08:00
Oddział przedszkolny

5- latki

20.04.2020 poniedziałek

Temat: Wiosna na wsi - Kwoka i jej dzieci

Wprowadzenie litery f: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

Dzielenie słowa farby na sylaby, na głoski.

−−Co słyszycie na początku słowa farby?

• Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską f (fajka, flaga, foka...), mających ją w środku (agrafka, delfin, perfumy...) oraz na końcu (elf, kilof, traf...).

Podawanie przykładów imion rozpoczynających się głoską f (Franek, Filip, Felicja, Floren-tyna...).

Karta pracy, cz. 3, s. 70.

Rysowanie w polach po prawej stronie karty dróg baranków do siana. Określanie, w jakich kierunkach poruszał się każdy baranek.

Karta pracy, cz. 3, s. 71.

Układanie zadań do przedstawionych sytuacji z wiejskiego podwórka (z zastosowaniem licz-manów).

 

21.04.2020 wtorek

Temat: Na wiejskim podwórku

Słuchanie wiersza A. Bernat Kwoka.

Chodzi w kółeczko wesoła kwoka, – Tego nie chcę, bo to nie fruwa,

kurcząt swych nigdy nie spuszcza z oka, to za tłuste, a to łobuziak.

głośno gdacze, ziarenka dziobie, To za małe, a to zaspane

chce kurczątko wybrać sobie. – a to moje ukochane.

– Czy kwoka powinna wybierać jedno kurczątko, czy wszystkie kochać?

Karta pracy, cz. 3, s. 72.

Dzielenie nazw zwierząt przedstawionych na obrazkach na głoski. Rysowanie pod obrazkami tylu kresek, z ilu głosek składają się ich nazwy.

Karta pracy, cz. 3, s. 73.

Łączenie liniami obrazków, które są na górze karty, z tymi na dole karty, których nazwy się rymują.

22.04.2020 środa

Temat: Co słychać na wsi?

Lepienie z plasteliny figurek zwierząt z wiejskiego podwórka.

Ćwiczenia w zeszycie Nauka czytania, pisania, liczenia, s. 92.

Odczytywanie zaszyfrowanych wyrazów. Pisanie ich.

Karta pracy, cz. 3, s. 74.

Kończenie rysunków zwierząt według wzoru. Kolorowanie wzorów.

Karta pracy, cz. 3, s. 75.

Uzupełnianie tabelki obrazkami kurcząt (z wkładki) tak, żeby w pionie i w poziomie było po dziewięć kurczątek.

23.04.2020 czwartek

Temat: Zwierzęce rodziny

Rodzice i ich dzieci – rozmowa na temat młodych i dorosłych zwierząt z wiejskiego podwórka.

Karta pracy, cz. 3, s. 76.

Łączenie kropek, które są po prawej stronie karty, według wzoru.

Karta pracy, cz. 3, s. 77.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie

24.04.2020 piątek

Temat: Wiosna na działce

Słuchanie wiersza H. Zdzitowieckiej W naszym ogródeczku. Nauka wiersza.

W naszym ogródeczku

zrobimy porządki:

zagrabimy ścieżki,

przekopiemy grządki!

Na grządkach wyrośnie:

fasolka, marchewka,

sałata i groszek,

czerwona rzodkiewka.

W naszym ogródeczku

posiejemy kwiatki –

będą nam pachniały

fiołki i bratki,

nasturcje, goździki,

nagietki i groszek,

i ta biała lilia,

co tak żółci nosek.

 

Rozmowa na temat wiersza.

Co zrobimy w ogródku?

Co będzie nam potrzebne do kopania, a co – do grabienia?

Jakie warzywa wyrosną w ogródku?

Jakie kwiaty wyrosną w ogródku?

 

Karta pracy, cz. 3, s. 79.• Czytanie całościowe nazw narzędzi ogrodniczych. Łączenie kartoników z wyrazami z odpowiednimi zdjęciami.

• Wyjaśnianie, do czego służą te narzędzia.

Karta pracy, cz. 3, s. 80.

4 –latki

20.04.2020 poniedziałek

Temat: Zwierzęta z wiejskiej zagrody

Nazywanie młodych zwierząt z wiejskiego podwórka: prosięcia, cielęcia, kurczątka i źrebaka.

