zad „Czy już umiem” I, II, III str. 75

Uwaga: Do ćwiczeń wykorzystaj kilka prostokątów rozcinając je na trapezy

26.03.2020 Temat: Ćwiczenia i zadania z wykorzystaniem znajomości pola trapezu

  • Wykonaj polecenia z zeszytu ćwiczeń str. 116 i str.117;

  • Zad 4 (podręcznik str. 74)

  • Zad 11 str. 75


 

Klasa VI

25.03.2020 Temat: Bryły i ich objętości

  • Analiza przedstawionych brył str. 107;

  • Zapis wzoru na objętość graniastosłupa;

  • Narysować prostopadłościan i sześcian i zapisać wzory na objętość (str.108)

  • Rozwiązać zad 1 (str.109) oraz zad 3 i 4 str. 110

  • Praca domowa „Czy już umiem” zad I,II,III str 113


 

26.03.2020.Temat: Ćwiczenia w obliczaniu objętości poznanych brył


 

  • Zad 5 str. 110 (podręcznik)

  • Zeszyt ćwiczeń : ćw.1 i 2 str. 111 ćw.6 str.112, ćw. 7 str. 113

(Naucz się na pamięć poznane wzory na objętość brył)


 

Klasa VII

25-26.03.2020 (2 jednostki lekcyjne)

Temat: Przekształcanie wzorów.

  • Za pomocą obliczeń odpowiedź na pytania str. 250

  • Zapoznaj się ze skalą Fahrenheita

  • Analiza przykładu 1.1 i zapisanie obliczeń w zeszycie;

  • Ćwiczenie 1,2 str 252 (Proszę o zapisanie rozwiązań w zeszycie)

  • Ćw. 3 str. 253 (zapisać do zeszytu)

  • Rozwiąż zad.1 i zad 2 str. 253 oraz „Czy już umiem” Zad I i II str 254

  • Z zeszytu ćwiczeń wykonaj ćw. 1 i 2 do tego tematu


 

Klasa VIII

25.03.2020 i 26.03.2020 (2 jednostki lekcyjne)

Temat: Powtórzenie wiadomości o równaniach i proporcjonalności prostej

  • Przypomnienie etapów rozwiązania równania str 241

  • Przypomnienie wielkości „wprost proporcjonalnych” str. 241

  • Rozwiąż zadania: 1,2,3 str.241 6,7,8, str.242 zad 13 str.243

  • Rozwiąż materiały dodatkowe, które otrzymałeś (CKE Egzamin Ósmoklasisty)


 


 


 

Wyświetleń: 288 | Dodał: SP | Data: 2020-03-24

Klasa I

Elementarz-podręcznik stron 52-53 Wyruszamy na rowerowy szlak- przeczytaj tekst

Ćwiczenia strona 42-43

W zeszycie z elementarza przepisz wyrazy:

dzwonek

widzę

sadza

rydze

bardzo

rodzynki

dzbanek

rdza

Zeszyt do kaligrafii strona 47

Elementarz-matematyka 

Ćwiczenia strona 27-28 rozwiązuję samodzielnie różne zadania

Proszę rodziców o pomoc w przeczytaniu poleceń. Po samodzielnym wykonaniu zadań proszę o odesłanie rozwiązań ze strony27.

 

Wyświetleń: 182 | Dodał: SP | Data: 2020-03-24

Szanowni Rodzice, Kochani uczniowie!

Od 25 marca, zgodnie z rozporzadzeniem Ministra Edukacji Narodowej, wchodzi w życie zdalne nauczanie, czyli nauczanie na odległość.

Uczniowie oprócz zadawanych zdalnie prac, zapisywania tematów lekcji w zeszytach przedmiotowych będą również oceniani (zasady oceniania zostaną przekazane uczniom i rodzicom poprzez wychowawców).

We wszystkich sprawach rodzice mogą konsultować się z dyrektorem szkoły i nauczycielami za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie.

Prosimy rodziców naszych uczniów o wsparcie i wyrozumiałość w tej niecodziennej sytuacji.

Wyświetleń: 225 | Dodał: SP | Data: 2020-03-24

Proszę uczniów, aby:

-zapisać temat

-przyjrzeć się zagadnieniu (w podręczniku)

- opracować w zeszycie notatkę o zagadnieniu, które podam poniżej.

