7 kwiecień 2020r. (wtorek)

KLASA VII

FIZYKA 

Temat lekcji: Podsumowanie wiadomości i umiejętności z działu „Praca, moc, energia”.

Zagadnieniami do sprawdzianu są cele (punkty) pod każdą lekcją.

Sprawdzian – 16 kwietnia 2020r. (czwartek)

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Zapisanie tematu  lekcji.

  2. Zapisanie wszystkich poznanych wzorów w tym dziale, wraz z ich przekształceniami:

Wielkość fizyczna

Praca

Moc

Energia potencjalna

Energia kinetyczna

Energia mechaniczna

Wzór

W=F*s

P=W/t

i

P=F*V

Ep=m*g*h

Ek=mV2/2

Ec=Ep+Ek

=constans

zgodnie z zasadą zachowania energii mechanicznej

Jednostka

1J (1dżul)

1W (1wat)

1J (1dżul)

1J (1dżul)

1J (1dżul)

Przekształcenia

F=W/s

s=W/F

W=P*t

t=W/P

F=P/V

V=P/F

m=Ep/g*h

h=Ep/m*g

g=10N/kg

m=2Ek/V2

V2= 2Ek/m

Ep=Ec-Ek

Ek=Ec-Ep

 

  1. Zadanie dla wszystkich: „To trzeba umieć” – 4 z podręcznika, strona 220 oraz „Dobrze,jeśli to umiesz!” – 2 z podręcznika, strona 221.

Zapisanie rozwiązania w zeszycie.

  1. Zadanie dla chętnych: rozwiązanie testu z docwiczenia.pl F7UVQV

 Do obliczeń można korzystać z kalkulatora.

Zapoznanie się z następujacymi punktami materiału na Epodręczniku:

1-2; 4-7

https://epodreczniki.pl/a/podsumowanie-wiadomosci-o-pracy-mocy-i-energii/D15NencMb

zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 16 kwietnia.

 

CHEMIA 

Temat lekcji: Woda jako rozpuszczalnik.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Wyjaśniam pojęcia: rozpuszczalnik, emulsja.

  2. Znam mechanizm rozpuszczania substancji w wodzie.

  3. Wyjaśniam jak zbudowana jest cząsteczka wody – dipol.

  4. Określam znaczenie budowy polarnej cząsteczki wody.

  5. Wiem od czego zależy szybkość rozpuszczania się substancji w wodzie.

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Zapisanie tematu i celów lekcji.

  2. Przeczytanie tematu lekcji z podręcznika, strony: 165-169.

  3. Zadanie dla wszystkich:  wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń: strony 87-88.

  4. Zadanie dla chętnych:

  • Zeszyt ćwiczeń: zadanie 10 ze strony 89.

  • Zpoznanie się z materiałami na Epodręczniku:

https://epodreczniki.pl/a/woda-i-jej-wlasciwosci/DOh98gYK4

https://epodreczniki.pl/a/czynniki-wplywajace-na-szybkosc-rozpuszczania-sie-substancji-w-wodzie/DYNLy4Koc

zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 16 kwietnia.

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE Z PRZEDMIOTU CHEMII 

Temat lekcji: Dmitrij Mendelejew. 

Dmitrij Mendelejew to znany rosyjski chemik. Sformułował prawo okresowości pierwiastków, nazywane także na jego cześć prawem okresowości pierwiastków Mendelejewa. Korzystając z tego prawa, sklasyfikował ówcześnie znane pierwiastki chemiczne i stworzył  tablicę zwaną układem okresowym pierwiastków. 

Zadanie dla Ciebie:

Na podstawie dostępnych źródeł ułóż krzyżówkę, której pytania i hasło będzie dotyczyło życia oraz pracy Naszego bohatera.:)

 

KLASA VIII

FIZYKA 

Temat lekcji: Zjawisko załamania światła (część II).

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Opisuję światło białe jako mieszaninę barw.

  2. Ilustruję rozszczepienie światła w pryzmacie.

  3. Opisuję zjawisko powstawania tęczy.

  4. Wyjaśniam różnicę między światłem białym, a światłem monochromatycznym (jednobarwnym).

  5. Wymieniam przykłady rozszczepienia światła w różnych ośrodkach optycznych. 

 ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Przeczytanie tematu lekcji z podręcznika, strony: 248 - 252.

  2. Zapisanie tematu i celów lekcji.

  3. Zadanie dla wszystkich:Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń, strony: 107-108.

  4. Zadanie dla chętnych: zapoznanie się z materiałami udostępnionymi w Epodręczniku:

https://epodreczniki.pl/a/zjawisko-rozszczepienia-swiatla-swiatlo-biale-jako-mieszanina-barw/DasPwxuYl

zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 15  kwietnia.

 

CHEMIA 

Temat lekcji: Porównanie właściwości kwasów karboksylowych.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Omawiam zmiany własciwości kwasów karboksylowych w zależności od długości łańcucha węglowego.

  2. Zapisuję równania reakcji chemicznych, jakim ulegają kwasy karboksylowe.

  3. Podaję przykłady zastosowania kwasów karboksylowych.

Tabela 1 Zależność wzrostu liczby atomów węgla (n) w cząsteczkach kwasów karboksylowych . Temperatura = 20°C

1≤n≤3

Ciecze

Niższe kwasy karboksylowe

4≤n≤10

Ciecze oleiste

Kwasy karboksylowe o średniej długości łańcucha węglowego

n≥11


 

Substancje stałe

Wyższe kwasy karboksylowe

 

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Przeczytanie treści tematu lekcji w podręczniku, strona 174-176.

  2. Zapisanie tematu i celów lekcji.

  3. Zadanie dla wszystkich: wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń: 60,61 ze strony 99 oraz 63 ze strony 100.

  4. Zadanie dla chętnych: zapoznanie się z materiałami udostępnionymi na Epodreczniku:

https://epodreczniki.pl/a/kwasy-karboksylowe---wlasciwosci/DAPv2781S

zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 15  kwietnia.

 

WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE 

Temat lekcji: Problemy współczesnego świata (część I).

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Wyjaśniam znaczenie terminów: bogata Północ, biedne Południe, globalizacja, pomoc humanitarna.

