08:02
Oddział przedszkolny 6-8.04

5- latki

06.04.2020 poniedziałek

Temat: Przygotowania do świąt

Jakie znasz zwyczaje wielkanocne? Co powinno się znaleźć w wielkanocnym koszyku? -  rozmowa na temat zwyczajów wielkanocnych

 

Wprowadzenie litery j: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską j (jeleń, jagody, jogurt...), mających ją w środku (kajak, fajka, bajka...) oraz na końcu (kraj, maj, klej...).

Podawanie imion rozpoczynających się głoską j (Jola, Janek, Justyna, Jowita...).

 

Karty Pracy-  Kolorowy Start str. 60-61. Posłuchaj zagadek. Odszukaj w naklejkach obrazki przedstawiające ich rozwiązania. Naklej je na obrazki pisanek. Rysowanie po śladach rysunków, bez odrywania kredki od kartki.

 

07.04.2020 wtorek

Temat: Pisanki wielkanocne

Zapoznanie ze zwyczajem wykonywania pisanek.

Słuchanie wiersza:

Na wielkanocnym stole

jest kolorowo i świątecznie.

Zielone wstążeczki owsa

otaczają pisanki bajeczne.

Słodki, cukrowy baranek,

obok palma nadęta,

baby dobrze polukrowane –

stół zaprasza na święta!

 

Odpowiedz na pytania:

−− Co rodzina przygotowała na śniadanie wielkanocne?

−− Jakie potrawy spożywacie podczas śniadania wielkanocnego?

 

Karta pracy, cz. 3, s. 62-63 Łączenie liniami fragmentów obrazka umieszczonych na dole karty z miejscami na obrazku, w których powinny się znaleźć. Czytanie całościowe wyrazów: pisanka, baranek. Kolorowanie pól z literami tworzącymi te wyrazy.

08.04.2020 środa

Temat: Liczymy kurki i kurczęta

 

Rozwijanie umiejętno¬ści dodawania i odejmowania w zakresie 10;

 

W koszyczku były 4 pisanki. Mama dołożyła jeszcze 6 pisanek. Ile jest teraz pisanek w koszyczku?

Dzieci biorą 4 liczmany, kładą je przed sobą. Potem dokładają 6 liczmanów. Liczą wszystkie liczmany i układają działanie:

4 + 6 = 10

które głośno odczytują, a potem udzielają odpowiedzi na pytanie.

Lenka miała 10 pisanek. 7 pisanek dała babci i dziadkowi. Ile pisanek jej zostało?

 

Dzieci układają przed sobą 10 liczmanów. Potem odsuwają 7 liczmanów. Liczą pozostałe liczmany i układają działanie, głośno je odczytują, odpowiadają na pytanie.

10 – 7 = 3

Karta pracy, cz. 3, s. 64-65

Odpowiednie kolorowanie rysunków jajek. Dzielenie nazw zdjęć na głoski. Rysowanie pod

każdym zdjęciem tylu kresek, z ilu głosek składa jego nazwa. Rysowanie po śladach rysunku pisanki. Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie.

 

 

Kura zniosła jajo i przetarła oczy:

– Jakie ono białe –

zawołała głośno: – Kok-kodak, kok-kodak…  

co w kurzym języku może znaczyć tak:

– Ratunku! Pomocy!

Zbiegły się gęsi, kaczki, indyczki

– cały podwórkowy drób.

A kura płacze i woła: – Jajko jest chore!

Patrzcie, jakie jest blade. Och, moje jajeczko!

Wezmą cię do szpitala. Już cię pewnie nie zobaczę!

Rzekła gąska: – Gę, gę, gę… (dzieci powtarzają)

Moja kurko, przyjaciółko, jajko jest takie, jak należy.

Przyjdzie gospodyni, jajko do domu zabierze,

zrobi z niego pyszności,

i twoje jajko w domu na stole zagości.

A jeżeli – tak się zdarzyć może – będą święta,

twoje jajko, razem z innymi jajkami…

zalśni kolorami!

 

Rozmowa na temat wiersza.

– Jak wyglądało jajko, które zniosła kura? Dlaczego kura myślała, że jest chore?

– Co na pocieszenie powiedziała kurce gąska? Dlaczego na święta jajko zalśni kolorami?

Karta pracy, cz. 3, s. 66. Oglądanie obrazków historyjki. Rysowanie jej zakończenia. Opowiadanie całej historyjki.

10.04.2020 piątek

Temat: Śmigus-dyngus

Zapoznanie ze zwyczajami wielkanocnymi na podstawie wiersza J. Koczanowskiej Wielkanoc.