 

Klasa IV
25.03.2020 r.  Temat: Spotkanie z lekturą „Kajko i Kokosz. Szkoła latania” (s. 306-307)

Zadanie: przeczytaj fr. komiksu i opisz cechy komiksu.

 

26.03.2020    Temat: Marzenie o lataniu – lektura

Zadanie: opisz wydarzenia w lekturze.

 

27.03.2020 r.   Temat: Krótka historia komiksu. (s. 312–314)
   Zadanie: Narysuj wybranego bohatera komiksu.

 

Klasa V 

25.03.2020 r.  Temat: Atlantyda, czyli „tam albo nie tam” (s. 200-201)

Zadanie: notatka o noblistce Szymborskiej; rysunek: jak wyobrażasz sobie Atlantydę-zaginioną wyspę?

 

26.03.2020    Temat: Początki świata według Greków. (s.202-205)

Zadanie: notatka, czym jest mit

 

27.03.2020 r.   Temat: Mity o powstaniu świata. (s.202-205)
   Zadanie: Wskaż wydarzenia i postacie fantastyczne.

Klasa VI

25.03.2020 r.  Temat: Wielkanoc (s. 337)

Zadanie: notatka o wierszu (problematyka utworu, podmiot liryczny, środki stylistyczne, nastrój, własny sąd na temat utworu)

26.03.2020    Temat: Czy ziarno wyda plon? ( s. 251‒252 )

Zadanie: wypisz cechy gatunkowe przypowieści; o jakich wartościach mowa we fragmencie?

 

27.03.2020 r.   Temat: 2 kwietnia – Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci. (s. 334‒335)
   Zadanie: notatka, o czym jest list.

 

Klasa VII

25.03.2020 r.  Temat: Natura i wyobraźnia (s.212-213)

Zadanie: notatka, czym jest sonet.

 

26.03.2020    Temat: Strach i wyobraźnia. (s.214-216)

Zadanie: notatka, o czym jest tekst (tematyka, narrator, bohaterowie, nastrój utworu).

27.03.2020 r.   Temat: Na skrzydłach wyobraźni (s.217-218)
   Zadanie: notatka (wskaż gatunek-sonet, podmiot liryczny, epitet, personifikację)

 

Klasa VIII

25.03.2020 r.  Temat: Bez wyboru (s.233-234)

Zadanie: notatka (autor-Baczyński należał do „pokolenia Kolumbów”- pisarzy urodzonych około roku 1920, dla których okres wchodzenia w dorosłość przypadł na lata II wojny światowej; tematyka wiersza, podmiot liryczny, kontekst historyczny utworu, kontrast w wierszu)

 

26.03.2020    Temat: Trudna sytuacja. (s.235-237)

Zadanie: scharakteryzuj Alicję; omów relacje pomiędzy Alicją a Klaudią; wyjaśnij przyczyny buntu Alicji wobec zaistniałej sytuacji

 

27.03.2020 r.   Temat: Iść własną drogą (s.238-241)
   Zadanie: charakteryzuj głównego bohatera; wyjaśnij, dlaczego Król Salem przybył do młodzieńca; wskaż cechy przypowieści we fragmentach utworu; omów uniwersalną prawdę o człowieku przedstawioną we fragmencie utworu.

 
 
 
Wyświetleń: 209 | Dodał: SP | Data: 2020-03-24

JĘZYK ANGIELSKI

Klasa8 - wszystkie tematy piszemy w zeszycie.

Środa(25.03) temat: Zadania typu egzaminacyjnego- funkcje językowe.

W zeszycie zapisujemy wszystkie wyrażenia które stosujemy przy pisaniu pocztówki (znajdują się z tyłu książki)

Piątek (27.03) temat: Zadania typu egzaminacyjnego- praca na platformie LearningApps

Zadania do wykonania prześlę mailem.

Klasa7

Środa (25.03.) temat: Future Simple i konstrukcja 'be going to' .

Podręcznik str. 64-65

Z części grammar quide proszę wpisac do zeszytu zasady stosowania czasu future i konstrukcji be going to.

Piątek(27.03) temat: Going on a trip- ćwiczenia kształcące umiejętność rozumienia ze słuchu.

Podręcznik str. 66, zeszyt ćwiczeń str. 48

W razie problemów z odtworzeniem nagrania proszę o kontakt mailowy lub za pomocą komunikatora Messanger.