  2. Omawiam zależności łączące państwa bogatej Północy i biednego Południa.

  3. Przedstawiam pozytywne i negatywne aspekty globalizacji.

  4. Podaję przykłady polskich i międzynarodowych organizacji humanitarnych.

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Zapisanie tematu oraz punktów lekcji.

  2. Przeczytanie tematu z podręcznika, strony: 184-187.

  3. Zadanie dla wszystkich: zapozanie się z wysłaną prezentacją PowerPoint  oraz wykonanie POLECENIA 1.:

Napisz cztery pozytywne i cztery negatywne cechy procesu globalizacji.

  1. Zadanie dla chętnych: Zapoznanie się treścią materiałów na stronach:

https://www.pah.org.pl/koronawirus/

https://www.polskapomoc.gov.pl/Pomoc,humanitarna,170.html

https://epodreczniki.pl/a/globalizacja-dysproporcje-rozwojowe-wspolczesnego-swiata/DI5zOMh95

zdjęcia/ skany wykonanego zadania proszę wysłać  do 15 kwietnia.

Wyświetleń: 191 | Dodał: SP | Data: 2020-04-06

Kliknij tutaj i zakręć ruletką tyle razy aby każde z 13 ćwiczeń wykonać minimum jeden raz.

Wyświetleń: 177 | Dodał: SP | Data: 2020-04-06

Klasa VIII

Data 07.04.2020 r.

Temat: Sprawdzian wiadomości z działu V.

 

Sprawdzian zostanie przesłany na prywatne maile uczniów, na chwilę przed planową lekcją języka rosyjskiego. Po rozwiązaniu arkusza należy go niezwłocznie odesłać mailem do nauczyciela.

 

Klasa VII

Data 07.04.2020 r.

Temat: Sprawdzian wiadomości z działu IV.

 

Sprawdzian zostanie przesłany na prywatne maile uczniów, na chwilę przed planową lekcją języka rosyjskiego. Po rozwiązaniu arkusza należy go niezwłocznie odesłać mailem do nauczyciela.

 

Wyświetleń: 183 | Dodał: SP | Data: 2020-04-06

 
 

Wytyczne –j. polski (6-8 kwietnia) Proszę uczniów, aby:

-zapisać temat

-przyjrzeć się zagadnieniu/przeczytać (w podręczniku)

- opracować w zeszycie notatkę o zagadnieniu, które podam poniżej.

 

Klasa IV

06.04.2020 r.  Temat: Gdy ludzie się różnią (s. 256-259)Zadanie: przepisać ”O książce słów kilka”

 

07.04.2020    Temat: Przeciwstawić się przemocy. (s. 260-263)

Zadanie pisemne: jaki problem porusza opowiadanie?

08.04.2020 r.   Temat:  Jak rozwiązywać konflikty? (s. 264-267)
   Zadanie: notatka - kilka słów o książce „Magiczne drzewo”

 

Klasa V

06.04.2020 r.  Temat: Przecinek w zdaniu pojedynczym (s. 220-221)

Zadania: zeszyt ćwiczeń

07.04.2020    Temat: Wyczyny Heraklesa-mit. (s. 222-225)

Zadanie: zalogować się na epodreczniki.pl „Z maczugą, łukiem, w skórze lwa” (wykonać ćwiczenia)

08.04.2020 r.   Temat:  Wyczyny Heraklesa – mit (s. 222-225)
   Zadanie: przepisać „Kilka słów o lekturze” i „Ciekawostkę” (heros – półbóg)

 

Klasa VI

06.04.2020 r.  Temat: Siła miłości – mit o Odysie (s.264-265)

Zadanie: przepisać „Kilka słów o bohaterze”; zalogować się na epodreczniki.pl „Każdy z nas jest Odysem” (wykonać ćwiczenia)

07.04.2020    Temat: W świecie mitów (s. 266-268)

Notatka o postaciach mitologicznych (Zeus, Artemida, Atena, Posejdon, Hades, Meduza, minotaur, Wenus, Achilles, Ajaks)

08.04.2020 r.   Temat:  Opowiadanie twórcze na podstawie mitu lub przypowieści (s.269-271)
 Zadania: zeszyt ćwiczeń

 

Klasa VII

06.04.2020 r.  Temat: Rozprawka (s. 224-227)

Zadania: zeszyt ćwiczeń

07.04.2020    Temat: Mowa zależna i niezależna. (s.235-237)

Zadania: zeszyt ćwiczeń

08.04.2020 r.   Temat:  Zasady cytowania cudzych tekstów (s. 238-240)
   Zadania: zeszyt ćwiczeń

 

Klasa VIII

06.04.2020 r.  Temat: Internet (s. 246-249)

Notatka: elementy przekazu internetowego; zalogować się na epodreczniki.pl i przyjrzeć się zagadnieniu „Okno na świat czy złodziej czasu” (wykonać ćwiczenia)

07.04.2020    Temat: Fonetyka (s. 250-252)

Zadanie: głoski ustne i nosowe, dźwięczne i bezdźwięczne, miękkie i twarde; akcent wyrazowy,

08.04.2020 r.   Temat:  Fonetyka (s. 252-253)
   Zadanie: ubezdźwięcznienia, udźwięcznienia, utrata dźwięczności, uproszczenie grupy spółgłoskowej
 
Wyświetleń: 186 | Dodał: SP | Data: 2020-04-06

Klasa I   Wtorek 7 kwietnia 2020
Edukacja muzyczna
Wielkanocna piosenka https://www.youtube.com/watch?v=cNT7haqYeqw
PISANKI, KRASZANKI, SKARBY WIELKANOCNE...piosenki dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

Edukacji  plastycznej Narysuj dowolną techniką koszyczek wielkanocny. Zdjęcie wykonanego rysunku proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera.
 

Klasa II
Poniedziałek   6 kwietnia 2020 r. – klasa II

Informatyka
Temat: Odbicie w jeziorze – pracujemy w Paincie. Zeszyt ćwiczeń strona 44-45.       

Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej Temat: Dbamy o zęby
Elementarz –podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna
  – przeczytaj tekst 42
Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna  strona 53-54 (Zadanie 4 strona 54 zdjęcie wykonanego zadania proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera)

 Zapisz w zeszycie z edukacji przyrodniczej Temat: Dbamy o zęby
Elementarz –podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna
  – przeczytaj tekst  strona 43
Dodatkowo zachęcam do obejrzenia filmu: https://www.youtube.com/watch?v=HQr_sZXZaEo

 Zapisz w zeszycie z edukacji matematycznej Temat: Kształtowanie pojęcia litr, pół litra, ćwierć litra
Elementarz podręcznik strona 20
Ćwiczenia - matematyka strona 30 ( Zdjęcie wykonanego zdania 2 strona 30  proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera)
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny z wychowawcą.

Wtorek 7 kwietnia 2020 r.

Edukacja muzyczna
Wielkanocna piosenka https://www.youtube.com/watch?v=cNT7haqYeqw
PISANKI, KRASZANKI, SKARBY WIELKANOCNE...piosenki dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

Edukacji  plastycznej Narysuj dowolną techniką koszyczek wielkanocny. Zdjęcie wykonanego rysunku proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera.

Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej Temat: Odpoczynek jest ważny
Dobry odpoczynek: spacer, słuchanie muzyki, jazda na rowerze
Niewłaściwy odpoczynek: gra na komputerze, słuchanie bardzo głośnej muzyki, oglądanie telewizji

Elementarz –podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna
  – przeczytaj tekst  strona 44-45 (Zadanie 2 strona 45 proszę o zapisanie w zeszycie)
Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna  strona 55
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny z wychowawcą.

Środa   8 kwietnia 2020 r

Technika Wykonaj świąteczną kartkę wg własnego pomysłu.

Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej Temat: Przygotowania do Świąt Wielkanocnych
Elementarz – podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna
  – przeczytaj tekst 80-81 
Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna strona 84-85 

Zapisz w zeszycie z edukacji matematycznej Temat: Rozwiązywanie zadań
Ćwiczenia - matematyka strona strona 31
Zdjęcie wykonanego zadania 1 strona 31 proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera

 Dodatkowo zachęcam do odwiedzenia strony e-podreczniki  przyjrzyj się zagadnieniu
Blok – Szanujemy tradycje.
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny z wychowawcą. Szczegółowe informacje dotyczące lekcji i oceniania będą wysyłane na pocztę elektroniczną lub Messengera. Pozdrawiam
 

 

Klasa III  
Poniedziałek  6 kwietnia 2020 r.
Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej Temat:  Po śladach wiosny
Elementarz – podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna
  – przeczytaj tekst  55-56-57 Opisz w zeszycie forsycje, skorzystaj ze słownictwa
z podręcznika strona 57 (Zdjęcie wykonanego zadania  proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera) Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna 64-65
Informatyka  - Temat: Programujemy http://www.matzoo.pl/lamiglowki/programowanie-obroty-poziom-1_68_486
Zapisz w zeszycie z edukacji matematycznej Temat: Rozszerzenie zakresu liczbowego do 1000
Ćwiczenia - matematyka strona strona  34-35

Wtorek   7 kwietnia 2020
Edukacja muzyczna - Wielkanocna piosenka https://www.youtube.com/watch?v=cNT7haqYeqw
PISANKI, KRASZANKI, SKARBY WIELKANOCNE...piosenki dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

Edukacji  plastycznej -  Narysuj dowolną techniką koszyczek wielkanocny Zdjęcie wykonanego rysunku proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera.

Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej Temat: Nadchodzi Wielkanoc
  Elementarz – podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna
  – przeczytaj tekst  82-83
Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna 90-91  

  1.  Dodatkowo zachęcam do odwiedzenia strony e-podreczniki  przyjrzyj się zagadnieniu
    Blok 24 – Jak kura z jajkiem

  2. Środa  8 kwietnia 2020
    Technika  Wykonaj świąteczną kartkę wg własnego pomysłu. Zdjęcie kartki proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera.
     

  3. Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej i społecznej
    Temat: Wielkanocne tradycje
    Wielkanoc to jedno z najpiękniejszych świąt chrześcijańskich. Wielki Tydzień rozpoczyna Niedziela Palmową.  Palma ma chronić ludzi przed chorobami i zapewnić dobre plony w nadchodzącym roku. Wielka Sobota jest dniem, w którym święci się pokarmy, ogień i wodę. Maluje się w rożny sposób
    i dekoruje jajka. Wczesnym rankiem w Wielką Niedzielę rozbrzmiewają dzwony, wzywając na modlitwę i ogłaszając światu radość, że Chrystus zmartwychwstał. Potem cała rodzina zasiada do uroczystego śniadania. Wszyscy dzielą się poświęconym jajkiem i składają sobie życzenia.
    W Poniedziałek Wielkanocny odbywa się śmigus-dyngus, czyli zwyczaj oblewania się wodą. (Zdjęcie notatki w zeszycie  proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera)
    Elementarz – podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna
    – przeczytaj tekst  84
    Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna 92-93  

  4. W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny z wychowawcą.

Szczegółowe informacje dotyczące lekcji i oceniania będą wysyłane na pocztę elektroniczną lub Messengera. Pozdrawiam

Wyświetleń: 195 | Dodał: SP | Data: 2020-04-06

TEMATY LEKCJI - 6-8.04.2020
KLASA V - BIOLOGIA- 6.04.2020r

Aby odciążyć rodziców od obowiązku pracy z uczniami ze względu na okres świąteczny
w tym tygodniu proponuję lekcje w ramach SZKOŁA z TVP.
Dlatego, że lekcje w telewizji nie pokrywają się z naszym planem lekcji to troszkę Wam
zmieniam .
kl. V biologia wtorek 7.04.2020 - godz.9:30 lub 14:00 TVP KULTURA
Jako dokumentację obecności na lekcji proszę zapisać temat do zeszytu oglądanej
lekcji oraz datę. Nie trzeba wysyłać zdjęć, sprawdzę po powrocie do szkoły.
W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój
numer.
KLASA VII- BIOLOGIA- 6.04.2020
kl. VII biologia wtorek 7.04.2020 - godz.9:30 lub 14:00 TVP ROZRYWKA
Jako dokumentację obecności na lekcji proszę zapisać temat do zeszytu oglądanej
lekcji oraz datę. Nie trzeba wysyłać zdjęć, sprawdzę po powrocie do szkoły.
W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój
numer.
KLASA VIII - BIOLOGIA- 6.04.2020r
Temat lekcji: .Nieantagonistyczne zależności między gatunkami
Zakres treści (punkty)
1. Dwa rodzaje mutualizmu: symbioza i protokooperacja
2. Komensalizm
Proszę przeczytać temat- podręcznik str.111-115 i uzupełnić ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń
str.65,66,67,68. Polecam ten temat w e-podręczniku "Współpraca między
organizmami"
W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer -
6.04.2020 od godz. 9:50 do 10:35.
PRZYRODA KLASA IV- 6.04.2020r
kl. IV PRZYRODA - PONIEDZIAŁEK 6.04.2020 - godz.9:30 lub 14:00 TVP 3
Jako dokumentację obecności na lekcji proszę zapisać temat do zeszytu oglądanej
lekcji oraz datę. Nie trzeba wysyłać zdjęć, sprawdzę po powrocie do szkoły.
W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój
numer.

