09:56 Oddział przedszkolny | |
5- latki 04.05.2020 poniedziałek Temat: Odznaka przyjaciela przyrody Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Przyjaciel przyrody.
My, przedszkolaki na ziemskiej kuli, wiemy, że Ziemię trzeba przytulić, zadbać o lasy, powietrze, wodę, kwiaty, zwierzęta – całą przyrodę! To źle marnować wodę w kąpieli od poniedziałku aż do niedzieli. Po co bez przerwy nurkować w wannie? Lepiej z prysznica zrobić fontannę! Torba foliowa szczerzy zębiska. – Jestem z plastiku, sztuczna i śliska. Gdy będę plackiem leżeć na wodzie, fokom i żółwiom chętnie zaszkodzę! – Ja także! – wrzeszczy ze szkła butelka. – W lesie się smażę niczym iskierka, a gdy rozgrzeję się jak ognisko, pożar wywołam i spalę wszystko! – Czy wy nie wiecie, okropne śmieci, że na planecie mieszkają dzieci? Szust! Posprzątamy bałagan wielki, osobno papier, plastik, butelki! Pstryk! Pamiętamy, by gasić światło, wiemy, że pożar wywołać łatwo, a gdy widzimy sarenkę w lesie, to nie wrzeszczymy, aż echo niesie! Ten, kto przyrodę niszczy i truje, niech się kolcami jeża pokłuje! Rozmowa na temat wiersza. O co należy zadbać w przyrodzie? Czego nie należy marnować?
Czego nie należy robić z plastikowymi i szklanymi opakowaniami? Dlaczego należy segregować śmieci? Co powinno spotkać tych, którzy nie dbają o przyrodę? Podawanie cech przyjaciela przyrody. Np. Przyjaciel przyrody: • nie łamie gałęzi drzew • nie depcze trawników w parku, na skwerze • nie śmieci • nie zrywa roślin • nie zostawia kapiących kranów • wychodząc z pomieszczenia, gasi światło.
Karty pracy, cz. 4, s. 8. • Oglądanie obrazków z odznakami 2. Karta pracy, cz. 4, s. 9. Kolorowanie rysunków pojemników na śmieci na odpowiednie kolory. • pojemnik na papier – kolor niebieski • pojemnik na plastik – kolor żółty • pojemnik na szkło kolorowe – kolor zielony • pojemnik na szkło bezbarwne – kolor biały • pojemnik na aluminium (rodzaj metalu) – kolor czerwony.
Karta pracy, cz. 4, s. 10. Rysowanie coraz mniejszych szlaczków. 05.05.2020 wtorek Temat: Pacynka, jawajka, marionetka i kukiełka Wprowadzenie litery h: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Analiza i synteza słuchowa słowa hulajnoga. Dzielenie słowa hulajnoga na sylaby i na głoski. Co słyszycie na początku słowa hulajnoga? Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską h (hak, hamak, homar...), mających ją w środku (echo, rachunek, marchewka...) oraz na końcu (dach, groch, pech...). Podawanie imion rozpoczynających się głoską h (Hania, Hela, Heniek, Hubert...). Karta pracy, cz. 4, s. 12. Dzielenie na głoski nazw zdjęć: korona, scena, aktor, maska. Z czym są związane te nazwy? • Kończenie rysowania koron. Słuchanie wiersza. Teatr to miejsce jest niezwykłe, zaczarowana każda chwila, kurtyna w górę się unosi i przedstawienie rozpoczyna. Na scenie dzieją się historie wesołe, smutne, zagadkowe, można do kraju baśni trafić i poznać światy całkiem nowe. Można się wzruszyć, rozweselić, nauczyć wielu mądrych rzeczy, uważnie patrzeć, pilnie słuchać, ciekawym być i bardzo grzecznym Rozmowa na temat wiersza. Jakim miejscem jest teatr? Co dzieje się na scenie? Co nam daje teatr? Jak należy zachowywać się w teatrze?