Klasa6

Środa (25.03) temat:Klub odkrywców:życie przyjazne środowisku.

Podręcznik str. 60-61, zeszyt ćwiczeń str. 91

Czwartek (26.03) temat: Lekcja kulturowa: poznajemy Barbados

Podręcznik str. 120-121

W razie pytań proszę o kontakt mailowy lub przez komunikator messanger.

Klasa5

Piątek (27.03) temat: Idziemy na zakupy.

Podręcznik str. 52-53, zeszyt ćwiczeń str. 50-51 oraz 109,117

W razie jakichkolwiek  problemów proszę o kontakt mailowy bądź przez komunikator messanger.

Klasa4

Środa (25.03) temat: Przedimki a, an, the.

Przepisz do zeszytu z części gramatycznej zasady stosowania tych przedimków.

Czwartek(26.03) temat: Klub odkrywców: dom do góry nogami. 

Podrecznik str. 56-57, zeszyt ćwiczeń str. 54

W razue jakichkolwiek pytań proszę o kontakt mailowy lub telefoniczny.

Klasa2

Czwartek(26.03) temat: Luczymy do 15, robimy zakupy. 

Zapisz do zeszytu:

10- ten

11- eleven

12- twelve

13- thirteen

14- fourteen

15- fifteen 

£1- one pound

Podręcznik str. 48,49, ćwiczenia str. 56,57

Klasa1

Środa(25.03) temat: Poznajemy nazwy pomieszczeń w domu.

Podręcznik str. 62,63, zeszyt ćwiczeń str. 72,73

Mailem prześlę link do materiału video.

PLASTYKA

Klasa 7

Analiza dzieł sztuki. Działania plastyczne- ekspresja przez sztukę.

Uwzgledniajac poznane techniki, faktury, ksztalty, proporcje oraz barwy wykonaj pracę plastyczną na temat krajobraz wiosenny. Zdjęcie pracy proszę wysłać mailem celem oceniania a prace zachować do momentu powrotu do szkoły.

Klasa 6

Narzędzia stosowane w grafice.

Korzystając z zasobów internetu wypisz narzedzia stosowane w grafice. Swoje notatki wyslij mailem w celu uzyskania oceny.

Klasa 5

Tworzę przez cały rok: wykonaj krajobraz wiosenny dowolną techniką.

Zdjęcie pracy wyślij mailem celem ocenienia a pracę zachowaj do momentu powrotu do szkoły.

Klasa 4

Techniki mieszane- farby wodne i pastele.

Wedlug techniki mieszanej wykonaj krajobraz wiosenny.

MUZYKA

Klasa 7

Obejrzyj ulubiony film lub bajkę i zastanów sie jaką rolę pełni muzyka.

Swoje spostrzeżenia wyślij mailem.

Klasa 6

Muzyczne widowisko: formy muzyczno-teatralne. Operetka, musical,rewia.

Obejrzyj dowolne widowisko dostepne np. na e-podreczniki.pl 

Klasa 5

Muzyka źródeł. Jak muzykowali w prehistorii.

Poszukaj informacji na temat: na jakich instrumentach grano dawniej.

Klasa 4

Posluchaj swojego ulubionego utworu

Wyświetleń: 186 | Dodał: SP | Data: 2020-03-24

Informatyka

Klasa IV

Proszę przeczytać temat „W sieci – wstęp do Internetu” str.50-55

Klasa V

- odwiedź stronę Gov.pl  odnośnik zdalne nauczanie/przedmioty-informatyka/klasa4

 Lekcja 3. Power Point – Nauczę się dodawać dźwięk do prezentacji. 

Proszę otworzyć film i zapoznać się w jaki sposób dodajemy dźwięk do prezentacji. (Szczegóły w prywatnych mailach)

Klasa VI

Proszę odwiedzić stronę Gov.pl, https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty5  - informatyka lekcja1

 Marzec

Lekcja 1. Gra platformowa

Dowiem się, jak ułożyć skrypt dowolnej gry platformowej typu Mario.