Zajęcia z wychowawcą klasa VII- 6.04.2020 -konsultacje telefoniczne z uczniami i ich
rodzicami.
Świetlica 6.04.2020
https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ
https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
https://www.youtube.com/watch?v=dgWcLIbH7qQ
https://www.youtube.com/watch?v=Ro-lj8YO02c
https://miastodzieci.pl/czytelnia/jak-zrobic-stroiki-wielkanocne/
https://www.youtube.com/watch?v=61PPF2Q4B-0

TEMATY LEKCJI - 8.04.2020
GEOGRAFIA KLASA VIII
Temat lekcji Lekcja powtórzeniowa - Ameryka Północna i Ameryka Południowa.
Proszę przeczytać podsumowanie - podręcznik str.148, w zeszycie przedmiotowym zapisać
odpowiedzi do pytań ze str.149 i uzupełnić ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str.69,70. W
razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer -
8.04.2020 od godz. 9:50 do 10:35

TECHNIKA 8.04.2020
kl. IV
Temat lekcji: Ozdoby wielkanocne
Proszę wykonać stroik wielkanocny lub pisankę z dowolnych materiałów i dowolną techniką
Zdjęcie wykonanej pracy wraz z opisanym działaniem krok po kroku proszę przesłać
na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do
dnia 8.04.2020r.
W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój
numer - 8.04.2020 od godz. 8:55 do 9:40.
TECHNIKA 8.04.2020
kl. V
Temat lekcji: Ozdoby wielkanocne
Proszę wykonać stroik wielkanocny lub pisankę z dowolnych materiałów i dowolną techniką

Zdjęcie wykonanej pracy wraz z opisanym działaniem krok po kroku proszę przesłać
na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do
dnia 8.04.2020r.
W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój
numer - 8.04.2020 od godz. 8:55 do 9:40.
Kto wysłał zdjęcie pracy, kolejnej nie robi.
KLASA VI- BIOLOGIA - 8.04.2020r
Temat lekcji : Sprawdzian wiadomości - Kręgowce zmiennocieplne.
Sprawdzian otrzymacie na swój adres e-mailowy przed lekcją w środę (8.04.2020)i
odpowiedzi należy wysłać na mój adres e-mailowy lub zadzwonić i podać telefonicznie
w środę do godz.12:00
GEOGRAFIA KLASA VII. - 8.04.2020r
Klasa VII -środa (8.04.2020) godz.10:30 lub 15:00 TVP ROZRYWKA
Jako dokumentację obecności na lekcji proszę zapisać temat do zeszytu oglądanej
lekcji oraz datę. Nie trzeba wysyłać zdjęć, sprawdzę po powrocie do szkoły.
W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój
numer.

KLASA VII- BIOLOGIA - 8.04.2020
Temat lekcji: Podsumowanie wiadomości z działu VIII.
Proszę przeczytać podsumowanie podręcznik str.190 i uzupełnić ćwiczenia w
zeszycie ćwiczeń str.96,97. Zdjęcia uzupełnionych ćwiczeń proszę przesłać na adres
poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do dnia
8.04.2020r.
W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój
numer - 8.04.2020 od godz. 12:45 do 13:30.
Świetlica 8.04.2020
https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ
https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
https://www.youtube.com/watch?v=dgWcLIbH7qQ
https://www.youtube.com/watch?v=Ro-lj8YO02c
https://miastodzieci.pl/czytelnia/jak-zrobic-stroiki-wielkanocne/
https://www.youtube.com/watch?v=61PPF2Q4B-0

Wyświetleń: 193 | Dodał: SP | Data: 2020-04-06

Wytyczne matematyka 06-08.04.2020:

Klasa IV

06.04. i 07.04.2020 (2 lekcje) Temat: Dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych ćwiczenia

  • Oglądaj  na TVP 3 (w poniedziałek matematyka kl. IV)

  • Zapisz z podręcznika str. 94 i 95 regułę dodawania i odejmowania ułamków oraz zapoznaj się z przykładami

  • Wykonaj w zeszycie zad 1 str. 96 POZIOM A,B,C,D  (po 2 przykłady a,b)

  • Wykonaj zad 2 str. 96 i 97 POZIOM A,B,C,D  (po 2 przykłady c,d)

 

Praca domowa „Czy już umiem” Zad I str. 99 – wyślij na pocztę e-mail lub Messanger)  do dnia 08.04.2020 

08.04.2020 Temat: Mnożenie ułamka przez liczbę naturalną.

  • Przepisz do zeszytu przykłady POZIOM A,B,C,D  str. 101 i zapisz „dobrą radę” 

  • Rozwiąż zad 2 i 3 str. 102

 Klasa V

06.04. i 07.04.2020 (2 lekcje) Temat: Kalendarz i zegar

  • Analiza przykładów na str. 94 i 95;

  • Zad 1 str. 96 POZIOM A,B,C (przykłady a,b)

  • Zad 6 i 7 str.96

  • Zeszyt ćwiczeń (ćw. 4 i 5 str. 124)

Praca domowa „Czy już umiem” str.99 (I, II, III – odpowiedzi z tych ćwiczeń  wyślij na pocztę e-mail lub Messanger) do dnia 08.04.2020

08.04.2020 Temat: Miary wagi i pieniądze

  • Zapoznaj się z przykładami str. 100 i 101

  • Rozwiąż zad 1, 2, 3 str. 101

Klasa VI

06.04. Temat: Pole powierzchni bryły

  • Analiza przykładów na str. 129, 130 i 131

  • Powtórz wzory na pola figur płaskich

  • Zad 1 str. 131

07.04. i 08.04.2020 (2 lekcje) Temat: Obliczanie pola powierzchni poznanych brył – zad.

