09:56
Oddział przedszkolny

5- latki

04.05.2020 poniedziałek

Temat: Odznaka przyjaciela przyrody

Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Przyjaciel przyrody.

 

My, przedszkolaki na ziemskiej kuli,

wiemy, że Ziemię trzeba przytulić,

zadbać o lasy, powietrze, wodę,

kwiaty, zwierzęta – całą przyrodę!

To źle marnować wodę w kąpieli

od poniedziałku aż do niedzieli.

Po co bez przerwy nurkować w wannie?

Lepiej z prysznica zrobić fontannę!

Torba foliowa szczerzy zębiska.

– Jestem z plastiku, sztuczna i śliska.

Gdy będę plackiem leżeć na wodzie,

fokom i żółwiom chętnie zaszkodzę!

– Ja także! – wrzeszczy ze szkła butelka.

– W lesie się smażę niczym iskierka,

a gdy rozgrzeję się jak ognisko,

pożar wywołam i spalę wszystko!

– Czy wy nie wiecie, okropne śmieci,

że na planecie mieszkają dzieci?

Szust! Posprzątamy bałagan wielki,

osobno papier, plastik, butelki!

Pstryk! Pamiętamy, by gasić światło,

wiemy, że pożar wywołać łatwo,

a gdy widzimy sarenkę w lesie,

to nie wrzeszczymy, aż echo niesie!

Ten, kto przyrodę niszczy i truje,

niech się kolcami jeża pokłuje!

Rozmowa na temat wiersza.

O co należy zadbać w przyrodzie?

Czego nie należy marnować?

 

Czego nie należy robić z plastikowymi i szklanymi opakowaniami?

Dlaczego należy segregować śmieci?

Co powinno spotkać tych, którzy nie dbają o przyrodę?

Podawanie cech przyjaciela przyrody.

Np. Przyjaciel przyrody:

• nie łamie gałęzi drzew

• nie depcze trawników w parku, na skwerze

• nie śmieci

• nie zrywa roślin

• nie zostawia kapiących kranów

• wychodząc z pomieszczenia, gasi światło.

 

Karty pracy, cz. 4, s. 8.

• Oglądanie obrazków z odznakami

2. Karta pracy, cz. 4, s. 9.

Kolorowanie rysunków pojemników na śmieci na odpowiednie kolory.

• pojemnik na papier – kolor niebieski

• pojemnik na plastik – kolor żółty

• pojemnik na szkło kolorowe – kolor zielony

• pojemnik na szkło bezbarwne – kolor biały

• pojemnik na aluminium (rodzaj metalu) – kolor czerwony.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 10.

Rysowanie coraz mniejszych szlaczków.

05.05.2020 wtorek

Temat: Pacynka, jawajka, marionetka i kukiełka

Wprowadzenie litery h: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

Analiza i synteza słuchowa słowa hulajnoga.

Dzielenie słowa hulajnoga na sylaby i na głoski.

Co słyszycie na początku słowa hulajnoga?

Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską h (hak, hamak, homar...), mających ją w środku (echo, rachunek, marchewka...) oraz na końcu (dach, groch, pech...).

Podawanie imion rozpoczynających się głoską h (Hania, Hela, Heniek, Hubert...).

Karta pracy, cz. 4, s. 12.

Dzielenie na głoski nazw zdjęć: korona, scena, aktor, maska.

Z czym są związane te nazwy?

• Kończenie rysowania koron.

Słuchanie wiersza.

Teatr to miejsce jest niezwykłe,

zaczarowana każda chwila,

kurtyna w górę się unosi

i przedstawienie rozpoczyna.

Na scenie dzieją się historie

wesołe, smutne, zagadkowe,

można do kraju baśni trafić

i poznać światy całkiem nowe.

Można się wzruszyć, rozweselić,

nauczyć wielu mądrych rzeczy,

uważnie patrzeć, pilnie słuchać,

ciekawym być i bardzo grzecznym

Rozmowa na temat wiersza.

Jakim miejscem jest teatr?

Co dzieje się na scenie?

Co nam daje teatr?

Jak należy zachowywać się w teatrze?

 

Ćwiczenia w książce, s. 74.

