Wytyczne –j. polski (1-5 czerwca) Proszę uczniów, aby:

-zapisać temat

-przyjrzeć się zagadnieniu/przeczytać (w podręczniku)

-opracować w zeszycie notatkę o zagadnieniu, które podam poniżej.

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny/mailowy ze mną.

Szczegółowe informacje dotyczące lekcji i oceniania będą wysyłane na pocztę elektroniczną.

 

Klasa IV

02.06.2020 r.  Temat: Kartki z kalendarza-opis obrazu „Maki” (s.327 )

Opisz obraz (zrób 3 akapity tekstu)

03.06.2020 Temat: Kartki z kalendarza-nowy rok szkolny (s.328)

Przepisz przysłowie (na marginesie wiersza); zadania 1-3 pisemnie

04.06.2020 r.   Temat:  Kartki z kalendarza-jesienią (s.329)
  Zadania 1-3 pisemnie

05.06.2020    Temat: Kartki z kalendarza-piosenka o tacie. (s.337)

Przepisz przysłowie (na marginesie wiersza); zadanie 1 pisemnie

 

Klasa V

02.06.2020 r.  Temat: Z kim w nieznane? - opis dzieła (s.285 )

Zredaguj opis dzieła (pamiętaj o 3 akapitach)

03.06.2020 Temat: Smak przygody-adresat, nastrój, epitet, przenośnia, wersy, rymy, refren (s.286-287)

Przepisać nową wiad. (rymy dokładne i niedokładne); zadania 1-6 pisemnie

4-5 czerwca 2020 r.   Temat:  Dlaczego warto czytać książki?- realizm, fantastyka, adaptacja (s.288-291)
  Przypisy 1,2,5,6 oraz nowa wiad. (adaptacja) pisemnie; zadania 1,2,5 pisemnie

 

Klasa VI

2-3.06  Temat: Podsumowanie-list, ortografia, głoski, średnik, akcent i intonacja; tekst nieliteracki (s. 324-326)

Rozwiązać zadania pod tekstem

04.06.2020 r.   Temat:  Opis obrazu „Miejskie anioły” (s.327)
  Zadanie: zredaguj opis dzieła

05.06.2020    Temat: Omówienie testu diagnozującego

Po sprawdzeniu prześlę na e-pocztę informację o wynikach

 

 

Klasa VII

2 i 3 czerwca 2020 r.  Temat: Wyrazy złożone – zrosty i złożenia (s. 326-)

Przepisać nową wiadomość (s.326); zadania w zeszycie ćwiczeń

4 i 5 czerwca 2020 r.   Temat:  Pisownia przymiotników złożonych (s.328)
 Przepisać nową wiadomość (s.328); zadania w zeszycie ćwiczeń

 

 

Klasa VIII

02.06.2020 r.  Temat: „Zemsta” Fredry-komizm

Zadanie: powtórz z kserówek motywy, bohaterów lektury, rodzaje komizmu

03.06.2020 Temat: „Opowieść wigilijna” Dickensa -przemiana

Zadanie: powtórz treść lektury, bohaterów; dane autora

04.06.2020 r.   Temat:  Wina i kara w „Dziadach” Mickiewicza
Powtórz treść lektury, bohaterów (nazwy i kategorie duchów), przestrogi duchów (cytaty)

05.06.2020    Temat: Niezdrowa rywalizacja – „Balladyna”

Powtórz treść lektury, bohaterów

 

Wyświetleń: 195 | Dodał: SP | Data: 2020-06-02

JĘZYK ANGIELSKI, MUZYKA, PLASTYKA, ZAJ. Z WYCH., ZAJ. ROZWIJAJĄCE KL6  2- 5. 06

 

  • proszę, aby uczniowie zapisali tematy lekcji w dniach, kiedy jest j. angielski, a jako potwierdzenie obecności proszę wysyłać zdjęcia notatek lub zadanych ćwiczeń na podany adres e- mail lub komunikator Messanger

 

Zajęcia 2.06 (wtorek)

klasa 7

 

Temat lekcji: Demonstratives- zaimki wskazujące.

 

Przypominamy wiadomości z poprzednich lat nauki, w tym celu wykonaj ćwiczenia A i B w Zeszycie Ćwiczeń na str. 71 (pomocny może być podręcznik str. 154 punkt 6.1) zdjęcia wykonanych ćwiczeń wyślij mailem bądź messangerem

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 8:00- 8:45

 

klasa 6

Temat lekcji: Lekcja kulturowa.