  • Powtórz jednostki objętości i pola

  • Wykonaj zad 6 str. 132, zad 10 str.133 z podręcznika

  • Wykonaj ćw 3 str 123 (w zeszycie ćwiczeń)

 

Klasa VII

06.04. i 07.04.2020 (2 lekcje) Temat: Twierdzenie Pitagorasa – zadania

  • Ćw. 1 i 2 str. 271 – rozwiąż w zeszycie, (dokonaj wnikliwej analizy przykład 1 i 2 str. 271)

  • Zapoznaj się z przykładem 3 str. 272

  • Rozwiąż Ćw. (3,1) str. 271

 

Praca domowa zad 1 str. 273 – prześlij na pocztę lub Messanger do 08.04.2020

08.04.2020 Temat: Utrwalenie wiadomości

  • Oglądaj „Szkoła z TVP” (lekcja matematyki kl. VII środa godz. 11.00)

Klasa VIII

06.04. Temat: Omówienie próbnego sprawdzianu ósmoklasisty

  • Rozwiąż zadania, które wykonałeś nieprawidłowo

07.04. Temat: Omówienie próbnego sprawdzianu ósmoklasisty

  • Rozwiąż zad. 1, 2, 3, 4, str. 88 (w zeszycie) ze zbioru zad. do kl. VI (zadania będą udostępnione na forum grupowym Messanger - rozwiązanie jednego wybranego  zadania wyślij na pocztę e-mail lub Messenger do 08.04.2020)

08.04. Temat: Powtórzenie wiadomości

  • Obejrzyj „Szkoła z TVP” – lekcja matematyki kl. VIII środa  godz. 10.30)


 

Infomatyka 08.04.2020

Kl. IV  Temat: Scratch – sterowanie postacią , proszę obejrzeć film na YouTube Gra "Kot goni mysz" - lekcja Scratch 2016.11.18 ver. 1 link: https://www.youtube.com/watch?v=2DqmY4mljL0

Kl. V Sterowanie animacją książka str. 93 (proszę przeczytać temat oraz  obejrzeć film na YouTube TPKPM - Podstawowe animacje – PowerPoint link: https://www.youtube.com/watch?v=_6Rnj5nHHCE Czas nadsyłania przygotowanych prezentacji („Dzieci Świata”) do 08.04.2020

Kl. VII Wstawianie i edycja obrazów - MS Word 2007 Pl – proszę obejrzeć film na YouTube https://www.youtube.com/watch?v=RBeVVbDwtq8

Kl. VIII  Proszę obejrzeć lekcję we wtorek godz. 11.00 Szkoła z TVP – informatyka.

Wyświetleń: 198 | Dodał: SP | Data: 2020-04-06

5- latki

06.04.2020 poniedziałek

Temat: Przygotowania do świąt

Jakie znasz zwyczaje wielkanocne? Co powinno się znaleźć w wielkanocnym koszyku? -  rozmowa na temat zwyczajów wielkanocnych

 

Wprowadzenie litery j: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską j (jeleń, jagody, jogurt...), mających ją w środku (kajak, fajka, bajka...) oraz na końcu (kraj, maj, klej...).

Podawanie imion rozpoczynających się głoską j (Jola, Janek, Justyna, Jowita...).

 

Karty Pracy-  Kolorowy Start str. 60-61. Posłuchaj zagadek. Odszukaj w naklejkach obrazki przedstawiające ich rozwiązania. Naklej je na obrazki pisanek. Rysowanie po śladach rysunków, bez odrywania kredki od kartki.

 

07.04.2020 wtorek

Temat: Pisanki wielkanocne

Zapoznanie ze zwyczajem wykonywania pisanek.

Słuchanie wiersza:

Na wielkanocnym stole

jest kolorowo i świątecznie.

Zielone wstążeczki owsa

otaczają pisanki bajeczne.

Słodki, cukrowy baranek,

obok palma nadęta,

baby dobrze polukrowane –

stół zaprasza na święta!

 

Odpowiedz na pytania:

−− Co rodzina przygotowała na śniadanie wielkanocne?

−− Jakie potrawy spożywacie podczas śniadania wielkanocnego?

 

Karta pracy, cz. 3, s. 62-63 Łączenie liniami fragmentów obrazka umieszczonych na dole karty z miejscami na obrazku, w których powinny się znaleźć. Czytanie całościowe wyrazów: pisanka, baranek. Kolorowanie pól z literami tworzącymi te wyrazy.

08.04.2020 środa

Temat: Liczymy kurki i kurczęta

 

Rozwijanie umiejętno¬ści dodawania i odejmowania w zakresie 10;

 

W koszyczku były 4 pisanki. Mama dołożyła jeszcze 6 pisanek. Ile jest teraz pisanek w koszyczku?

Dzieci biorą 4 liczmany, kładą je przed sobą. Potem dokładają 6 liczmanów. Liczą wszystkie liczmany i układają działanie:

4 + 6 = 10

które głośno odczytują, a potem udzielają odpowiedzi na pytanie.

Lenka miała 10 pisanek. 7 pisanek dała babci i dziadkowi. Ile pisanek jej zostało?

 

Dzieci układają przed sobą 10 liczmanów. Potem odsuwają 7 liczmanów. Liczą pozostałe liczmany i układają działanie, głośno je odczytują, odpowiadają na pytanie.

10 – 7 = 3

Karta pracy, cz. 3, s. 64-65

Odpowiednie kolorowanie rysunków jajek. Dzielenie nazw zdjęć na głoski. Rysowanie pod

każdym zdjęciem tylu kresek, z ilu głosek składa jego nazwa. Rysowanie po śladach rysunku pisanki. Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie.

 

 

Kura zniosła jajo i przetarła oczy:

– Jakie ono białe –

zawołała głośno: – Kok-kodak, kok-kodak…  

co w kurzym języku może znaczyć tak:

– Ratunku! Pomocy!

