08:03 Edukacja wczesnoszkolna kl 1 | |
Klasa I Dzień dobry kochane Dzieciaki! Witam was po przerwie wielkanocnej. Przygotowałam dla Was dodatkowe karty pracy, zabawy edukacyjne i polecenia, mające Wam ułatwić i urozmaicić samodzielna pracę w domu. Mam nadzieję, że wkrótce zobaczymy się w szkole, póki co musimy jednak pracować i uczyć się z wykorzystaniem komputerowych umiejętności. 16.04.2020r. czwartek Temat: O zachowaniu w teatrze. Przeczytaj w podręczniku z języka polskiego tekst na str.69. Poszukaj w tekście wyrazów ze spółgłoską miękką ci, Ci. (ciekawe, bocianami, ciepłe, ciupagami, polecieć) W zeszycie ćwiczeń s. 60-poćwicz pisanie spółgłoski miękkiej ci, Ci i wykonaj ćwiczenia. W kaligrafii do jęz. polskiego na str. 49 poćwicz pisanie spółgłoski miękkiej ci, Ci. Poproś rodzica o przeczytanie opowiadania o Kubie i Bubie „Czyste ubranie” i przyjrzyj się ilustracjom w podręczniku na str. 71. Odpowiedz ustnie na pytania: -Jak każde z dzieci przygotowało się do pójścia do teatru? -Jak twoim zdaniem powinniśmy się ubrać kiedy idziemy do teatru? -Jak trzeba zachowywać się w teatrze? W zeszycie ćwiczeń s.61 wykonaj ćwiczenia. W związku z obecną już wiosną z muzyki posłuchajcie i zaśpiewajcie piosenkę „Kałużowy deszcz”- płytka CD utwór nr 30 Matematyka –podr. S.29-30, ćwiczenia s.38. Poćwiczcie zapis liczby 20 w zeszytach i w ćwiczeniach z kaligrafii matematycznej s.25
CZYSTE UBRANIE - Grzegorz Kasdepke Kuba i Buba są jak wiadomo, prawie identyczni- jednak co jakiś czas ujawniają się między nimi różnice. Na przykład Buba uwielbia się stroić, a Kuba nie bardzo. Przed wyjściem do teatru Kuba po prostu otworzył szafę i bez zbędnych ceregieli przebrał się w to, co mu wpadło w ręce- tymczasem Buba latała po całym domu, przymierzając masę fatałaszków. Efekt był łatwy do przewidzenia – kłótnia.- Jak ty wyglądasz?!- krzyknęła Buba na widok Kuby. – Mamo, on idzie do teatru w normalnym ubraniu!… – A w jakim mam iść?!- denerwował się Kuba.- W nienormalnym?! Mama zmierzyła ich wzrokiem od stop do głów, a potem westchnęła ciężko. – Buba, skąd wzięłaś tę sukienkę?- zapytała. Buba, lekko zmieszana, zerknęła w – Z łazienki…- – Jak to z łazienki?- zdziwiła się mama. – Z kosza na brudy…- wyznała Buba. Kuba ryknął śmiechem. – No co?!- zdenerwowała się Buba. – To moja najlepsza sukienka! Ale brudna!- powiedziała mama- Myślisz, ze wyglądasz elegancko z tymi plamami po soku? – To co mam nałożyć?!- naburmuszyła się Buba. Mama podeszła do szafy i wyjęła parę ubrań. – A choćby to – powiedziała. – Przecież to zupełnie normalne ubrania!- krzyknęła Buba.– Za to czyste! – oświadczyła mama.- Zwykle czyste ubranie wygląda dużo lepiej niż najbardziej nawet eleganckie, ale przybrudzone… Zapamiętaj to sobie!
17.04.2020r.piątek Temat: Aktorzy w teatrze lalek. Matematyka- nadal ćwiczymy obliczenia w zakresie 20 ( wykonaj ćwiczenia na str. 39-40.) Przeczytaj w podręczniku z języka polskiego tekst na str.72 Wykonaj ćwiczenia na stronie 62 w zeszycie ćwiczeń Odpowiedz ustnie na pytania: -Czyje głosy było słychać w teatrze po spektaklu? -Czego dotyczyła kłótnia? -Jakie rodzaje lalek były wymienione w tekście? (Jeśli nie wiecie poproście rodziców aby przeczytali wam poniższe informacje.)