  • Film z YouTube  - proszę obejrzeć film instruktarzowy

  • Materiał dodatkowy 1 – tylko dla chętnych (na ocenę celującą) – zainstalujcie Scratch – wykonajcie zadania przewidziane w materiale dodatkowym (proszę o przesłanie screen ekranu i wysłanie na Messenger, lub pocztę p. Ani Biernackiej

Klasa VII

Proszę zapoznać się z tematem: Tworzenie dokumentu tekstowego str.174-181

  • I proszę wykonać ćwiczenie 1 str.176 (zapisać dokument tekstowy i przesłać na adres p. Ani Biernackiej)

Klasa VIII

Proszę pracować nad prezentacją.

Wyświetleń: 215 | Dodał: SP | Data: 2020-03-24

Historia
    
Klasa VIII – wszystkie tematy zapisujemy do zeszytu    
25.03. 2020 r.
Temat:   PRL w latach 1956 - 1970 str. 187- 190. ( do początek opozycji )
1. ,, Mała stabilizacja”
2 .Wiesław Gomółka I sekretarzem KC PZPR- 20 X1956 r.
3. Walka z Kościołem
4. Postawa prymasa Stefana Wyszńskiego

   Zadanie domowe: wyjaśnij   pisemnie w zeszycie termin,, mała stabilizacja’’

Klasa VII     - wszystkie tematy i punkty zapisujemy do zeszytu                   
25.03. 2020 r. 

Temat :  Świat po I wojnie Światowej (  str. 188 – 189 )
Postanowienia traktatu wersalskiego -28 VI 1918 r.
Traktaty z pozostałymi państwami 
Turcja republiką
Zadanie domowe: Przeczytaj uważnie tekst źródłowy str. 188 i odpowiedz pisemnie w zeszycie na pytanie 1 pod tekstem źródłowym.

Klasa VI – wszystkie tematy zapisujemy w zeszycie
25.03. 2019 r.
Temat : Reforma szkolnictwa ( str. 167)
Powołanie Komisji Edukacji Narodowej – 1773 r.
Towarzystwo do ksiąg Elementarnych
Hugo Kołłątaj
Notatka do zeszytu

,,Eksperci pod wodzą Hugona Kołłątaja opracowali trzystopniowy model szkół podstawowych i średnich.

Najniższym stopniem były szkoły parafialne przeznaczone dla niższych stanów (chłopów i mieszczan), pośrednim szczeblem były państwowe szkoły powiatowe – do których głównie trafiały dzieci z rodzin szlacheckich, ale które były też otwarte dla najzdolniejszej młodzieży ze stanów niższych, zaś stopniem najwyższym były dwa uniwersytety – w Wilnie i Krakowie.’’


Klasa V – wszystkie tematy zapisujemy w zeszycie

25.03.2020 r.

Temat: W  Obronie granic ( str. 168-169)
Bitwa Pod Cedynią 972 r.
Mediacja cesarza
Podboje Mieszka I
Dagome iudex

Zadanie domowe do zeszytu:
Wyjaśnij dlaczego Mieszka I nazywamy pierwszym historycznym władcą Polski- zadanie proszę wykonać w zeszycie i przesłać na pocztę elektroniczną szkoły do 27.03.2020 r. ( może być zdjęcie )

 Klasa V 
26.03.2020 r.
Temat: Misja biskupa Wojciecha ( str. 170)
Śmierć Mieszka I -992 r.
Początki panowania Bolesława Chrobrego
Misja biskupa Wojciecha 997 r.
Klasa IV – wszystkie tematy zapisujemy w zeszycie
27.03.2020 r.
Temat: Polscy Nobliści (str. 106- temat utrwalający)
Polscy nobliści
Pamięć o Marii Skłodowskiej - Curie

 

Proszę zapisywać tematy  i punkty zagadnień w zeszytach przedmiotowych.

 

 

 

 

 

 

Wyświetleń: 197 | Dodał: SP | Data: 2020-03-24

Zajęcia z pomocy psychologiczno - pedagogicznej od 25 marca 2020 roku realizowane będą zgodnie z planem pedagoga szkolnego, programem zajęć  rozwijających kompetencje emocjonalno – społeczne oraz  programem zajęć rewalidacyjnych. Szczegółowe informacje będą wysyłąne bezpośrednio do uczniów zgodnie z planem w formie kart pracy, ćwiczeń, linków na pocztę elektroniczną. Informuję, że uczniowie i rodzice mogą korzystać
z telefonicznych konsultacji i porad z pedagogiem szkolnym w każdy czwartek. 