Zbiegły się gęsi, kaczki, indyczki

– cały podwórkowy drób.

A kura płacze i woła: – Jajko jest chore!

Patrzcie, jakie jest blade. Och, moje jajeczko!

Wezmą cię do szpitala. Już cię pewnie nie zobaczę!

Rzekła gąska: – Gę, gę, gę… (dzieci powtarzają)

Moja kurko, przyjaciółko, jajko jest takie, jak należy.

Przyjdzie gospodyni, jajko do domu zabierze,

zrobi z niego pyszności,

i twoje jajko w domu na stole zagości.

A jeżeli – tak się zdarzyć może – będą święta,

twoje jajko, razem z innymi jajkami…

zalśni kolorami!

 

Rozmowa na temat wiersza.

– Jak wyglądało jajko, które zniosła kura? Dlaczego kura myślała, że jest chore?

– Co na pocieszenie powiedziała kurce gąska? Dlaczego na święta jajko zalśni kolorami?

Karta pracy, cz. 3, s. 66. Oglądanie obrazków historyjki. Rysowanie jej zakończenia. Opowiadanie całej historyjki.

10.04.2020 piątek

Temat: Śmigus-dyngus

Zapoznanie ze zwyczajami wielkanocnymi na podstawie wiersza J. Koczanowskiej Wielkanoc.

Posłuchaj wiersza.

W wielkanocnym koszyczku,

przystrojonym pięknie,

kłóciły się pisanki

o najlepsze miejsce.

Każda chciała spoczywać

tuż obok rzeżuchy,

zielonej i puszystej

jak miękkie poduchy.

Wtem do akcji wkroczył

cukrowy baranek,

zjadł zieloną rzeżuchę,

przerwał spór pisanek.

Rozmowa z dziećmi na temat zwyczajów związanych z Wielkanocą: przedświąteczne porządki, robienie pisanek, święcenie pokarmów, odwiedzanie w kościołach grobu Pana Jezusa, wysie¬wanie zboża i rzeżuchy. Śniadanie wielkanocne w pierwszy dzień świąt i charakterystyczne potrawy, które się na nim spożywa (dzielenie się jajkiem, żurek z kiełbasą, baby i mazurki wielkanocne), odwiedzanie się.

 

Karta pracy, cz. 3, s. 67-69. Kończenie rysowania pisanek według wzoru. Dzielenie nazw zdjęć na głoski. Rysowanie pod zdjęciami tylu kresek, z ilu głosek składają się ich nazwy. Rysowanie w pętlach pisanek w określonej liczbie i określonym kolorze. Układanie zadań do podanych obrazków.

 

4 –latki

06.04.2020 poniedziałek

Temat: Babeczki Wielkanocne

 

Zachęcanie do przygotowywania prostych wypieków

 

Wykonaj z rodzicami babeczkę wielkanocną; wymień nazwy czynności związane z robieniem babeczki

Przepis na ucierane babeczki

Składniki

3 jajka

1 kostka masła

1 szklanka cukru

1 łyżka proszku do pieczenia

½ szklanki mąki ziemniaczanej

1 szklanka mąki pszennej

zapach cytrynowy

olej do smarowania foremek

(Z tej porcji wychodzi około 20 małych babeczek lub jedna duża babka).

Sposób wykonania

Jajka utrzeć za pomocą miksera z cukrem na puszystą masę. Wsypać proszek do pieczenia, dodać pół zapachu cytrynowego, zalać roztopionym, gorącym masłem, a następnie dodać pozostałe składniki i zmiksować. Wylać do foremek wysmarowanych olejem. Piec około 20 minut w piekarniku nagrzanym do 150 stopni. Po wyjęciu z piekarnika położyć na wilgotnej ściereczce, a potem wyjąć z foremek i wystudzić.

 

Wykonanie pracy plastycznej Pisanka (Wyprawka plastyczna nr 22).

 

07.04.2020 wtorek

Temat: Przygoda zajączka

Rozwiąż zagadki B. Szelągowskiej.

W wielkanocnym koszyku

leżeć będą sobie.

Zanim je tam włożę,

ślicznie je ozdobię. (pisanki)

Święta! Święta nadeszły!

Wstawajmy! Już rano!

Podzielimy się jajeczkiem,

bo dziś przecież... (Wielkanoc)

 

Tyle w koszyku

leży pisanek!

A pośród nich

słodki, cukrowy... (baranek)

Wykonaj ćwiczenie w książce, s. 47.

 

08.04.2020 środa

Wiosna na wsi

Temat: Psotna świnka

Posłuchaj wiersza:

Rzekł kaczorek do gąsiorka:

– Świetnie się zabawić można!

Patrz, kartofel wypadł z worka –

będzie z niego piłka nożna.

Leci piłka w różne strony:

wyżej, niżej, w lewo, w prawo...

Patrzy indyk, kot i wrony,

Łatek szczeka: – Brawo, brawo!

Sroka ze wsi przyleciała,

łebkiem kręci, dziób otwiera

i rozgłasza po wsi całej:

– Górą kaczki! Dwa do zera!

Nie skończyły się zawody,

bo malutka Michalinka

otworzyła nagle chlewik

i wypadła stamtąd świnka.

– Dość zabawy! – głośno rzekła,

zjadła piłkę i – uciekła.

Rozmowa na temat wiersza.

Kto jest mamą kaczorka, a kto – mamą gąsiorka?

W co grały kaczki z gąskami?

Co było piłką?

Kto wygrywał?

Kto przyglądał się grze?

Ćwiczenia w książce, s. 48 Oglądanie na obrazku zwierząt na wiejskim podwórku. Wskazywanie tych, które nie powinny się tam znaleźć. Nazywanie pozostałych zwierząt.

Wyświetleń: 192 | Dodał: SP | Data: 2020-04-06

JĘZYK ANGIELSKI 06.04- 08.04

 

  • proszę, aby uczniowie zapisali tematy lekcji w dniach, kiedy jest j. angielski, a jako potwierdzenie obecności proszę wysyłać zdjęcia notatek lub zadanych ćwiczeń na podany adres e- mail

 

Zajęcia 06.04 (poniedziałek)

klasa 3

Temat lekcji: He is a vet- ćwiczenia.

