Klasa VII

Data: 16.04.2020r.  (Przypominam o zapisywaniu dat słownie w języku rosyjskim)

Temat: Уик-энд или выходные.

 

Wykonaj polecenia:

  1. Wysłuchaj nagrania z zad. 1 str. 56 i odpowiedz pisemnie na pytania (załącznik w mailu).

  2. Przepisz do zeszytu informację z ramki Внимание! str.56

  3. Przeczytaj wypowiedzi rosyjskich rówieśników na temat tego jak spędzają czas wolny (zad. 2a str. 56).  Naucz się czytać tekst.

  4. Zaznacz, które zdania są zgodne z treścią tekstu, a które nie (zad 2b str. 57)

Dla chętnych:

Wykonaj zadania z materiału ćwiczeniowego str. 54 (załącznik w mailu)

Przypominam, że jesteśmy w stałym kontakcie podczas trwania zajęć, zgodnie z ustaleniami!

Język rosyjski

 

Kl. VIII

Data: 16.04.2020r.  (Przypominam o zapisywaniu dat słownie w języku rosyjskim)

Temat: Праздники бывают разные.

 

Wykonaj polecenia:

  1. Przeczytaj materiał z zad. 1 str. 50  i wypisz do zeszytu nazwy świąt z podziałem na prywatne (osobiste), religijne i państwowe.

  2. Zapisz wg wzoru z zad. 1 kiedy w Rosji obchodzone są podane święta.

  3. Przeczytaj materiał z lekcji realioznawczej С праздником! str. 73 (w razie potrzeby skorzystaj ze słowniczka polekcyjnego str. 86 – 87), nowe wyrażenia zapisz w zeszycie.

  4. Poćwicz czytanie.

Dla chętnych:

Wykonaj zadania z materiału ćwiczeniowego 1,2,3 str. 26 (załącznik w mailu)

Przypominam, że jesteśmy w stałym kontakcie podczas trwania zajęć, zgodnie z ustaleniami!

Wyświetleń: 192 | Dodał: SP | Data: 2020-04-16

Klasa II  

Czwartek 16 kwietnia 2020 roku - klasa II

Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej Temat: Mój najbardziej niezwykły sen.
Zadanie 3 strona 57  (ćwiczenia) Zapisz w zeszycie wyrazy, które w wierszu zostały zastąpione
obrazkami. Do każdego z nich dopisz rymujący się wyraz. Proszę o przesłanie zadania na mojego
e-maila lub lub Messengera.
Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna  strona 56 -57
Zapisz w zeszycie z edukacji matematycznej  Temat: Utrwalanie umiejętności mnożenia.
Powtórz  tabliczkę mnożenia i dzielenia. Możesz to zrobić rozwiązując testy np. ze strony matzoo pod linkiem http://www.matzoo.pl/klasa.

Piątek 17 kwietnia 2020 roku- klasa II
Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej Temat: Witaj, wiosno!
Elementarz –podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna – 46 (Przeczytaj wiersz „Pobudka”) Opisz przedstawiony w wierszu wiosenny poranek. Użyj następujących określeń:
radosny, wesoły, przyjemny, ciepły, słoneczny, kolorowy, pachnący.
Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna – strona 58
Zapisz w zeszycie z edukacji matematycznej  Temat: Sprawdzam siebie
Ćwiczenia - matematyka strona   strona 32-33 (Proszę o przesłanie zadań ze strony 32-33 na
mojego e-maila lub lub Messengera.)

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny z wychowawcą.

Szczegółowe informacje dotyczące lekcji i oceniania będą wysyłane na pocztę elektroniczną
lub Messengera. Pozdrawiam.

 

Klasa III  

Czwartek 16 kwietnia 2020 – klasa III
Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej i społeczna
Temat: Na wiosnę wszystko się zmienia

Autor: Hans Christian Andersen

Tytuł: „Brzydkie kaczątko”
Postacie: Kaczątko , łabędzie, gęś, kot, pies, kury, indyk, skowronki, kaczka

https://lektury.gov.pl/lektura/brzydkie-kaczatko

Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna  strona 66-67
(Zdjęcie wykonanego zadań ze strony 66-67  proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera) 

Zapisz w zeszycie z edukacji matematycznej  Temat: Kilometr.
Ćwiczenia z matematyki strona 36 -37
https://www.matzoo.pl/klasa3/jaka-odleglosc_64_472

 

Piątek  17 kwietnia 2020 – klasa III

Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej Temat:  Co nas czeka w kwietniu? 

Elementarz –podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna 58-59

Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna  strona 68-69

Zapisz w zeszycie z edukacji matematycznej  Temat: Dodawanie i odejmowanie setek.
Ćwiczenia z matematyki strona 38 (Zdjęcie wykonanych zadań ze strony 38 proszę wysłać na
mojego e-maila lub Messengera).
 

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny z wychowawcą. 

Szczegółowe informacje dotyczące lekcji i oceniania będą wysyłane na pocztę elektroniczną
lub Messengera. Pozdrawiam.