• Zapoznanie ze sposobem wykonania prac (Wyprawka plastyczna nr 23).

• Odszukiwanie wśród naklejek obrazków: krowy z cielątkiem, świni z prosiętami, kury z kur¬czątkami, klaczy ze źrebakiem.

• Naklejanie ich w kołach.

• Wycinanie kół z podstawkami. Zagięcie ich wzdłuż linii przerywanych.

• Wykonanie prac przez dzieci.

 

21.04.2020 wtorek

Temat: Zwierzęta z wiejskiego podwórka – rodzice i ich dzieci

Karty pracy, cz. 2, s. 30, 31. Kończenie rysowania obrazka, kolorowanie go.

 

Ćwiczenia językowe z wykorzystaniem wiersza T. Fiutowskiej Przeciwnie.

Dzieci słuchają wiersza i dopowiadają słowa o znaczeniu przeciwnym.

Coś jest duże, a coś ...

Coś jest czarne, a coś ...

Jedno tłuste, inne ...

Tamto cienkie, a to ...

To głębokie, a to ...

Może piękne być lub ...

To wysokie, a to ...

Coś gładziutkie jest lub... Coś jest słodkie albo ...

Inne smutne lub ...

To jest proste, a to ...

Coś jest głośne, a coś ...

Wiele jest przeciwstawnych słów,

więc się pobawimy znów.

22.04.2020 środa

Temat: Dbamy o Ziemię - Nie śmiecimy

Odpowiadanie przez dzieci na pytania.

Co by było, gdyby nie było koszy na śmieci?

Dlaczego powinny być kosze na śmieci?

Czy korzystacie z koszy na śmieci?

 

Nauka rymowanki.

Dzieci powtarzają rymowankę, rytmicznie przy tym klaszcząc.

O przy-ro-dę dba-my, śmie-ci do ko-szy wrzu-ca-my.

 

Ćwiczenia w książce, s. 50.

Oglądanie tulipana w różnych fazach rozwojowych. Opowiadanie o tym, jak się rozwija. Określanie, czego potrzebuje tulipan, żeby rosnąć.

Karta pracy, cz. 2, s. 32.  Oglądanie obrazków historyjki. Opowiadanie o tym, co dzieje się na kolejnych obrazkach. Opowiadanie całej historyjki. Próba nadawania tytułu historyjce.

 

23.04.2020 czwartek

Temat: Liczymy kwiaty

Liczenie w zakresie pięciu

Ćwiczenia w książce, s. 51.

Oglądanie obrazków, na których są rośliny kwiatowe. Określanie, które z nich wsadzamy do doniczek, a które wkładamy do wazonów. Mówienie, ile trzeba przygotować doniczek i ile wazonów.

24.04.2020 piątek

Temat: Ekologiczna piosenka

 

Zabawa ilustracyjna przy piosence.

Dzieci stają w rozsypce.

                                                                                               Dzieci:

I. Dymią kominy                                                                             pokazują w górę na dym,

wielkich fabryk,

płynie brudna                                                                                 schylają się, pokazują brudną wodę,

woda do rzek.

Chcemy oddychać robią ustami trzy głębokie wdechy,

powietrzem czystym,

czystą wodę mieć. naśladują picie wody z kubka,

Ref.: Czysta woda rytmicznie klaszczą,

zdrowia doda

– to każde dziecko wie.

Czysta woda

zdrowia doda,

– tobie, tobie i mnie.

II. Smog już pokrywa pokazują na niebo,

niebo całe

szarym dymem

i szarą mgłą.

W rzekach jest             kreślą w powietrzu obiema rękami kształt ryby,

mniej i mniej rybek.

Kto to widział, kto?

Ref.: Czysta woda... jw.

 

Ćwiczenia graficzne – Rysujemy rybki.

Kreślenie w powietrzu rękami kształtów małych ryb i dużych ryb.

Kreślenie w powietrzu ryb palcami wskazującymi lewej i prawej dłoni.

Kreślenie obiema rękami w powietrzu kształtów rybek.

Wyświetleń: 177 | Dodał: SP | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0