08:20
Fizyka, Chemia, WOS, EDB, Zaj. z wych. Kl 5- wtorek

31 marzec 2020r. (wtorek)

KLASA IV i V

Konsultacja z wychowawcą w godzinach zajęć wychowawczych oraz po 15.00 każdego dnia. 

Godziny zajęć wychowawczych: 9.50 – 10.35;

                                                     13.35 – 14.20.

KLASA VII

FIZYKA [lekcja od 10.55 do 11.40]

Temat lekcji: Energia kinetyczna, zasada zachowania energii mechanicznej (część I).

Temat tej lekcji składa się z dwóch jednostek lekcyjnych.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Opisuję i wykorzystuję zależność energii kinetycznej ciała od jego masy i prędkości;

Wzór: Ek=m*V2/2 lub ½ (m*V2) gdzie:

 Ek- energia kinetyczna;

m- masa ciała;

V-prędkość.

Energia kinetyczna ciała jest tym większa, im większą prędkość ma to ciało i im większa jest jego masa.

/Przekształcanie wzorów zgodnie z zasadą trójkąta./

  1. Wyjaśniam czym jest energia mechaniczna.

Suma energii potencjalnej i kinetycznej. E=Ek+Ep

  1. Podaję zasadę zachowania energii.

W układzie izolowanym (zamkniętym) ciał przy braku oporów ruchu całkowita energia mechaniczna nie ulega zmianie. E=Ek+Ep=constans

  1. Wykorzystuję zasadę zachowania energii do opisu zjawisk oraz wskazuje ich przykłady w otaczającej rzeczywistości.

  2. Wyjaśniam, jaki układ nazywa się układem izolowanym.

Układ ciał niewymieniający energii z otoczeniem.

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Zapisanie tematu oraz punktów lekcji w formie celów lekcji.

  2. Przeczytanie tematu lekcji z podręcznika, strony: 214-216.

  3. Nauczenie się wzorów i nowych pojęć. 

  4. Zadanie dla wszystkich: 

Zadania 1. Oblicz, który obiekt ma większą energię kinetyczną.

  1. Biegacz o masie 80 kg, poruszający się z prędkością 18 km/h.

  2. Pocisk wystrzelony z prędkością 400 m/s, o masie 8g.

Przypomnienie!

Przeliczanie jednostek prędkości:

Podręcznik, przykład 2 str. 133.

  1. Zadanie dla chętnych: obejrzenie materiałów dostępnych na Epodręczniku:

https://epodreczniki.pl/a/zasada-zachowania-energii-mechanicznej-i-jej-zastosowanie/Dbu4TBBBv

ZDJĘCIA/SKANY WYKONANYCH ZADAŃ PROSZĘ WYSŁAĆ do 2 kwietnia.

CHEMIA [lekcja od 11.50 do 12.35]

Temat lekcji: Woda i jej rola w przyrodzie.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Opisuję właściwości wody w przyrodzie.

  2. Charakteryzuje rodzaje wód w przyrodzie.

  3. Proponuję sposoby racjonalnego gospodarowania wodą.

  4. Określam wpływ ciśnienia atmosferycznego na wartości temperatury wrzenia wody.

  5. Określam źródło zanieczyszczeń wód naturalnych.

  6. Opisuję sposoby usuwania zanieczyszczeń z wód.

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Zapisanie tematu i celów lekcji.

  2. Przeczytanie tematu lekcji z podręcznika, strony: 160-164.

  3. Zadanie dla wszystkich: 

  • Wykonanie modelu cząsteczki wody z dostępnych w domu materiałów: atomy pierwiastków można wykonać z plasteliny, modeliny itp. a wiązania z zapałek, wykałaczek itp.

  • Wykonanie zadania z zeszytu ćwiczeń:4 ze strony 86.

  1. Zadanie dla chętnych:

  • Przeprowadź rozmowę z członkami twojej rodziny. Oceń, w jakich dziedzinach życia nieracjonalnie gospodarują wodą. Przygotuj plakat przekonujący do oszczędnego korzystania z wody.