 

Wyświetleń: 178 | Dodał: SP | Data: 2020-04-16

Klasa I

Dzień dobry kochane Dzieciaki!

Witam was po przerwie wielkanocnej. Przygotowałam dla Was dodatkowe karty pracy, zabawy edukacyjne i polecenia, mające  Wam ułatwić i urozmaicić samodzielna pracę w domu. Mam nadzieję, że wkrótce zobaczymy się w szkole, póki co musimy jednak pracować i uczyć się z wykorzystaniem komputerowych umiejętności.

16.04.2020r. czwartek

Temat: O zachowaniu w teatrze. 

Przeczytaj w podręczniku z języka  polskiego tekst na str.69.

Poszukaj w tekście wyrazów ze spółgłoską miękką  ci, Ci. (ciekawe, bocianami, ciepłe, ciupagami, polecieć)  

W zeszycie ćwiczeń s. 60-poćwicz pisanie spółgłoski miękkiej ci, Ci  i wykonaj ćwiczenia. 

W kaligrafii do jęz. polskiego na str. 49 poćwicz pisanie spółgłoski miękkiej  ci, Ci.  

Poproś rodzica o przeczytanie opowiadania o Kubie i Bubie „Czyste ubranie”  i przyjrzyj się ilustracjom w podręczniku na str. 71.

Odpowiedz ustnie na pytania: 

-Jak każde z dzieci przygotowało się do pójścia do teatru?  

-Jak twoim zdaniem powinniśmy się ubrać kiedy idziemy do teatru?  

-Jak trzeba zachowywać się w teatrze? 

W zeszycie ćwiczeń s.61 wykonaj  ćwiczenia.    

W związku z obecną już wiosną z muzyki posłuchajcie i zaśpiewajcie piosenkę „Kałużowy deszcz”- płytka CD utwór nr 30  

Matematyka –podr. S.29-30, ćwiczenia s.38. Poćwiczcie zapis liczby 20 w zeszytach i w ćwiczeniach z kaligrafii matematycznej s.25  

 

                                                        CZYSTE UBRANIE -  Grzegorz Kasdepke 

Kuba i Buba są jak wiadomo, prawie identyczni- jednak co jakiś czas ujawniają się między nimi różnice. Na przykład Buba uwielbia się stroić, a Kuba nie bardzo. Przed wyjściem do teatru Kuba po prostu otworzył szafę i bez zbędnych ceregieli przebrał się w to, co mu wpadło w ręce- tymczasem Buba latała po całym domu, przymierzając masę fatałaszków. Efekt był łatwy do przewidzenia – kłótnia.-  Jak ty wyglądasz?!- krzyknęła Buba na widok Kuby. – Mamo, on idzie do teatru w normalnym ubraniu!… –  A w jakim mam iść?!- denerwował się Kuba.- W nienormalnym?!  Mama zmierzyła ich wzrokiem od stop do głów, a potem westchnęła ciężko. –   Buba, skąd wzięłaś tę sukienkę?- zapytała. Buba, lekko zmieszana, zerknęła w  – Z łazienki…-  – Jak to z łazienki?- zdziwiła się mama.          – Z kosza na brudy…- wyznała Buba. Kuba ryknął śmiechem. – No co?!- zdenerwowała się Buba. – To moja najlepsza sukienka! Ale brudna!- powiedziała mama- Myślisz, ze wyglądasz elegancko z tymi plamami po soku?  – To co mam nałożyć?!- naburmuszyła się Buba. Mama podeszła do szafy i wyjęła parę ubrań. – A choćby to – powiedziała. – Przecież to zupełnie normalne ubrania!- krzyknęła Buba.– Za to czyste! – oświadczyła mama.- Zwykle czyste ubranie wygląda dużo lepiej niż najbardziej nawet eleganckie, ale przybrudzone… Zapamiętaj to sobie! 





 

17.04.2020r.piątek

Temat: Aktorzy w teatrze lalek. 

Matematyka- nadal ćwiczymy obliczenia w zakresie 20 ( wykonaj ćwiczenia na str. 39-40.)

Przeczytaj w podręczniku z języka  polskiego tekst na str.72

Wykonaj  ćwiczenia na stronie 62 w zeszycie ćwiczeń

Odpowiedz ustnie na pytania: 

-Czyje głosy było słychać w teatrze po spektaklu? 

-Czego dotyczyła kłótnia? 

-Jakie rodzaje lalek były wymienione w tekście? (Jeśli nie wiecie poproście rodziców aby przeczytali wam poniższe informacje.) 


 

Marionetka  -jest lalką teatralną poruszaną od góry za pomocą nitek lub drucików zawieszonych na tzw. krzyżaku. Każda linka jest przymocowana do innej, oddzielnej części ciała marionetki i przy ruchu krzyżaka są one poruszane. W przeciwieństwie do lalek zakładanych na ręce, marionetka może przedstawiać całą postać. 

