MATEMATYKA 27 – 30.04.2020 r.

KLASA IV
27 i 28 kwietnia  Temat: Porównywanie ułamków dziesiętnych
- zapoznaj się z wiadomościami str.117
- rozwiąż zad.1 poziom A,B,C przykłady a) b) c) str.118
- rozwiąż zad I II III str. 120
- oglądaj  „Szkoła z TVP 3” o godz. 9 :00 lub 13:30
29 kwietnia   Temat: Zamiana ułamków
-przepisz do zeszytu Dobra rada str. 122
o godzinie 9:00 bądź dostępna pod telefonem
30.04.2020   - oglądaj „Szkoła z TVP 3” o godz. 9 :00 lub 13:30
            - zapisz temat lekcji

KLASA V

27.04.2020    -Oglądaj Szkoła z TVP ( na kanale TVP Historia ) 

-  godz. 10:30 lub 15:00
-  zapisz w zeszycie datę i temat lekcji
28.04.2020    Temat : Liczby dodatnie i ujemne
- narysuj oś liczbową z opisem (str. 109 )
- napisz definicję liczb  przeciwnych
- analiza przykładów liczb całkowitych ( str. 110 )
-  wykonaj zadanie 9 str.112 i 10 , 11 na str. 113
Praca domowa : „Czy już umiem” I II III str. 115  zeszyt ćwiczeń zad 10 str. 134 (wyślij rozwiązania na pocztę e-mail anna.biernacka@o2.pl do dnia 30.04.2020 )

29.04.2020 i 30.04.2020    Temat: Dodawanie liczb całkowitych

- analiza przykładów str. 118 i 117  
- rozwiąż zadanie 1 poziom A B C D      przykłady a ) b) c) str.119
  ćw. 6,7,8 str. 136  w zeszycie ćwiczeń

29.04 odbędzie się lekcja przez Messenger od godz. 12:00 do 12:30

 

KLASA VI

27.04.2020  i 28.04.2020      Oglądaj „Szkoła z TVP” na kanale TVP 3 (w te dwa dni ) o godz. 11:00 lub 15:30     -zapisz temat lekcji i datę
-otrzymasz dodatkowe zadania z tych tematów do rozwiązania odpowiedzi prześlij na pocztę e-mail  ( anna.biernacka@o2.pl ) do dnia 30 kwietnia
29.04.2020    i 30.04.2020    Temat: Diagramy i wykresy
-analiza przykładu 1 i 2 (str.149 )

-rozwiąż zadanie 1 i 2 str.151 zad 4 152 i zad. 8 str. 153

PRACA  DOMOWA (wyślij na pocztę anna.biernacka@o2.pl do 30kwietnia ) zeszyt ćwiczeń str. 130 i 131

 

KLASA VII

27  i 28 kwietnia 2020 r.    Oglądaj „Szkoła z TVP” na TVP rozrywka  o 11:00 lub 15:30    - zapisz tematy lekcji
-otrzymasz dodatkowe zadania z tych tematów do rozwiązania odpowiedzi prześlij na pocztę e-mail ( anna.biernacka@o2.pl ) do dnia 30 kwietnia

29 i 30 kwietnia 2020r.    Temat: Trójkąt równoboczny i  jego połowa 

- analiza przykładów 1,1 i 1,2 str. 284
-wykonaj rysunek i zapisz wzór z ramki „ZAPAMIĘTAJ” str. 284
-ćw. 1 str.284
-analiza przykładu 2,1
-zapisz wzór z ramki „ZAPAMIĘTAJ” str.285
-ćw2 str.286
-zapisz wiadomość z ramki str.286
-zad.3 str.286


KLASA VIII

27 i 28 kwietnia - oglądaj  „Szkoła z TVP SPORT” o godz. 10:30 lub 15: 00 zapisz tematy tych lekcji
-otrzymasz dodatkowe zadania z tych tematów do rozwiązania odpowiedzi prześlij na pocztę               ( anna.biernacka@o2.pl ) do dnia 30 kwietnia

29 i 30 kwietnia   Temat : Długość okręgu
-zapoznaj się z wiadomościami na str. 265
-zapisz wzór str. 266
-analiza przykładu 1
-ćw. 1 str. 266
-analiza przykładu 3
- ćw. 3,1 str.267

Wyświetleń: 186 | Dodał: SP | Data: 2020-04-26

 KLASA I   Wtorek 28 kwietnia 2020
Edukacja muzyczna Nauka piosenki „Kałużowy deszcz”  https://www.youtube.com/watch?v=r-UA2b_DIhU

Edukacji  plastyczna Narysuj „Kolorową łąkę” Zdjęcie wykonanego rysunku proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera.
 

KLASA II    Poniedziałek   27 kwietnia 2020 r. – klasa II

Informatyka   Temat: Tworzymy grę w Scratchu. Wykonaj dowolny projekt w Scratchu.    https://www.youtube.com/watch?v=T-l4n4p7g6I

https://www.youtube.com/watch?v=0BYPsODumWY

Projekt wyślij na mojego maila renatab80@interia.pl

Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej Temat: Mój dobry i zły dzień.
Elementarz –podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna
  – przeczytaj wiersz „Czemu, wróbelku?” strona  59. Ustnie opowiedz przygodę Helenki, korzystając z zapisanych obok ilustracji wyrazów ze stronie 60 
Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna  strona 68 (Zdjęcie wykonanych zadań proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera)

Zapisz w zeszycie z edukacji przyrodniczej Temat: Prowadzenie obserwacji przyrodniczych – porównywanie własności gleby i piasku.

Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna  strona 70. Zdjęcie wykonanych zadań proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera  

Zapisz w zeszycie z edukacji matematycznej Temat: Dodawanie w zakresie 100
Elementarz podręcznik strona 28
Ćwiczenia - matematyka strona 41  (Zdjęcie wykonanych zadań proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera)
 

Wtorek 28 kwietnia 2020 r. – klasa II

Edukacja muzyczna -  nauka piosenki „Pobudka z ogródka”  https://www.youtube.com/watch?v=uvMa8ihLKco

Edukacji  plastycznej  „Mój pogodny nastrój” – rysowanie autoportretu. Zdjęcie wykonanego rysunku proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera.

Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej
Temat: Bezpiecznie na rowerze.

Po spółgłoskach b i p piszemy rz. 

brzeg, brzoza, przejazd, przeszkoda
Zdjęcie z zeszytu proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera.

Proszę o zrobienie dyktanda. W tym celu proszę wejść pod wskazany link:https://www.dyktanda.net/dyktando-26.php

Elementarz –podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna – przeczytaj tekst 
strona  61- 63 .
Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna  strona 69
 

 

Środa   29 kwietnia 2020 r. – klasa II

Technika : Wykonaj Flagę Polski.  Zdjęcie proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera.

Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej i społeczna
Temat: Co zrobić, gdy zdarzy się wypadek?

Gdy zdarzy się wypadek, wezwij na pomoc dorosłego.

Gdy nie ma dorosłego zadzwoń po numer 112.

Gdy ktoś się zgłosi, powiedz co się stało i odpowiedz na zadane pytania.
Elementarz – podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna
  – przeczytaj tekst 64- 65
Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna strona 71.
Zdjęcie wykonanych zadań strona 71  proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera. 

Zapisz w zeszycie z edukacji matematycznej 

Temat: O tyle mniej, o tyle więcej.
Ćwiczenia - matematyka strona strona 42 Zdjęcie wykonanych zadań  proszę wysłać na mojego
e-maila lub Messengera

 

Czwartek 30 kwietnia 2020 roku - klasa II

Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej Temat: Potrafimy udzielić pomocy.

