2 kwiecień 2020r. (czwartek)
KLASA VII
FIZYKA [lekcja od 9.50 do 10.35]
Temat lekcji: Energia kinetyczna, zasada zachowania energii mechanicznej – rozwiązywanie zadań obliczeniowych(część II).
Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):
-
Rozwiązuje zadania z wykorzystaniem zasady zachowania energii mechanicznej.
-
Rozwiazuję zadania z wykorzystaniem wzorów na energię potencjalną i kinetyczną.
ZADANIA DO WYKONANIA:
-
Zapisanie tematu i celów lekcji.
-
Zadanie dla wszystkich: wykonanie zadań:2 i 3 z podręcznika, strona 217.
-
Zadanie dla chętnych: rozwiązanie dodatkowych zadań z docwiczenia.pl KOD: F71BPD
Sposoby rozwiązywania zadań będą wysłane na e-mail. Do obliczeń można korzystać z kalkulatora.
ZDJĘCIA/SKANY WYKONANYCH ZADAŃ PROSZĘ WYSŁAĆ do 7 kwietnia.
CHEMIA [lekcja od 11.50 do 12.35]
Temat lekcji: Sprawdzian wiadomości i umiejętności z działu „Łączenie się atomów. Równania reakcji chemicznych”.
2 kwietnia otrzymacie sprawdzian, którego treść przepiszecie na kartkę i wykonacie w wyznaczonym czasie. Szczegóły tej pracy będą dostępne w e-mailu.
KLASA VIII
FIZYKA [lekcja od 8.55 do 9.40]
Temat lekcji: Zjawisko załamania światła.
Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):
-
Opisuję zjawisko załamania światła na granicy ośrodków.
-
Formułuje prawo załamania światła.
-
Projektuję i demonstruję zjawisko załamania światła.
-
Posługuję się pojęciem kąta załamania promienia świetlnego.
ZADANIA DO WYKONANIA:
-
Przeczytanie tematu lekcji z podręcznika, strony: 246-248.
-
Zapisanie tematu i celów lekcji.
-
Zadanie dla wszystkich:Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń, strona: 106.
-
Zadanie dla chętnych: docwiczenia.pl KOD: F829K4
ZDJĘCIA/SKANY WYKONANYCH ZADAŃ PROSZĘ WYSŁAĆ do 7 kwietnia.
CHEMIA [lekcja od 10.55 do 11.40]
Temat lekcji: Wyższe kwasy karboksylowe.
Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):
-
Podaję wzory sumaryczne, strukturalne i półstrukturalne oraz nazwy trzech wyższych kwasów karboksylowych:
-
Kwas palmitynowy C15H31COOH – kwas nasycony;
-
Kwas stearynowy C17H35COOH – kwas nasycony;
-
Kwas oleinowy C17H33COOH – kwas nienasycony.
-
Zapisuję równanie reakcji spalania całkowitego wyższych kwasów karboksylowych.
Np. C15H31COOH + 23 O2 → 16 CO2 + 16 H2O
-
Zapisuję równanie reakcji otrzymywania mydeł.
Np. NaOH + C17H35COOH → C17H35COONa + H2O
-
Opisuję właściwości i zastosowania mydeł.
-
Wyjaśniam, jak odróżnić kwas oleinowy od kwasu palmitynowego i stearynowego.
ZADANIA DO WYKONANIA:
-
Przeczytanie treści tematu lekcji w podręczniku, strona 169-173.
-
Zapisanie tematu i celów lekcji.
-
Zadanie dla wszystkich: Obejrzenie filmu na docwiczenia.pl KOD: C86UCA.
Wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń: strony 95, 96 i 98.
-
Zadanie dla chętnych: Zapoznaj się z materiałami udostępnionymi na Epodreczniku.
ZDJĘCIA/SKANY WYKONANYCH ZADAŃ PROSZĘ WYSŁAĆ do 7 kwietnia.
WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE [lekcja od 12.45 do 13.30]
Temat lekcji: Polska w Unii Europejskiej. (część II)
ZADANIA DO WYKONANIA:
-
Dopisanie kolejnego numeru i daty do tematu lekcji.
-
Zadanie dla wszystkich: Zapozanie się z materiałami wysłanymi w pliku pdf oraz wykonanie polecenia z podręcznika: 2 ze strony 183.
-
Zadanie dla chętnych: Zapoznanie się treścią materiałów udostępnionych na Epodręczniku.
ZDJĘCIA/ SKANY WYKONANEGO ZADANIA PROSZĘ WYSŁAĆ do 7 kwietnia.
EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA [lekcja od 13.35 do 14.20]
Temat lekcji: Oparzenia i odmrożenia.
Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):
-
Wyjaśniam pojęcia:
-
oparzenie;
-
udar: słoneczny, cieplny;
-
odmrożenie i wychłodzenie.
-
Znam zasady postępowania ratowniczego w przypadkach: oparzeń termicznych, oparzeń środkami chemicznymi oraz wychłodzenia organizmu i odmrożeń.
-
Proponuję sposoby zapobiegania oparzeniom i odmrożeniom.
ZADANIA DO WYKONANIA:
-
Przeczytanie tematu z podręcznika, strony: 104-108.
-
Napisanie tematu i celów lekcji.
-
Zadanie dla wszystkich: Wykonanie zadania z podręcznika, SPRAWDŹ, CZY POTRAFISZ: 4, strona 108.
-
Zadanie dla chętnych: zapoznanie się z materiałami udostępnionymi na Epodręczniku.
ZDJĘCIA, SKANY WYKONANYCH ZADAŃ PROSZĘ WYSŁAĆ do 9 kwietnia.
|