Kukiełka  - bądź kukła, to lalka teatralna sztywno osadzona na kiju zwanym gabitem, którym porusza aktor animator. Kukiełka wyróżnia się zamachowymi ruchami kończyn 

Pacynka - rodzaj lalki teatralnej nakładanej na dłoń jak rękawiczka i poruszanej palcami aktora-animatora. W przypadku lalek o większych rozmiarach animator umieszcza dłoń w głowie pacynki, kontrolując jej mimikę. Ciało pacynki jest wtedy zawieszone na jego przedramieniu. 

 

Jeśli będzie to możliwe obejrzyj prezentację o teatrze lalek na stronie: 

https://slideplayer.pl/slide/2265356/ 

Przeczytaj informacje o teatrze na str. 73 w podręczniku. 

TEATR  to rodzaj sztuki widowiskowej, w której aktor lub grupa aktorów na żywo przedstawia sztukę dla zgromadzonej publiczności. 

Inne pojęcia związane z teatrem to : rekwizyt, sufler, dekoracja, kulisy, charakteryzator-zapisz je do zeszytu

Wykonaj kartę pracy nr 1(prześlij mi jej zdjęcie)

Połącz wyrazy z właściwym opisem.  

AKTOR                 Miejsce, gdzie występują aktorzy 

SCENA           Wybiera aktorów i czuwa nad ich grą    

WIDOWNIA               Zasłona, która zasłania scenę 

REŻYSER                   Miejsce, gdzie siedzą widzowie 

KURTYNA                           Przedstawienie teatralne 

SPEKTAKL             Ktoś, kto odgrywa rolę na scenie 

 

20.04.2020r. poniedziałek

Temat: Dzień odkrywców. Bawimy się w teatr.  

Wykonaj ćwiczenia w Elementarzu odkrywców. Dzień odkrywców na str. 54-55. 

Podczas wykonywania tych ćwiczeń utrwalisz sobie słownictwo związane z teatrem.  

1. Obejrzyj filmik o tym jak można zrobić w domu pacynkę ze skarpety.  

https://www.youtube.com/watch?v=Xq9N9KHoFBQ  

2. Tu dowiesz się, jak można zrobić pacynkę ze starej rękawiczki. 

https://psprzelotem.blogspot.com/2016/05/pacynki-dla-dzieci-ze-starych-rekawiczek.html  

To będzie kolejne zadanie do zrobienia dla ciebie na ocenę z techniki macie trzy możliwości: zrób  pacynkę ze starej skarpety , zrób pacynkę ze starej rękawiczki lub jeśli nie masz w domu materiałów zrób na kartce kolorowy projekt pacynki. Oczywiście praca może mieć dowolny wygląd, filmik i stronka o pacynkach to tylko przykład. 

Matematyka: Obliczenia w zakresie 20 .Wykonaj kartę pracy. 

   Zrób obliczenia pieniężne. 

5zł+5zł+8zł=______ 

3zł+15zł+2zł=_____ 

12zł+5zł+2zł=_____ 

15zł+1zł+2zł=_____ 

20zł-9zł-1zł=______ 

18zł-10zł-2zł=_____ 











 

 




 

06.04.2020r.

Elementarz-podręcznik stron 66-67 . Rysunek- w świecie wyobraźni.

W wierszu,, Fantazja” Natalii Usenko  odszukaj rymy i zapisz je parami do zeszytu. 

wkoło- wesoło

Ćwiczenia strona 57-58. Pamiętaj by pisać starannie i używać znaków interpunkcyjnych.

Ćwiczenia matematyka strona 35.

Proszę rodziców pomoc w przeczytaniu poleceń. Po samodzielnym wykonaniu zadań proszę o odesłanie rozwiązań ze strony 35.

 

07.04.2020r.

Elementarz-podręcznik stron 68-70.

Zapisz do zeszytu wyrazy : ćma, mówić, pytać, słuchać, pływać, paproć, boćki, oglądać

Ćwiczenia strona 59. Pamiętaj by pisać starannie i używać znaków interpunkcyjnych.

Ćwiczenia matematyka strona 36-37.

Proszę rodziców pomoc w przeczytaniu poleceń. Po samodzielnym wykonaniu zadań proszę o odesłanie rozwiązań ze strony 37.



 

Wyświetleń: 246 | Dodał: SP | Data: 2020-04-16

 
 

Wytyczne –j. polski (16-17; 20 kwietnia) Proszę uczniów, aby:

-zapisać temat

-przyjrzeć się zagadnieniu/przeczytać (w podręczniku)

-opracować w zeszycie notatkę o zagadnieniu, które podam poniżej.

