08:07
Chemia, Fizyka, WOS, EDB 7.04

7 kwiecień 2020r. (wtorek)

KLASA VII

FIZYKA 

Temat lekcji: Podsumowanie wiadomości i umiejętności z działu „Praca, moc, energia”.

Zagadnieniami do sprawdzianu są cele (punkty) pod każdą lekcją.

Sprawdzian – 16 kwietnia 2020r. (czwartek)

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Zapisanie tematu  lekcji.

  2. Zapisanie wszystkich poznanych wzorów w tym dziale, wraz z ich przekształceniami:

Wielkość fizyczna

Praca

Moc

Energia potencjalna

Energia kinetyczna

Energia mechaniczna

Wzór

W=F*s

P=W/t

i

P=F*V

Ep=m*g*h

Ek=mV2/2

Ec=Ep+Ek

=constans

zgodnie z zasadą zachowania energii mechanicznej

Jednostka

1J (1dżul)

1W (1wat)

1J (1dżul)

1J (1dżul)

1J (1dżul)

Przekształcenia

F=W/s

s=W/F

W=P*t

t=W/P

F=P/V

V=P/F

m=Ep/g*h

h=Ep/m*g

g=10N/kg

m=2Ek/V2

V2= 2Ek/m

Ep=Ec-Ek

Ek=Ec-Ep

 

  1. Zadanie dla wszystkich: „To trzeba umieć” – 4 z podręcznika, strona 220 oraz „Dobrze,jeśli to umiesz!” – 2 z podręcznika, strona 221.

Zapisanie rozwiązania w zeszycie.

  1. Zadanie dla chętnych: rozwiązanie testu z docwiczenia.pl F7UVQV

 Do obliczeń można korzystać z kalkulatora.

Zapoznanie się z następujacymi punktami materiału na Epodręczniku:

1-2; 4-7

https://epodreczniki.pl/a/podsumowanie-wiadomosci-o-pracy-mocy-i-energii/D15NencMb

zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 16 kwietnia.

 

CHEMIA 

Temat lekcji: Woda jako rozpuszczalnik.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Wyjaśniam pojęcia: rozpuszczalnik, emulsja.

  2. Znam mechanizm rozpuszczania substancji w wodzie.

  3. Wyjaśniam jak zbudowana jest cząsteczka wody – dipol.

  4. Określam znaczenie budowy polarnej cząsteczki wody.

  5. Wiem od czego zależy szybkość rozpuszczania się substancji w wodzie.

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Zapisanie tematu i celów lekcji.

  2. Przeczytanie tematu lekcji z podręcznika, strony: 165-169.

  3. Zadanie dla wszystkich:  wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń: strony 87-88.

  4. Zadanie dla chętnych:

  • Zeszyt ćwiczeń: zadanie 10 ze strony 89.

  • Zpoznanie się z materiałami na Epodręczniku:

https://epodreczniki.pl/a/woda-i-jej-wlasciwosci/DOh98gYK4

https://epodreczniki.pl/a/czynniki-wplywajace-na-szybkosc-rozpuszczania-sie-substancji-w-wodzie/DYNLy4Koc

zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 16 kwietnia.

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE Z PRZEDMIOTU CHEMII 

Temat lekcji: Dmitrij Mendelejew. 

Dmitrij Mendelejew to znany rosyjski chemik. Sformułował prawo okresowości pierwiastków, nazywane także na jego cześć prawem okresowości pierwiastków Mendelejewa. Korzystając z tego prawa, sklasyfikował ówcześnie znane pierwiastki chemiczne i stworzył  tablicę zwaną układem okresowym pierwiastków. 

Zadanie dla Ciebie:

Na podstawie dostępnych źródeł ułóż krzyżówkę, której pytania i hasło będzie dotyczyło życia oraz pracy Naszego bohatera.:)

 

KLASA VIII

FIZYKA 

Temat lekcji: Zjawisko załamania światła (część II).

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Opisuję światło białe jako mieszaninę barw.

  2. Ilustruję rozszczepienie światła w pryzmacie.

  3. Opisuję zjawisko powstawania tęczy.

  4. Wyjaśniam różnicę między światłem białym, a światłem monochromatycznym (jednobarwnym).

  5. Wymieniam przykłady rozszczepienia światła w różnych ośrodkach optycznych. 

 ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Przeczytanie tematu lekcji z podręcznika, strony: 248 - 252.

  2. Zapisanie tematu i celów lekcji.

  3. Zadanie dla wszystkich:Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń, strony: 107-108.

  4. Zadanie dla chętnych: zapoznanie się z materiałami udostępnionymi w Epodręczniku:

https://epodreczniki.pl/a/zjawisko-rozszczepienia-swiatla-swiatlo-biale-jako-mieszanina-barw/DasPwxuYl

zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 15  kwietnia.

 

CHEMIA 

Temat lekcji: Porównanie właściwości kwasów karboksylowych.

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Omawiam zmiany własciwości kwasów karboksylowych w zależności od długości łańcucha węglowego.

  2. Zapisuję równania reakcji chemicznych, jakim ulegają kwasy karboksylowe.

  3. Podaję przykłady zastosowania kwasów karboksylowych.

Tabela 1 Zależność wzrostu liczby atomów węgla (n) w cząsteczkach kwasów karboksylowych . Temperatura = 20°C

1≤n≤3

Ciecze

Niższe kwasy karboksylowe

4≤n≤10

Ciecze oleiste

Kwasy karboksylowe o średniej długości łańcucha węglowego

n≥11


 

Substancje stałe

Wyższe kwasy karboksylowe

 

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Przeczytanie treści tematu lekcji w podręczniku, strona 174-176.

  2. Zapisanie tematu i celów lekcji.

  3. Zadanie dla wszystkich: wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń: 60,61 ze strony 99 oraz 63 ze strony 100.

  4. Zadanie dla chętnych: zapoznanie się z materiałami udostępnionymi na Epodreczniku:

https://epodreczniki.pl/a/kwasy-karboksylowe---wlasciwosci/DAPv2781S

zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 15  kwietnia.

 

WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE 

Temat lekcji: Problemy współczesnego świata (część I).

Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją):

  1. Wyjaśniam znaczenie terminów: bogata Północ, biedne Południe, globalizacja, pomoc humanitarna.

  2. Omawiam zależności łączące państwa bogatej Północy i biednego Południa.

  3. Przedstawiam pozytywne i negatywne aspekty globalizacji.

  4. Podaję przykłady polskich i międzynarodowych organizacji humanitarnych.

ZADANIA DO WYKONANIA:

  1. Zapisanie tematu oraz punktów lekcji.

  2. Przeczytanie tematu z podręcznika, strony: 184-187.

  3. Zadanie dla wszystkich: zapozanie się z wysłaną prezentacją PowerPoint  oraz wykonanie POLECENIA 1.:

Napisz cztery pozytywne i cztery negatywne cechy procesu globalizacji.

  1. Zadanie dla chętnych: Zapoznanie się treścią materiałów na stronach:

https://www.pah.org.pl/koronawirus/

https://www.polskapomoc.gov.pl/Pomoc,humanitarna,170.html

https://epodreczniki.pl/a/globalizacja-dysproporcje-rozwojowe-wspolczesnego-swiata/DI5zOMh95

zdjęcia/ skany wykonanego zadania proszę wysłać  do 15 kwietnia.

Wyświetleń: 191 | Dodał: SP | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0