Temat zajęć dla wszystkich klas: Marszobieg w terenie.

Wyświetleń: 144 | Dodał: SP | Data: 2020-04-20

Klasa VII

Data: 20.04.2020r.  (Przypominam o zapisywaniu dat słownie w języku rosyjskim)

Temat: Что ты делаешь в свободное время?

 

Wykonaj polecenia:

  1. Zapisz do zeszytu i przetłumacz zdanie: Вечером моя сестра ходит на прогулку.

  2. Zapisz do zeszytu okoliczniki czasu i zapamiętaj je (załącznik w mailu).

  3. Przeczytaj informacje z ramki na str. 57 (nowe wyrażenia zapisz do zeszytu).

  4. Przeczytaj czym jest дача?

  5. Zapisz do zeszytu odmianę czasowników: читать, смотреть.

  6. Wysłuchaj nagrania z zad.6 str. 57 i poćwicz czytanie.

  7. Zapisz do zeszytu przysłowie i znajdź jego polski odpowiednik: Не откладывай на завтра то, что можно сделать сегодня.

 

Dla chętnych:

Wykonaj zadania z materiału ćwiczeniowego str. 55 (załącznik)

Przypominam, że jesteśmy w stałym kontakcie podczas trwania zajęć, zgodnie z ustaleniami!


 

Język rosyjski

 

Kl. VIII

Data: 21.04.2020r.  (Przypominam o zapisywaniu dat słownie w języku rosyjskim)

Temat: Желаю тебе успехов в школе.

 

Wykonaj polecenia:

  1. Obejrzyj fotografie z zadania 3 str. 50 i powiedz jakie święta obchodzą bohaterowie.

  2. Wysłuchaj nagrania tekstu o Dniu Wiedzy (zad. 4 str. 50) i powiedz, które zdania są prawdziwe, a które nie (Это верно или нет?)

  3. Przeczytaj informacje z zadania 5 str. 51

  4. Zapisz do zeszytu odmianę czasowników: поздравлять, желать.

  5. Przeczytaj życzenia z zad. 5 б i dopasuj je do kartek z zad. 5 a.

  6. Wysłuchaj nagrania wierszyków z zad. 7 str. 51

Praca domowa:

  1. Ułóż i zapisz w zeszycie życzenia z okazji jakiegoś święta.

Dla chętnych:

Wykonaj zadania z materiału ćwiczeniowego 1,2,3 str. 26 (załącznik)

Przypominam, że jesteśmy w stałym kontakcie podczas trwania zajęć, zgodnie z ustaleniami!


 

Wyświetleń: 181 | Dodał: SP | Data: 2020-04-20

Drodzy Uczniowie z klasy VII od 22 kwietnia 2020 roku zaczynamy doradztwo zawodowe.
Szczegółowe informacje będą wysyłane na pocztę elektroniczną lub Messengera. Pozdrawiam. 

 

KLASA I   Wtorek 21 kwietnia 2020
Edukacja muzyczna  Uczymy się piosenki: 

- Pachnąca wiosna - piosenka dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=XiCKI15os1Y
- BAL NA ŁĄCE - piosenki dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

Edukacji  plastyczna Narysuj dowolną techniką „Drzewko wiosenne””  Zdjęcie wykonanego
rysunku proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera.
 

KLASA II    Poniedziałek   20 kwietnia 2020 r. – klasa II

Informatyka   Temat:  Uciekaj kotku.  Ćwiczenia strona 46-47      

Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej Temat: Czy już widać wiosnę w lesie?
Elementarz –podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna
  – przeczytaj wiersz strona 48  (Zdjęcie wykonanego zadania 2 strona 50 proszę wysłać na
mojego e-maila lub Messengera)
Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna  strona 60

Zapisz w zeszycie z edukacji przyrodniczej Temat: Wiosna w świecie roślin i zwierząt.

Elementarz –podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna zapoznaj się strona
47 i 49
Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna  strona 59 i 61

(Zdjęcie zadań ze strony 59 i 61 proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera)
Dodatkowo zachęcam do obejrzenia filmu: 10 faktów o wiośnie – Przyroda, Klasa II - Eduelo.pl

https://www.youtube.com/watch?v=RnZ74JYh4sM

Zapisz w zeszycie z edukacji matematycznej Temat: Porównywanie liczb
Elementarz podręcznik strona 22 
Ćwiczenia - matematyka strona 34-35 
 

Wtorek 21 kwietnia 2020 r. – klasa II

Edukacja muzyczna Uczymy się piosenki: 

- Pachnąca wiosna - piosenka dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=XiCKI15os1Y
- BAL NA ŁĄCE - piosenki dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

Edukacji  plastycznej Narysuj dowolną techniką „Wiosenny krajobraz”. Zdjęcie wykonanego
rysunku proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera.

Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej Temat: Nasze wiosenne porządki.
Elementarz –podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna – przeczytaj tekst 
strona  51. Zadanie 1 strona 52 proszę zapisać w zeszycie. Zdjęcie wykonanego zadania  proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera.
Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna  strona 62
 

 

Środa   22 kwietnia 2020 r. – klasa II

Technika :Wiosenne drzewko. Zdjęcie wykonanego drzewka proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera. Obejrzyj filmik pomoże w wykonaniu drzewka-  wiosenne drzewko 3D https://www.youtube.com/watch?v=2FjRnpKuT5k

Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej i społeczna Temat: Groźna woda.
Elementarz – podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna
  – przeczytaj tekst „Powódź” strona 53-54.
Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna strona 63. Zdjęcie wykonanych zadań  proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera. 

Zapisz w zeszycie z edukacji matematycznej 

Temat: Dodawania i odejmowanie pełnymi dziesiątkami.
Ćwiczenia - matematyka strona strona 36-37 Zdjęcie wykonanego zadania 6 strona 37  proszę 

wysłać na mojego e-maila lub Messengera

Dodatkowo zachęcam do odwiedzenia strony e-podreczniki.
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny z wychowawcą.

Szczegółowe informacje dotyczące lekcji i oceniania będą wysyłane na pocztę elektroniczną lub Messengera.
Pozdrawiam. 


 

Klasa III  

Poniedziałek   20 kwietnia 2020 r. – klasa III

Informatyka   Temat:  W krainie mrówek – rozwiązujemy zadania logiczne.
Zeszyt ćwiczeń s. 32–33.     

Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej i przyrodniczej Temat: Wędrówki z kompasem.
Elementarz –podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna –  60-61-62
Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna  strona 70-71
Obejrzyj filmik Wyznaczanie kierunków geograficznych https://www.youtube.com/watch?v=1y_aH7dzxio

 

Wtorek 21 kwietnia 2020 r. – klasa III

Edukacja muzyczna Uczymy się piosenki: 

- Pachnąca wiosna - piosenka dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=XiCKI15os1Y
- BAL NA ŁĄCE - piosenki dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

Edukacji  plastycznej Narysuj dowolną techniką „Wiosenny krajobraz”. Zdjęcie wykonanego
rysunku proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera.

Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej i społecznej Temat: Podróżujemy po ladzie.
Elementarz -podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna - przeczytaj tekst 63-64-65
Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna  strona 72-73
 

 

Środa   22 kwietnia 2020 r. – klasa III

Technika :Wiosenne drzewko (Zdjęcie wykonanego drzewka proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera.) Obejrzyj filmik pomoże w wykonaniu drzewka - https://www.youtube.com/watch?v=2FjRnpKuT5k  

Zapisz w zeszycie z edukacji polonistycznej  Temat: Statki na widnokręgu.
Elementarz – podręcznik z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna – przeczytaj tekst  66-68 (Zadanie 1 strona 68 proszę o zapisanie w zeszycie). Zdjęcie wykonanego zadania proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera.
Ćwiczenia z edukacji polonistyczna, przyrodnicza, społeczna strona 74-75 

Zapisz w zeszycie z edukacji matematycznej
Temat: Zapisywanie liczb, porównywanie.
Ćwiczenia - matematyka strona strona 39-40 oraz 41 

Zdjęcie wykonanego zadania strona 41  proszę wysłać na mojego e-maila lub Messengera.

Dodatkowo zachęcam do odwiedzenia strony e-podręczniki. 

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny z wychowawcą.

Szczegółowe informacje dotyczące lekcji i oceniania będą wysyłane na pocztę elektroniczną lub Messengera. Pozdrawiam. 

Wyświetleń: 264 | Dodał: SP | Data: 2020-04-20

KLASA VII

21 kwiecień 2020r. (wtorek)

FIZYKA 

Temat lekcji: Energia wewnętrzna i temperatura.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Wyjaśniam czym jest energia wewnętrzna ciała.

  2. Znam definicję temperatury.

  3. Określam związek między liczbą cząsteczek ciała, a energią wewnętrzną.

  4. Wykazuję, że energię układu można zmienić, wykonując nad nią pracę. 

  5. Posługuję się skalami temperatur:

  1. skala Celsjusza [1°C];

  2. skala Kelvina [1K];

  3. skala Fahrenheita [1°F].

  1. Przeliczam temperaturę w różnych jednostkach ( 0°C = 273K).

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Zapisanie tematu i celów lekcji.

  2. Przeczytanie tematu lekcji z podręcznika, strony: 226-231.

  3. Zadanie dla wszystkich:  wykonanie zadań z podręcznika: 3 ze strony 232.

  4. Zadanie dla chętnych:Zpoznanie się z materiałami na Epodręczniku.

zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 23  kwietnia

 

CHEMIA    

Temat lekcji: Rozpuszczalność substancji w wodzie.

Temat ten, będzie realizowany na dwóch jednostkach lekcyjnych.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

      1. Wyjaśniam pojęcie: rozpuszczalności.

Rozpuszczalność substancji jest to maksymalna liczba gramów substancji, którą można rozpuścić w 100g rozpuszczalnika w danej temperaturze i pod danym ciśnieniem, aby otrzymać roztwór nasycony.

      1. Odczytuję rozpuszczalność z krzywej rozpuszczalności (wykresu zależności między rozpuszcalnością substancji, a temperaturą).

      2. Analizuję wykresy rozpuszczalności różnych substancji.

ZADANIA DO WYKONANIA:

1). Zapisanie tematu,celów lekcji oraz definicji rozpuszczalności.

2). Przeczytanie tematu lekcji z podręcznika, strony: 177-180.

3). Zadanie dla wszystkich:  wykonanie zadania z podręcznika: 1 ze strony 183.

4). Zadanie dla chętnych: zapoznanie się z materiałami na Epodręczniku oraz skorzystanie z interakywneje krzywej rozpuszcalności na docwiczenia,pl KOD: C7ZZ2D w celu odczytu rozpuszczalności etanianu wapnia w temperaturze 74°C oraz 10°C

zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 23  kwietnia.

 

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE PRZEDMIOTEM CHEMII 

Temat lekcji: Właściwości gleby.

Doświadczenie: Odczyn Twojej gleby.

PRZYGOTUJ:

  • wykopaną glebę z okolic swojego domu;

  • dwa pojemniki o tej samej wielkości, np. dwie kuwetki po margarynie (nie mogą mieć wąskiego otworu);

  • wodę (najlepiej destylowaną);

  • ocet;

  • sodę oczyszczoną;

  • przedmiot do mieszania, np. łyżkę;

  • zegar.

WYKONAJ:

  • usunięcie z gleby drobnych bezkręgowców (jeżeli są), korzeni, kamyków itp. w celu jak najlepszego jej oczyszczenia i rozdrobnienie jej;

  • wsypanie połowy objętości  gleby do każdego z pojemników;

  • nalanie jednakowej ilości wody do każdego z pojemników, tak aby stworzyć gęste błoto;

  • wsypanie do pierwszego pojemnika sodę oczyszczoną i przemieszanie zawartości ;

  • wlanie do drugiego pojemnika octu (na pojemnik z margaryny wystarczy 1/4 0,5l butelki octu) i przemieszanie zawartości;

  • odmierzanie czasu 3 minut.

SPRAWDŹ:

  • jeżeli w pojemniku z sodą jest więcej pęcherzyków i zaszła gwałtowniejsza reakcja od pojemnika z octem, to masz glebę bardziej kwasową;

  • jeżeli w pojemniku z octem jest więcej pęcherzyków i zaszła gwałtowniejsza reakcja od pojemnika z sodą,  to masz glebę bardziej zasadową;

  • jeżeli w obydwu pojemnikach  nie pojawiły się pęcherzyki gazów i nie zaszła reakcja, to masz glebę o odczynie obojętnym.

Zachęcam do wysłania zdjęć efektów swojej pracy.

 

23 kwiecień 2020r. (czwartek)

FIZYKA 

Temat lekcji: Zmiana energii wewnętrznej w wyniku pracy i przepływu ciepła.

Ten temat będzie realizowany na trzech jednostakch lekcyjnych.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Wyjaśniam jak zmienić energię wewnętrzną ciała.

Energię ciała można zwiększyć wykonując nad nim pracę (W) lub dostarcając energii w postaci ciepła (Q).

  1. Podaję definicję ciepła (Q).

  2. Interpretuję I zasadę tremodynamiki, która brzmi następująco:

Jeżeli praca wykonana nad ciałem prowadzi w całości do przyrostu energii wewnętrznej, to całkowity przyrost energii wewnętrznej ciała jest równy sumie pracy wykonanej nad ciałem i pobranego ciepła.

  1. Wykonuję obliczenia z wykorzystaniem wzoru na energię wewnętrzną:

ΔEw= W + Q, gdzie ΔEw- zmiana energii wewnętrznej, W- praca, Q- ciepło.

ZADANIA DO WYKONANIA:

    1. Zapisanie tematu i celów lekcji.

    2. Przeczytanie tematu lekcji z podręcznika, strony: 233-236.

    3. Zadanie dla wszystkich:  wykonanie zadań z podręcznika: 1 ze strony 236.

    4. Zadanie dla chętnych: zapoznanie się z materiałami na Epodręczniku.

zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 28  kwietnia

 

CHEMIA 

Temat lekcji: Rozpuszczalność substancji w wodzie - obliczenia.

Cel lekcji (zapisujemy w postaci punktu  pod lekcją):

  1. Wykonuję obliczenia rozpuszczalności, korzystając z krzywej rozpuszcalności gazów i ciał stałych.

ZADANIA DO WYKONANIA:

1). Zapisanie tematu i celu lekcji.

2). Analiza przykładów zadań i ich rozwiązań – wysłane na pocztę elektroniczną.

3). Zadanie dla wszystkich: wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń: strony 92 i 93.

4). Zadanie dla chętnych: wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń: strony 94 i 95.

zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 28  kwietnia.