Elementarz –podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna strona 66-67 
Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna  strona 72-73
Zapisz w zeszycie z edukacji matematycznej  Temat: Dodawanie w zakresie 100.
Ćwiczenia - matematyka  Ćwiczenie 1,2,3 strona strona 43 Zdjęcie wykonanych zadań  proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera

Ćwicz zadania  dodawanie w zakresie 100. Możesz to zrobić rozwiązując testy np. ze strony matzoo pod link  http://www.matzoo.pl/
 

Dodatkowo zachęcam do odwiedzenia strony e-podreczniki.
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny z wychowawcą.

Szczegółowe informacje dotyczące lekcji i oceniania będą wysyłane na pocztę elektroniczną lub Messengera.
Pozdrawiam. 


 

Klasa III  

Poniedziałek   27 kwietnia 2020 r. – klasa III

Informatyka   Temat:  W krainie mrówek –  w dalszym ciągu rozwiązujemy zadania logiczne na płycie i w zeszycie ćwiczeń. Zdjęcie wykonanych zadań strona 32-33 proszę wysłać na mojego
e-maila lub Messengera.
Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej 

Temat: Co jest naprawdę ważne?

Wymiana rz na r  np.: morze - morski

Rz piszemy po spółgłoskach: b, p, d, t, g, k, ch, j, w, np.: , brzoza, sprzedawca,drzewo, trzeba, grzybek, krzew, chrzan, spojrzał, wrzos,
Pisownia rz w zakończeniach nazw zawodów np.: aptekarz, piekarz,
Elementarz – podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna –  przeczytaj tekst
„Mgły wachlarzem nie rozpędzisz” strona 73-74
Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna  strona 80-81
Dodatkowo dla chętnych. Proszę o zrobienie dyktanda. W tym celu proszę wejść pod wskazany link:https://www.dyktanda.net/dyktando-26.php    
Zapisz w zeszycie z edukacji matematycznej  Temat: Dodawanie w zakresie 1000.
Ćwiczenia - matematyka  44 strona strona. Zdjęcie wykonanych zadań  proszę wysłać na mojego
maila lub Messengera.

 

Wtorek 28 kwietnia 2020 r. – klasa III

Edukacja muzyczna  -  nauka piosenki „Pobudka z ogródka”  https://www.youtube.com/watch?v=uvMa8ihLKco

Edukacji  plastycznej Narysuj dowolną techniką „Mój pogodny nastrój” – rysowanie autoportretu. Zdjęcie wykonanego rysunku proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera.

Zapisz w ze szycie z edukacji polonistycznej  Temat: W świecie mitów.  
Elementarz -podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna - przeczytaj tekst „Puszka Pandory” 75-77
Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna  strona 82-83 Zdjęcie wykonanych zadań proszę wysłać na mojego maila lub Messengera.
Zapisz w zeszycie z edukacji matematycznej  Temat: Odejmowanie liczb w zakresie 1000.
Ćwiczenia - matematyka  45-46 strona strona. Zdjęcie wykonanych zadań  proszę wysłać na mojego
maila lub Messengera.

 

Środa   29 kwietnia 2020 r. – klasa III

Technika : Wykonaj Flagę Polski.  Zdjęcie proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera. 

Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej  Temat: Fantastyczne dzieła architektury.
Elementarz – podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna – przeczytaj tekst 78-79    Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna strona 84-85 Zdjęcie wykonanych zadań proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera.

Zapisz w zeszycie z edukacji matematycznej
Temat: Dodawanie i odejmowanie sposobem pisemnym.
Ćwiczenia - matematyka strona strona 47-48  

Zdjęcie wykonanych zadań strona   proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera.

Obejrzyj filmiki przed rozwiązywaniem ćwiczeń 

https://www.youtube.com/watch?v=Jeiyj2zFHkQ

https://www.youtube.com/watch?v=up6w36u84ro


 

Czwartek 30 kwietnia 2020 – klasa III
Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej i społeczna
Temat: Wizyta w teatrze.

Wyszukaj nazwy zawodów związanych z teatrem strona w podręczniku 80-81 i zapisz je w zeszycie.

Zdjęcie lekcji z zeszytu  proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera

Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna  strona 86-87  

Obejrzyj filmik Jak powstaje spektakl teatralny? https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0

Zapisz w zeszycie z edukacji matematycznej  Temat: Tworzenie gry matematycznej.
Ćwiczenia z matematyki strona 50-51
 

Dodatkowo zachęcam do odwiedzenia strony e-podręczniki. 

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny z wychowawcą.

Szczegółowe informacje dotyczące lekcji i oceniania będą wysyłane na pocztę elektroniczną lub Messengera. Pozdrawiam. 






 

Wyświetleń: 178 | Dodał: SP | Data: 2020-04-26

27.04 2020r. poniedziałek

DZIEŃ  ODKRYWCÓW – posłuchaj na stronie https://vod.tvp.pl/video/czytanie-przed-spaniem,zemsta-wodnikow,21531409 opowiadanie Zofii  Staneckiej - Zemsta wodników

Temat: Zabawy z wodą. Str.56-57

W  zeszycie zapisz.

Woda kojarzy mi się z   …………………..

Co robi woda ?   ………………

Jaka jest woda ? ……………..

 

28.04 2020r. wtorek

Temat : Wiosna w pełni.

Przeczytaj w podręczniku z języka  polskiego tekst na str. 9  Tajemnica zaginionej książki.

Co to jest odwaga? – spróbuj samodzielnie odpowiedzieć na to pytanie.

W zeszycie ćwiczeń s. 12-13 

Przeczytaj w podręczniku z języka  polskiego wiersz na str. 14 Wiosenna łąka. 

Matematyka –podr. S. 32-34, ćwiczenia s.43. – i prześlij mi rozwiązanie

 

29.04 2020r. środa

Temat : Jedziemy na majówkę

Przeczytaj w podręczniku z języka  polskiego tekst na str. 10-11

Zapisz w zeszycie wszystkie wyrazy z ń

W zeszycie ćwiczeń s. 14-15

Zeszyt do kaligrafii- str.51 ń


 

30.04 2020r. czwartek

Temat : Majowa łąka.

Przeczytaj w podręczniku z języka  polskiego tekst na str. 11-13  

W zeszycie ćwiczeń s. 16-18

Zeszyt do kaligrafii- str.51 ni ,Ni

Matematyka –podr. S. 35 Wykonaj ćwiczenia do zeszytu

Wyświetleń: 193 | Dodał: SP | Data: 2020-04-26

5- latki

27.04.2020 poniedziałek

Temat: Dbamy o Ziemię - Szanujmy las

Odpowiadanie na pytania: Czy las jest potrzebny? Dlaczego?

 

Oglądanie mapy Polski, wskazywanie na niej dużych obszarów leśnych, takich jak np. Świę-tokrzyski Park Narodowy.

• Karta pracy, cz. 4, s. 3 (część pierwsza ćwiczenia). Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego o właściwym postępowaniu względem przyrody

• Karta pracy, cz. 4, s. 3 (ciąg dalszy).

Rysowanie siebie dbającego o przyrodę.

28.04.2020 wtorek

Temat: Sadzimy drzewko

zapoznanie z literą ż: małą i wielką, drukowaną i pisaną;

Analiza i synteza słuchowa słowa żaba.

Dzielenie słowa żaba na sylaby i na głoski.

Co słyszycie na początku słowa żaba?

Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską ż (żyrafa, żurek, żyrandol...), mających

ją w środku (kożuch, mrożonki, bażant...).