 

Klasa II

25 marca 2020 r. (środa)
Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej Temat: Wynalazki zmieniaja świat.
Jednym z najsłynniejszych wynalazców był Tomasz Edison. Wymyślił albo usprawnił ponad tysiąc urządzeń między innymi żarówkę, telefon. Pierwsza elektryczna lodówka powstała 1913 roku.
Elementarz –podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna
  – przecztaj tekst  „Kto to wymyślił?”strona 26-27
Ćwiczenia z edukacji ponistyczna, przyrodnicza, społeczna  strona 34-35,
Wykonaj projekt wynalazku według włanego pomysłu.
Bardzo proszę o codzienne czytanie przez 10 minut.
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny z wychowawcą.

26 marca 2020 r. (czwartek)
Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej     Temat: Rodzaje rzeczowników

Rodzaj męski (ten)

Rodzaj żeński (ta)

Rodzaj nijaki (to)

marzec

dziewczynka

dziecko

chłopiec

Gitara

drzewo

kosz

Lampa

mydło

księżyc

chmura

słońce

Marzec powitał nas zimną pogodą. Chociaż na dworze świeci słonce to jest mroźno i nie chce sie wychodzić z domu. (zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej)
Elementarz -podręcznik – przecztaj tekst  „W marcu jak w garncu” 28-29, Zadanie 2 strona 30 (zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej)
Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna   strona 34-35, (uzupełnij)
Zapisz w zeszycie z edukacji matematycznej Temat: Dzielenie
Elementarz- podręcznik- matematyka (Zadanie 2 strona 15 )
Ćwiczenia matematyka strona 21
Bardzo proszę o codzienne czytanie przez 10 minut.
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny z wychowawcą.


 

27 marca 2020 (piątek)
Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej Temat: Co zrobić, żeby nie zachorować?
1.Aby nie zachorować trzeba jeść pełnowartościowe posiłki oraz dużo owoców i warzyw.
2. Trzeba dbać o higienę, często myć ręce.
3. Uprawiać sport.
4. Ubierać się stosowanie do pogody. (zapisz pod tematem w zeszycie)
Elementarz – podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna
  – przecztaj tekst „Chlapacze” strona 31-32
Ćwiczenia z edukacji ponistyczna, przyrodnicza, społeczna  strona 38-39-40-41
Zapisz w zeszycie z edukacji matematycznej Temat: Dzielenie liczb w zakresie 30.
Wykonaj ilustaracje do działań 10:2=5     15:3=5
Ćwiczenia - matematyka strona 22-23
Bardzo proszę o codzienne czytanie przez 10 minut
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny z wychowawcą.
 

Klasa III

25.03.2020 (środa)
Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej – Temat: Ja się na tym znam.
Proszę uzupełnić ćwiczenia edukacji polonistycznej, przyrodnicza, społeczna strona 46-47. Powtórz zdania rozkazujace, oznajmujace, pytajace. Ćwiczymy czytanie tekstu ze zrozumieniem.
Zapisz w zeszycie z języka polskiego wyrazy: dach-daszek, fartuch-fartuszek, kielich- kieliszek, orzech – orzeszek. Wykonaj rysunek do par wyrazów.
Proszę o codzienne czytanie przez 10 minut oraz powtarzanie tabliczki mnożenia.
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny z wychowawcą.

26.03.2020 (czwartek)
Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej – Temata: W galerii sztuki
Elementarz –podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna
  – przecztaj tekst „Zaproszenie do galerii sztuki” strona 42-43
Ćwiczenia z edukacji ponistyczna, przyrodnicza, społeczna  strona 48-49-50
Wykonaj prace plastyczną zainspirowaną malarstwem abstrakcyjnym.
Zapisz w zeszycie z edukacji matematycznej Temat: Mnożenie liczb dwucyfrowych
w zakresie 100
Elementarz- podręcznik- matematyka (Zadanie 1 strona 22 )
Ćwiczenia matematyka strona 26
Proszę o codzienne czytanie przez 10 minut oraz powtarzanie tabliczki mnożenia.
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny z wychowawcą

27.03.2020 (piątek)
Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej – Temat: Historia fotografii.
Elementarz –podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna
  – przecztaj tekst „Historia fotografii” strona 44
Ćwiczenia z edukacji ponistyczna, przyrodnicza, społeczna  strona 51 (ćw.1,2)
oraz strona 52 (ćw. 3)
Zapisz w zeszycie z edukacji matematycznej Temat: Mendel i tuzin.
Mendel to 15 sztuk.
Tuzin to 12 sztuk.
Elementarz- podręcznik- matematyka (Zadanie 3 strona 23)
Ćwiczenia matematyka strona 27
Proszę o codzienne czytanie przez 10 minut oraz powtarzanie tabliczki mnożenia.
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny z wychowawcą
 

Wyświetleń: 199 | Dodał: SP | Data: 2020-03-24

26 marzec 2020r.