 

KLASA VIII

21 kwiecień 2020r. (wtorek) 

FIZYKA 

Temat lekcji: Soczewki wypukłe i wklęsłe – konstrukcje ogniska.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Konstruuję ognisko pozorne soczewki skupiającej i rozpraszającej. 

  2. Obliczam zdolność skupiającą soczewki za pomocą wzoru:

Z=1/f; gdzie Z-zdolność skupiająca soczewki, f-ogniskowa soczewki

[1D]=[1/m] D-dioptria

 ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Przeczytanie tematu lekcji z podręcznika, strony: 254-257.

  2. Zapisanie tematu i celów lekcji.

  3. Zadanie dla wszystkich:Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń: zadanie 5 i 6, strona 111.

  4. Zadanie dla chętnych: zapoznanie się z udostępnionym materiałem w Epodręczniku: 

zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 23  kwietnia.

 

CHEMIA 

Temat lekcji: Estry – pochodne kwasów karboksylowych i alkoholi.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Zapisuję równania reakcji otrzymywania estrów.

  2. Zapisuję wzory sumaryczne i półstrukturalne estrów.

 ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Przeczytanie treści tematu lekcji w podręczniku, strona 177-181.

  2. Zapisanie tematu i celów lekcji.

  3. Zadanie dla wszystkich: napisanie równania reakcji otrzymywania.

  1. etanianu butylu (CH3COOCH2CH2CH2CH3)

  2. metanianu metylu (HCOOCH3)

  3. stearynianu etylu (C17H35COOCH2CH3)

  1. Zadania dla chętnych: zeszyt ćwiczeń: zadanie 72 i 73 ze strony 103.

zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 23  kwietnia.

 

WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE 

Temat lekcji: Konflikty zbrojne na świecie (część I).

Ten temat będzie realizowany na dwóch jednostkach lekcyjnych.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Wyjaśniam znaczenie terminów: ludobójstwo, terroryzm.

  2. Omawiam przyczyny i skutki współczesnych konfliktów zbrojnych.

  3. Podaję przykłady współczesnych orgaznizacji terrorystycznych i określam ich cele.

  4. Przedsatwiam metody zwalczania terroryzmu.

  5. Charakteryzuje najważniejsze współczesne konflikty oraz wskazuję ich lokalizację na mapie. 

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Przeczytanie tematu z podręcznika, strony: 190-193.

  2. Napisanie tematu i celów lekcji.

  3. Zadanie dla wszystkich: 

POLECENIE 1: Wyjaśnij, czym jest terroryzm. Wymień najważniejsze motywy, którymi kierują się terroryści.

  1. Zadanie dla chętnych: zapoznanie się z materiałami „Konflikty o zasięgu globalnym” i na Epodręczniku : https://epodreczniki.pl/a/konflikty-zbrojne-we-wspolczesnym-swiecie/DBmFUby7p

zdjęcia/ skany wykonanego zadania proszę wysłać  do 23 kwietnia.

23 kwiecień 2020r. (czwartek) 

FIZYKA 

Temat lekcji: Otrzymywanie obrazów za pomocą soczewek.

Temat ten będzie realizowany na trzech jednostkach lekcyjnych.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Konstruuję obrazy powstające w soczewkach oraz podaję ich cechy.

  2. Wymieniam zastosowania soczewek.

  3. Wyjaśniam, na czym polega krótkowzroczność i dalekowzroczność.

  4. Wyjaśniam, w jak sposób koryguje się wady wzroku.

  5. Obliczam powiększenie (p), korzystając ze wzoru:

p= h2/h1; gdzie, p-powiększenie, h2-wysokość obrazu, h1- wysokość przedmiotu.

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Przeczytanie tematu lekcji z podręcznika, strony: 260-265.

  2. Zapisanie tematu i celów lekcji.

  3. Zadanie dla wszystkich: dokładne przeanalizowanie konstrukcji obrazów w podręczniku na stronach: 261 - 263 i obejrzenie filmu:  

https://www.youtube.com/watch?v=ODLGnvTGVxg (czas trwania 12:23), konstrukcja obrazu rozpoczyna się w filmie od 3 minuty i 25 sekund.

zdjęcie tematu i celów lekcji proszę wysłać do 28 kwietnia.

 

CHEMIA 

Temat lekcji: Aminokwasy- związki organiczne z dwiema grupami funkcyjnymi. 

  1. Zapisuję i nazywam wzory aminokwasów.

  2. Wskazuje grupę aminową (-NH2) i karboksylową ( -COOH) we wzorach aminokwasów.

  3. Wyjaśniam mechanizm reakcji kondensacji (powstawania wiązań peptydowych). 

  4. Wymieniam właściwości i przykłady zastosowania aminokwasów.

  5. Charakteryzuje polipeptydy – związki z dużą liczbą fragmentów aminokwasych.

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Przeczytanie treści tematu lekcji w podręczniku, strona 182-184.

  2. Zapisanie tematu i celów lekcji.

  3. Zadanie dla wszystkich: zeszyt ćwiczeń, strony: 105 i 106. 

  4. Zadania dla chętnych: zapoznanie się z materiałami udostępnionymi w Epodręczniku.

zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 28  kwietnia.

 

WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE 

Temat lekcji: Konflikty zbrojne na świecie (część II).

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Przeczytanie tematu z podręcznika, strony: 190-193.

  2. Napisanie numeru oraz daty  lekcji.

  3. Zadanie dla wszystkich: Wykonanie zadania 8 z podręcznika, strona 195.

  4. Zadanie dla chętnych: Wykonanie ćwiczeń w Epodręczniku.

zdjęcia/ skany wykonanego zadania proszę wysłać  do 28 kwietnia.

 

EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA 

Temat lekcji: Podsumowanie wiadomości i umiejętności z działu: „Podstawy pierwszej pomocy”.

Zagadnieniami do sprawdzianu są cele (punkty) pod każdą lekcją.

Sprawdzian – 30  kwietnia 2020r. (czwartek), o godzinie 13.40.

Zadanie dla wszystkich: wykonanie arkusza zadań, wysłanego na pocztę elektroniczną.

zdjęcia/ skany wykonanego zadania  proszę wysłać do 30 kwietnia

Wyświetleń: 188 | Dodał: SP | Data: 2020-04-20

Wytyczne –j. polski (21-24 kwietnia) Proszę uczniów, aby:

-zapisać temat

-przyjrzeć się zagadnieniu/przeczytać (w podręczniku)

-opracować w zeszycie notatkę o zagadnieniu, które podam poniżej.

 

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny/mailowy ze mną.

Szczegółowe informacje dotyczące lekcji i oceniania będą wysyłane na pocztę elektroniczną.