  • Zpoznanie się z materiałami na Epodręczniku:

https://epodreczniki.pl/a/czy-wiesz-ze-woda/DayrIyuE1

https://epodreczniki.pl/a/woda-i-jej-rola-w-przyrodzie/D1GXRbHQl

 

Sprawdzian otrzymacie na e-mail  w czwartek 2 kwietnia 2020r. 

W tym samym dniu proszę o jego wykonanie i przesłanie.

ZDJĘCIA/SKANY WYKONANYCH ZADAŃ PROSZĘ WYSŁAĆ do 2 kwietnia.

 

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE Z PRZEDMIOTU CHEMII 

[lekcja od 14.25 do 15.10]

Temat lekcji: 5 eksperymentów z udziałem wody.

Kontynuacja eksperymentowania z udziałem wody.

ZADANIA DO WYKONANIA:

Doświadczenie 5. Bańki mydlane.

Instrukcja doświadczenia: Do ¾ szklanki ciepłej wody wsyp 3 łyżki cukru. Wymieszaj zawartość do rozpuszczenia cukru. Kolejno wlej 4 łyżek płynu do naczyń i ponownie wymieszaj roztwór. Następnie wlej roztwór do szerokiej miski (talerza itp.) i wdmuchuj pod powierzchnią mieszaniny powietrze za pomocą słomki po napojach.

UWAGA! Powietrze wydmuchujemy, NIE POBIERAMY (aby płyn nie został zaabsorbowany do dróg oddechowych).

Miłej zabawy ☺

KLASA VIII

FIZYKA [lekcja od 8.00 do 8.45]

Temat lekcji: Obrazy tworzone przez załamanie światła (część II).

Dopisz datę i numer lekcji.

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Przeczytanie tematu lekcji z podręcznika, strony: 238-243.

  2. Zadanie dla wszystkich:

Analiza konstrukcji obrazów

  • Powstałych w zwierciadłach sferycznych wklęsłych:

dla x>r, str. 239;  x=r, str. 241; x<r, str. 241; x=f, str. 242.; x<f, str. 242.

  • Powstałych w zwierciadłach sferycznych wypukłych, str. 243.

  1. Zadanie dla chętnych:

Ponowne obejrzenie filmu: https://www.youtube.com/watch?v=u-reinbibYk

Zapoznanie się z udostępnionymi materiałami na Epodręczniku.

 

CHEMIA [lekcja od 8.55 do 9.40]

Temat lekcji: Kwas etanowy.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Podaję przykłady występowania kwasu etanowego w przyrodzie.

  2. Zapisuję równanie reakcji i nazywam jej produkty:

  • spalania kwasu etanowego;

  • dysocjacji jonowej (elektrolitycznej) kwasu etanowego;

  • otrzymywania soli z kwsu etanowego i magnezu, kwasu etanowego i wodorotlenku sodu, kwasu etanowego i tlenku miedzi (II).

  1. Opisuję właściwości i zastosowania kwasu etanowego.

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Przeczytanie treści tematu lekcji w podręczniku, strona 164-168.

  2. Zapisanie tematu i celów lekcji.

  3. Zadanie dla wszystkich: 

Zadanie 1. Napisz wzór sumaryczny, strukturalny i półstrukturalny kwasu etanowego.

  1. Zadanie dla chętnych: Zapoznaj się z materiałami udostępnionymi na Epodreczniku.

 

WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE [lekcja od 12.45 do 13.30]

Temat lekcji: Polska w Unii Europejskiej. (część I)

Temat ten będzie realizowany na dwóch jednostkach lekcyjnych. 

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Przedstawiam główne etapy procesu integracji Polski z Unią Europejską.

  2. Wymieniam zasady funkcjonowania europejskiego rynku wewnętrznego.

  3. Wymieniam korzyści wynikające z obecności Polski w UE dla różnych podmiotów.

  4. Wskazuje sposoby wykorzystania funduszów unijnych w celu poprawienia funkcjonowania społeczności lokalnej, regionalnej. 

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Przeczytanie tematu lekcji z podręcznika, strony: 180 - 183.

  2. Zapisanie tematu i celów lekcji.

  3. Zadanie dla chętnych: Zapoznanie się treścią poniższej strony: 

https://www.gov.pl/web/ue/polska-w-ue oraz materiałami udostępnionymi na Epodręczniku.

Wyświetleń: 203 | Dodał: SP | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0