KLASA VII

CHEMIA

Temat lekcji: Podsumowanie wiadomości i umiejętności z działu „Łączenie się atomów. Równania rekacji chemicznych”.

Zadania do wykonania:

  1. Zapisać temat lekcji.

  2. Przygotować się do sprawdzianu z wiadmości i umiejętności z działu „Łączenie się atomów. Równania reakcji chemicznych”. 

    1. Zagadnieniami do sprawdzianu są punkty pod każdą lekcją z tego działu, w formie celów lekcji.

  3. Wykonać zadania z zeszytu ćwiczeń, ze stron 83-84. W zadanich obliczeniowych można korzystać z kalkulatora.

  4. Dla chętnych: test z docwiczenia.pl KOD: C78YQ3

Sprawdzian otrzymacie na e-mail  w czwartek 2 kwietnia 2020r. 

 

  • ZDJĘCIA/SKANY WYKONANYCH ZADAŃ PROSZĘ WYSŁAĆ NA MOJEGO E-MAILA, do 30 marca.

FIZYKA

Temat lekcji: Energia potencjalna grawitacji i potencjalna sprężystości.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Wyjaśniam pojęcia:

  1. Energia potencjalna grawitacji;

  2. Energia potencjalna sprężystości.

  1. Opisuje wpływ wykonywanej pracy na zmianę energii potencjalnej ciała.

  2. Rozwiązuje zadania rachunkowe z zastosowaniem wzoru na energię potencjalną grawitacji.

ΔEp=m*g*h; gdzie ΔEp- przyrost energii potencjalnej; m- masa ciała; g- przyspieszenie ziemskie; h- wysokość

  1. Analizuje przemiany energii ciała podniesionego na pewną wysokość, a następnie upuszczonego.

  2. Opisuje wykonaną pracę jako zmianę energii potencjalnej grawitacji.

Zadania do wykonania:

  1. Zapisać temat oraz punkty lekcji w formie celów lekcji.

  2. Przeczytać temat lekcji z podręcznika, strony: 209-212.

  3. Wykonać zadanie z podręcznika: 4 ze strony 213.

  4. Dla chętnych: obejrzeć materiały na stronie: https://epodreczniki.pl/a/energia-mechaniczna-i-jej-rodzaje/DeA7BaCX9

 

  • ZDJĘCIA/SKANY WYKONANYCH ZADAŃ PROSZĘ WYSŁAĆ NA MOJEGO E-MAILA, do 30 marca.

KLASA VIII

CHEMIA

Temat lekcji: Kwas metanowy (kwas octowy).

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Podaję przykłady występowania kwasu metanowego w przyrodzie.

  2. Zapisuję równanie reakcji spalania kwasu metanowego przy nieograniczonym i ograniczonym dostępie tlenu.

  3. Zapisuję równanie reakcji dysocjacji jonowej (elektrolitycznej) kwasu metanowego.

  4. Opisuję właściwości i zastosowania kwasu metanowego.

Zadania do wykonania:

  1. Przeczytaj treść tematu lekcji w podręczniku, strona 161-163.

  2. Zapisz temat i cele lekcji.

  3. Jeżeli posiadasz materiały wykonaj model cząsteczki kwasu metanowego. Uwzględnij przy tym rodzaj pierwiastka. Do wykonania atomów pierwiastka wykorzystaj np. plastelinę, modelinę lub masę solną. Do łączeń atomów wykorzystaj zapałki, wykałaczki, itp.