Zapoznaj się z ćwiczeniem nr2 w podręczniku na str. 35 postaraj się ustnie wybrać odpowiednie zakończenia zdań tak, aby miało sens.

Następnie wysłuchaj nagrania CD1 ścieżka 36. Postaraj się głośno powtórzyć recytowany tekst, wskazując odpowiednie obrazki.

Następnie wysłuchaj dialogu CD1 ścieżka 37 i postaraj się wskazać pasujące zdjęcie.

Wykonaj następnie ćwiczenia 1, 3 oraz 4 na str. 40-41 w Zeszycie Ćwiczeń, prześlij zdjęcia wykonanych zadań na adres mailowy.

W razie problemów z odtworzeniem nagrania bądź wykonaniem ćwiczeń proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 9:50- 10:35

 

klasa 1

Temat lekcji: Revision- powtórzenie wiadomości z rozdziału 5.

Proszę zaśpiewać piosenkę powtarzając słownictwo o członkach rodziny https://youtu.be/nx04-iP7Rns

oraz spróbować powtórzyć wyrazy i zdania występujące w filmiku https://youtu.be/SJNs8urdDxM

Uzupełnij Active Dictionary w Zeszycie Ćwiczeń na str. 75 kolorując i podpisując rysunki.

W razie problemów z odtworzeniem nagrania bądź wykonaniem ćwiczeń proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 10:55- 11:40

 

klasa 6

Temat lekcji: Teen’s time: Happy New Year- słuchamy historyjkę.

Wysłuchaj nagrania CD2 ścieżka 3 str. 64 w podręczniku na temat świętowania Nowego Roku przez Susie i Mickey’ego. Następnie wykonaj zadanie 3 z podręcznika na tej samej stronie do zeszytu, polegające na wypisaniu form czasowników które pojawiły się w tekście (wyróżnionym kolorem) Zdjęcie wykonanego zadania wyślij mailem.

W razie problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 11:50- 12:35

 

klasa 5

Temat lekcji: The legend is true- ćwiczenia.

Wysłuchaj nagranie CD2 ścieżka 4 (lub wysłany przeze mnie plik dźwiękowy na messangera) i powtarzaj wyrażenia i zwroty z zielonej tabelki.

Następnie wykonaj zadania 2A, 2B, 3 i 4 w Zeszycie Ćwiczeń na str. 58

Wykonanym ćwiczeniom zrób zdjęcie w celu ocenienia poprawności wykonania i wyślij mailem.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 12:45- 13:30

 

klasa 8

Temat lekcji: The wonders of Nature- vocabulary excercises.

Zapoznaj się ze słówkami w ćwiczeniu A w podręczniku na str. 106, wypisz je do zeszytu i przetłumacz. Następnie wykonaj ćwiczenie B, polegające na przeczytaniu tekstu i odnalezieniu w nim wyrazów pomagających połączyć w wyrażenia wyrazy z kolumn 1- 8 i a- h.

Następnie wykonaj ćwiczenia B w Zeszycie Ćwiczeń na str. 76 oraz ćw. A i B na str. 77.

Zdjęcia wykonanych zadań proszę przesłać na podany adres mailowy w celu sprawdzenia poprawności wykonania zadań.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 13:35- 14:20

 

Zajęcia 07.04 (wtorek)

klasa 7

Temat lekcji: Skills checkpoint 4- zadania typu egzaminacyjnego.

Pracujemy w Zeszycie Ćwiczeń na str 50- 51, do wysłuchania nagrań będzie pomocna znana strona docwiczenia.pl (w zeszycie ćwiczeń są podane kody w prawym górnym rogu). Wykonujemy punkty: A, B, C, D, E, F. Proszę być w tym czasie on- line gdyż potrzebne potrzebne Wam będą ode mnie wskazówki do ćwiczenia G.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 8:00- 8:45

 

klasa 6

Temat lekcji: Extra culture- Barbados.

Przeczytaj tekst na str. 120 w podręczniku i wykonaj ćwiczenia 2 (zdecyduj czy zdania są prawdziwe czy fałszywe), 3 (dopasuj nazwy sportów do obrazków), 4 (wykonaj mapę myśli, wypisując wyrazy powiązane z morzem, pomocny będzie obrazek w tym ćwiczeniu) oraz 5 (słuchając nagrania wybierz właściwą odpowiedź- ćwiczenie wykonaj ustnie). Do niektórych zadań niezbędna będzie pomoc słownika.

Odpowiedzi do ćwiczeń zapisz z zeszycie, zrób zdjęcie a następnie wyślij w celu ocenienia poprawności wykonania zadania.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 8:55- 9:40

 

klasa 8

Temat lekcji: Czas Present Perfect Simple- przypomnienie.

Przypomnij wiadomości z klasy 6 i 7 dotyczące tworzenia czasu present perfect simple (str. 154 Grammar Guide oraz punkty A i B w podręczniku str. 107). Następnie wykonaj punkty F i G z podręcznika ze str. 107 do zeszytu.

 

klasa 4 i 5

 

4

Temat lekcji: It’s lunch time- vocabulary excercises.

Proszę przygotować się do rozmowy telefonicznej od godz 10:55 w celu wyjaśnienia tematu oraz wykonania ćwiczeń.

Proszę przygotować otwarty podręcznik na stronie 61

 

5

Temat lekcji: Past simple of to be- poznajemy czas przeszły czasownika „być”

Zapoznaj się z treścią tabelki w podręczniku str. 61 (część gramatyczna), proszę wszystkich w tym czasie o byciu on- line (messanger) w celu wyjaśnienia tematu ( wtorek między godz. 11:10- 11:40).

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com

 

klasa 2 i 3

 

2

Temat lekcji: Powtórzenie wiadomości z rozdziału 4.

Posłuchaj nagrania CD1 ścieżka 61 słuchając zdań postaraj się dopasować je do odpowiednich obrazków w ćw. 1 w podręczniku str 50. Następnie postaraj się przeczytać zdania w ćw, 2 jednocześnie zastępując obrazki właściwymi słowami. Następnie wysłuchaj CD1 ścieżka 62 i wskazuj te ilustracje w ćw. 1 na str. 51 w podręczniku, których nazwę usłyszysz.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 11:50- 12:35

 

3

Temat lekcji: My mum is a firefighter.