 

Klasa IV

16.04.2020 r.  Temat: Jak Karol Lew przeżył stratę brata? (s.268-270)

Zadanie:

17.04.2020    Temat: Jak zapisać rozmowę? - dialog. (s.271-273)

Zadania w zeszycie ćwiczeń

20.04.2020 r.   Temat:  Pisownia wielką literą – państwa, regiony, miasta, dzielnice, wsie (s.274-276)
   Zadania w zeszycie ćwiczeń

 

 

Klasa V

16.04.2020 r.  Temat: Opowiadanie odtwórcze (s.226-227)

Zadania w zeszycie ćwiczeń

17.04.2020    Temat: Jak Ariadna pomogła Tezeuszowi? - mit. (s.228-229)

Notatka o micie (Minotaur, Ariadna, Dedal, oceń postępowanie Tezeusza, jak w micie ukazano zło)

20.04.2020 r.   Temat: Pijemy nektar, jemy ambrozję i zbieramy laury – związki frazeologiczne w mitologii (s.230-231)
 Wyjaśnij frazeologizmy: jabłko niezgody, koń trojański, nić Ariadny, paniczny strach, pięta Achillesa, w objęciach Morfeusza

 

Klasa VI

16.04.2020 r.  Temat: Zasady postępowania – o kłamstwie (s.272-275)

Notatka „Wśród ludzi” (zbiór zasad s. 275)

17.04.2020    Temat: Tolerancja – piosenka „Na miły Bóg”. (s.276)

Wysłuchaj piosenki Sojki (www.youtube.com) i zrób notatkę, czym jest tolerancja i co życiu nadaje wartość

20.04.2020 r.   Temat:  Użycie nawiasu (s.277)
   Zadania w zeszycie ćwiczeń (s.109)

 

Klasa VII

16.04.2020 r.  Temat: Podsumowanie-tekst publicystyczny (s.241-244)

Zadanie: rozwiązać test

17.04.2020    Temat: Dobro i zło – opis obrazu. (s.245)

Zadanie: opis dzieła „Powołanie św. Mateusza” Caravaggio

20.04.2020 r.   Temat: Między dobrem a złem - liryka (s.266-267)
 Notatka o wierszu: podmiot liryczny, liryka bezpośrednia (zwrot do adresata), opis przyrody w wierszu; puenta (jaki jest problem człowieka?)

 

Klasa VIII

16.04.2020 r.  Temat: Słowotwórstwo-powtórzenie (s.254-258)

Notatka: wyrazy pochodne i podstawowe; temat i formant słowotwórczy, typy formantów; kategorie słowotwórcze

17.04.2020    Temat: Słowotwórstwo-powtórzenie. (s.254-258)

Notatka: rodzina wyrazów; wyrazy złożone (złożenia i zrosty); pisownia przymiotników złożonych

20.04.2020 r.   Temat: Podsumowanie – tekst publicystyczny (s. 259-262)
   Zadanie: rozwiązać test

Wyświetleń: 241 | Dodał: SP | Data: 2020-04-16

Matematyka 16.04.2020

KL. IV Temat: Ćwiczenia w mnożeniu ułamka zwykłego przez liczbę.

- w zeszycie ćwiczeń wykonaj ćw. 1,2,3,4  Praca domowa (wyślij na pocztę e-mail) „Czy już umiem?” I, II, III str. 103 

Kl. V Temat: Zadania tekstowe – miary, wagi, pieniądze.

    -zapoznaj się z pojęciami korzec, mendel, tuzin, kopa, gros

    - rozwiąż zad. z podręcznika zad. 6, 7 str. 102 Zad I, II, III str 103

- Praca domowa (wyślij na pocztę e-mail  do dnia 17.04.2020) Ćw. 1, 2, 3 str. 127 Ćw. 4, 5, 6 str. 128

    Uwaga! Na wtorek (21.04.2020) powtórzyć pola figur – w tym dniu będzie sprawdzian.

Kl. VI Temat: Powtórzenie wiadomości – bryły. 

- rozwiąż zad. 1,2,3,4 str. 135

- Praca domowa: Czy już umiem? I, II, III str. 134 (wyślij na pocztę e-mail do dn. 17.04.2020)

- Powtórz wiadomości z działu – Bryły (środa 22.04.20) – sprawdzian

Kl. VII Temat: Zadania z zastosowaniem Twierdzenia  Pitagorasa. 

    - rozwiąż zad. 2, 4, 10 str. 274

    - Praca domowa: Czy już umiem? I, II str. 275 (wyślij na pocztę e-mail do dn. 17.04.2020)

Kl. VIII Temat: Powtórzenie wiadomości – wielościany (str. 250)

    - zad 1,2,3 str. 250

    - zad 4,5,6 str. 251

    - Praca domowa Zad. 20 str. 253 (wyślij na pocztę e-mail do dn. 17.04.2020)

 

Informatyka 16.04.2020

Kl. VI Temat: Malowanie na warstwach. Poznajemy program GIMP

Proszę otworzyć poniższy link, zrealizować lekcję. https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty5

  (www.gov.pl → Edukacja → zdalne lekcje → kl. VI → Informatyka → Lekcja 3.Gimp-praca na warstwach)

Wyświetleń: 201 | Dodał: SP | Data: 2020-04-16

DZIEŃ DOBRY WITAM WSZYSTKICH PO PRZERWIE ŚWIĄTECZNEJ I ZAPRASZAM DO 

 

Zabawy z kolorowymi kółkami, czyli ćwiczymy gibkość i zwinność

 

Zapraszamy Was do przeprawy przez rwącą rzekę. Żeby to jednak zrobić, musicie zbudować swój własny most. Wykorzystajcie do tego kolorowe kółka, w wersji gotowej lub wykonanych własnoręcznie.