  4. Obejrzyj animacje, rysunki dostępne na stronie: https://epodreczniki.pl/a/kwasy-karboksylowe---wlasciwosci/DAPv2781S

  5. Zadanie dla wszystkich: Zeszyt ćwiczeń, strony 90-91.

  6. Zadanie dla chętnych: Zadanie 4 z podręcznika, str. 163.

  • ZDJĘCIA, SKANY WYKONANYCH ZADAŃ PROSZĘ WYSŁAĆ NA MOJEGO E-MAILA, do 30 marca.

FIZYKA

Temat lekcji: Obrazy tworzone przez załamanie światła.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Opisuję i konstruuje bieg promieni ilustrujący powstawanie obrazów rzeczywistych i pozornych wytwarzanych przez zwierciadła sferyczne, znając położenie ogniska.

  2. Opisuję obrazy wytwarzane przez zwierciadła sferyczne (podaje trzy cechy obrazu).

  3. Rozróżniam obrazy: rzeczywisty, pozorny, prosty, odwrócony, powiększony, pomniejszony, tej samej wielkości co przedmiot.

  4. Przewiduję rodzaj i położenie obrazu wytwarzanego przez zwierciadła sferyczne w zależności od odległości przedmiotu od zwierciadła.

  5. Posługuję się pojęciem powiększenia obrazu jako ilorazu odległości obrazu od zwierciadła i odległości przedmiotu od zwierciadła; podaje i stosuje wzory na powiększenie obrazu
    i , kiedy: p < 1, p = 1, p > 1

Zadania do wykonania:

  1. Przeczytać temat lekcji z podręcznika, strony: 238-243.

  2. Zapisać temat i cele lekcji.

  3. Obejrzeć film zawierający informację w jaki sposób konstruować obrazy w zwierciadłach sferycznych (czas trwania: 13:59):

https://www.youtube.com/watch?v=u-reinbibYk

  1. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń, strona: 104.

  • ZDJĘCIA/SKANY WYKONANYCH ZADAŃ PROSZĘ WYSŁAĆ NA MOJEGO E-MAILA, do 30 marca.

WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE

Temat lekcji: Unia Europejska.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Przedstawiam cele działalności Unii Europejskiej.

  2. Wymieniam główne etapy integracji europejskiej.

  3. Przedstawiam sylwetki tzw. ojców założycieli zjednoczonej Europy.

  4. Przedstawiam sylwetki obywateli polskich pełniących ważne funkcje w instytucjach unijnych.

  5. Wymieniam zasady funkcjonowania Unii Europejskiej.

Zadania do wykonania:

  1. Przeczytać temat lekcji z podręcznika, strony: 174-177.

  2. Zapisać temat i cele lekcji.

  3. Wykonać zadanie z podręcznika: 9 ze strony 179.

  4. Dla chętnych: Obejrzeć zdjęcia, opisy: https://epodreczniki.pl/a/zjednoczeni-w-roznorodnosci---symbole-ue/DAJuAneQJ

  • ZDJĘCIA/SKANY WYKONANYCH ZADAŃ PROSZĘ WYSŁAĆ NA MOJEGO E-MAILA, do 30 marca.

EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA

Temat lekcji: Złamania i zwichnięcia.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Wyjaśniam pojęcia:

  1. złamanie;

  2. zwichnięcie;

  3. skręcenie.

  1. Znam zasady doraźnego unieruchomienia kości i stawów.

  2. Omawiam zasady postępowania w przypadku podejrzenia urazów kręgosłupa.

  3. Podaje przykłady zapobiegania urazom w domu, w pracy, podczas rekreacji i w sporcie.

Zadania do wykonania:

  1. Przeczytać temat z podrecznika, strony: 99-102.

  2. Napisać temat i cele lekcji.

  3. Wykonać zadanie z podręcznika, SPRAWDŹ, CZY POTRAFISZ: 3, strona 103.

  4. Dla chętnych: obejrzeć film (czas trwania 1:11) https://www.youtube.com/watch?v=JGkuxyOdXHk

oraz zapoznać się z opisem, zdjęciami i animacjami na stronie: https://epodreczniki.pl/a/udzielanie-pomocy-przy-zlamaniach-zwichnieciach-i-skreceniach-konczyn/Da2plNAP2 

  • ZDJĘCIA, SKANY WYKONANYCH ZADAŃ PROSZĘ WYSŁAĆ NA MOJEGO E-MAILA, do 30 marca.




 

Wyświetleń: 190 | Dodał: SP | Data: 2020-03-24