11:55 Fizyka, Chemia, WOS, EDB, Zaj. z wych. Kl 5 27- 30.04 | |
KLASA VII 28 kwiecień 2020r. (wtorek) FIZYKA Temat lekcji: Zmiana energii wewnętrznej w wyniku pracy i przepływu ciepła –zadania obliczeniowe /część 1/ Ten temat będzie realizowany jeszcze na kolejnej lekcji. Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją): 1.Wykonuję obliczenia z wykorzystaniem wzoru na energię wewnętrzną: ΔEw= W + Q, gdzie ΔEw- zmiana energii wewnętrznej, W- praca, Q- ciepło. 2. Rozwiązuje zadania z wykorzystaniem związków: ΔEw=W i ΔEw+Q ZADANIA DO WYKONANIA: 1) Zapisanie tematu i celów lekcji. 2) Przeczytanie tematu lekcji z podręcznika, strony: 233-236. 3)Analiza wysłanych zadań obliczeniowych z rozwiązaniami. 4)Zadanie dla wszystkich: wykonanie polecenia: POLECENIE 1. Oblicz, o ile wzrosła energia wewnętrzna tarcz i klocków hamulcowych podczas hamowania samochodu, jeżeli siła tarcia wykonała pracę 600 kJ, a w tym czasie do otoczenia zostało oddane 350 kJ. 5)Zadanie dla chętnych: zadanie 1, 2 i 3 z docwiczenia.pl KOD: F71AUS zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 30 kwietnia CHEMIA Temat lekcji: Stężenie procentowe roztworu. Cel lekcji (zapisujemy w postaci punktu pod lekcją): 1.Wyjaśniam czym jest stężenie procentowe. Stężenie procentowe roztworu(Cp) to liczba gramów substancji rozpuszczonej w 100g roztworu. 2.Obliczam stężenie procentowe, korzystając ze wzoru: Cp= ms *100% / mr, gdzie Cp- stężenie procentowe; ms- masa substancji rozpuszczonej; mr – masa roztworu. [%]= [g] * [%] / [g] 3. Obliczam masę roztworu: mr=ms + mw; gdzie mw=masa wody ZADANIA DO WYKONANIA: 1). Zapisanie tematu i celu lekcji. 2). Przeczytanie tematu z podręcznika, strona: 184-186. 3). Analiza przykładów zadań i ich rozwiązań – przykład 44 i 45 w podręczniku. 4). Zadanie dla wszystkich: wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń: strona 96 5). Zadanie dla chętnych: wykonanie zadania z podręcznika: 1 ze strony 191. zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 30 kwietnia. ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE Z PRZEDMIOTU CHEMII Temat lekcji: To było ciekawe i wam pokażę. W czasie zajęć w szkole oraz podczas zdalnej nauki poznaliście wiele zagadnień o tematyce chemicznej, wykonywaliście szereg różnorodnych eksperymentów. Teraz chciałabym zobaczyć jakie macie propozycje przedstawienia tego co Was najbardziej interesowało. W tym celu wykonajcie 5-10 slajdową prezentację na temat zdobytej wiedzy i umiejętności podczas zajęć rozwijających. Oczywiście nie wszystkich, wybranego zagadnienia. Zagadnienia, które możecie wykorzystać: 1.Pracownia chemiczna (szkło, sprzęt laboratoryjny, środki bezpieczeństwa) https://epodreczniki.pl/a/pracownia-chemiczna/DUyPMegn 2. Pierwiastki chemiczne – ich właściwości. ukladokresowy.edu.pl, https://epodreczniki.pl/a/pierwiastek-a-zwiazek-chemiczny/D4pRrsGJS 3. Rozdzielanie składników kolorowych atramentów – metoda chromatografii. 4. Rozdzielanie mieszanin. https://epodreczniki.pl/a/mieszaniny/D1HfuClGm 5. Badanie odczynu wybranych substancji za pomocą konwencjonalnych metod. (wywar z czerwonej kapusty, esencja herbaciana). 6.Badanie właściwości białek – efekt Tyndalla. 7. Eksperymenty z udziałem wody. 8.Właściwości gleby. Schemat prezentacji: I slajd: tytuł zagadnienia, ikona nawiązująca do tematu Kolejne slajdy: tekst, zdjęcia, ciekawostki, itp. obrazujące wybraną tematykę. Ostatni slajd: źródła (z czego korzystaliście: z jakich stron w Internecie, literatury itd.) W załącznikach dostarczę zdjęcia z Waszych prac, które zostały zrobione w okresie lekcji tradycyjnych, przykładową prezentację, dodatkowe informacje na temat bezpiecznego pozyskiwania informacji z Internetu. 