 

Klasa IV

21.04.2020 r.  Temat: Lubię czytać komiksy (s. 277-278)

Notatka „O książce słów kilka”

22.04.2020 r.   Temat: Kot lekarstwem na nerwy - antonimy (s.278-280)
   Zadanie: po przeczytaniu przepisać nową wiadomość

23.04.2020    Temat: Podmiot i orzeczenie. (s.281)

Zadania w zeszycie ćwiczeń

24.04.2020        Temat: Zdanie i równoważnik zdania. (s.282-283)

Zadanie: przepisać nową wiadomość

 

 

Klasa V

21.04.2020 r.  Temat: Dramat w przestworzach-mit o Dedalu i Ikarze (s.232-235)

Notatka o treści mitu; frazeologizm „ikarowe loty”- bezrefleksyjne (nieostrożne) dążenie do marzeń

22.04.2020 r.   Temat: Podmiot szeregowy i domyślny (s.236-237)
   Zadanie: przepisać obie nowe wiadomości

23.04.2020    Temat: Podmiot szeregowy i domyślny. (s.236-237)

Zadania w zeszycie ćwiczeń

24.04.2021        Temat: Praktyka czyni mistrza-pisownia z „h” i „ch” (s.238-239)

Zadania w zeszycie ćwiczeń

 

 

Klasa VI

21.04.2020 r.  Temat: Radość obdarowywania (s.278-280)

Notatka: powieść obyczajowa; ćw. 1-3 pisemnie (postacie, akcja, problematyka)

22.04.2020 r.   Temat: Pisownia wyrazów obcych (s.281-282)
   Zadanie: przepisać nową wiadomość; zeszyt ćwiczeń

23.04.2020    Temat: Zdania złożone współrzędnie i podrzędnie. (s.283-285)

Zadanie: przepisać nową wiadomość; ćw. 1-2 w zesz. ćw.    ,

24.04.2022        Temat: Typy zdań złożonych współrzędnie. (s.286-287)

Zadanie: przepisać nową wiadomość

 

 

Klasa VII

21.04.2020 r.  Temat: Ulec złu-dyskryminacja i hejt (s.268-270)

Pisemnie „Ciekawostka” (hejt-mowa nienawiści; krytyka w Internecie a obraźliwe treści); ćw. 7 pisemnie (megaloman, ksenofobia, antysemityzm)

22.04.2020 r.   Temat:  Ukarać zło-powieść kryminalna Agaty Christie (s.271-274)
Pisemnie przypis nr 1; 1-3 pisemnie (miejsce, akcja, postacie, metoda dedukcji czyli koncepcja domysłów)

23.04.2020    Temat: Przeciw naturze-reportaż Kapuścińskiego o katastrofie ekologicznej (s.275-277)

Pisemnie: reportaż (nowa wiadom.); ćw. 1 i 6 pisemnie

24.04.2023        Temat: Czynić dobro-wywiad o wojnie domowej w Syrii. (s.278-280)

Zadania 1-3 pisemnie.

 

Klasa VIII

21.04.2020 r.  Temat: Podsumowanie-fonetyka i słowotwórstwo (s.260)

Przepisać schematy

22.04.2020 r.   Temat:  Dostrzec piękno-opis sztuki współczesnej(s.263)
   Zadanie: opis dzieła Andy Warhola

23.04.2020    Temat: Natura okiem poety-liryka bezpośrednia. (s.264)

Zadanie 2-5 pisemnie (porównanie, przenośnia, symbol, przesłanie wiersza)

24.04.2024        Temat: Zatrzymać piękno-powiastka filozoficzna Kołakowskiego. (s.265-267)

Notatka: kult piękna-pogoń za pięknem fizycznym; powiastka filozoficzna-  narracyjny utwór prozatorski, ilustrujący i propagujący wybraną ideę światopoglądową lub moralnąwyjaśnij frazeologizmy: stracić twarzzachować twarztwarzą w twarz.

 
--
 
 
Wyświetleń: 196 | Dodał: SP | Data: 2020-04-20

Klasa  VIII

20.04.2020 r. i 22.04.2020 r.

Temat : Między propagandą a rzeczywistością w PRL- lekcja powtórzeniowa

Proszę zalogować się na https://epodreczniki.pl/ , dane otrzymaliście od wychowawcy. Na stronie zostanie udostępniony temat wraz z ćwiczeniami. Rozwiąż ćwiczenia 1-18. Nauczyciel ma podgląd kto i jak rozwiązał zadania. Ćwiczenia zostaną ocenione. Masz czas do piątku                              24 kwietna

 

Klasa VII 

21.04.2020 r. i 22.04.2020r.

Temat : ZSRS- Imperium komunistyczne

  1. Utworzenie ZSRS – 1922 r.

  2. Rozwój terytorialny – republiki

  3. Kult jednostki- rządy Stalina

  4. Gospodarka ZSRS

  1. Komunizm wojenny

  2. Kolektywizacja rolnictwa

  3. Gospodarka planowa

  1. Zbrodnie Stalina

  2. ,,Głód na Ukrainie’’

  3. Współpraca  Stalin- Hitler

  4. Armia Czerwona

 

Do tematu proszę wykonać ćwiczenia str. 90-92. Zdjęcia ćwiczeń proszę przesłać na spgdeszyn1@o2.pl lub telefon 506585203 celem oceny.

 

 Klasa VI

21.04.2020 r.

Temat : Powstanie kościuszkowskie  i trzeci rozbiór Polski

  1. Ogłoszenie powstania 24 marca 1794 r.

  2. Bitwa pod Racławicami 4 kwietnia 1794 r.

  3. Kosynierzy

  4. Uniwersał  połaniecki

  5. Główne bitwy i zasięg powstania

  6. Klęska pod Maciejowicami 10 października 1794 r. 

  7. III rozbiór Polski

 

Proszę wykonać ćwiczenia str. 88-89 , zdjęcia proszę przesłać na spgdeszyn1@o2.pl do piątku 24 kwietnia.

22. 04.2020 r. 

Temat :Tajemnice sprzed wieków

Przeczytaj tekst str. 180- 181 w podręczniku i oceń postępowanie króla- ustnie.

 

Klasa V

22.04.2020 r.

Temat: Rządy  Władysława Hermana . ( str. 179)

  1. Władysław Herman księciem Polski

  2. Wpływy Sieciecha

  3. Podział kraju między Zbigniewem i Bolesławem.

  4. Śmierć Władysława Hermana

  5. Walka o tron między synami.

23.04.2020 r.

Temat: Panowanie Bolesława Krzywoustego( str. 179 – 181)

  1. Najazd cesarstwa na Polskę w obronie Zbigniewa 1109 r.

  2. Obrona Głogowa

  3. Powrót Zbigniewa i jego śmierć

  4. Podboje Krzywoustego

  5. Testament Bolesława i początek rozbicia dzielnicowego.

Proszę wykonać ćwiczenia str. 97- 99. i przesłać  na spgdeszyn1@o2.pl .

 

Klasa IV

24.04.2020 r.

Temat:  Józef Piłsudski

  1. Młodość Piłsudskiego

  2. Legiony Polskie

  3. Odzyskanie niepodległości 11.11.1918 r.

  4. Piłsudski Naczelnikiem Państwa

  5. Walka o granice Polski

Wykonaj ćwiczenia w zeszyci ćwiczeń i prześlij zdjęcie ćwiczeń na spgdeszyn1@o2.pl  w celu sprawdzenia.

Wyświetleń: 211 | Dodał: SP | Data: 2020-04-20

TEMATY LEKCJI -20.04.2020

BIOLOGIA KL.V

Temat lekcji: Podsumowanie wiadomości  z działu: Tkanki i organy roślinne

Proszę przeczytać podsumowanie na str.110-111. Wykonaj  w zeszycie zadania z podręcznika; Wiesz, czy nie wiesz str. 112 oraz zadania w zeszycie ćwiczeń str.77,78.

Zdjęcia uzupełnionych ćwiczeń proszę przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do dnia 22.04.2020r. 

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer 

Sprawdzian z tego działu 27.04.2020

BIOLOGIA KL.VII

Temat lekcji: Podsumowanie i sprawdzenie wiadomości z działu Regulacja nerwowo-hormonalna.