Ćwiczenie wydaje się dość proste, ale tylko do czasu gdy trzeba je samemu wykonać. Kolorowych kółek dla każdego jest bowiem na tyle mało, że trzeba je ze sobą zabierać i przenosić jako podparcie dla kolejnego kroku. Czy ćwiczymy utrzymanie równowagi, gibkość i zwinność.

Wachlarz wariantów jest przeogromny. Od zaprezentowanej w materiale wersji ze staniem tylko na jednej nodze, po przechodzenie w parach. Zabawa i "wywrotki" gwarantowane.

Na koniec można wykorzystać większą liczbę kółek i zbudować dłuższy most lub tor przeszkód, a potem pokonywać je w rozmaity sposób

 

Film dostępny na profilu facebookowym akcji Zdrowo i Sportowo.

Wyświetleń: 176 | Dodał: SP | Data: 2020-04-16

 Tematy z historii

 

Klasa V 

16.04.2020 r.

Temat: Kryzys i odbudowa Państwa polskiego.

  1. Koronacja Mieszka II

  2. Ucieczka Mieszka II- Bezprym księciem

  3. Powrót i śmierć Mieszka II

  4. Bunt możnych- oderwanie się od Polski Mazowsza i Pomorza Gdańskiego

  5. Ucieczka księcia Kazimierza

  6. 1038r. najazd Czechów -spustoszenie Poznania, Gniezna , zajęcie Śląska

  7. Odbudowa państwa

  1. powrót Kazimierza Odnowiciela do Polski- 1039 r.

  2. Kraków stolicą

  3. odbudowa chrześcijaństwa

  4. Odzyskanie Mazowsza, , Pomorza i Śląska.

  1. Bolesław Śmiały

  1. przyłączenie Grodów Czerwieńskich

  2. koronacja królewska 1076 r.

  3. konflikt z biskupem  Stanisławem

  4. ucieczka i śmierć  króla 1079 r.

  1. Legenda św. Stanisława.

Do tematu proszę wykonać ćw. 1- 6. str. 95-96 , a zdjęcia wysłać do sprawdzenia na spgdeszyn1@o2.pl lub telefon 506585203

Klasa IV

17.04.2020 r.

Temat: Podsumowanie z działu III

Wykonaj ołówkiem ćwiczenia utrwalające w podręczniku str. 110. Zdjęcie ćwiczeń wyślij na spgdeszyn1@o2.pl. Lub telefon 506585203.

 

Wyświetleń: 188 | Dodał: SP | Data: 2020-04-16

JĘZYK ANGIELSKI, MUZYKA, PLASTYKA , ZAJ. Z WYCH. 16- 17.04

 

  • proszę, aby uczniowie zapisali tematy lekcji w dniach, kiedy jest j. angielski, a jako potwierdzenie obecności proszę wysyłać zdjęcia notatek lub zadanych ćwiczeń na podany adres e- mail

 

Zajecia 16.04 (czwartek)

Klasa 2

Temat lekcji: Powtórzenie wiadomości z rozdziału 4- ćwiczenia.

Wykonujemy ćwiczenia z Zeszytu Ćwiczeń str. 58- 59 (ćw. 1 str. 58- przeczytaj tekst, a w miejsce obrazków wstaw właściwe słowa, ćw. 2 str. 58- przeczytaj pytania a następnie wybierz poprawne odpowiedzi, str. 59 Active Dictionary- połącz zdjęcia z odpowiednimi podpisami a następnie przyklej odpowiednie naklejki). Zdjęcia wykonanych zadań proszę wysłać mailem.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 9:50- 10:35

 

Klasa 4

Temat lekcji:It’s lunch time- ćwiczenia

Proszę przygotować się do rozmowy telefonicznej od godz 10:55 w celu objaśnienia tematu oraz wykonania ćwiczeń.

Proszę przygotować otwarty Zeszyt Ćwiczeń na stronie 59.

 

Klasa 4 i 5- plastyka

4

W ramach zajęć proszę obejrzeć w poniedziałek (20.04) o godz. 8:00 lekcję plastyki na kanale TVP3 lub powtórkę programu o godz. 12:30

 

5

W ramach zajęć plastycznych proszę obejrzeć w poniedziałek (20.04) o godz. 9:30 lekcję plastyki na kanale TVP Historia lub powtórkę programu o godz. 14:00

 

Klasa 6

Temat lekcji: Poznajemy nazwy świąt i uroczystości.

Proszę zapoznać się z treścią zielonej tabelki w podręczniku na str. 65, wypisać słówka do zeszytu pod tematem lekcji wraz z ich tłumaczeniem. Pomocny może być słowniczek który macie na końcu działu. Następnie postaraj się wykonać ćw. 6 z podręcznika na str. 65, polegające na uzupełnieniu zdań słowami z zielonej ramki wraz z formą Present Perfect

(np. 1. It’s Mary”s…….. She’s 13 today. Oh, no! I………(not buy) a present for her.