(Występująca na końcu słów głoska ż brzmi często jak głoska sz).

−− Z ilu głosek składa się słowo żaba?

 

Słuchanie wiersza Danuty Gellnerowej Co to jest przyroda?

1. Słuchanie wiersza.

To drzewa i kwiaty,

i liście, i woda.

Motyl nad łąką,

biała stokrotka.

Powiedzcie, proszę,

co jeszcze, co jeszcze.

Szanuj przyrodę,

kochaj przyrodę.

Kwiatom w doniczkach

nie żałuj wody.

Dbaj o trawniki!

Przyroda jest wokół,

wszędzie ją spotkasz.

Ptak rozśpiewany,

gadające świerszcze

Niech koło domu

będzie wesoło,

będzie zielono.

Rozmowa na temat wiersza.

Co to jest przyroda?

Jak należy o nią dbać?

Co to znaczy: szanować przyrodę?

 

• Karta pracy, cz. 4, s. 5.

Kończenie według wzoru. Kolorowanie wybranego rysunku.

• Karta pracy, cz. 4, s. 4.

Mówienie rymowanki i rysowanie po szarych liniach (jedno słowo to jedna linia). Potem mówienie z jednoczesnym, samodzielnym rysowaniem linii.

 

29.04.2020 środa

Temat: Widzimy, słyszymy, wąchamy

Zabawa Dokończ zdanie.

Rodzic wypowiada początek zdania, a dziecko za każdym razem próbuje podać jego inne zakończenie. Np.:

Dbać o przyrodę to znaczy... (nie zrywać roślin).

Dbać o przyrodę to znaczy... (nie deptać trawników).

Dbać o przyrodę to znaczy... (oszczędzać wodę). Itd.

Posłuchaj piosenki Nasze uszy słyszą świat

Każdy z nas ma dwoje oczu,

które widzą wszystko,

widzą wszystko.

Błękit nieba, biały domek,

zieleń traw i listków,

traw i listków

Ref.: Uszy słyszą ptaków śpiew,

dzwonki deszczu, granie drzew,

a nad stawem chóry żab –

nasze uszy słyszą świat!

Każdy z nas ma jeden nosek

do wąchania kwiatków,

do wąchania.

Czasem także do kichania,

lecz na szczęście rzadko,

do kichania.

Ref.: Uszy słyszą ptaków śpiew…

 

Rozmowa na temat piosenki.

Z ilu zwrotek składa się piosenka?

Czy ma refren?

Co robią oczy? Co robią uszy?

Do czego służy nosek?

 

30.04.2020 czwartek

Temat: Gdyby lasu nie było...

ZABAWY GUZIKAMI.

Dzieci dostają po 10 guzików. Liczą je i podają ich liczbę.

Układanie dowolnej postaci z guzików. Nazywanie jej.

Segregowanie guzików pod względem kształtu.

 

– Czym różnią się guziki?

Dzieci segregują guziki na te w kształcie koła, na kwadratowe i na trójkątne.

Liczą guziki w każdym kształcie i układają przy nich kartoniki z odpowiednimi cyframi.

 

Segregowanie guzików pod względem liczby dziurek.

Dzieci segregują guziki na te z dwiema dziurkami, z trzema i z czterema. Liczą guziki z okre-śloną liczbą dziurek i układają przy nich kartoniki z odpowiednimi cyframi.

 

Wyszukiwanie guzików mających dwie cechy: są w kształcie koła i mają cztery dziurki.

Dzieci szukają wśród swoich guzików takich, które spełniają te kryteria. Liczą, ile mają guzi-ków okrągłych o czterech dziurkach.

Na podstawie jakich innych dwóch cech możemy wyszukiwać guziki? (Np. w kształcie trójkąta, mających dwie dziurki; w kształcie kwadratu, z czterema dziurkami...).

 

• Ćwiczenia w zeszycie Nauka czytania, pisania, liczenia, s. 93. Określanie, czym różnią się guziki. Kolorowanie okrągłych guzików z czterema dziurkami. Liczenie pokolorowanych guzików.

• Karta pracy, cz. 4, s. 7.

Szukanie żabek ukrytych na rysunku. Kolorowanie ich, liczenie. Uzupełnianie ich do dziewię-ciu. Wyjaśnianie pojęcia barwa ochronna.

 

4 –latki

 

27.04.2020 poniedziałek

Temat: Odznaka przyjaciela przyrody

Rodzic mówi dziecku, że przyjaciel przyrody musi o nią dbać. Dziecko powtarza za nim rymowankę.

O przyrodę dbamy:

– gałązek drzew nie łamiemy

– trawników nie deptamy

– kwiatów chronionych nie zrywamy

– zimą ptaki dokarmiamy

– śmieci nigdy nie rozrzucamy.

 

Dzielenie na sylaby nazw przedmiotów.

Dzieci kolejno wybierają sobie przedmiot i  dzielą rytmicznie jego nazwę. Np. lalka – lal-ka; wózek – wó-zek; piłka – pił-ka; krzesło – krzes-ło...

 

28.04.2020 wtorek

Temat: Przyjaciele przyrody

1. Karta pracy, cz. 2, s. 33.

Oglądanie obrazka. Określanie, czy podwórka dzieci wyglądają tak samo. Łączenie liniami frag¬mentów obrazka umieszczonych na dole karty z odpowiednimi miejscami na dużym obrazku.

 

Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Przyjaciele przyrody.

My, przedszkolaki, na ziemskiej kuli

wiemy, że Ziemię trzeba przytulić,

zadbać o lasy, powietrze, wodę,

kwiaty, zwierzęta – całą przyrodę.

To źle marnować wodę w kąpieli

od poniedziałku aż do niedzieli.

Po co bez przerwy nurkować w wannie?

Lepiej z prysznica zrobić fontannę!

Torba foliowa szczerzy zębiska.

– Jestem z plastiku, sztuczna i śliska.

Gdy będę plackiem leżeć na wodzie,

fokom i żółwiom chętnie zaszkodzę!

Ja także! – wrzeszczy ze szkła butelka.

– W lesie się smażę niczym iskierka,

a gdy rozgrzeję się jak ognisko,

pożar wywołam i spalę wszystko!

– Czy wy nie wiecie, okropne śmieci,

że na planecie mieszkają dzieci?

Szust! Posprzątamy bałagan wielki,

osobno papier, plastik, butelki!

Pstryk! Pamiętamy, by gasić światło,

wiemy, że pożar wywołać łatwo,

a gdy widzimy sarenkę w lesie,

to nie wrzeszczymy, aż echo niesie!

Ten, kto przyrodę niszczy i truje,

niech się kolcami jeża pokłuje!

 

3. Rozmowa na temat wiersza.

O czym wiedzą wszystkie przedszkolaki?

Kiedy bardziej oszczędzamy wodę – podczas kąpieli czy gdy bierzemy prysznic?

Jak może zaszkodzić przyrodzie wyrzucona torba foliowa, a jak – szklana butelka?

Dlaczego powinniśmy segregować śmieci?

Co powinniśmy zrobić, gdy wychodzimy wieczorem z pokoju?

Jak powinniśmy zachowywać się w lesie?

Co powinno spotkać osobę, która niszczy i truje przyrodę?

 

29.04.2020 środa

Temat: Makówkowy teatrzyk

Przedstawienie teatrzyku.

Makówkowy teatrzyk –

jest tu na co popatrzeć!

Makówkowa rodzina

przedstawienie zaczyna.

Jest tata, Mak wąsaty,

i mama w chustce w kwiaty,

i córeczki w sukienkach:

duża,

mała,

maleńka.