Otrzymacie na swoją pocztę elektroniczną   test w poniedziałek rano tj.20.04.2020. 

Odpowiedzi należy przesłać w poniedziałek tj. 20.04.2020. W razie problemów z wysłaniem zdjęć proszę  dzwonić pod mój numer i można podać odpowiedzi ustnie.

 

BIOLOGIA KL.VIII

Temat lekcji: Czym jest ekosystem?

Punkty (zakres treści)

  1. Ekosystem i jego składniki

  2. Ekosystemy sztuczne i naturalne

  3. Sukcesja pierwotna i wtórna

  4. Sposoby wykorzystywania ekosystemów przez człowieka

 

Proszę przeczytać temat- podręcznik str.116-120 i uzupełnić ćwiczenia w zeszycie  ćwiczeń str.69,70 (bez ćwiczeń Łatwo to sprawdzić),71,72. Polecam ten temat w e-podręczniku "Ekosystem" Zdjęcia uzupełnionych ćwiczeń proszę przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do dnia 22.04.2020r. 

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer 

W celu sprawdzenia wiadomości z ostatniej lekcji w poniedziałek rano (20.04.2020) otrzymacie na swoją pocztę elektroniczną  kartkówkę - odpowiedzi należy przesłać w tym dniu na mój adres e-mailowy lub zadzwonić i udzielić odpowiedzi ustnie.

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer  20.04.2020 .

PRZYRODA KL.IV 

SZKOŁA Z TVP - PONIEDZIAŁEK  20.04.2020 - godz.9:30 lub 14:00 TVP 3

 

Jako dokumentację obecności na lekcji proszę zapisać temat do zeszytu oglądanej lekcji oraz datę. Nie trzeba wysyłać zdjęć, sprawdzę po powrocie do szkoły.

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy  lub dzwonić pod mój numer.

 

ZAJĘCIA Z WYCHOWAWCĄ 

Konsultacje telefoniczne z rodzicami i uczniami w godz.10:55-11:40.

 

ŚWIETLICA

PLAKAT DZIEŃ ZIEMI - Hasło tegorocznych obchodów to "Z energią zmieńmy źródła" -technika dowolna.

TEMATY LEKCJI -22.04.2020

GEOGRAFIA KL.VIII

Temat lekcji: Sprawdzian wiadomości z działu Ameryka Północna i Ameryka Południowa

Otrzymacie na swoją pocztę elektroniczną   test w środę rano tj.22.04.2020. 

Odpowiedzi należy przesłać na adres poczty elektronicznej jaliko@poczta.fm w środę tj. 22.04.2020. W razie problemów z wysłaniem zdjęć proszę  dzwonić pod mój numer i można podać odpowiedzi ustnie.

 

TECHNIKA KLASA IV

 

Temat lekcji: To takie proste! – Makieta skrzyżowania (2 jednostki lekcyjne)

Punkty (zakres treści)

  1. Planowanie etapów pracy

  2. Organizowanie stanowiska pracy

  3. Narzędzia do obróbki papieru

  4. Zastosowanie papieru

  5. Przestrzeganie zasad BHP na stanowisku pracy.

Wykonaj makietę skrzyżowania zgodnie z krok po kroku w podręczniku na stronie 64 i 65. Zdjęcie makiety wyślij na adres poczty elektronicznej jaliko@poczta.fm do 30.04.2020.

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer 

 

TECHNIKA KLASA V

Temat lekcji: Jak powstaje rysunek techniczny?

Punkty (zakres treści)

  1. Znaczenie rysunku technicznego w technice

  2. Rodzaje rysunków technicznych (maszynowy, budowlany, elektryczny, krawiecki)

  3. Zastosowanie różnych rodzajów rysunków

  4. Analiza rysunków wykonawczych i złożeniowych zawartych w instrukcjach obsługi i katalogach

  5. Narzędzia kreślarskie i pomiarowe

  6. Technika wykonania oraz wykonanie prostych rysunków w postaci szkiców

 

Proszę przeczytać temat  na str.48. Wykonać w zeszycie ćwiczenia1,2str.48 , ćw.3,4 str.49, ćw.5,6,7 str.50  z podręcznika. Sprawdź się str. 50 - odpowiedzi na te pytania proszę przesłać na mój adres e-mailowy lub zadzwonić i udzielić odpowiedzi ustnie do dnia 24.04.2020.

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer  22.04.2020 .

BIOLOGIA KL.VI

Temat lekcji: Ptaki – kręgowce zdolne do lotu

Punkty (zakres treści)

  1. Środowisko życia ptaków

  2. Cechy charakterystyczne ptaków

  3. Budowa i przystosowania ptaków do lotu

  4. Rodzaje piór i ich budowa

  5. Wymiana gazowa u ptaków

  6. Rozmnażanie i rozwój ptaków

  7. Opieka nad potomstwem

Proszę przeczytać temat- podręcznik str.119-124 i uzupełnić ćwiczenia w zeszycie  ćwiczeń str.97-101.Zdjęcia uzupełnionych ćwiczeń proszę przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do dnia 24.04.2020r. Polecam ten temat w e-podręczniku.

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer  22.04.2020 .

BIOLOGIA KL.VII

Temat lekcji: Budowa i działanie narządu wzroku.

 

Punkty (zakres treści)

  1. Oko narządem wzroku

  2. Elementy i rola aparatu ochronnego oka

  3. Budowa gałki ocznej

  4. Powstawanie obrazu

Proszę przeczytać temat w e-podręczniku - Oko - narząd wzroku . Do zeszytu przepisać pojęcia ze słowniczka, wykonać zad.1-5. Praca domowa pyt.1 i 2 odrobić w zeszycie i przesłać zdjęcia tej pracy na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do dnia 24.04.2020r. 

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer  22.04.2020 .

GEOGRAFIA KL.VII

Temat lekcji: Regiony turystyczne w Polsce

Punkty (zakres treści)

  1. Regiony turystyczne Polski

  2. Polskie obiekty na Liście Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Przyrodniczego Ludzkości

  3. Wpływ walorów środowiska przyrodniczego i dziedzictwa kulturowego na rozwój turystyki

Proszę przeczytać temat- podręcznik str.154-156 i wykonać prezentację na jeden z polskich obiektów, który figuruje na Liście UNESCO (wykaz - podręcznik str.155) i przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do dnia 27.04.2020r.

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer  22.04.2020 .

ŚWIETLICA

DZIEŃ ZIEMI - Hasło tegorocznych obchodów to "Z energią zmieńmy źródła"  

https://www.eska.pl/news/dzien-ziemi-ciekawostki-i-fakty-na-22-kwietnia-aa-d86s-pY7V-8KqF.html 

https://www.jangok.pl/piosenka-o-ziemi/

TEMATY LEKCJI -23.04.2020

PRZYRODA KL.IV

Temat lekcji: Czy wszystkie skały są twarde?

Punkty (zakres treści)

  1. Składniki skał – minerały

  2. Podział skał

  3. Cechy oraz przykłady skał litych, zwięzłych i luźnych

  4. Gleba i jej składniki

  5. Znaczenie gleby

GEOGRAFIA KL.VI

Temat lekcji: Zmiany w przemyśle Niemiec

Punkty (zakres treści)

  1. Rola przemysłu w niemieckiej gospodarce

  2. Zmiany zachodzące w przemyśle w Niemczech od lat 60.XX w.

  3. Restrukturyzacja przemysłu w Nadrenii Północnej-Westfalii

  4. Nowoczesne przetwórstwo przemysłowe

  5. Działalność sektora kreatywnego w Nadrenii Północnej-Westfalii

 

Proszę przeczytać temat- podręcznik str.130-137  i uzupełnić ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str.82,83, dla chętnych  ćw.5 i 6 str.84 .Zdjęcia uzupełnionych ćwiczeń proszę przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do dnia 27.04.2020r. 