It’s Mary’s birthday. She’s 13 today. Oh, no! I haven’t bought a present for her.)

Pamiętaj o zasadzie tworzenia czasu Present Perfect. W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 12:45- 13:30

 

Zajęcia 17.04 (piątek)

oddział przedszkolny

Zapraszam do obejrzenia bajki w j. angielskim pt. Friends opowiadającą nie tylko o relacjach przyjacielskich ale także o ważnych wartościach w życiu. Wystarczy kliknąć w poniższy link

https://youtu.be/rMCa7MR6g2s

 

Klasa 5

Temat lekcji: Past simple of to be- ćwiczenia.

Wykonaj ćwiczenia 6- 10 w Zeszycie Ćwiczeń str. 59, polecenia są w j. polskim, jednak gdyby pojawiły się kłopoty ze zrozumieniem zadania proszę o kontakt przez messanger ( piątek między godz. 8:55- 9:40). Ćwiczenie 10 będzie na ocenę, zdjęcie wykonanego ćwiczenia prześlij mailem bądź w prywatnej wiadomości na messanger.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com

 

Klasa 8- zajęcia z wychowawcą

Na maile uczniów zostaną wysłane instrukcje do wykonania zadań.

 

Klasa 4 i 5- muzyka

4

W ramach zajęć muzycznych proszę obejrzeć w czwartek (16.04) o godz. 8:00 lekcję muzyki na kanale TVP 3 lub obejrzeć powtórkę programu o godz. 12:30.

5

W ramach zajęć muzycznych proszę obejrzeć w czwartek (16.04) o godz. 9: 30 lekcję muzyki na kanale TVP Historia lub obejrzeć powtórkę programu o godz. 14:00.

 

Klasa 6 i 7- plastyka

6

W ramach zajęć plastycznych proszę obejrzeć w poniedziałek (20.04) o godz. 10:00 lekcję plastyki na kanale TVP 3 lub powtórkę programu o godz. 14:30.

 

7

W ramach zajęć plastycznych proszę obejrzeć w poniedziałek (20.04) o godz. 11:30 lekcję plastyki na kanale TVP Rozrywka lub powtórkę programu o godz. 16:00

 

Klasa 6 i 7- muzyka

6

W ramach zajęć muzycznych proszę obejrzeć w czwartek (16.04) o godz. 10:00 lekcję muzyki na kanale TVP 3 lub obejrzeć powtórkę programu o godz. 14:30.

 

7

W ramach zajęć muzycznych proszę obejrzeć w czwartek (16.04) o godz. 9:30 lekcję muzyki na kanale TVP Rozrywka lub obejrzeć powtórkę programu o godz. 14:00.

 

Klasa 7

Temat lekcji: A day in the Life- Powtórzenie struktur gramatycznych z rozdziału 4.

Pracujemy w Zeszycie Ćwiczeń str. 53 punkt A (uzupełnij zdania wyrazami z ramki, użyj „be going to” lub „will”, następnie dopasuj pytania 1- 5 do odpowiedzi a- e), B (przeczytaj wiadomość, wybierz właściwe słowo aby zdanie było poprawne gramatycznie), C (pogrupuj wyrazy na rzeczowniki policzalne i niepoliczalne i użyj niektórych z nich aby uzupełnić e- mail poniżej), D (przetłumacz zadania na j. angielski). Zdjęcia wykonanych zadań proszę przesłać mailem, te zaległe również.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com

Wyświetleń: 188 | Dodał: SP | Data: 2020-04-16

16 kwiecień 2020r. (czwartek)

KLASA VII

FIZYKA 

Temat lekcji: Sprawdzian  wiadomości i umiejętności z działu „Praca, moc, energia”.

Sprawdzian zostanie wysłany na e-mail o 9.50.

 

CHEMIA 

Temat lekcji: Rodzaje roztworów.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Wyjaśniam pojęcia: roztwór, roztwór nasycony, roztwór nienasycony.

  2. Charakteryzuje proces krystalizacji z roztworu nasyconego.

  3. Rozróżniam roztwór stężony od rozcieńczonego. 

  4. Klasyfikuję mieszaniny ze względu na wielkość cząstek substancji rozpuszczonej.

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Zapisanie tematu i celów lekcji.

  2. Przeczytanie tematu lekcji z podręcznika, strony: 170-176..

  3. Zadanie dla wszystkich: wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń: strony 90-91.

  4. Zadanie dla chętnych: zpoznanie się z materiałami na Epodręczniku:

https://epodreczniki.pl/a/roztwory/DIg2XlYBq

zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 21  kwietnia.

KLASA VIII

FIZYKA 

Temat lekcji: Soczewki wypukłe i wklęsłe.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Charakteryzuję rodzaje soczewek:

a). skupiające (dwuwypukłe, które zamieniają wiązkę równoległą na zbieżną);

b). rozproszające (dwuwklęsłe, które zamieniają wiązkę równoległą na rozbieżną).