Ćwiczenia w książce, s. 74. Oglądanie obrazków przedstawiających różne lalki teatralne. Słuchanie nazw lalek i ich po-wtarzanie. Odpowiadanie na pytania: Ile jest pacynek, ile jawajek, kukiełek i marionetek? Których lalek jest najwięcej? Których lalek jest najmniej? Ile jest razem marionetek i jawajek? Ile jest razem kukiełek i marionetek?
Karta pracy, cz. 4, s. 11. Rysowanie po śladach szlaczków obiema rękami równocześnie. Karta pracy, cz. 4, s. 13. Łączenie liniami rysunków pacynek – zwróconych przodem i tyłem. 06.04.2020 środa Temat: Jesteśmy w teatrze Karta pracy, cz. 4, s. 14. Liczenie elementów na obrazkach w każdym szeregu i porównywanie ich liczby. Kolorowanie w każdej parze na czerwono figury znajdującej się przy obrazku, na którym jest więcej elementów Ćwiczenia w książce, s. 75. • Oglądanie zdjęcia przedstawiającego dzieci występujące na scenie. • Odpowiadanie na pytania: – Gdzie występują aktorzy? – Kto w teatrze przygotowuje dekoracje zwane scenografią? Gdzie siedzą widzowie? Co muszą mieć widzowie, żeby mogli wejść na widownię? Gdzie kupują bilety?
– Jak powinniście zachowywać się w teatrze? – Za jakie postacie są przebrane dzieci? 07.05.2020 czwartek Temat: Kto jest wyższy? Kto jest niższy? Porównywanie wzrostu – Kto jest wyższy? Kto jest niższy? Nauczyciel nawiązuje do tematyki tygodnia i pyta dzieci: Kto na ogół jest wyższy – król czy królowa? Czy Calineczka była wysoka?
– Pokażcie mi, jacy jesteście wysocy. (Dzieci prostują się i stają na palcach). – Pokażcie mi, jacy jesteście niscy. (Dzieci, w przysiadzie, opuszczają głowy). Karta pracy, cz. 4, s. 15. Łączenie obrazków dzieci z ich cieniami.
08.05.2020 piątek Temat: Dziwna chatka Rozwiązywanie zagadek. Chociaż kłopoty z wilkiem miała, wyszła z opresji zdrowa i cała. (Czerwony Kapturek) Jak się nazywa taki budynek, w którym zobaczysz scenę, kurtynę? (teatr) Jaka to dziewczynka pracowita była, a na wielkim balu bucik zostawiła? (Kopciuszek) Choć nie są żywe, widzowie im brawa biją, występują w teatrze, chętnie na nie popatrzę. (kukiełki)
Karta pracy, cz. 4, s. 16. Rysowanie po śladach rysunków, bez odrywania kredki od kartki Słuchanie wiersza. W ciemnym kącie, pełnym kurzu, śmieszny zamek jest na wzgórzu. Wszyscy, którzy w nim mieszkali, dawno gdzieś pouciekali. Więc na starej wisi bramie ogłoszenie w złotej ramie: ZATRUDNIMY: 1. Tłum rycerzy 2. Smoka, który zęby szczerzy 3. Pazia 4. Króla 5. I królową! I zaczniemy bajkę nową! Rozmowa na temat wiersza: Gdzie był zamek? Czy ktoś w nim mieszkał? Jak mógł wyglądać taki opuszczony, śmieszny zamek? Co znajdowało się na bramie? Kogo chciano zatrudnić?
Karta pracy, cz. 4, s. 17. Ilustrowanie zadań na dodawanie. Odpowiadanie na pytania.
4 –latki 04.05.2020 poniedziałek Temat: Malowany wózek Karta pracy, cz. 2, s. 35. Oglądanie obrazków przedstawiających stroje dzieci. Określanie, jakie postacie będą odgrywały dzieci, które się w nie przebiorą. Rysowanie w pustej ramce siebie przebranego za ulubioną baśniową postać lub ulubione zwierzę.