Marionetka -jest lalką teatralną poruszaną od góry za pomocą nitek lub drucików zawieszonych na tzw. krzyżaku. Każda linka jest przymocowana do innej, oddzielnej części ciała marionetki i przy ruchu krzyżaka są one poruszane. W przeciwieństwie do lalek zakładanych na ręce, marionetka może przedstawiać całą postać. Kukiełka - bądź kukła, to lalka teatralna sztywno osadzona na kiju zwanym gabitem, którym porusza aktor animator. Kukiełka wyróżnia się zamachowymi ruchami kończyn Pacynka - rodzaj lalki teatralnej nakładanej na dłoń jak rękawiczka i poruszanej palcami aktora-animatora. W przypadku lalek o większych rozmiarach animator umieszcza dłoń w głowie pacynki, kontrolując jej mimikę. Ciało pacynki jest wtedy zawieszone na jego przedramieniu.
Jeśli będzie to możliwe obejrzyj prezentację o teatrze lalek na stronie: https://slideplayer.pl/slide/2265356/ Przeczytaj informacje o teatrze na str. 73 w podręczniku. TEATR to rodzaj sztuki widowiskowej, w której aktor lub grupa aktorów na żywo przedstawia sztukę dla zgromadzonej publiczności. Inne pojęcia związane z teatrem to : rekwizyt, sufler, dekoracja, kulisy, charakteryzator-zapisz je do zeszytu Wykonaj kartę pracy nr 1(prześlij mi jej zdjęcie) Połącz wyrazy z właściwym opisem. AKTOR Miejsce, gdzie występują aktorzy SCENA Wybiera aktorów i czuwa nad ich grą WIDOWNIA Zasłona, która zasłania scenę REŻYSER Miejsce, gdzie siedzą widzowie KURTYNA Przedstawienie teatralne SPEKTAKL Ktoś, kto odgrywa rolę na scenie
20.04.2020r. poniedziałek Temat: Dzień odkrywców. Bawimy się w teatr. Wykonaj ćwiczenia w Elementarzu odkrywców. Dzień odkrywców na str. 54-55. Podczas wykonywania tych ćwiczeń utrwalisz sobie słownictwo związane z teatrem. 1. Obejrzyj filmik o tym jak można zrobić w domu pacynkę ze skarpety. https://www.youtube.com/watch?v=Xq9N9KHoFBQ 2. Tu dowiesz się, jak można zrobić pacynkę ze starej rękawiczki. https://psprzelotem.blogspot.com/2016/05/pacynki-dla-dzieci-ze-starych-rekawiczek.html To będzie kolejne zadanie do zrobienia dla ciebie na ocenę z techniki macie trzy możliwości: zrób pacynkę ze starej skarpety , zrób pacynkę ze starej rękawiczki lub jeśli nie masz w domu materiałów zrób na kartce kolorowy projekt pacynki. Oczywiście praca może mieć dowolny wygląd, filmik i stronka o pacynkach to tylko przykład. Matematyka: Obliczenia w zakresie 20 .Wykonaj kartę pracy. Zrób obliczenia pieniężne. 5zł+5zł+8zł=______ 3zł+15zł+2zł=_____ 12zł+5zł+2zł=_____ 15zł+1zł+2zł=_____ 20zł-9zł-1zł=______ 18zł-10zł-2zł=_____
06.04.2020r. Elementarz-podręcznik stron 66-67 . Rysunek- w świecie wyobraźni. W wierszu,, Fantazja” Natalii Usenko odszukaj rymy i zapisz je parami do zeszytu. wkoło- wesoło Ćwiczenia strona 57-58. Pamiętaj by pisać starannie i używać znaków interpunkcyjnych. Ćwiczenia matematyka strona 35. Proszę rodziców pomoc w przeczytaniu poleceń. Po samodzielnym wykonaniu zadań proszę o odesłanie rozwiązań ze strony 35.
07.04.2020r. Elementarz-podręcznik stron 68-70. Zapisz do zeszytu wyrazy : ćma, mówić, pytać, słuchać, pływać, paproć, boćki, oglądać Ćwiczenia strona 59. Pamiętaj by pisać starannie i używać znaków interpunkcyjnych. Ćwiczenia matematyka strona 36-37. Proszę rodziców pomoc w przeczytaniu poleceń. Po samodzielnym wykonaniu zadań proszę o odesłanie rozwiązań ze strony 37.
| |
|
Liczba wszystkich komentarzy: 0 | |