30 kwiecień 2020r. (czwartek) FIZYKA Temat lekcji: Zmiana energii wewnętrznej w wyniku pracy i przepływu ciepła –doświadczenia i obliczenia /część 2/ Cele lekcji (zapisujemy w postaci punktów pod lekcją): 1.Analizuję wyniki i formułuje wnioski doświadczeń ilustrujących wykonanie pracy przez rozprężający się gaz. 2.Obserwuję zmiany temperatury ciała w wyniku wykonania nad nim pracy lub ogrzania. ZADANIA DO WYKONANIA: 1)Zapisanie tematu i celów lekcji. 2)Obejrzenie doświadczeń: https://www.youtube.com/watch?v=R0ljRiA3byQ (czas trwania – 10:03). 3)Zadanie dla wszystkich: Zadanie 1. Kowal w ciągu 5 s uderza dziesięciokrotnie w sztabkę rozgrzanej stali; przy każdym uderzeniu młotka wykonuje prace mechaniczną 20 J. Jednocześnie w ciągu 5 s sztabka oddaje do otoczenia 1200 J energii. Korzystając z pierwszej zasady termodynamiki, oblicz, o ile dżuli w ciągu 5 s zmieniła się (wzrosła czy zmalała) energia wewnętrzna sztabki. 4)Zadanie dla chętnych: ćwiczenie 2, udostępnione na Epodręczniku: https://epodreczniki.pl/a/jak-obliczamy-cieplo-potrzebne-do-zmiany-temperatury-stopienia-lub-wyparowania-ciala/DElxPwUMP zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 5 maja CHEMIA Temat lekcji: Stężenie procentowe roztworu – obliczenia. Cel lekcji (zapisujemy w postaci punktu pod lekcją): 1. Obliczam stężenie procentowe roztworu o podanej: a)masie roztworu [mr]; b) masie substancji rozpuszczonej [ms]. 2. Obliczam masę substancji rozpuszczonej: a)w określonej masie roztworu [mr]; b)w określonym stężeniu procentowym [Cp]. 3.Obliczam stężenie procentowe roztworu nasyconego w danej temperaturze. 4.Obliczam masę substancji rozpuszczonej [ms] w roztworze o określonym stężeniu [Cp] i znanej gęstości [d]. ZADANIA DO WYKONANIA: 1). Zapisanie tematu i celów lekcji. 2). Przeczytanie tematu z podręcznika, strona: 187-191. 3). Analiza przykładów zadań i ich rozwiązań – przykłady 46, 47, 48 i 49 w podręczniku. 4). Zadanie dla wszystkich: wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń: strona 97 5). Zadanie dla chętnych: wykonanie zadania z zeszytu ćwiczeń: zadnie 36 ze strony 99. Wykonanie zadań na Epodręczniku: https://epodreczniki.pl/a/stezenie-procentowe-roztworu/DBs4CnWwG zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę wysłać do 5 maja. KLASA VIII 28 kwiecień 2020r. (wtorek) FIZYKA Temat lekcji: Otrzymywanie obrazów za pomocą soczewek – wykresy. Temat ten będzie realizowany jeszcze na drugiej lekcji. ZADANIA DO WYKONANIA: 1) Zapisanie tematu lekcji. 2)Analiza filmu: https://www.youtube.com/watch?v=ODLGnvTGVxg od 3 minuty i 25 sekund oraz przykładu w zeszycie ćwiczeń na stronie 113. 3)Zadanie dla wszystkich: zadania z zeszytu ćwiczeń: strony: 112 i 114. 4)Zadanie dla chętnych: wykonanie doświadczenia z docwiczenia.pl KOD F8TD75 zdjęcie tematu i celów lekcji proszę wysłać do 30 kwietnia. CHEMIA Temat lekcji: Podsumowanie wiadomości i umiejętności z działu „Pochodne węglowodorów” – alkohole i kwasy karboksylowe (część 1). Punkty pod tematami lekcji są zagadnieniami do sprawdzianu. Zapowiadam sprawdzian 7 maja (czwartek), o godzinie 12.00. ZADANIA DO WYKONANIA: 1) Nauczenie się tematów z podręcznika, strony 138-168. 2) Zapisanie tematu i analiza treści z podręcznika. 3) Priorytet to nauka tabel ze stron: 140-141 (Szereg homologiczny alkoholi - OH) oraz 158-159 (Szereg homologiczny kwasów karboksylowych –COOH) oraz nauka wzorów glicerolu (propano-1,2,3-triolu) str.150. 