07:55 Oddział przedszkolny | |
5- latki 16.04.2020 czwartek Temat: Jajka, jajeczka Słuchanie wiersza Kura zniosła jajo i przetarła oczy: – Jakie ono białe – zawołała głośno: – Kok-kodak, kok-kodak… co w kurzym języku może znaczyć tak: – Ratunku! Pomocy! Zbiegły się gęsi, kaczki, indyczki – cały podwórkowy drób. A kura płacze i woła: – Jajko jest chore! Patrzcie, jakie jest blade. Och, moje jajeczko! Wezmą cię do szpitala. Już cię pewnie nie zobaczę! Rzekła gąska: – Gę, gę, gę… (dzieci powtarzają) Moja kurko, przyjaciółko, jajko jest takie, jak należy. Przyjdzie gospodyni, jajko do domu zabierze, zrobi z niego pyszności, i twoje jajko w domu na stole zagości. A jeżeli – tak się zdarzyć może – będą święta, twoje jajko, razem z innymi jajkami… zalśni kolorami!
Rozmowa na temat wiersza. – Jak wyglądało jajko, które zniosła kura? Dlaczego kura myślała, że jest chore? – Co na pocieszenie powiedziała kurce gąska? Dlaczego na święta jajko zalśni kolorami? Karta pracy, cz. 3, s. 66. Oglądanie obrazków historyjki. Rysowanie jej zakończenia. Opowiadanie całej historyjki. 17.04.2020 piątek Temat: Śmigus-dyngus Zapoznanie ze zwyczajami wielkanocnymi na podstawie wiersza J. Koczanowskiej Wielkanoc. Posłuchaj wiersza. W wielkanocnym koszyczku, przystrojonym pięknie, kłóciły się pisanki o najlepsze miejsce. Każda chciała spoczywać tuż obok rzeżuchy, zielonej i puszystej jak miękkie poduchy. Wtem do akcji wkroczył cukrowy baranek, zjadł zieloną rzeżuchę, przerwał spór pisanek. Rozmowa z dziećmi na temat zwyczajów związanych z Wielkanocą: przedświąteczne porządki, robienie pisanek, święcenie pokarmów, odwiedzanie w kościołach grobu Pana Jezusa, wysie¬wanie zboża i rzeżuchy. Śniadanie wielkanocne w pierwszy dzień świąt i charakterystyczne potrawy, które się na nim spożywa (dzielenie się jajkiem, żurek z kiełbasą, baby i mazurki wielkanocne), odwiedzanie się.
Karta pracy, cz. 3, s. 67-69. Kończenie rysowania pisanek według wzoru. Dzielenie nazw zdjęć na głoski. Rysowanie pod zdjęciami tylu kresek, z ilu głosek składają się ich nazwy. Rysowanie w pętlach pisanek w określonej liczbie i określonym kolorze. Układanie zadań do podanych obrazków. 4-latki 16.04.2020 czwartek Temat: Wiejska muzyka Rozwiąż zagadki: Pasie się na łące i długo przeżuwa, mówi: mu, mu, mu i ... się nazywa. (krowa) Mruczy, miauczy, prycha, czasem pije mleko, czasem myszy szuka. (kot) Chodzi po podwórku i grzebie łapkami. Kiedy zniesie jajko – ko, ko, ko się chwali. (kura) Małe, żółte kuleczki – dzieci kokoszeczki. (kurczątka) Chodzi po podwórku, kukuryku – woła. Ma wspaniały ogon– to jego ozdoba. (kogut) Wykonaj ćwiczenia w książce, s. 49. 17.04.2020 piątek Temat: Na wiejskim podwórku Malowanie grubym pędzlem na kartce linii pionowych – po śladach, a potem – samodzielnie. Rozmowa na temat zwierząt: Jakie zwierzątka są na naszym podwórku? Jak zachowują się zwierzęta na naszym podwórku? Czy na podwórku jest przyjemnie?
| |
|
Liczba wszystkich komentarzy: 0 | |