Posłuchaj wiersza.

W wielkanocnym koszyczku,

przystrojonym pięknie,

kłóciły się pisanki

o najlepsze miejsce.

Każda chciała spoczywać

tuż obok rzeżuchy,

zielonej i puszystej

jak miękkie poduchy.

Wtem do akcji wkroczył

cukrowy baranek,

zjadł zieloną rzeżuchę,

przerwał spór pisanek.

Rozmowa z dziećmi na temat zwyczajów związanych z Wielkanocą: przedświąteczne porządki, robienie pisanek, święcenie pokarmów, odwiedzanie w kościołach grobu Pana Jezusa, wysie¬wanie zboża i rzeżuchy. Śniadanie wielkanocne w pierwszy dzień świąt i charakterystyczne potrawy, które się na nim spożywa (dzielenie się jajkiem, żurek z kiełbasą, baby i mazurki wielkanocne), odwiedzanie się.

 

Karta pracy, cz. 3, s. 67-69. Kończenie rysowania pisanek według wzoru. Dzielenie nazw zdjęć na głoski. Rysowanie pod zdjęciami tylu kresek, z ilu głosek składają się ich nazwy. Rysowanie w pętlach pisanek w określonej liczbie i określonym kolorze. Układanie zadań do podanych obrazków.

 

4 –latki

06.04.2020 poniedziałek

Temat: Babeczki Wielkanocne

 

Zachęcanie do przygotowywania prostych wypieków

 

Wykonaj z rodzicami babeczkę wielkanocną; wymień nazwy czynności związane z robieniem babeczki

Przepis na ucierane babeczki

Składniki

3 jajka

1 kostka masła

1 szklanka cukru

1 łyżka proszku do pieczenia

½ szklanki mąki ziemniaczanej

1 szklanka mąki pszennej

zapach cytrynowy

olej do smarowania foremek

(Z tej porcji wychodzi około 20 małych babeczek lub jedna duża babka).

Sposób wykonania

Jajka utrzeć za pomocą miksera z cukrem na puszystą masę. Wsypać proszek do pieczenia, dodać pół zapachu cytrynowego, zalać roztopionym, gorącym masłem, a następnie dodać pozostałe składniki i zmiksować. Wylać do foremek wysmarowanych olejem. Piec około 20 minut w piekarniku nagrzanym do 150 stopni. Po wyjęciu z piekarnika położyć na wilgotnej ściereczce, a potem wyjąć z foremek i wystudzić.

 

Wykonanie pracy plastycznej Pisanka (Wyprawka plastyczna nr 22).

 

07.04.2020 wtorek

Temat: Przygoda zajączka

Rozwiąż zagadki B. Szelągowskiej.

W wielkanocnym koszyku

leżeć będą sobie.

Zanim je tam włożę,

ślicznie je ozdobię. (pisanki)

Święta! Święta nadeszły!

Wstawajmy! Już rano!

Podzielimy się jajeczkiem,

bo dziś przecież... (Wielkanoc)

 

Tyle w koszyku

leży pisanek!

A pośród nich

słodki, cukrowy... (baranek)

Wykonaj ćwiczenie w książce, s. 47.

 

08.04.2020 środa

Wiosna na wsi

Temat: Psotna świnka

Posłuchaj wiersza:

Rzekł kaczorek do gąsiorka:

– Świetnie się zabawić można!

Patrz, kartofel wypadł z worka –

będzie z niego piłka nożna.

Leci piłka w różne strony:

wyżej, niżej, w lewo, w prawo...

Patrzy indyk, kot i wrony,

Łatek szczeka: – Brawo, brawo!

Sroka ze wsi przyleciała,

łebkiem kręci, dziób otwiera

i rozgłasza po wsi całej:

– Górą kaczki! Dwa do zera!

Nie skończyły się zawody,

bo malutka Michalinka

otworzyła nagle chlewik

i wypadła stamtąd świnka.

– Dość zabawy! – głośno rzekła,

zjadła piłkę i – uciekła.

Rozmowa na temat wiersza.

Kto jest mamą kaczorka, a kto – mamą gąsiorka?

W co grały kaczki z gąskami?

Co było piłką?

Kto wygrywał?

Kto przyglądał się grze?

Ćwiczenia w książce, s. 48 Oglądanie na obrazku zwierząt na wiejskim podwórku. Wskazywanie tych, które nie powinny się tam znaleźć. Nazywanie pozostałych zwierząt.

Wyświetleń: 193 | Dodał: SP | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0