Włącz nagranie CD 1 ścieżka 38 i powtórz wyrazy z rami w podręczniku str. 36. Wypisz je do zeszytu i za pomocą podręcznika lub słownika przetłumacz na j. polski. Następnie odtwórz ścieżkę 39 i wysłuchaj dialogu, staraj się powtórzyć zwroty tam występujące.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 11:50- 12:35

 

oddział przedszkolny

Proszę kliknąć w podany link https://youtu.be/Ndd-6WB5vlo i zapoznać się z piosenką o tradycyjnym przysmaku Brytyjczyków- hot cross buns. Pod filmikiem znajduje się tekst, zachęcam do wspólnego śpiewania.

https://youtu.be/RaGTQEBDh7g a tutaj znajdziecie zwroty w j. angielskim związane z Wielkanocą

 

Zajęcia 08.04 (środa)

klasa 8- zajęcia dodatkowe

Temat lekcji: Czas Past Perfect Simple- przypomnienie wiadomości.

Przypomnij wiadomości na temat czasu past perfect z poprzednich lat nauki (Grammar Guide str. 154 oraz punkty C, D, E w podręczniku str. 107). Wykonaj do zeszytu ćw. H i I z podręcznika str. 107.

 

Klasa 6 i 7

 

6

Temat lekcji: Present Perfect- wprowadzenie.

Na maile uczniów zostanie wysłany film dotyczący tworzenia czasu present perfect. Proszę się jednak wcześniej zapoznać z tabelką w podręczniku str 65 oraz z sekcja Grammar Guide dostępną w Zeszycie Ćwiczeń lub na docwiczenia.pl, podając kod: A6FW6N, w razie niejasności proszę o kontakt przez komunikator messanger ( środa godz. 8:55- 9:40). Proszę postarać się zrobić ćw. 3 w Zeszycie Ćwiczeń str. 46

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com

 

 

7

Temat lekcji: A day in the Life- Powtórzenie wiadomości z rozdziału 4.

Wykonaj ćwiczenie A z podręcznika str. 74 do zeszytu (Wpisz brakujące litery i podziel na kategorie: wyposażenie, rzeczy w sklepie, produkty)). Następnie pracujemy w Zeszycie Ćwiczeń str. 52 punkt A (przeczytaj blog Ani i uzupełnij luki najlepiej pasującymi wyrazami z ramki, jedno podano dodatkowo), B (Posłuchaj dialogu docwiczenia.pl kod: J1P45Z, połącz rozmówców z czynnościami jakie wykonują), C (wysłuchaj 4 krótkich konwersacji na docwiczenia.pl kod: LW8VS1, wybierz poprawną opcję), D (zaplanuj piknik, zapisz w poszczególnych kolumnach rzeczy które zabierzesz ze sobą, dopisz potrzebne zwroty: a few, many, itd.)

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com

 

klasa 1

Temat lekcji: Wonderful world- poznajemy domy zwierząt.

Otwórz podręcznik str. 66- 67 włącz nagranie CD2 ścieżka 15, słuchając, wskazuj odpowiednie obrazki i staraj się powtarzać słowa. Zgadnij jakie zwierzęta mogą zamieszkiwać te domy. Jako praca domowa -stwórz model domu jaki możesz spotkać w Polsce, wykorzystując różne materiały (pudełka, plastelinę, kolorowy papier etc,)

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com

 

klasa 8

Temat lekcji: Protect the environment- useful expressions.

Zrób notatkę do zeszytu- wypisując treść ramki „Useful Expressions” i tłumacząc te zwrot, wypisz z punktu D sposoby na dbanie o środowisko (ways to protect the environment) oraz dopisz swoje propozycje. Zdjęcie notatek wyślij na mail marylafurmanczuk@gmail.com

 

klasa 4

Temat lekcji: Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne

Proszę przygotować się do rozmowy telefonicznej od godz 11:50 w celu objaśnienia tematu oraz wykonania ćwiczeń.

Proszę przygotować otwarty podręcznik na stronie 61.

 

 

Wyświetleń: 194 | Dodał: SP | Data: 2020-04-06

Tematy z historii

Klasa VIII
06.04.2020 r. i 08.04.2020 r.

Temat: Polska w latach 70 XX wieku
1. ,,Polska Edwarda Gierka’’
2. Kredyty zagraniczne
3. Problemy gospodarcze
4. Zmiany w konstytucji
Do tematu proszę wykonać ćwiczenia. Tym razem z okazji okresu świątecznego proszę nie
wysyłać zdjęć wykonanych ćwiczeń.

Klasa VII
07.04.2020 r.
Temat: Narodziny faszyzmu we Włoszech ( strona 192-193)
1. Kryzys gospodarczy
2. Ruchy nacjonalistyczne
3. Narodowa Partia Faszystowska- Benito Musolini
4. Rządy Musoliniego we Włoszech.

08.04.2020 r.

Temat: Nazizm w Niemczech ( str. 194 - 197
1. Republika waimarska
2. Adolf Hitler
3. Przejęcie władzy przez nazistów
4. Zbrodnie nazistów
Do tematów proszę wykonać ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń,, Narodziny faszyzmu’’. Tym
razem z okazji okresu świątecznego proszę nie wysyłać zdjęć wykonanych ćwiczeń.

Klasa VI
07.04.2020 r. i 08.04.2020 r.

Temat: Reformy państwa w czasach Stanisława Augusta Poniatowskiego
Proszę zalogować się na https://epodreczniki.pl/ , dane otrzymaliście od wychowawcy. Na
stronie zostanie udostępniony temat wraz z ćwiczeniami. Nauczyciel ma podgląd kto i jak
rozwiązał zadania. Ćwiczenia zostaną ocenione

Klasa V
08.04.2020r.
Temat; Ludzie miecza- temat utrwalający.
Proszę zalogować się na https://epodreczniki.pl/ , dane otrzymaliście od wychowawcy. Na
stronie zostanie udostępniony temat wraz z ćwiczeniami. Nauczyciel ma podgląd kto i jak
rozwiązał zadania. Ćwiczenia zostaną ocenione

Wyświetleń: 207 | Dodał: SP | Data: 2020-04-06