07:55
Oddział przedszkolny

5- latki

16.04.2020 czwartek

Temat: Jajka, jajeczka

Słuchanie wiersza

Kura zniosła jajo i przetarła oczy:

– Jakie ono białe –

zawołała głośno: – Kok-kodak, kok-kodak…  

co w kurzym języku może znaczyć tak:

– Ratunku! Pomocy!

Zbiegły się gęsi, kaczki, indyczki

– cały podwórkowy drób.

A kura płacze i woła: – Jajko jest chore!

Patrzcie, jakie jest blade. Och, moje jajeczko!

Wezmą cię do szpitala. Już cię pewnie nie zobaczę!

Rzekła gąska: – Gę, gę, gę… (dzieci powtarzają)

Moja kurko, przyjaciółko, jajko jest takie, jak należy.

Przyjdzie gospodyni, jajko do domu zabierze,

zrobi z niego pyszności,

i twoje jajko w domu na stole zagości.

A jeżeli – tak się zdarzyć może – będą święta,

twoje jajko, razem z innymi jajkami…

zalśni kolorami!

 

Rozmowa na temat wiersza.

– Jak wyglądało jajko, które zniosła kura? Dlaczego kura myślała, że jest chore?

– Co na pocieszenie powiedziała kurce gąska? Dlaczego na święta jajko zalśni kolorami?

Karta pracy, cz. 3, s. 66. Oglądanie obrazków historyjki. Rysowanie jej zakończenia. Opowiadanie całej historyjki.

17.04.2020 piątek

Temat: Śmigus-dyngus

Zapoznanie ze zwyczajami wielkanocnymi na podstawie wiersza J. Koczanowskiej Wielkanoc.

Posłuchaj wiersza.

W wielkanocnym koszyczku,

przystrojonym pięknie,

kłóciły się pisanki

o najlepsze miejsce.

Każda chciała spoczywać

tuż obok rzeżuchy,

zielonej i puszystej

jak miękkie poduchy.

Wtem do akcji wkroczył

cukrowy baranek,

zjadł zieloną rzeżuchę,

przerwał spór pisanek.

Rozmowa z dziećmi na temat zwyczajów związanych z Wielkanocą: przedświąteczne porządki, robienie pisanek, święcenie pokarmów, odwiedzanie w kościołach grobu Pana Jezusa, wysie¬wanie zboża i rzeżuchy. Śniadanie wielkanocne w pierwszy dzień świąt i charakterystyczne potrawy, które się na nim spożywa (dzielenie się jajkiem, żurek z kiełbasą, baby i mazurki wielkanocne), odwiedzanie się.

 

Karta pracy, cz. 3, s. 67-69. Kończenie rysowania pisanek według wzoru. Dzielenie nazw zdjęć na głoski. Rysowanie pod zdjęciami tylu kresek, z ilu głosek składają się ich nazwy. Rysowanie w pętlach pisanek w określonej liczbie i określonym kolorze. Układanie zadań do podanych obrazków.

4-latki

16.04.2020 czwartek

Temat: Wiejska muzyka

Rozwiąż zagadki:

Pasie się na łące i długo przeżuwa,

mówi: mu, mu, mu i ... się nazywa. (krowa)

Mruczy, miauczy, prycha,

czasem pije mleko,

czasem myszy szuka. (kot)

Chodzi po podwórku

i grzebie łapkami.

Kiedy zniesie jajko

– ko, ko, ko się chwali. (kura)

Małe, żółte kuleczki –

dzieci kokoszeczki. (kurczątka)

Chodzi po podwórku, kukuryku – woła.

Ma wspaniały ogon– to jego ozdoba. (kogut)

Wykonaj ćwiczenia w książce, s. 49.

17.04.2020 piątek

Temat: Na wiejskim podwórku

Malowanie grubym pędzlem na kartce linii pionowych – po śladach, a potem – samodzielnie.

Rozmowa na temat zwierząt:

Jakie zwierzątka są na naszym podwórku?

Jak zachowują się zwierzęta na naszym podwórku?

Czy na podwórku jest przyjemnie?

 

Wyświetleń: 192 | Dodał: SP | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0