Makówkowa rodzina

właśnie taniec zaczyna.

Już tata Mak z wąsami

macha w górze rękami

kłania się, i śpiewa,

jak to się mak zasiewa.

Do rodziny mówi tak:

– Razem ze mną siejcie mak!

Sieje mak razem z tatą

mama w chustce w kwiaty

i córeczki w sukienkach:

duża,

mała,

maleńka.

Kończy się przedstawienie!

Słuchamy zapatrzeni...

Jest cisza, spokój taki,

jakby kto posiał makiem.

Rozmowa na temat przedstawienia.

Kto występował w przedstawieniu?

Jak wyglądali członkowie rodziny pana Maka?

Co robili?

Wyświetleń: 187 | Dodał: SP | Data: 2020-04-26

Klasa VII

Data: 27.04.2020r.  (Przypominam o zapisywaniu dat słownie w języku rosyjskim)

Temat: Завтра я иду в кино.


 

Wykonaj polecenia:

  1. Przeczytaj dialog z zad. 3 str. 59 i odpowiedz na pytanie Что любит Роман?  Przepisz do zeszytu wyrażenia z ramki i przetłumacz je na język polski.

  2. Wysłuchaj nagrania z zad. 4 str. 59 i dopasuj zakończenia do początków zdań i zapisz je w  zeszycie.

  3. Przeczytaj dialog z zad. 5 str. 59. Zwróć uwagę, jak jeszcze można wyrazić czas przyszły.

  4. Przeczytaj rubrykę Внимание! Postaraj się zapamiętać informacje.

  5. Wysłuchaj nagrania z zad.6 str. 59. Zwróć uwagę na miękkie spółgłoski na końcu bezokoliczników.


 

Dla chętnych:

Wykonaj zadania z materiału ćwiczeniowego str. 57 ćw. 4 (załącznik)

Przypominam, że jesteśmy w stałym kontakcie podczas trwania zajęć, zgodnie z ustaleniami!

Język rosyjski

 

Kl. VIII

Data: 28.04.2020r.  (Przypominam o zapisywaniu dat słownie w języku rosyjskim)

Temat: Подарки на день рождения.

 

Wykonaj polecenia:

  1. Wysłuchaj rozmowy przyjaciół Maszy i odpowiedz na pytania. 

  2. Przeczytaj rubrykę Внимание! – stopień najwyższy przymiotników.

  3. Odpowiedz na pytania z zad. 5 str. 53

  4. Wysłuchaj nagrania wierszyka z życzeniami z zad. 7 str. 53.

  5. Przeczytaj informacje z kącika realioznawczego.

Dla chętnych:

Wykonaj zadania z materiału ćwiczeniowego 2 – 5 str. 27 (załącznik)

Przypominam, że jesteśmy w stałym kontakcie podczas trwania zajęć, zgodnie z ustaleniami!

 

 

Wyświetleń: 181 | Dodał: SP | Data: 2020-04-26

 
 

Wytyczne –j. polski (27-30 kwietnia) Proszę uczniów, aby:

-zapisać temat

-przyjrzeć się zagadnieniu/przeczytać (w podręczniku)

-opracować w zeszycie notatkę o zagadnieniu, które podam poniżej.

 

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny/mailowy ze mną.

Szczegółowe informacje dotyczące lekcji i oceniania będą wysyłane na pocztę elektroniczną. W tym tygodniu otrzymacie  na e-maila teksty dyktand-uzupełnianek (po uzupełnieniu proszę mi odesłać-na ocenę!)

 

Klasa IV

27.04.2020 r.  Temat: Zdanie i równoważnik zdania (s.282-283)

Zadania w zeszycie ćwiczeń

28.04.2020  Temat: Przecinek w zdaniu (s. 284-285)

 Zadania 1-3 w zeszycie ćwiczeń

29.04.2020 r.   Temat:  Podsumowanie. Dyktando (s.287-288)
   Zadania 1-3 pod tekstem o Marii Skłodowskiej - Curie

30.04.2020    Temat: Opis dzieła (s.289)

Zadanie: opisz obraz

 

Klasa V

27.04.2020 r.  Temat: Czas na powtórkę-mity (s.241-242)

Zadania 1-6 pod tekstem (pisemnie)

28.04.2020 Temat: Dyktando. Drogowskazy w książkach – opis dzieła (s.243)

 Zadanie: opis obrazu

29.04.2020 r.  i 30.04.2020 Temat: Zbójca o wrażliwym sercu – „Powrót taty” Mickiewicza (s.244-247)
   Zadania rozłóżcie na 2 dni: wypisać 5 archaizmów (wyrazów przestarzałych);  ćw. 1-5 pisemnie

 

Klasa VI

27.04.2020 r. i 28.04.2020 Temat: Podsumowanie-o przypowieściach (s. 288-290)

Zadania na 2 dni: rozwiązać test

29.04.2020 r.   Temat: Spotkania z naturą-opis dzieła (s.291)
   Zadanie: opis obrazu

30.04.2020    Temat: Zdziwienie światem-liryka Szymborskiej (s.292-293)

Przepisać definicję: wyrazy wieloznaczne; ćw. 2-4 pisemnie

 

Klasa VII

27.04.2020 r. i 28.04.2020

Temat: Jak prowadzić dyskusję? – teza, argument, kontrargument, sofizmat (s.281-283)

Zadanie: wyjaśnij czym są teza, argument, kontrargument, sofizmat (nowe wiadomości)

29.04 i 30.04  Temat:  Tworzenie i budowa wyrazów (s.284-286)
Zadania na 2 dni: wyjaśnij pojęcia: wyraz pochodny i podstawowy, temat słowotwórczy, formant; oboczności; typy formantów; zadania w zeszycie ćwiczeń

 

Klasa VIII

27.04.2020 r.  Temat: Piękno pośród brzydoty-obozy we „Wspomnieniach” Lanckorońskiej (s.268-269)

Przepisać przypis 1 i 7; ćw. 1 i 2 pisemnie

28.04.2020 Temat: Piękno zwykłych rzeczy-liryka bezpośrednia; przenośnia w wierszu Mirona Białoszewskiego

Przepisz: szara eminencja «osoba mająca wpływ na ważne decyzje lub kierująca czymś z ukrycia, nie zajmując oficjalnie wysokiego stanowiska»; zrób notatkę o wierszu „Szare eminencje zachwytu”;

29.04.2020 r.   Temat: Ukryte piękno-o dzieciach z zespołem Downa, opis przeżyć (s.271-274)
 Pisemnie przypis 1 i 3 (fabuła powieści D.Terakowskiej, DS-zespół Downa); ćw. 1 i 2

30.04.2020    Temat: Sens tworzenia w wierszu Gałczyńskiego-pyt. retoryczne, adresat. (s.274)

Zadanie: notatka o wierszu; przepisz definicję pyt. retorycznego (s. 316)

 
Wyświetleń: 195 | Dodał: SP | Data: 2020-04-26

JĘZYK ANGIELSKI 27.04

 

  • proszę, aby uczniowie zapisali tematy lekcji w dniach, kiedy jest j. angielski, a jako potwierdzenie obecności proszę wysyłać zdjęcia notatek lub zadanych ćwiczeń na podany adres e- mail lub komunikator Messanger

 

Zajęcia 27.04 (poniedziałek)

 

klasa 3

Temat lekcji: Jobs- powtórzenie wiadomości.

Na maile uczniów zostaną wysłane materiały powtórzeniowe wraz z instrukcją wykonania.

W razie problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 9:50- 10:35

 

klasa 1

Temat lekcji: My body- nazywamy części ciała.

