7 kwiecień 2020r. (wtorek)
KLASA VII
FIZYKA
Temat lekcji: Podsumowanie wiadomości i umiejętności z działu „Praca, moc, energia”.
Zagadnieniami do sprawdzianu są cele (punkty) pod każdą lekcją.
Sprawdzian – 16 kwietnia 2020r. (czwartek)
ZADANIA DO WYKONANIA:
-
Zapisanie tematu lekcji.
-
Zapisanie wszystkich poznanych wzorów w tym dziale, wraz z ich przekształceniami:
Wielkość fizyczna
|
Praca
|
Moc
|
Energia potencjalna
|
Energia kinetyczna
|
Energia mechaniczna
|
Wzór
|
W=F*s
|
P=W/t
i
P=F*V
|
Ep=m*g*h
|
Ek=mV2/2
|
Ec=Ep+Ek
=constans
zgodnie z zasadą zachowania energii mechanicznej
|
Jednostka
|
1J (1dżul)
|
1W (1wat)
|
1J (1dżul)
|
1J (1dżul)
|
1J (1dżul)
|
Przekształcenia
|
F=W/s
s=W/F
|
W=P*t
t=W/P
F=P/V
V=P/F
|
m=Ep/g*h
h=Ep/m*g
g=10N/kg
|
m=2Ek/V2
V2= 2Ek/m
|
Ep=Ec-Ek
Ek=Ec-Ep
|
-
Zadanie dla wszystkich: „To trzeba umieć” – 4 z podręcznika, strona 220 oraz „Dobrze,jeśli to umiesz!” – 2 z podręcznika, strona 221.
Zapisanie rozwiązania w zeszycie.
-
Zadanie dla chętnych: rozwiązanie testu z docwiczenia.pl F7UVQV
Do obliczeń można korzystać z kalkulatora.
Zapoznanie się z następujacymi punktami materiału na Epodręczniku:
1-2; 4-7
https://epodreczniki.pl/a/podsumowanie-wiadomosci-o-pracy-mocy-i-energii/D15NencMb
zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 16 kwietnia.
CHEMIA
Temat lekcji: Woda jako rozpuszczalnik.
Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):
-
Wyjaśniam pojęcia: rozpuszczalnik, emulsja.
-
Znam mechanizm rozpuszczania substancji w wodzie.
-
Wyjaśniam jak zbudowana jest cząsteczka wody – dipol.
-
Określam znaczenie budowy polarnej cząsteczki wody.
-
Wiem od czego zależy szybkość rozpuszczania się substancji w wodzie.
ZADANIA DO WYKONANIA:
-
Zapisanie tematu i celów lekcji.
-
Przeczytanie tematu lekcji z podręcznika, strony: 165-169.
-
Zadanie dla wszystkich: wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń: strony 87-88.
-
Zadanie dla chętnych:
https://epodreczniki.pl/a/woda-i-jej-wlasciwosci/DOh98gYK4
https://epodreczniki.pl/a/czynniki-wplywajace-na-szybkosc-rozpuszczania-sie-substancji-w-wodzie/DYNLy4Koc
zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 16 kwietnia.
ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE Z PRZEDMIOTU CHEMII
Temat lekcji: Dmitrij Mendelejew.
Dmitrij Mendelejew to znany rosyjski chemik. Sformułował prawo okresowości pierwiastków, nazywane także na jego cześć prawem okresowości pierwiastków Mendelejewa. Korzystając z tego prawa, sklasyfikował ówcześnie znane pierwiastki chemiczne i stworzył tablicę zwaną układem okresowym pierwiastków.
Zadanie dla Ciebie:
Na podstawie dostępnych źródeł ułóż krzyżówkę, której pytania i hasło będzie dotyczyło życia oraz pracy Naszego bohatera.:)
KLASA VIII
FIZYKA
Temat lekcji: Zjawisko załamania światła (część II).
Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):
-
Opisuję światło białe jako mieszaninę barw.
-
Ilustruję rozszczepienie światła w pryzmacie.
-
Opisuję zjawisko powstawania tęczy.
-
Wyjaśniam różnicę między światłem białym, a światłem monochromatycznym (jednobarwnym).
-
Wymieniam przykłady rozszczepienia światła w różnych ośrodkach optycznych.
ZADANIA DO WYKONANIA:
-
Przeczytanie tematu lekcji z podręcznika, strony: 248 - 252.
-
Zapisanie tematu i celów lekcji.
-
Zadanie dla wszystkich:Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń, strony: 107-108.
-
Zadanie dla chętnych: zapoznanie się z materiałami udostępnionymi w Epodręczniku:
https://epodreczniki.pl/a/zjawisko-rozszczepienia-swiatla-swiatlo-biale-jako-mieszanina-barw/DasPwxuYl
zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 15 kwietnia.
CHEMIA
Temat lekcji: Porównanie właściwości kwasów karboksylowych.
Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):
-
Omawiam zmiany własciwości kwasów karboksylowych w zależności od długości łańcucha węglowego.
-
Zapisuję równania reakcji chemicznych, jakim ulegają kwasy karboksylowe.
-
Podaję przykłady zastosowania kwasów karboksylowych.
Tabela 1 Zależność wzrostu liczby atomów węgla (n) w cząsteczkach kwasów karboksylowych . Temperatura = 20°C
↓
|
1≤n≤3
|
Ciecze
|
Niższe kwasy karboksylowe
|
4≤n≤10
|
Ciecze oleiste
|
Kwasy karboksylowe o średniej długości łańcucha węglowego
|
n≥11
|
Substancje stałe
|
Wyższe kwasy karboksylowe
|
ZADANIA DO WYKONANIA:
-
Przeczytanie treści tematu lekcji w podręczniku, strona 174-176.
-
Zapisanie tematu i celów lekcji.
-
Zadanie dla wszystkich: wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń: 60,61 ze strony 99 oraz 63 ze strony 100.
-
Zadanie dla chętnych: zapoznanie się z materiałami udostępnionymi na Epodreczniku:
https://epodreczniki.pl/a/kwasy-karboksylowe---wlasciwosci/DAPv2781S
zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 15 kwietnia.
WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE
Temat lekcji: Problemy współczesnego świata (część I).
Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):
-
Wyjaśniam znaczenie terminów: bogata Północ, biedne Południe, globalizacja, pomoc humanitarna.
-
Omawiam zależności łączące państwa bogatej Północy i biednego Południa.
-
Przedstawiam pozytywne i negatywne aspekty globalizacji.
-
Podaję przykłady polskich i międzynarodowych organizacji humanitarnych.
ZADANIA DO WYKONANIA:
-
Zapisanie tematu oraz punktów lekcji.
-
Przeczytanie tematu z podręcznika, strony: 184-187.
-
Zadanie dla wszystkich: zapozanie się z wysłaną prezentacją PowerPoint oraz wykonanie POLECENIA 1.:
Napisz cztery pozytywne i cztery negatywne cechy procesu globalizacji.
-
Zadanie dla chętnych: Zapoznanie się treścią materiałów na stronach:
https://www.pah.org.pl/koronawirus/
https://www.polskapomoc.gov.pl/Pomoc,humanitarna,170.html
https://epodreczniki.pl/a/globalizacja-dysproporcje-rozwojowe-wspolczesnego-swiata/DI5zOMh95
zdjęcia/ skany wykonanego zadania proszę wysłać do 15 kwietnia.
|