  1. Opisuje bieg promieni równoległych do osi optycznej, przechodzących przez soczewkę.

  2. Wyjaśniam pojęcia: ognisko (F), ogniskowa (f), środek soczewki (S), oś optyczna.

 ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Przeczytanie tematu lekcji z podręcznika, strony: 254-257.

  2. Zapisanie tematu i celów lekcji.

  3. Zadanie dla wszystkich:Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń, strona: 109.

  4. Zadanie dla chętnych: zapoznanie się z punktem 1 materiału udostępnionego  w Epodręczniku: https://epodreczniki.pl/a/konstrukcja-obrazow-powstajacych-przy-uzyciu-soczewek/D25sLWbzh 

zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 21  kwietnia.

 

CHEMIA 

Temat lekcji: Estry – pochodne kwasów karboksylowych i alkoholi.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Zapisuję i nazywam wzory estrów.

  2. Wskazuje grupę estrową ( -COO-).

  3. Wyjaśniam mechanizm reakcji estryfikacji.

  4. Wymieniam właściwości i przykłady zastosowania estrów.

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Przeczytanie treści tematu lekcji w podręczniku, strona 177-181.

  2. Zapisanie tematu i celów lekcji.

  3. Zapoznanie się z materiałami na Epodręczniku:

https://epodreczniki.pl/a/estry---budowa-i-wlasciwosci/D1KYqhxnO

  1. Zadanie dla wszystkich: zeszyt ćwieczeń, strona 102.

  2. Zadania dla chętnych: ćwiczenia dostępne na Epodręczniku.

zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 21  kwietnia.

 

WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE 

Temat lekcji: Problemy współczesnego świata (część II).

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Dopisanie numeru oraz daty do poprzedniego tematu.

  2. Przeczytanie tematu z podręcznika, strony: 184-187.

  3. Zadanie dla wszystkich: Uzasadnij stwierdzenie, że warunki życia ludności w państwach biednego Południa są trudniejsze niż w krajach bogatej Północy.

  4. Zadanie dla chętnych: Zapoznanie się treścią materiału na stronie:

http://www.polskapomoc.gov.pl/

zdjęcia/ skany wykonanego zadania proszę wysłać  do 21 kwietnia.

 

EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA 

Temat lekcji: Inne groźne przypadki.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Omawiam objawy oraz sposoby udzielania pierwszej pomocy w przypadkach :

  1. zadławienia;

  2. zawału serca;

  3. udaru mózgu;

  4. napadu padaczkowego (epilepsji);

  5. ciała obcego w oku;

  6. zatrucia;

  7. tonięcia;

  8. porażenia prądem;

  9. ukąszenia;

  10. użądlenia.

  1. Omawiam sposoby zapewnienia bezpieczeństwa ratownika w wymienionych wypadkach.

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Przeczytanie tematu z podręcznika, strony: 109-117.

  2. Napisanie tematu i celów lekcji.

  3. Zadanie dla wszystkich: Na podstawie objawów rozpoznaj, co może dolegać poszkodowanemu, i zaproponuj sposób udzielania pierwszej pomocy.

a). chory intensywnie się poci, ma duszności i płytki oddech, skarży się na mocny ból w klatce piersiowej, za mostkiem, promieniujący w kierunku ramion. 

b). poszkodowany upada na ziemię i dostaje drgawek.

  1. Zadanie dla chętnych: zapoznanie się z materiałami udostępnionymi na poczcie (filmy oraz animacje).

zdjęcia/ skany wykonanego zadania  proszę wysłać do 23 kwietnia.

 

Wyświetleń: 244 | Dodał: SP | Data: 2020-04-16

TEMATY LEKCJI   - 16.04.2020r

 

PRZYRODA KLASA IV

Temat lekcji: Czy wszystkie skały są twarde?

  1. Składniki skał – minerały

  2. Podział skał

  3. Cechy oraz przykłady skał litych, zwięzłych i luźnych

  4. Gleba i jej składniki

  5. Znaczenie gleby

 

Proszę przeczytać temat- podręcznik str.144-146 i uzupełnić ćwiczenia w zeszycie  ćwiczeń str.90,91 Zdjęcia uzupełnionych ćwiczeń proszę przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do dnia 19.04.2020r. 

 

GEOGRAFIA KLASA VI

Lekcja powtórzeniowa - sprawdzian wiadomości. Uczniowie na swoje poczty elektroniczne otrzymają  testy w czwartek rano tj.16.04.2020. 

 

GEOGRAFIA KLASA V

Lekcja powtórzeniowa (2 ostatnie tematy) - sprawdzian wiadomości. Uczniowie na swoje poczty elektroniczne otrzymają  testy w czwartek rano tj.16.04.2020. 