05.05.2020 wtorek Temat: Ulubione baśnie Czytanie baśni Królewna Śnieżka.
Określanie cech bohaterów baśni. Nauczyciel pyta, np. Jaka była Śnieżka (Macocha)? Jakie były krasnoludki?
Śnieżka – dobra, miła... Krasnoludki – pracowite, wesołe... Macocha – zła, zazdrosna... Malowanie wybranego fragmentu baśni.
06.05.2020 środa Temat: Teatrzyk w przedszkolu Zabawa Z jakiej to jest baśni? • Las, wilk, koszyk z jedzeniem. • Las, mały dom, siedem krasnoludków. • Kot, zamek, kareta. • Pierniki, miotła, las. Dzieci nazywają jakie to są baśnie, dzielą rytmicznie ich nazwy. 07.05.2020 czwartek Temat: Trzy Małgorzatki Omówienie wyglądu lasu. Jak wygląda las wiosną? Jakie zwierzęta możemy spotkać w lesie?
Słuchanie wiersza inscenizowanego sylwetami bohaterów. Dzień obudził w lesie kwiatki, szły do lasu Małgorzatki. Z koszykami szły. A ile ich było? Trzy! Pierwsza poszła dróżką w prawo, gdzie mech siwobrody. Czarny żuk ją zaprowadził na czarne jagody. Druga poszła dróżką w lewo, tam poziomki rosły. Dwie wesołe wiewióreczki koszyczek jej niosły. A ta trzecia Małgorzatka biegnie wzdłuż strumyka. – Może w cieniu pod brzózkami znajdę borowika? Cicho wszędzie. Muszka brzęczy, motyl trąca kwiatki. Pogubiły swoje ścieżki wszystkie Małgorzatki. Pierwsza poszła w las daleko, nie chce jagód szukać. Siadła w trawie i słuchała długiej bajki żuka. A ta druga zapomniała, gdzie poziomki rosną, i tańczyła z wiewiórkami pod zieloną sosną. Trzecia bardzo się zmęczyła, nie ma borowika. Szła za pliszką, co wesoło skacze po kamykach. Wtem głos jakiś echo niesie: Stuk-puk! Stuk-puk! – słychać w lesie. Małgorzatki usłyszały, przystanęły, pomyślały... Pomyślała każda tak: „To na pewno jakiś znak. Może jedna Małgorzatka po lesie mnie szuka? Może druga Małgorzatka kijkiem w drzewo stuka?” Idą, idą Małgorzatki, wiatr szeleści z cicha. Stuk-puk! Stuk-puk! – coraz głośniej, coraz bliżej słychać. Przez zieloną, leśną trawę, przez mech siwy szły. Spotkały się pod sosną Małgorzatki trzy. A na sośnie pod koroną ptak! Czapeczkę ma czerwoną! Więc trzy małe Małgorzatki kłaniają się w pas: – Dziękujemy ci, dzięciole, że znalazłeś nas. Rozmowa na temat wiersza. Ile Małgorzatek szło do lasu? Co chciała zbierać pierwsza, druga, a co trzecia Małgorzatka? Czy dziewczynki robiły to, co planowały? A co robiły? Kto pomógł dziewczynkom się odnaleźć?
Powtarzanie za nauczycielem krótkich wypowiedzeń. Czarny żuk w twardym pancerzu. Dwie tańczące wiewióreczki. Skacze pliszka raz, dwa, trzy. Śpiewa las, szumi las. Kukułeczka kuka, cudzego gniazda w lesie szuka. 08.05.2020 piątek Temat: W sklepie muzycznym Ćwiczenia w książce, s. 52. Nazywanie zwierząt przedstawionych na obrazkach. Słuchanie, jakie głosy wydają. Naślado-wanie ich głosów. Karta pracy, cz. 2, s. 37. Liczenie obrazków instrumentów, które są na każdej półce. Zaznaczanie w kołach obok półek kreskami ich liczby. Próby nazywania tych instrumentów. | |
|
Liczba wszystkich komentarzy: 0 | |