Oglądanie obrazków przedstawiających różne lalki teatralne. Słuchanie nazw lalek i ich po-wtarzanie.

Odpowiadanie na pytania:

Ile jest pacynek, ile jawajek, kukiełek i marionetek?

Których lalek jest najwięcej? Których lalek jest najmniej?

Ile jest razem marionetek i jawajek?

Ile jest razem kukiełek i marionetek?

 

Karta pracy, cz. 4, s. 11.

Rysowanie po śladach szlaczków obiema rękami równocześnie.

Karta pracy, cz. 4, s. 13.

Łączenie liniami rysunków pacynek – zwróconych przodem i tyłem.

06.04.2020 środa

Temat: Jesteśmy w teatrze

Karta pracy, cz. 4, s. 14.

Liczenie elementów na obrazkach w każdym szeregu i porównywanie ich liczby.

Kolorowanie w każdej parze na czerwono figury znajdującej się przy obrazku, na którym jest więcej elementów

Ćwiczenia w książce, s. 75.

• Oglądanie zdjęcia przedstawiającego dzieci występujące na scenie.

• Odpowiadanie na pytania:

– Gdzie występują aktorzy?

– Kto w teatrze przygotowuje dekoracje zwane scenografią?

Gdzie siedzą widzowie?

Co muszą mieć widzowie, żeby mogli wejść na widownię?

Gdzie kupują bilety?

 

– Jak powinniście zachowywać się w teatrze?

– Za jakie postacie są przebrane dzieci?

07.05.2020 czwartek

Temat: Kto jest wyższy? Kto jest niższy?

Porównywanie wzrostu – Kto jest wyższy? Kto jest niższy?

Nauczyciel nawiązuje do tematyki tygodnia i pyta dzieci:

Kto na ogół jest wyższy – król czy królowa?

Czy Calineczka była wysoka?

 

– Pokażcie mi, jacy jesteście wysocy. (Dzieci prostują się i stają na palcach).

– Pokażcie mi, jacy jesteście niscy. (Dzieci, w przysiadzie, opuszczają głowy).

Karta pracy, cz. 4, s. 15.

Łączenie obrazków dzieci z ich cieniami.

 

08.05.2020 piątek

Temat: Dziwna chatka

Rozwiązywanie zagadek.

Chociaż kłopoty z wilkiem miała,

wyszła z opresji zdrowa i cała. (Czerwony Kapturek)

Jak się nazywa taki budynek,

w którym zobaczysz scenę, kurtynę? (teatr)

Jaka to dziewczynka pracowita była,

a na wielkim balu bucik zostawiła? (Kopciuszek)

Choć nie są żywe, widzowie im brawa biją,

występują w teatrze, chętnie na nie popatrzę. (kukiełki)

 

Karta pracy, cz. 4, s. 16.

Rysowanie po śladach rysunków, bez odrywania kredki od kartki

Słuchanie wiersza.

W ciemnym kącie,

pełnym kurzu,

śmieszny zamek

jest na wzgórzu.

Wszyscy, którzy

w nim mieszkali,

dawno gdzieś

pouciekali.

Więc na starej wisi bramie

ogłoszenie w złotej ramie:

ZATRUDNIMY:

1. Tłum rycerzy

2. Smoka, który zęby szczerzy

3. Pazia

4. Króla

5. I królową!

I zaczniemy bajkę nową!

Rozmowa na temat wiersza:

Gdzie był zamek?

Czy ktoś w nim mieszkał?

Jak mógł wyglądać taki opuszczony, śmieszny zamek?

Co znajdowało się na bramie?

Kogo chciano zatrudnić?

 

Karta pracy, cz. 4, s. 17.

Ilustrowanie zadań na dodawanie. Odpowiadanie na pytania.

 

4 –latki

04.05.2020 poniedziałek

Temat: Malowany wózek

Karta pracy, cz. 2, s. 35.

Oglądanie obrazków przedstawiających stroje dzieci. Określanie, jakie postacie będą odgrywały dzieci, które się w nie przebiorą. Rysowanie w pustej ramce siebie przebranego za ulubioną baśniową postać lub ulubione zwierzę.

 

05.05.2020 wtorek

Temat: Ulubione baśnie

Czytanie baśni Królewna Śnieżka.