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer .

GEOGRAFIA KL.V

Temat lekcji: W wilgotnym lesie równikowym i w lesie strefy umiarkowanej.

Punkty (zakres treści)

  1. Położenie stref wilgotnych lasów równikowych oraz lasów liściastych i mieszanych na Ziemi

  2. Cechy klimatu stref wilgotnych lasów równikowych oraz lasów liściastych i mieszanych

  3. Świat organizmów w lasach równikowych oraz lasach liściastych i mieszanych

  4. Warstwowa budowa lasów

  5. Życie mieszkańców w lesie równikowym i w strefie lasów liściastych i mieszanych

  6. Porównanie wilgotnych lasów równikowych z lasami liściastymi i mieszanymi.

 

Proszę przeczytać temat- podręcznik str.113-119   i uzupełnić ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str.68,69,70 dla chętnych  ćw.7 str.71 .Zdjęcia uzupełnionych ćwiczeń proszę przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do dnia 27.04.2020r. Polecam ten temat w e-podręczniku :"Lasy równikowe" i "Zwierzęta i rośliny lasów równikowych".

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer .

 

TECHNIKA KLASA VI

Temat lekcji: Rzuty aksonometryczne

Temat jest na 2 jednostki lekcyjne (pierwsza lekcja 16.04.) Wykonaj w zeszycie ćw.2,3,4,5 str.47.  Wykonaj zdjęcie jednego z tych ćwiczeń i prześlij do oceny na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm do 27.04.2020r

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer .

GEOGRAFIA KL VII

Temat lekcji: Handel

Punkty (zakres treści)

  1. Terminy: eksport, import, saldo bilansu handlu zagranicznego

  2. Główni partnerzy handlowi Polski

  3. Główne towary importowe i eksportowe

  4. Znaczenie handlu zagranicznego w gospodarce kraju

  5. Przykłady sukcesów polskich firm na arenie międzynarodowej

 

Proszę przeczytać temat- podręcznik str.158-160   i uzupełnić ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str.98,99,70 dla chętnych  ćw.4 str.99 .Zdjęcia uzupełnionych ćwiczeń proszę przesłać na adres poczty elektronicznej : jaliko@poczta.fm w celu sprawdzenia i ocenienia do dnia 27.04.2020r.

W razie trudności i pytań proszę pisać na adres e-mailowy lub dzwonić pod mój numer.

Wyświetleń: 181 | Dodał: SP | Data: 2020-04-20

5- latki

20.04.2020 poniedziałek

Temat: Wiosna na wsi - Kwoka i jej dzieci

Wprowadzenie litery f: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

Dzielenie słowa farby na sylaby, na głoski.

−−Co słyszycie na początku słowa farby?

• Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską f (fajka, flaga, foka...), mających ją w środku (agrafka, delfin, perfumy...) oraz na końcu (elf, kilof, traf...).

Podawanie przykładów imion rozpoczynających się głoską f (Franek, Filip, Felicja, Floren-tyna...).

Karta pracy, cz. 3, s. 70.

Rysowanie w polach po prawej stronie karty dróg baranków do siana. Określanie, w jakich kierunkach poruszał się każdy baranek.

Karta pracy, cz. 3, s. 71.

Układanie zadań do przedstawionych sytuacji z wiejskiego podwórka (z zastosowaniem licz-manów).

 

21.04.2020 wtorek

Temat: Na wiejskim podwórku

Słuchanie wiersza A. Bernat Kwoka.

Chodzi w kółeczko wesoła kwoka, – Tego nie chcę, bo to nie fruwa,

kurcząt swych nigdy nie spuszcza z oka, to za tłuste, a to łobuziak.

głośno gdacze, ziarenka dziobie, To za małe, a to zaspane

chce kurczątko wybrać sobie. – a to moje ukochane.

– Czy kwoka powinna wybierać jedno kurczątko, czy wszystkie kochać?

Karta pracy, cz. 3, s. 72.

Dzielenie nazw zwierząt przedstawionych na obrazkach na głoski. Rysowanie pod obrazkami tylu kresek, z ilu głosek składają się ich nazwy.

Karta pracy, cz. 3, s. 73.

Łączenie liniami obrazków, które są na górze karty, z tymi na dole karty, których nazwy się rymują.

22.04.2020 środa

Temat: Co słychać na wsi?

Lepienie z plasteliny figurek zwierząt z wiejskiego podwórka.

Ćwiczenia w zeszycie Nauka czytania, pisania, liczenia, s. 92.

Odczytywanie zaszyfrowanych wyrazów. Pisanie ich.

Karta pracy, cz. 3, s. 74.

Kończenie rysunków zwierząt według wzoru. Kolorowanie wzorów.

Karta pracy, cz. 3, s. 75.

Uzupełnianie tabelki obrazkami kurcząt (z wkładki) tak, żeby w pionie i w poziomie było po dziewięć kurczątek.

23.04.2020 czwartek

Temat: Zwierzęce rodziny

Rodzice i ich dzieci – rozmowa na temat młodych i dorosłych zwierząt z wiejskiego podwórka.

Karta pracy, cz. 3, s. 76.

Łączenie kropek, które są po prawej stronie karty, według wzoru.

Karta pracy, cz. 3, s. 77.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie

24.04.2020 piątek

Temat: Wiosna na działce

Słuchanie wiersza H. Zdzitowieckiej W naszym ogródeczku. Nauka wiersza.

W naszym ogródeczku

zrobimy porządki:

zagrabimy ścieżki,

przekopiemy grządki!

Na grządkach wyrośnie:

fasolka, marchewka,

sałata i groszek,

czerwona rzodkiewka.

W naszym ogródeczku

posiejemy kwiatki –

będą nam pachniały

fiołki i bratki,

nasturcje, goździki,

nagietki i groszek,

i ta biała lilia,

co tak żółci nosek.

 

Rozmowa na temat wiersza.

Co zrobimy w ogródku?

Co będzie nam potrzebne do kopania, a co – do grabienia?

Jakie warzywa wyrosną w ogródku?

Jakie kwiaty wyrosną w ogródku?

 

Karta pracy, cz. 3, s. 79.• Czytanie całościowe nazw narzędzi ogrodniczych. Łączenie kartoników z wyrazami z odpowiednimi zdjęciami.

• Wyjaśnianie, do czego służą te narzędzia.

Karta pracy, cz. 3, s. 80.

4 –latki

20.04.2020 poniedziałek

Temat: Zwierzęta z wiejskiej zagrody

Nazywanie młodych zwierząt z wiejskiego podwórka: prosięcia, cielęcia, kurczątka i źrebaka.

• Zapoznanie ze sposobem wykonania prac (Wyprawka plastyczna nr 23).

• Odszukiwanie wśród naklejek obrazków: krowy z cielątkiem, świni z prosiętami, kury z kur¬czątkami, klaczy ze źrebakiem.

• Naklejanie ich w kołach.

• Wycinanie kół z podstawkami. Zagięcie ich wzdłuż linii przerywanych.