Na adresy mailowe uczniów zostaną wysłane karty pracy wraz z instrukcją wykonania. Wykonanym pracom należy zrobić zdjęcie lub przesłać skanem na adres mailowy lub komunikator messanger do dnia 30.04.

W razie problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 10:55- 11:40

 

klasa 6

Temat lekcji: Good wishes- ćwiczymy umiejętność pisania zaproszenia.

 

Proszę przygotować się do lekcji on- line przez komunikator Messanger od godz 11:50 w celu wyjaśnienia tematu oraz wykonania ćwiczeń. (Podręcznik str. 68- 69). Dla pozostałych uczniów którzy nie mogą uczestniczyć w lekcji, zostaną przekazane materiały do samodzielnego opracowania.

W razie problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 11:50- 12:35

 

klasa 5

Temat lekcji: Zastosowanie czasownika modalnego must i mustn’t.

Proszę uczniów o bycie on- line od 12:45 z otwartym podręcznikiem na str. 65, celem wyjaśnienia tematu i wykonania ćwiczeń.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 12:45- 13:30

 

klasa 8

Temat lekcji: Review 7- powtórzenie wiadomości z rozdziału 7.

 

Pracujemy z Zeszycie Ćwiczeń str. 84- 85. Do wysłuchania nagrań pomocna będzie strona docwiczenia.pl oraz kod: CZBLUC. Proszę pozostać on- line gdyby pojawiły się kłopoty z którymś zadaniem.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 13:35- 14:20

 

Wyświetleń: 188 | Dodał: SP | Data: 2020-04-26

Historia tematy

 

Klasa VIII

27.04.2020r.

 Temat: Początki opozycji w Polsce( str. 202-206)

  1. Wydarzenia z czerwca 1976 r.

  2. Komitet Obrony Robotników- KOR

  3. Zabójstwo Stanisława Pyjasa 1977 r.

  4. Rozwój ruchów opozycyjnych

  5. Działania Służby Bezpieczeństwa

  6. Karol Wojtyła Papieżem 16 październik 1978 r.

 

Proszę wykonać ćwiczenia do tematu i przesłać na spgdeszyn1@o2.pl  lub na telefon do sprawdzenia do piątku 01.05.2020 r

 

29.04.2020r.

Temat: Narodziny Solidarności

  1. Sierpień 1980 r.

  2. Powstanie NSZZ Solidarność 17.09. 1980 r.

  3. Konflikt z komunistami

  4. Zamach na Jana Pawła II

 

Proszę wykonać ćwiczenia do tematu i przesłać na spgdeszyn1@o2.pl  lub na telefon do sprawdzenia do piątku 02.05.2020 r

 

Klasa VII

29.04.2020 r.

Temat: Kultura i zmiany społeczne w okresie międzywojennym( str. 205-209)

  1. Skutki I wojny Światowej

  2. Wpływ mediów

  3. Rozwój filmu

  4. Zmiany społeczne w okresie międzywojennym

 

Proszę wykonać ćwiczenia do tematu i przesłać na spgdeszyn1@o2.pl  lub na telefon do sprawdzenia do piątku 01.05.2020 r

 

30.09.2020 r. 

Temat: Świat na drodze do wojny ( str. 210- 213)

  1. ,, Oś Berlin- Tokio-Rzym’’

  2. Zajęcie Austrii przez Hitlera – marzec 1938 r.

  3. Wojna domowa w Hiszpani

  4. Konferencja w Monachium – wrzesień 1938 r.

  5. Rozbiór Czechosłowacji

  6. Podboje Japonii

 

Proszę wykonać ćwiczenia do tematu i przesłać na spgdeszyn1@o2.pl  lub na telefon do sprawdzenia do piątku 02.05.2020 r


 

Klasa VI

29.04.2020 r. i 30.04.2020 r.

Temat: Kryzys, reformy i upadek Rzeczpospolitej szlacheckiej- lekcja powtórzeniowa

Proszę zalogować się na https://epodreczniki.pl/ , dane otrzymaliście od wychowawcy. Na stronie zostanie udostępniony temat wraz z ćwiczeniami. Rozwiąż ćwiczenia. Nauczyciel ma podgląd kto i jak rozwiązał zadania. Ćwiczenia zostaną ocenione. Masz czas do niedzieli                              3 maja.

 

Klasa V

29.04.2020 r. 

Temat: Społeczeństwo w czasach pierwszych Piastów

  1. Podział społeczeństwa

  2. Główne zajęcia mieszkańców

  3. Budowa Grodu

  4. Obowiązki mieszkańców

  5. Osady służebne

 

Proszę wykonać ćwiczenia do tematu i przesłać na spgdeszyn1@o2.pl  lub na telefon do sprawdzenia do piątku 01.05.2020 r

 

30.04.2020 r. 

Temat: Ludzie modlitwy- mnisi 

Proszę zalogować się na https://epodreczniki.pl/ , dane otrzymaliście od wychowawcy. Na stronie zostanie udostępniony temat wraz z ćwiczeniami. Rozwiąż ćwiczenia. Nauczyciel ma podgląd kto i jak rozwiązał zadania. Ćwiczenia zostaną ocenione. Masz czas do 3 maja.

Wyświetleń: 193 | Dodał: SP | Data: 2020-04-26

KLASA VII

28 kwiecień 2020r. (wtorek)

FIZYKA 

Temat lekcji: Zmiana energii wewnętrznej w wyniku pracy i przepływu ciepła –zadania obliczeniowe /część 1/

Ten temat będzie realizowany jeszcze na kolejnej lekcji.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

1.Wykonuję obliczenia z wykorzystaniem wzoru na energię wewnętrzną:

ΔEw= W + Q, gdzie ΔEw- zmiana energii wewnętrznej, W- praca, Q- ciepło.

2. Rozwiązuje zadania z wykorzystaniem związków: ΔEw=W i ΔEw+Q

ZADANIA DO WYKONANIA:

1) Zapisanie tematu i celów lekcji.

2) Przeczytanie tematu lekcji z podręcznika, strony: 233-236.

3)Analiza wysłanych zadań obliczeniowych z rozwiązaniami.

4)Zadanie dla wszystkich: wykonanie polecenia:

POLECENIE 1. Oblicz, o ile wzrosła energia wewnętrzna tarcz i klocków hamulcowych podczas hamowania samochodu, jeżeli siła tarcia wykonała pracę 600 kJ, a w tym czasie do otoczenia zostało oddane 350 kJ.

5)Zadanie dla chętnych: zadanie 1, 2 i 3 z docwiczenia.pl KOD: F71AUS

zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 30 kwietnia

CHEMIA 

Temat lekcji: Stężenie procentowe roztworu.

Cel lekcji (zapisujemy w postaci punktu pod lekcją):

1.Wyjaśniam czym jest stężenie procentowe.

Stężenie procentowe roztworu(Cp) to liczba gramów substancji rozpuszczonej w 100g roztworu.

2.Obliczam stężenie procentowe, korzystając ze wzoru:

Cp= ms *100% / mr, gdzie Cp- stężenie procentowe; ms- masa substancji rozpuszczonej; mr – masa roztworu.

[%]= [g] * [%] / [g]

3. Obliczam masę roztworu:

mr=ms + mw; gdzie mw=masa wody

ZADANIA DO WYKONANIA:

1). Zapisanie tematu i celu lekcji.

2). Przeczytanie tematu z podręcznika, strona: 184-186.

3). Analiza przykładów zadań i ich rozwiązań – przykład 44 i 45 w podręczniku.

