08:03
Edukacja wczesnoszkolna kl 1

Klasa I

Dzień dobry kochane Dzieciaki!

Witam was po przerwie wielkanocnej. Przygotowałam dla Was dodatkowe karty pracy, zabawy edukacyjne i polecenia, mające  Wam ułatwić i urozmaicić samodzielna pracę w domu. Mam nadzieję, że wkrótce zobaczymy się w szkole, póki co musimy jednak pracować i uczyć się z wykorzystaniem komputerowych umiejętności.

16.04.2020r. czwartek

Temat: O zachowaniu w teatrze. 

Przeczytaj w podręczniku z języka  polskiego tekst na str.69.

Poszukaj w tekście wyrazów ze spółgłoską miękką  ci, Ci. (ciekawe, bocianami, ciepłe, ciupagami, polecieć)  

W zeszycie ćwiczeń s. 60-poćwicz pisanie spółgłoski miękkiej ci, Ci  i wykonaj ćwiczenia. 

W kaligrafii do jęz. polskiego na str. 49 poćwicz pisanie spółgłoski miękkiej  ci, Ci.  

Poproś rodzica o przeczytanie opowiadania o Kubie i Bubie „Czyste ubranie”  i przyjrzyj się ilustracjom w podręczniku na str. 71.

Odpowiedz ustnie na pytania: 

-Jak każde z dzieci przygotowało się do pójścia do teatru?  

-Jak twoim zdaniem powinniśmy się ubrać kiedy idziemy do teatru?  

-Jak trzeba zachowywać się w teatrze? 

W zeszycie ćwiczeń s.61 wykonaj  ćwiczenia.    

W związku z obecną już wiosną z muzyki posłuchajcie i zaśpiewajcie piosenkę „Kałużowy deszcz”- płytka CD utwór nr 30  

Matematyka –podr. S.29-30, ćwiczenia s.38. Poćwiczcie zapis liczby 20 w zeszytach i w ćwiczeniach z kaligrafii matematycznej s.25  

 

                                                        CZYSTE UBRANIE -  Grzegorz Kasdepke 

Kuba i Buba są jak wiadomo, prawie identyczni- jednak co jakiś czas ujawniają się między nimi różnice. Na przykład Buba uwielbia się stroić, a Kuba nie bardzo. Przed wyjściem do teatru Kuba po prostu otworzył szafę i bez zbędnych ceregieli przebrał się w to, co mu wpadło w ręce- tymczasem Buba latała po całym domu, przymierzając masę fatałaszków. Efekt był łatwy do przewidzenia – kłótnia.-  Jak ty wyglądasz?!- krzyknęła Buba na widok Kuby. – Mamo, on idzie do teatru w normalnym ubraniu!… –  A w jakim mam iść?!- denerwował się Kuba.- W nienormalnym?!  Mama zmierzyła ich wzrokiem od stop do głów, a potem westchnęła ciężko. –   Buba, skąd wzięłaś tę sukienkę?- zapytała. Buba, lekko zmieszana, zerknęła w  – Z łazienki…-  – Jak to z łazienki?- zdziwiła się mama.          – Z kosza na brudy…- wyznała Buba. Kuba ryknął śmiechem. – No co?!- zdenerwowała się Buba. – To moja najlepsza sukienka! Ale brudna!- powiedziała mama- Myślisz, ze wyglądasz elegancko z tymi plamami po soku?  – To co mam nałożyć?!- naburmuszyła się Buba. Mama podeszła do szafy i wyjęła parę ubrań. – A choćby to – powiedziała. – Przecież to zupełnie normalne ubrania!- krzyknęła Buba.– Za to czyste! – oświadczyła mama.- Zwykle czyste ubranie wygląda dużo lepiej niż najbardziej nawet eleganckie, ale przybrudzone… Zapamiętaj to sobie! 





 

17.04.2020r.piątek

Temat: Aktorzy w teatrze lalek. 

Matematyka- nadal ćwiczymy obliczenia w zakresie 20 ( wykonaj ćwiczenia na str. 39-40.)

Przeczytaj w podręczniku z języka  polskiego tekst na str.72

Wykonaj  ćwiczenia na stronie 62 w zeszycie ćwiczeń

Odpowiedz ustnie na pytania: 

-Czyje głosy było słychać w teatrze po spektaklu? 

-Czego dotyczyła kłótnia? 

-Jakie rodzaje lalek były wymienione w tekście? (Jeśli nie wiecie poproście rodziców aby przeczytali wam poniższe informacje.) 