 

TECHNIKA kl. VI

Temat lekcji: Rzuty aksonometryczne 

1.Terminy: rzutowanie aksonometryczne, izometria, dimetria ukośna i prostokątna

2. Podstawy rzutowania przestrzennego.

 

Przeczytaj temat w podręczniku str.46 , zapisz nowe pojęcia w zeszycie i wykonaj ćw.1 str.46. Temat jest na 2 jednostki lekcyjne, dlatego nie wysyłajcie dzisiaj zdjęć.

 

GEOGRAFIA KLASA VII

Temat lekcji: Turystyka

  1. Termin turystyka

  2. Rodzaje turystyki

  3. Atrakcyjność turystyczna Polsk

  4. Znaczenie turystyki dla gospodarki kraju

Proszę przeczytać temat- podręcznik str.153-157 i uzupełnić ćwiczenia w zeszycie  ćwiczeń str.90,91 dla chętnych ćw.6 str 97.  Zdjęcia uzupełnionych ćwiczeń proszę przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do dnia 19.04.2020r. 

 

 

Wyświetleń: 198 | Dodał: SP | Data: 2020-04-16

5- latki

16.04.2020 czwartek

Temat: Jajka, jajeczka

Słuchanie wiersza

Kura zniosła jajo i przetarła oczy:

– Jakie ono białe –

zawołała głośno: – Kok-kodak, kok-kodak…  

co w kurzym języku może znaczyć tak:

– Ratunku! Pomocy!

Zbiegły się gęsi, kaczki, indyczki

– cały podwórkowy drób.

A kura płacze i woła: – Jajko jest chore!

Patrzcie, jakie jest blade. Och, moje jajeczko!

Wezmą cię do szpitala. Już cię pewnie nie zobaczę!

Rzekła gąska: – Gę, gę, gę… (dzieci powtarzają)

Moja kurko, przyjaciółko, jajko jest takie, jak należy.

Przyjdzie gospodyni, jajko do domu zabierze,

zrobi z niego pyszności,

i twoje jajko w domu na stole zagości.

A jeżeli – tak się zdarzyć może – będą święta,

twoje jajko, razem z innymi jajkami…

zalśni kolorami!

 

Rozmowa na temat wiersza.

– Jak wyglądało jajko, które zniosła kura? Dlaczego kura myślała, że jest chore?

– Co na pocieszenie powiedziała kurce gąska? Dlaczego na święta jajko zalśni kolorami?

Karta pracy, cz. 3, s. 66. Oglądanie obrazków historyjki. Rysowanie jej zakończenia. Opowiadanie całej historyjki.

17.04.2020 piątek

Temat: Śmigus-dyngus

Zapoznanie ze zwyczajami wielkanocnymi na podstawie wiersza J. Koczanowskiej Wielkanoc.

Posłuchaj wiersza.

W wielkanocnym koszyczku,

przystrojonym pięknie,

kłóciły się pisanki

o najlepsze miejsce.

Każda chciała spoczywać

tuż obok rzeżuchy,

zielonej i puszystej

jak miękkie poduchy.

Wtem do akcji wkroczył

cukrowy baranek,

zjadł zieloną rzeżuchę,

przerwał spór pisanek.

Rozmowa z dziećmi na temat zwyczajów związanych z Wielkanocą: przedświąteczne porządki, robienie pisanek, święcenie pokarmów, odwiedzanie w kościołach grobu Pana Jezusa, wysie¬wanie zboża i rzeżuchy. Śniadanie wielkanocne w pierwszy dzień świąt i charakterystyczne potrawy, które się na nim spożywa (dzielenie się jajkiem, żurek z kiełbasą, baby i mazurki wielkanocne), odwiedzanie się.

 

Karta pracy, cz. 3, s. 67-69. Kończenie rysowania pisanek według wzoru. Dzielenie nazw zdjęć na głoski. Rysowanie pod zdjęciami tylu kresek, z ilu głosek składają się ich nazwy. Rysowanie w pętlach pisanek w określonej liczbie i określonym kolorze. Układanie zadań do podanych obrazków.

4-latki

16.04.2020 czwartek

Temat: Wiejska muzyka

Rozwiąż zagadki:

Pasie się na łące i długo przeżuwa,

mówi: mu, mu, mu i ... się nazywa. (krowa)

Mruczy, miauczy, prycha,

czasem pije mleko,

czasem myszy szuka. (kot)

Chodzi po podwórku

i grzebie łapkami.

Kiedy zniesie jajko

– ko, ko, ko się chwali. (kura)

Małe, żółte kuleczki –

dzieci kokoszeczki. (kurczątka)

Chodzi po podwórku, kukuryku – woła.

Ma wspaniały ogon– to jego ozdoba. (kogut)

Wykonaj ćwiczenia w książce, s. 49.

17.04.2020 piątek

Temat: Na wiejskim podwórku

Malowanie grubym pędzlem na kartce linii pionowych – po śladach, a potem – samodzielnie.

Rozmowa na temat zwierząt:

Jakie zwierzątka są na naszym podwórku?

Jak zachowują się zwierzęta na naszym podwórku?

Czy na podwórku jest przyjemnie?

 

Wyświetleń: 191 | Dodał: SP | Data: 2020-04-16