 

Określanie cech bohaterów baśni.

Nauczyciel pyta, np. Jaka była Śnieżka (Macocha)? Jakie były krasnoludki?

 

Śnieżka – dobra, miła...

Krasnoludki – pracowite, wesołe...

Macocha – zła, zazdrosna...

Malowanie wybranego fragmentu baśni.

 

06.05.2020 środa

Temat: Teatrzyk w przedszkolu

Zabawa Z jakiej to jest baśni?

• Las, wilk, koszyk z jedzeniem.

• Las, mały dom, siedem krasnoludków.

• Kot, zamek, kareta.

• Pierniki, miotła, las.

Dzieci nazywają jakie to są baśnie, dzielą rytmicznie ich nazwy.

07.05.2020 czwartek

Temat: Trzy Małgorzatki

Omówienie wyglądu lasu.

Jak wygląda las wiosną?

Jakie zwierzęta możemy spotkać w lesie?

 

Słuchanie wiersza inscenizowanego sylwetami bohaterów.

Dzień obudził w lesie kwiatki,

szły do lasu Małgorzatki.

Z koszykami szły.

A ile ich było? Trzy!

Pierwsza poszła dróżką w prawo,

gdzie mech siwobrody.

Czarny żuk ją zaprowadził

na czarne jagody.

Druga poszła dróżką w lewo,

tam poziomki rosły.

Dwie wesołe wiewióreczki

koszyczek jej niosły.

A ta trzecia Małgorzatka

biegnie wzdłuż strumyka.

– Może w cieniu pod brzózkami

znajdę borowika?

Cicho wszędzie. Muszka brzęczy,

motyl trąca kwiatki.

Pogubiły swoje ścieżki

wszystkie Małgorzatki.

Pierwsza poszła w las daleko,

nie chce jagód szukać.

Siadła w trawie i słuchała

długiej bajki żuka.

A ta druga zapomniała,

gdzie poziomki rosną,

i tańczyła z wiewiórkami

pod zieloną sosną.

Trzecia bardzo się zmęczyła,

nie ma borowika.

Szła za pliszką, co wesoło

skacze po kamykach.

Wtem głos jakiś echo niesie:

Stuk-puk! Stuk-puk! – słychać w lesie.

Małgorzatki usłyszały,

przystanęły, pomyślały...

Pomyślała każda tak:

„To na pewno jakiś znak.

Może jedna Małgorzatka

po lesie mnie szuka?

Może druga Małgorzatka

kijkiem w drzewo stuka?”

Idą, idą Małgorzatki,

wiatr szeleści z cicha.

Stuk-puk! Stuk-puk! – coraz głośniej,

coraz bliżej słychać.

Przez zieloną, leśną trawę,

przez mech siwy szły.

Spotkały się pod sosną

Małgorzatki trzy.

A na sośnie pod koroną

ptak! Czapeczkę ma czerwoną!

Więc trzy małe Małgorzatki

kłaniają się w pas:

– Dziękujemy ci, dzięciole,

że znalazłeś nas.

Rozmowa na temat wiersza.

Ile Małgorzatek szło do lasu?

Co chciała zbierać pierwsza, druga, a co trzecia Małgorzatka?

Czy dziewczynki robiły to, co planowały? A co robiły?

Kto pomógł dziewczynkom się odnaleźć?

 

Powtarzanie za nauczycielem krótkich wypowiedzeń.

Czarny żuk w twardym pancerzu.

Dwie tańczące wiewióreczki.

Skacze pliszka raz, dwa, trzy.

Śpiewa las, szumi las.

Kukułeczka kuka, cudzego gniazda w lesie szuka.

08.05.2020 piątek

Temat: W sklepie muzycznym

Ćwiczenia w książce, s. 52.

Nazywanie zwierząt przedstawionych na obrazkach. Słuchanie, jakie głosy wydają. Naślado-wanie ich głosów.

Karta pracy, cz. 2, s. 37.

Liczenie obrazków instrumentów, które są na każdej półce. Zaznaczanie w kołach obok półek kreskami ich liczby. Próby nazywania tych instrumentów.

Wyświetleń: 202 | Dodał: SP | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0