 

Marionetka  -jest lalką teatralną poruszaną od góry za pomocą nitek lub drucików zawieszonych na tzw. krzyżaku. Każda linka jest przymocowana do innej, oddzielnej części ciała marionetki i przy ruchu krzyżaka są one poruszane. W przeciwieństwie do lalek zakładanych na ręce, marionetka może przedstawiać całą postać. 

Kukiełka  - bądź kukła, to lalka teatralna sztywno osadzona na kiju zwanym gabitem, którym porusza aktor animator. Kukiełka wyróżnia się zamachowymi ruchami kończyn 

Pacynka - rodzaj lalki teatralnej nakładanej na dłoń jak rękawiczka i poruszanej palcami aktora-animatora. W przypadku lalek o większych rozmiarach animator umieszcza dłoń w głowie pacynki, kontrolując jej mimikę. Ciało pacynki jest wtedy zawieszone na jego przedramieniu. 

 

Jeśli będzie to możliwe obejrzyj prezentację o teatrze lalek na stronie: 

https://slideplayer.pl/slide/2265356/ 

Przeczytaj informacje o teatrze na str. 73 w podręczniku. 

TEATR  to rodzaj sztuki widowiskowej, w której aktor lub grupa aktorów na żywo przedstawia sztukę dla zgromadzonej publiczności. 

Inne pojęcia związane z teatrem to : rekwizyt, sufler, dekoracja, kulisy, charakteryzator-zapisz je do zeszytu

Wykonaj kartę pracy nr 1(prześlij mi jej zdjęcie)

Połącz wyrazy z właściwym opisem.  

AKTOR                 Miejsce, gdzie występują aktorzy 

SCENA           Wybiera aktorów i czuwa nad ich grą    

WIDOWNIA               Zasłona, która zasłania scenę 

REŻYSER                   Miejsce, gdzie siedzą widzowie 

KURTYNA                           Przedstawienie teatralne 

SPEKTAKL             Ktoś, kto odgrywa rolę na scenie 

 

20.04.2020r. poniedziałek

Temat: Dzień odkrywców. Bawimy się w teatr.  

Wykonaj ćwiczenia w Elementarzu odkrywców. Dzień odkrywców na str. 54-55. 

Podczas wykonywania tych ćwiczeń utrwalisz sobie słownictwo związane z teatrem.  

1. Obejrzyj filmik o tym jak można zrobić w domu pacynkę ze skarpety.  

https://www.youtube.com/watch?v=Xq9N9KHoFBQ  

2. Tu dowiesz się, jak można zrobić pacynkę ze starej rękawiczki. 

https://psprzelotem.blogspot.com/2016/05/pacynki-dla-dzieci-ze-starych-rekawiczek.html  

To będzie kolejne zadanie do zrobienia dla ciebie na ocenę z techniki macie trzy możliwości: zrób  pacynkę ze starej skarpety , zrób pacynkę ze starej rękawiczki lub jeśli nie masz w domu materiałów zrób na kartce kolorowy projekt pacynki. Oczywiście praca może mieć dowolny wygląd, filmik i stronka o pacynkach to tylko przykład. 

Matematyka: Obliczenia w zakresie 20 .Wykonaj kartę pracy. 

   Zrób obliczenia pieniężne. 

5zł+5zł+8zł=______ 

3zł+15zł+2zł=_____ 

12zł+5zł+2zł=_____ 

15zł+1zł+2zł=_____ 

20zł-9zł-1zł=______ 

18zł-10zł-2zł=_____ 











 

 




 

06.04.2020r.

Elementarz-podręcznik stron 66-67 . Rysunek- w świecie wyobraźni.

W wierszu,, Fantazja” Natalii Usenko  odszukaj rymy i zapisz je parami do zeszytu. 

wkoło- wesoło

Ćwiczenia strona 57-58. Pamiętaj by pisać starannie i używać znaków interpunkcyjnych.

Ćwiczenia matematyka strona 35.

Proszę rodziców pomoc w przeczytaniu poleceń. Po samodzielnym wykonaniu zadań proszę o odesłanie rozwiązań ze strony 35.

 

07.04.2020r.

Elementarz-podręcznik stron 68-70.

Zapisz do zeszytu wyrazy : ćma, mówić, pytać, słuchać, pływać, paproć, boćki, oglądać

Ćwiczenia strona 59. Pamiętaj by pisać starannie i używać znaków interpunkcyjnych.

Ćwiczenia matematyka strona 36-37.

Proszę rodziców pomoc w przeczytaniu poleceń. Po samodzielnym wykonaniu zadań proszę o odesłanie rozwiązań ze strony 37.



 

Wyświetleń: 247 | Dodał: SP | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0