4). Zadanie dla wszystkich: wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń: strona 96

5). Zadanie dla chętnych: wykonanie zadania z podręcznika: 1 ze strony 191.

zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 30 kwietnia.

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE Z PRZEDMIOTU CHEMII

Temat lekcji: To było ciekawe i wam pokażę.

W czasie zajęć w szkole oraz podczas zdalnej nauki poznaliście wiele zagadnień o tematyce chemicznej, wykonywaliście szereg różnorodnych eksperymentów. Teraz chciałabym zobaczyć jakie macie propozycje przedstawienia tego co Was najbardziej interesowało. 

W tym celu wykonajcie 5-10 slajdową prezentację na temat zdobytej wiedzy i umiejętności podczas zajęć rozwijających. Oczywiście nie wszystkich, wybranego zagadnienia. 

Zagadnienia, które możecie wykorzystać:

1.Pracownia chemiczna (szkło, sprzęt laboratoryjny, środki bezpieczeństwa) https://epodreczniki.pl/a/pracownia-chemiczna/DUyPMegn

2. Pierwiastki chemiczne – ich właściwości. ukladokresowy.edu.pl, https://epodreczniki.pl/a/pierwiastek-a-zwiazek-chemiczny/D4pRrsGJS

3. Rozdzielanie składników kolorowych atramentów – metoda chromatografii.

4. Rozdzielanie mieszanin. https://epodreczniki.pl/a/mieszaniny/D1HfuClGm

5. Badanie odczynu wybranych substancji za pomocą konwencjonalnych metod. (wywar z czerwonej kapusty, esencja herbaciana). 

6.Badanie właściwości białek – efekt Tyndalla.

7. Eksperymenty z udziałem wody.

8.Właściwości gleby.

Schemat prezentacji:

I slajd: tytuł zagadnienia, ikona nawiązująca do tematu

Kolejne slajdy: tekst, zdjęcia, ciekawostki, itp. obrazujące wybraną tematykę.

Ostatni slajd: źródła (z czego korzystaliście: z jakich stron w Internecie, literatury itd.)

W załącznikach dostarczę zdjęcia z Waszych prac, które zostały zrobione w okresie lekcji tradycyjnych, przykładową prezentację, dodatkowe informacje na temat bezpiecznego pozyskiwania informacji z Internetu. 

30 kwiecień 2020r. (czwartek)

FIZYKA 

Temat lekcji: Zmiana energii wewnętrznej w wyniku pracy i przepływu ciepła –doświadczenia i obliczenia /część 2/

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

1.Analizuję wyniki i formułuje wnioski doświadczeń ilustrujących wykonanie pracy przez rozprężający się gaz.

2.Obserwuję zmiany temperatury ciała w wyniku wykonania nad nim pracy lub ogrzania.

ZADANIA DO WYKONANIA:

1)Zapisanie tematu i celów lekcji.

2)Obejrzenie doświadczeń: https://www.youtube.com/watch?v=R0ljRiA3byQ (czas trwania – 10:03).

3)Zadanie dla wszystkich: Zadanie 1. Kowal w ciągu 5 s uderza dziesięciokrotnie w sztabkę rozgrzanej stali; przy każdym uderzeniu młotka wykonuje prace mechaniczną 20 J. Jednocześnie w ciągu 5 s sztabka oddaje do otoczenia 1200 J energii.

Korzystając z pierwszej zasady termodynamiki, oblicz, o ile dżuli w ciągu 5 s zmieniła się (wzrosła czy zmalała) energia wewnętrzna sztabki.

4)Zadanie dla chętnych: ćwiczenie 2, udostępnione na Epodręczniku: https://epodreczniki.pl/a/jak-obliczamy-cieplo-potrzebne-do-zmiany-temperatury-stopienia-lub-wyparowania-ciala/DElxPwUMP

zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 5 maja

CHEMIA 

Temat lekcji: Stężenie procentowe roztworu – obliczenia.

Cel lekcji (zapisujemy w postaci punktu pod lekcją):

1. Obliczam stężenie procentowe roztworu o podanej:

a)masie roztworu [mr];

b) masie substancji rozpuszczonej [ms].

2. Obliczam masę substancji rozpuszczonej:

a)w określonej masie roztworu [mr];

b)w określonym stężeniu procentowym [Cp].

3.Obliczam stężenie procentowe roztworu nasyconego w danej temperaturze.

4.Obliczam masę substancji rozpuszczonej [ms] w roztworze o określonym stężeniu [Cp] i znanej gęstości [d].

ZADANIA DO WYKONANIA:

1). Zapisanie tematu i celów lekcji.

2). Przeczytanie tematu z podręcznika, strona: 187-191.

3). Analiza przykładów zadań i ich rozwiązań – przykłady 46, 47, 48 i 49 w podręczniku.

4). Zadanie dla wszystkich: wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń: strona 97

5). Zadanie dla chętnych: wykonanie zadania z zeszytu ćwiczeń: zadnie 36 ze strony 99.

Wykonanie zadań na Epodręczniku: https://epodreczniki.pl/a/stezenie-procentowe-roztworu/DBs4CnWwG

zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 5 maja.

KLASA VIII

28 kwiecień 2020r. (wtorek) 

FIZYKA 

Temat lekcji: Otrzymywanie obrazów za pomocą soczewek – wykresy.

Temat ten będzie realizowany jeszcze na drugiej lekcji.

ZADANIA DO WYKONANIA:

1) Zapisanie tematu lekcji.

2)Analiza filmu: https://www.youtube.com/watch?v=ODLGnvTGVxg od 3 minuty i 25 sekund oraz przykładu w zeszycie ćwiczeń na stronie 113.

3)Zadanie dla wszystkich: zadania z zeszytu ćwiczeń: strony: 112 i 114.

4)Zadanie dla chętnych: wykonanie doświadczenia z docwiczenia.pl KOD F8TD75

zdjęcie tematu i celów lekcji proszę wysłać do 30 kwietnia.

 CHEMIA

Temat lekcji: Podsumowanie wiadomości i umiejętności z działu „Pochodne węglowodorów” – alkohole i kwasy karboksylowe (część 1).

Punkty pod tematami lekcji są zagadnieniami do sprawdzianu.

Zapowiadam sprawdzian 7 maja (czwartek), o godzinie 12.00.

ZADANIA DO WYKONANIA:

1) Nauczenie się tematów z podręcznika, strony 138-168.

2) Zapisanie tematu i analiza treści z podręcznika. 

3) Priorytet to nauka tabel ze stron: 140-141 (Szereg homologiczny alkoholi - OH) oraz 158-159 (Szereg homologiczny kwasów karboksylowych –COOH) oraz nauka wzorów glicerolu (propano-1,2,3-triolu) str.150.

4)Zadanie dla wszystkich: TAKIE PODOBNE ZADANIE BĘDZIE NA SPRAWDZIANIE.

PRZYGOTUJCIE UKŁAD OKRESOWY PIERWIASTKÓW. Napiszcie sami i wyślijcie zdjęcie, od razu nie będę je oceniać.

Zadanie 1.Przeprowadzono doświadczenie chemiczne, w którym do kwasu etanowego wrzucono kawałek metalu X (nie wiemy jaki to pierwiastek)
Metal X: 

· znajduje się w 4. okresie układu okresowego pierwiastków chemicznych, 

· w jądrze atomowym ma 20 neutronów, (liczba neutronów=liczba masowa – liczba atomowa, patrz opis pierwiastka w układzie okresowym)

· na ostatniej powłoce elektronowej ma 1 elektron.(jest to elektrony walencyjny, czyli jest ten pierwiastek w I grupie)

a) Ustal symbol chemiczny metalu X i napisz obserwacje z przeprowadzonego doświadczenia chemicznego. (podobne obserwacje jak w reakcji kwasu etanowego z magnezem na stronie 165)

b) Napisz równanie reakcji kwasu etanowego z metalem X. Zastosuj zapis cząsteczkowy. (czyli ten co zwykle, z sumarycznymi wzorami cząsteczek) 

zdjęcia/skany wykonanego zadania proszę wysłać do 30 kwietnia.

WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE 

Zapowiadam sprawdzian z WOS-u, dział „Sprawy międzynarodowe”: 5 maja (wtorek) o godzinie 12.00 

Temat lekcji: Podsumowanie wiadomości z działu: „Sprawy międzynarodowe”. (część 1).

Zagadnieniami do sprawdzianu są cele (punkty) pod każdą lekcją.

ZADANIA DO WYKONANIA:

1)Przeczytanie tematów z podręcznika, strony: 168-177.

2)Napisanie tematu lekcji.

3)Zadanie dla wszystkich: Wykonanie zadań z podręcznika: 6 ze strony 197 i 1 ze strony 178.

zdjęcia/ skany wykonanych zadań proszę wysłać do 30 kwietnia.

 

30 kwiecień 2020r. (czwartek) 

FIZYKA 

Temat lekcji: Otrzymywanie obrazów za pomocą soczewek – akomodacja oka i wady wzroku.

ZADANIA DO WYKONANIA:

1) Przeczytanie tematu z podręcznika, strony: 263-265.

2)Analiza treści na Epodręczniku: 

https://epodreczniki.pl/a/wady-wzroku---krotkowzrocznosc-i-dalekowzrocznosc-oraz-ich-korekcja/DleI32MqT

3)Zadanie dla wszystkich: zadania z zeszytu ćwiczeń: strona 115.

4)Zadanie dla chętnych: zapoznanie się z treścią na Epodręczniku: 

https://epodreczniki.pl/a/oko---narzad-wzroku/DByVW3EI0

zdjęcie tematu i celów lekcji proszę wysłać do 5 maja.

CHEMIA

Temat lekcji: Podsumowanie wiadomości i umiejętności z działu „Pochodne węglowodorów” – alkohole i kwasy karboksylowe (część 2).

Punkty pod tematami lekcji są zagadnieniami do sprawdzianu.

Zapowiadam sprawdzian 7 maja (czwartek), o godzinie 12.00.

ZADANIA DO WYKONANIA:

1) Nauczenie się tematów z podręcznika, strony 169-185.

2) Zapisanie tematu i analiza treści z podręcznika. 

3)Zadanie dla wszystkich: zadanie z zeszytu ćwiczeń: strona 107 i 108, z wyjątkiem zadania 9 i 10 na stronie 108.

zdjęcia/skany wykonanego zadania proszę wysłać do 5 maja.

WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE 

Zapowiadam sprawdzian z WOS-u, dział „Sprawy międzynarodowe”: 5 maja (wtorek) o godzinie 12.00 

Temat lekcji: Podsumowanie wiadomości z działu: „Sprawy międzynarodowe” (część 2).

Zagadnieniami do sprawdzianu są cele (punkty) pod każdą lekcją.

ZADANIA DO WYKONANIA:

1)Przeczytanie tematów z podręcznika, strony:180-193.

2)Napisanie tematu lekcji.

3)Zadanie dla wszystkich: Wykonanie zadań z podręcznika: 12 ze strony 197 i 1 ze strony 183 (udzielajcie odpowiedzi do wykresu – dwa pierwsze zielone punkty).

4) Zadnie dla chętnych:zapoznanie się z faktami i opiniami w podręczniku, strona 198.

zdjęcia/ skany wykonanych zadań proszę wysłać do 5 maja.

EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA

Sprawdzian z działu „Podstawy pierwszej pomocy” o godzinie 12.00.

Sprawdzian z szczegółowym opisem zostanie wysłany o godzinie 11.55.

 

Wyświetleń: 329 | Dodał: SP | Data: 2020-04-26

TEMATY LEKCJI -27.04.2020-CZYTAJ UWAŻNIE!

BIOLOGIA KL.V

Temat lekcji: Sprawdzian wiadomości  z działu: Tkanki i organy roślinne.

Otrzymacie na swoją pocztę elektroniczną   test w poniedziałek rano tj.27.04.2020. 

Odpowiedzi należy przesłać w poniedziałek tj. 27.04.2020. W razie problemów z wysłaniem zdjęć proszę  dzwonić pod mój numer i można podać odpowiedzi ustnie.

 

BIOLOGIA KL.VII

Temat lekcji: Higiena oka i ucha

 

Punkty (zakres treści)

  1. Krótkowzroczność i dalekowzroczność

  2. Korekcja wad wzroku

  3. Higiena oczu

  4. Przyczyny i objawy zapalenia spojówek, zaćmy oraz jaskry

  5. Wpływ hałasu na zdrowie człowieka

Proszę przeczytać temat- podręcznik str.203-207 i uzupełnić ćwiczenia w zeszycie  ćwiczeń str.103.Zdjęcia uzupełnionych ćwiczeń proszę przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do dnia 28.04.2020r. 

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer  27.04.2020 .

 

BIOLOGIA KL.VIII

Temat lekcji: Zależności pokarmowe

Punkty (zakres treści)

  1. Poziomy troficzne w ekosystemach

  2. Łańcuchy i sieci pokarmowe

  3. Równowaga ekosystemu i jej zakłócenie

  4. Wpływ zależności pokarmowych na funkcjonowanie ekosystemu

 

Proszę przeczytać temat- podręcznik str.121-124 i uzupełnić ćwiczenia w zeszycie  ćwiczeń str.69- 72. Zdjęcia uzupełnionych ćwiczeń proszę przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do dnia 28.04.2020r. Polecam ten temat w e-podręczniku.

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer  27.04.2020 .

 

PRZYRODA KL.IV 

SZKOŁA Z TVP - PONIEDZIAŁEK  20.04.2020 - godz.9:30 lub 14:00 TVP 3

 

Jako dokumentację obecności na lekcji proszę zapisać temat do zeszytu oglądanej lekcji oraz datę. Nie trzeba wysyłać zdjęć, sprawdzę po powrocie do szkoły.

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy  lub dzwonić pod mój numer.

 

ZAJĘCIA Z WYCHOWAWCĄ 

Konsultacje telefoniczne z rodzicami i uczniami w godz.10:55-11:40.

 

ŚWIETLICA -ŚWIĘTA MAJOWE

https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awi%C4%99to_Pracy

https://pl.wikipedia.org/wiki/Dzie%C5%84_Flagi_Rzeczypospolitej_Polskiej

https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awi%C4%99to_Narodowe_Trzeciego_Maja

https://www.youtube.com/watch?v=PEZT9Ls2T0E

TEMATY LEKCJI -29.04.2020

GEOGRAFIA KL.VIII

Temat lekcji: Środowisko przyrodnicze Australii i Oceanii.

Punkty (zakres treści)

 

  1. Położenie geograficzne Australii i Oceanii

  2. Środowisko przyrodnicze Australii i Oceanii

  3. Ukształtowanie powierzchni

  4. Strefy klimatyczno-roślinne

  5. Znaczenie terminu basen artezyjski

  6. Wody powierzchniowe i zbiorniki wód podziemnych

  7. Endemity w Australii i na wyspach Oceanii.

 

Proszę przeczytać temat- podręcznik str.152-161  i uzupełnić ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str.71-7, dla chętnychćw.8 str.74. Zdjęcia jednej dowolnej strony uzupełnionych ćwiczeń  proszę przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm do dnia 30.04.2020r. 