• Wykonanie prac przez dzieci.

 

21.04.2020 wtorek

Temat: Zwierzęta z wiejskiego podwórka – rodzice i ich dzieci

Karty pracy, cz. 2, s. 30, 31. Kończenie rysowania obrazka, kolorowanie go.

 

Ćwiczenia językowe z wykorzystaniem wiersza T. Fiutowskiej Przeciwnie.

Dzieci słuchają wiersza i dopowiadają słowa o znaczeniu przeciwnym.

Coś jest duże, a coś ...

Coś jest czarne, a coś ...

Jedno tłuste, inne ...

Tamto cienkie, a to ...

To głębokie, a to ...

Może piękne być lub ...

To wysokie, a to ...

Coś gładziutkie jest lub... Coś jest słodkie albo ...

Inne smutne lub ...

To jest proste, a to ...

Coś jest głośne, a coś ...

Wiele jest przeciwstawnych słów,

więc się pobawimy znów.

22.04.2020 środa

Temat: Dbamy o Ziemię - Nie śmiecimy

Odpowiadanie przez dzieci na pytania.

Co by było, gdyby nie było koszy na śmieci?

Dlaczego powinny być kosze na śmieci?

Czy korzystacie z koszy na śmieci?

 

Nauka rymowanki.

Dzieci powtarzają rymowankę, rytmicznie przy tym klaszcząc.

O przy-ro-dę dba-my, śmie-ci do ko-szy wrzu-ca-my.

 

Ćwiczenia w książce, s. 50.

Oglądanie tulipana w różnych fazach rozwojowych. Opowiadanie o tym, jak się rozwija. Określanie, czego potrzebuje tulipan, żeby rosnąć.

Karta pracy, cz. 2, s. 32.  Oglądanie obrazków historyjki. Opowiadanie o tym, co dzieje się na kolejnych obrazkach. Opowiadanie całej historyjki. Próba nadawania tytułu historyjce.

 

23.04.2020 czwartek

Temat: Liczymy kwiaty

Liczenie w zakresie pięciu

Ćwiczenia w książce, s. 51.

Oglądanie obrazków, na których są rośliny kwiatowe. Określanie, które z nich wsadzamy do doniczek, a które wkładamy do wazonów. Mówienie, ile trzeba przygotować doniczek i ile wazonów.

24.04.2020 piątek

Temat: Ekologiczna piosenka

 

Zabawa ilustracyjna przy piosence.

Dzieci stają w rozsypce.

                                                                                               Dzieci:

I. Dymią kominy                                                                             pokazują w górę na dym,

wielkich fabryk,

płynie brudna                                                                                 schylają się, pokazują brudną wodę,

woda do rzek.

Chcemy oddychać robią ustami trzy głębokie wdechy,

powietrzem czystym,

czystą wodę mieć. naśladują picie wody z kubka,

Ref.: Czysta woda rytmicznie klaszczą,

zdrowia doda

– to każde dziecko wie.

Czysta woda

zdrowia doda,

– tobie, tobie i mnie.

II. Smog już pokrywa pokazują na niebo,

niebo całe

szarym dymem

i szarą mgłą.

W rzekach jest             kreślą w powietrzu obiema rękami kształt ryby,

mniej i mniej rybek.

Kto to widział, kto?

Ref.: Czysta woda... jw.

 

Ćwiczenia graficzne – Rysujemy rybki.

Kreślenie w powietrzu rękami kształtów małych ryb i dużych ryb.

Kreślenie w powietrzu ryb palcami wskazującymi lewej i prawej dłoni.

Kreślenie obiema rękami w powietrzu kształtów rybek.

Wyświetleń: 176 | Dodał: SP | Data: 2020-04-20

WYTYCZNE Z MATEMATYKI

IV Klasa  

 20.04.20 i    21.04.20      Temat: Powtórzenie-ułamki zwykłe

Wykonaj zadania  powtórzeniowe z podręcznika str. 104  i 105

22.04.20  Temat : Sprawdzian wiadomości-ułamki zwykłe.  

23.04.20.Temat; Pojęcie ułamka dziesiętnego.

-przepisz do zeszytu wiadomości z ramki „ Przykłady” str. 113.

--oglądaj-Szkoła z TVP

 

Klasa V 

20.04.20  Temat: Powtórzenie wiadomości – pola figur.

 - rozwiąż zadania 1,2,3,4,5 str. 84 

21.04.20  Temat: Sprawdzian wiadomości  z działu – pola figur

W tym dniu otrzymasz arkusz z zadaniami . Rozwiąż je i prześlij na pocztę  anna.biernacka@o2.pl  do godziny  14:00

22.04.20 i 23.04.20   Temat : Średnia arytmetyczna .

-analiza przykładu na str. 104

-zapisz definicję średniej arytmetycznej

- rozwiąż zadanie1 przykłady a) b) c) str. 105

-zeszyt ćwiczeni str.129 i 130

Praca domowa : Czy już umiem I II III str. 107 ( wyślij na pocztę )

 

Klasa VI

20.04.2020 i 21.04.2020    Temat: Powtórzenie wiadomości – bryły 

-w zeszycie ćwiczeń wykonaj zadania na stronie 125 i 126

-z podręcznika zad 9,10,11 strona 139

22.04.2020   Temat :Sprawdzian wiadomości – bryły

W tym dniu otrzymasz arkusz z zadaniami . Rozwiąż je i prześlij na pocztę  anna.biernacka@o2.pl  do godziny  14:00

23.04.2020   Temat: Tabele

-analiza przykładów na str. 143,144

-rozwiąż zadania 1,2 str. 145

- zeszyt ćwiczeń ćwiczenie 4 i 5 str. 128 i 129 


 

VII klasa

20.04.20   Temat: Zadania utrwalające tw. Pitagorasa.

Zestaw I str.293 zad.1,2,5,6

21.04.20.  Oglądaj Szkoła z TVP.

22.04.20. I 23.04.20.   Temat: Kwadrat i jego połowa.

-analiza przykładu na str.277

-zapisz def.i wzór,narysuj kwadrat  str.277.

-rozwiąż ćw.1 str.277

-zapisz regułę ze str.279 i wykonaj rysunek.

-wykonaj zad.1 a,b.c.d str.280

Praca domowa : Czy już umiem I II str. 282 (wyślij na pocztę )

 

VIII klasa

20.04.20.  Temat : Statystyka i prawdopodobieństwo-powtórzenie.

-wykonaj zad. 1,2,3,4 str. 254.

21.04.20    22.04.20. 23.04.20.

-oglądaj Szkoła TVP

-zapisz tematy tych lekcji.     

Wyświetleń: 191 | Dodał: SP | Data: 2020-04-20

JĘZYK ANGIELSKI, ZAJĘCIA Z WYCHOWAWCĄ 20.04- 22.04

 

  • proszę, aby uczniowie zapisali tematy lekcji w dniach, kiedy jest j. angielski, a jako potwierdzenie obecności proszę wysyłać zdjęcia notatek lub zadanych ćwiczeń na podany adres e- mail lub komunikator Messanger

 

Zajęcia 20.04 (poniedziałek)

 

klasa 3

Temat lekcji: My mum is a firefighter.

 

Zapoznaj się z czasownikami w ramce w ćwiczeniu nr2 w podręczniku na str. 37 postaraj się ustnie wybrać odpowiednie zakończenia zdań tak, aby miało sens, w razie potrzeby skorzystaj ze słownika z tyłu książki.