4)Zadanie dla wszystkich: TAKIE PODOBNE ZADANIE BĘDZIE NA SPRAWDZIANIE. PRZYGOTUJCIE UKŁAD OKRESOWY PIERWIASTKÓW. Napiszcie sami i wyślijcie zdjęcie, od razu nie będę je oceniać. Zadanie 1.Przeprowadzono doświadczenie chemiczne, w którym do kwasu etanowego wrzucono kawałek metalu X (nie wiemy jaki to pierwiastek) · znajduje się w 4. okresie układu okresowego pierwiastków chemicznych, · w jądrze atomowym ma 20 neutronów, (liczba neutronów=liczba masowa – liczba atomowa, patrz opis pierwiastka w układzie okresowym) · na ostatniej powłoce elektronowej ma 1 elektron.(jest to elektrony walencyjny, czyli jest ten pierwiastek w I grupie) a) Ustal symbol chemiczny metalu X i napisz obserwacje z przeprowadzonego doświadczenia chemicznego. (podobne obserwacje jak w reakcji kwasu etanowego z magnezem na stronie 165) b) Napisz równanie reakcji kwasu etanowego z metalem X. Zastosuj zapis cząsteczkowy. (czyli ten co zwykle, z sumarycznymi wzorami cząsteczek) zdjęcia/skany wykonanego zadania proszę wysłać do 30 kwietnia. WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE Zapowiadam sprawdzian z WOS-u, dział „Sprawy międzynarodowe”: 5 maja (wtorek) o godzinie 12.00 Temat lekcji: Podsumowanie wiadomości z działu: „Sprawy międzynarodowe”. (część 1). Zagadnieniami do sprawdzianu są cele (punkty) pod każdą lekcją. ZADANIA DO WYKONANIA: 1)Przeczytanie tematów z podręcznika, strony: 168-177. 2)Napisanie tematu lekcji. 3)Zadanie dla wszystkich: Wykonanie zadań z podręcznika: 6 ze strony 197 i 1 ze strony 178. zdjęcia/ skany wykonanych zadań proszę wysłać do 30 kwietnia.
30 kwiecień 2020r. (czwartek) FIZYKA Temat lekcji: Otrzymywanie obrazów za pomocą soczewek – akomodacja oka i wady wzroku. ZADANIA DO WYKONANIA: 1) Przeczytanie tematu z podręcznika, strony: 263-265. 2)Analiza treści na Epodręczniku: 3)Zadanie dla wszystkich: zadania z zeszytu ćwiczeń: strona 115. 4)Zadanie dla chętnych: zapoznanie się z treścią na Epodręczniku: https://epodreczniki.pl/a/oko---narzad-wzroku/DByVW3EI0 zdjęcie tematu i celów lekcji proszę wysłać do 5 maja. CHEMIA Temat lekcji: Podsumowanie wiadomości i umiejętności z działu „Pochodne węglowodorów” – alkohole i kwasy karboksylowe (część 2). Punkty pod tematami lekcji są zagadnieniami do sprawdzianu. Zapowiadam sprawdzian 7 maja (czwartek), o godzinie 12.00. ZADANIA DO WYKONANIA: 1) Nauczenie się tematów z podręcznika, strony 169-185. 2) Zapisanie tematu i analiza treści z podręcznika. 3)Zadanie dla wszystkich: zadanie z zeszytu ćwiczeń: strona 107 i 108, z wyjątkiem zadania 9 i 10 na stronie 108. zdjęcia/skany wykonanego zadania proszę wysłać do 5 maja. WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE Zapowiadam sprawdzian z WOS-u, dział „Sprawy międzynarodowe”: 5 maja (wtorek) o godzinie 12.00 Temat lekcji: Podsumowanie wiadomości z działu: „Sprawy międzynarodowe” (część 2). Zagadnieniami do sprawdzianu są cele (punkty) pod każdą lekcją. ZADANIA DO WYKONANIA: 1)Przeczytanie tematów z podręcznika, strony:180-193. 2)Napisanie tematu lekcji. 3)Zadanie dla wszystkich: Wykonanie zadań z podręcznika: 12 ze strony 197 i 1 ze strony 183 (udzielajcie odpowiedzi do wykresu – dwa pierwsze zielone punkty). 4) Zadnie dla chętnych:zapoznanie się z faktami i opiniami w podręczniku, strona 198. zdjęcia/ skany wykonanych zadań proszę wysłać do 5 maja. EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA Sprawdzian z działu „Podstawy pierwszej pomocy” o godzinie 12.00. Sprawdzian z szczegółowym opisem zostanie wysłany o godzinie 11.55.
| |
|
Liczba wszystkich komentarzy: 0 | |