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer  

 

TECHNIKA KLASA IV

 

Temat lekcji: To takie proste! – Makieta skrzyżowania 

Punkty (zakres treści)

  1. Planowanie etapów pracy

  2. Organizowanie stanowiska pracy

  3. Narzędzia do obróbki papieru

  4. Zastosowanie papieru

  5. Przestrzeganie zasad BHP na stanowisku pracy.

Wykonaj makietę skrzyżowania zgodnie z krok po kroku w podręczniku na stronie 64 i 65. Zdjęcie makiety wyślij na adres poczty elektronicznej jaliko@poczta.fm do 30.04.2020.

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer 

 

TECHNIKA KLASA V

SZKOŁA Z TVP -ŚRODA 9:30 LUB 14:00 TVP HISTORIA

 

Jako dokumentację obecności na lekcji proszę zapisać temat do zeszytu oglądanej lekcji oraz datę. Nie trzeba wysyłać zdjęć, sprawdzę po powrocie do szkoły.

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy  lub dzwonić pod mój numer..


 

BIOLOGIA KL.VI

Temat lekcji: Przegląd i znaczenie ptaków

 

Punkty (zakres treści)

  1. Zróżnicowanie budowy zewnętrznej ptaków

  2. Związek między budową ptaków a środowiskiem ich życia

  3. Znaczenie ptaków w przyrodzie i dla człowieka

  4. Sposoby ochrony ptaków 

  5. Obserwowanie czynności życiowych ptaków

 

Proszę przeczytać temat- podręcznik str.125-130 i uzupełnić ćwiczenia w zeszycie  ćwiczeń str.102-105. (Nie trzeba wysyłać zdjęć ćwiczeń).W środę rano otrzymacie na swoje e-maile kartkówkę z pytaniami z poprzedniej lekcji. Zdjęcia uzupełnionych odpowiedzi proszę przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia w tym dniu tj. 29.04.2020r. Można udzielić odpowiedzi ustnie dzwoniąc na mój numer. 

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer  29.04.2020 .

BIOLOGIA KL.VII

Temat lekcji: . Zmysły powonienia, smaku i dotyku

 

Punkty (zakres treści)

  1. Rozmieszczenie komórek węchowych

  2. Znaczenie węchu, smaku i dotyku

  3. Kubki smakowe narządem smaku

  4. Różnorodność bodźców odbieranych przez skórę

 

Proszę przeczytać temat w podręczniku str.208-210 i uzupełnić ćwiczenia w zeszycie  ćwiczeń str.103-104.( Nie trzeba wysyłać zdjęć ćwiczeń).W środę rano otrzymacie na swoje e-maile kartkówkę z pytaniami z poprzedniej lekcji. Zdjęcia uzupełnionych odpowiedzi proszę przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia w tym dniu tj. 29.04.2020r. Można udzielić odpowiedzi ustnie dzwoniąc na mój numer. 

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer  29.04.2020 .

GEOGRAFIA KL.VII

SZKOŁA Z TVP - ŚRODA- GEOGRAFIA-  29.04.2020 - godz.10:30 lub 15:00 TVP ROZRYWKA

 

Jako dokumentację obecności na lekcji proszę zapisać temat do zeszytu oglądanej lekcji oraz datę. Nie trzeba wysyłać zdjęć, sprawdzę po powrocie do szkoły.

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy  lub dzwonić pod mój numer..


 

ŚWIETLICA-ROBIMY CHORĄGIEWKI

https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awi%C4%99to_Narodowe_Trzeciego_Maja

https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awi%C4%99to_Pracy

https://pl.wikipedia.org/wiki/Dzie%C5%84_Flagi_Rzeczypospolitej_Polskiej

https://www.youtube.com/watch?v=PEZT9Ls2T0E

TEMATY LEKCJI -30.04.2020

PRZYRODA KL.IV

Temat lekcji: Wody słodkie i wody słone

Punkty (zakres treści)-zapisz w zeszycie.

  1. Występowanie wód słonych i słodkich na Ziemi

  2. Klasyfikacja wód słonych

  3. Klasyfikacja wód słodkich

  4. Wody stojące i płynące

  5. Lądolody i lodowce górskie

 

Proszę przeczytać temat- podręcznik str.140-150  i uzupełnić ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str.92-93..Zdjęcia uzupełnionych ćwiczeń proszę przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do dnia 30.04.2020r. 

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer  

GEOGRAFIA KL.VI

Temat lekcji: Turystyczne atrakcje Czech i Słowacji

Punkty (zakres treści)

  1. środowisko przyrodnicze Czech i Słowacji

  2. walory przyrodnicze i kulturowe Czech i Słowacji

  3. znaczenie turystyki w Czechach i na Słowacji

  4. obiekty z Listy światowego dziedzictwa UNESCO znajdujące się w Czechach i na Słowacji

Proszę przeczytać temat- podręcznik str.138-144  i uzupełnić ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str.85-86, dla chętnych  ćw.6 str.88 .Zdjęcia uzupełnionych ćwiczeń proszę przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do dnia 30.04.2020r. 

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer .

GEOGRAFIA KL.V

Temat lekcji:  Krajobrazy sawanny i stepu .

Punkty (zakres treści)

  1. Położenie strefy sawann i strefy stepów

  2. Klimat strefy sawann i strefy stepów

  3. Świat roślin i zwierząt strefy sawanny i strefy stepów

  4. Życie mieszkańców strefy sawann i strefy stepów

  5. Porównanie krajobrazu strefy sawann i strefy stepów

 

Proszę przeczytać temat- podręcznik str.120-126 i uzupełnić ćwiczenia w zeszycie  ćwiczeń str.72,73,74 dla chętnych ćw.8 str.75 .Zdjęcia jednej dowolnej strony uzupełnionych ćwiczeń  proszę przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm do dnia 30.04.2020r. Polecam ten temat w e-podręczniku . 3 uczniów w czasie trwania tej lekcji otrzyma drogą  e-mailową 4 pytania, na które będą proszeni o udzielenie odpowiedzi ustnie telefonicznie lub drogą e-mailową w trakcie trwania tej lekcji.

 

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer .

 

TECHNIKA KLASA VI

SZKOŁA Z TVP -ŚRODA -TECHNIKA -10:00 LUB 14:30 TVP 3 LUBLIN

 

Jako dokumentację obecności na lekcji proszę zapisać temat do zeszytu oglądanej lekcji oraz datę. Nie trzeba wysyłać zdjęć, sprawdzę po powrocie do szkoły.

 

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer .

GEOGRAFIA KL VII

Temat lekcji: Zanieczyszczenie środowiska przyrodniczego

Punkty (zakres treści)

  1. Źródła zanieczyszczeń środowiska przyrodniczego

  2. Przyczyny emisji gazów cieplarnianych

  3. Powstawanie kwaśnych opadów

  4. Przyczyny zanieczyszczenia wód

  5. Skutki zanieczyszczeń środowiska przyrodniczego

Proszę przeczytać temat- podręcznik str.164-167 i 119   i uzupełnić ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str.102-103 dla chętnych  ćw.4 str.103 . Uczniowie w czasie trwania tej lekcji otrzymają drogą  e-mailową 4 pytania, na które będą proszeni o udzielenie odpowiedzi ustnie telefonicznie lub drogą e-mailową dnia 30.04.2020r.

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer.

Wyświetleń: 179 | Dodał: SP | Data: 2020-04-26