 

Następnie wysłuchaj piosenki CD 1 ścieżka 40, postaraj się głośno zaśpiewać i zapamiętać wszystkie zawody.

Następnie wykonujemy ćw. 2 z Zeszytu Ćwiczeń str. 42- na podstawie pytań zakreśl właściwe odpowiedzi oraz ćw. 4 str 43- ułóż pytania z podanych wyrazów i podaj poprawne odpowiedzi na podstawie wysłuchanej piosenki.

 

W razie problemów z odtworzeniem nagrania bądź wykonaniem ćwiczeń proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 9:50- 10:35

 

klasa 1

 

Temat lekcji: My family- dvd club- utrwalenie poznanych słów.

 

Na adresy mailowe uczniów zostanie wysłany film. Zadaniem dzieci jest obejrzenie go oraz wykonanie ćwiczeń w Zeszycie Ćwiczeń na str. 80- 81.

Ćw. 1 obejrzyj film i zakreśl YES lub NO ( TAK lub NIE)

1) To jest moje miasto.

2) Mój dom jest mały.

3) Mój młodszy brat jest w łazience.

4) Mój tata jest w pokoju mojej siostry.

Ćw. 2 Obejrzyj film i nazwij elementy na obrazkach

Ćw. 3 dla chętnych* narysuj swój pokój i podpisz wszystkie elementy w nim występujące (tj. szafa, łóżko itp.). Zdjęcia wykonanych zadań proszę wysłać mailem.

Proszę również przygotować się do testu z rozdziału 5 w środę(22.04)

W razie problemów z odtworzeniem nagrania bądź wykonaniem ćwiczeń proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 10:55- 11:40

 

klasa 6

 

Temat lekcji: Teen’s time: Happy New Year- ćwiczenia.

 

Pracujemy w Zeszycie Ćwiczeń str. 46, wykonujemy ćw 1(dopasuj zdjęcie do nazw świąt i uroczystości), 2 ( Uzupełnij tekst wyrazami z ramki tak, aby miało sens) , 4 (znajdź w wężu wyrazowym trzecią formę 9 czasowników nieregularnych) oraz 5 (uzupełnij zdania wybranymi czasownikami z ćw, 3i 4 w czasie present perfect. Zdjęcie wykonanych zadań wyślij mailem.

 

W razie problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 11:50- 12:35

 

klasa 5

 

Temat lekcji: A big earthquake- czytanie ze zrozumieniem.

 

Wysłuchaj nagranie CD2 ścieżka 6 (lub wysłany przeze mnie plik dźwiękowy na messanger) i postaraj się zrozumieć ogólny sens tekstu.

Wypisz do zeszytu wszystkie niezrozumiałe słówka, przetłumaczymy je „na lekcji”- proszę o byciu on-line!

Następnie wykonaj zadania 2( wybierz poprawną opcję), 3 (nazwij obrazki wykorzystując słowa z ramki)w podręczniku na str. 62

 

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 12:45- 13:30

 

klasa 8

 

Temat lekcji: Prepositions and articles- przyimki i przedimki, powtarzamy wiadomości.

 

Przed przystąpieniem do ćwiczeń zapoznaj się koniecznie z:

1) listą przyimków (wordlist 7 phrases & prepositions str. 140)

2) informacjami na temat przedimków (grammar guide 7.3 Przedimki str. 155)

Następnie zapoznaj się z tabelką Skills Explorer i wykonaj ćwiczenie A do zeszytu z podręcznika str. 110 (uzupełnij wyrażenia wybierając poprawny przyimek) oraz ćwiczenie C str. 111 (uzupełnij reguły stosowania poszczególnych przedimków i zapisz je w zeszycie)

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 13:35- 14:20

 

Zajęcia 21.04 (wtorek)

 

klasa 7

 

Temat lekcji: Sprawdzian wiadomości z rozdziału 4.

 

Na maile uczniów zostaną wysłane testy na chwile przed zajęciami. Zadaniem uczniów jest wykonanie testu w czasie rzeczywistym kiedy mamy zajęcia a następnie wysłanie odpowiedzi mailem bądź w prywatnej wiadomości na messangerze.

 

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 8:00- 8:45

 

klasa 6- zajęcia rozwijające z j. angielskiego

 

Temat lekcji: Celebrations around the world- lekcja kulturowa.

 

Pracujemy w Zeszycie Ćwiczeń na str. 47. Wykonujemy ćw. 8 (przeczytaj teksty od A do F i dopasuj je do właściwych zdjęć (w razie potrzeby korzystaj ze słownika. Odpowiedzi (np. 1- E, 2- C itd. wyślij mailem bądź messangerem). Następnie wykonujemy ćw. 9 polegające na wpisaniu nazwy kraju obok właściwego zdania korzystając z informacji zawartych w tekście.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 8:55- 9:40

 

klasa 8- godzina z wychowawcą

 

Temat lekcji: Przed egzaminem ósmoklasisty- jak dbać o higienę ciała i umysłu.

 

Proszę uczniów o to, aby byli dostępni w czasie zajęć celem przedyskutowania tematu.

 

klasa 4 i 5

 

4

Temat lekcji: Food around the world- czytanie ze zrozumieniem.

 

Proszę przygotować się do rozmowy telefonicznej od godz 10:55 w celu wyjaśnienia tematu oraz wykonania ćwiczeń.

Proszę przygotować otwarty podręcznik na stronie 62

 

5

Temat lekcji: There was/There were- konstrukcja czasu przeszłego

 

Zapoznaj się z treścią tabelki w podręczniku str. 63 (część gramatyczna), proszę wszystkich w tym czasie o byciu on- line (messanger) w celu wyjaśnienia tematu ( wtorek między godz. 11:10- 11:40).

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com

 

klasa 2 i 3

 

2

Temat lekcji: DVD Club- projekcja filmu.

 

Na maila zostanie wysłany film po obejrzeniu którego należy wykonać ćw. 1 str. 65 w Zeszycie Ćwiczeń (ponumeruj zdjęcia w kolejności ich pojawiania się na filmie). Obejrzyj film ponownie i zaznacz właściwe słowa. Postaraj się odszukać w filmie słowa ze str. 64.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 11:50- 12:35

 

3

Temat lekcji: My mum is a firefighter- ćwiczenia.

 

Postaraj się wykonać ćw. 4 z podręcznika str. 37 do zeszytu (ułóż zdania z elementów na zielonych i niebieskich polach, w razie potrzeby skorzystaj ze słownika). Następnie wykonaj zadania w Zeszycie Ćwiczeń 1 str. 42( uzupełnij podpisy do zdjęć brakującymi samogłoskami), 3 str. 43 (przyklej właściwe wyrazy w zdaniach),

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 11:50- 12:35

 

oddział przedszkolny

Zabawy:

1) odnajdź w swoim otoczeniu wszystkie kolory jakie poznaliśmy na j. angielskim i nazwij je głośno

2) zamknij oczy, wybierz jakiś kolor, wymów jego nazwę po angielsku, otwórz oczy i znajdź ten kolor jak najszybciej dotykając go

3) wykonaj dowolny obrazek swoimi ulubionymi kolorami i koniecznie się nim pochwal wysyłając go do mnie mailem marylafurmanczuk@gmail.com lub przez komunikator messanger

 

 

Wyświetleń: 274 | Dodał: SP | Data: 2020-04-20