W ramach zajęć proszę obejrzeć we wtorek (2.06) o godz. 11:30 lekcję j. angielskiego na kanale TVP3 lub obejrzeć powtórkę programu o godz. 16:00. Następnie w kilku zdaniach proszę napisać we wiadomości prywatnej o czym był program.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godz. 8:55- 9:40

 

klasa 8- godzina z wychowawcą

Temat lekcji: Trzy sita wiadomości.

Proszę uczniów o to, aby byli dostępni w czasie zajęć celem przekazania materiału do dyskusji.

 

klasa 4 i 5

 

4

Temat lekcji: Powtórzenie słownictwa z rozdziału 6.

Proszę przygotować się do rozmowy telefonicznej od godz 10:55 w celu przeprowadzenia lekcji powtórzeniowej.

 

5

Temat lekcji: Powtórzenie struktur gramatycznych z rozdziału 6.

Pracujemy w zeszycie ćwiczeń str. 77 ćw. 4-6.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godzinach zajęć.

oddział przedszkolny

Zapraszam do wysłuchania piosenki o transporcie, można się jej nauczyć na pamięć https://www.youtube.com/watch?v=Ut-HbauKzDw (piosenka 1)

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, mailowy marylafurmanczuk@gmail.com lub przez komunikator messanger.

Zajęcia 3.06 (środa)

 

Klasa 6 i 7

6

Temat lekcji: Present Perfect vs Past Simple- porównanie czasów.

Wejdź na podany link https://www.youtube.com/watch?v=m6WMzvq-1Qo i obejrzyj krótkie zestawienie dwóch czasów angielskich. Na podstawie informacji zawartych w filmiku oraz w części gramatycznej w podręczniku str. 91, postaraj się wykonać ćw. 7 i 8 z podręcznika str. 91 do zeszytu

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com

 

7

Temat lekcji: Articles- powtarzamy wiadomości na temat przedimków.

Przypomnij sobie informacje na temat stosowania przedimków, w tym celu pomocna może okazać się książka str. 154 punkt 6.2. Następnie wykonaj ćw. C, D oraz E w zeszycie ćwiczeń str. 71- 72. Zdjęcia wykonanych ćwiczeń prześlij mailem bądź messangerem

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com

 

klasa 8

Temat lekcji: Zadania typu egzaminacyjnego.

Wykonujemy ćwiczenia z kserówek rozdanych podczas konsultacji dotyczących czasów teraźniejszych.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w trakcie trwania zajęć.

 

klasa 4

Temat lekcji: Sprawdzian wiadomości z rozdziału 6.

Proszę przygotować się do rozmowy telefonicznej od godz 11:50 w celu przeprowadzenia sprawdzianu.

Zajęcia 4.06 (czwartek)

 

Klasa 4

 

Temat lekcji: Explorers’ club: a young drummer.

 

Na maila zostanie wysłany plik dźwiękowy do tekstu z podręcznika str. 80. Wysłuchaj tekstu na temat młodego perkusisty a następnie wykonaj projekt (instrukcje znajdziesz na str. 81 w podręczniku)

 

Klasa 4 i 5- plastyka

 

4

W ramach zajęć proszę obejrzeć w poniedziałek (8.06) o godz. 8:00 lekcję plastyki na kanale TVP3 lub powtórkę programu o godz. 12:30

5

W ramach zajęć plastycznych proszę obejrzeć w poniedziałek (8.06) o godz. 9:30 lekcję plastyki na kanale TVP Historia lub powtórkę programu o godz. 14:00

 

Klasa 6

 

Temat lekcji: Present Perfect vs Past Simple- ćwiczenia.

Pracujemy w zeszycie ćwiczeń str. 65, wykonaj ćw. 5- 7. Polecenia są w j. polskim, gdyby jednak pojawiły się problemy proszę o kontakt w godzinach zajęć.

 

Zajęcia 5.06 (piątek)

 

oddział przedszkolny

Przypomnij sobie ostatnio poznaną piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=Ut-HbauKzDw

i postaraj się wykonać załączoną kartę pracy.

- https://supersimple.com/free-printables/driving-in-my-car-connect-color/ (karta pracy 1)

Jeśli chcesz to zrób jej zdjęcie i wyślij mailem na marylafurmanczuk@gmail.com

 

Klasa 5

Temat lekcji: The history of television- explorers’ club.

Na maile uczniów zostanie wysłany plik dźwiękowy do tekstu z podręcznika str 80. Na podstawie zawartych informacji w tekście wykonaj ćw. 1, 2 i 3 str. 78 w zeszycie ćwiczeń, dla chętnych pozostałe ćwiczenia ze str.79.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com

 

Klasa 8

Temat lekcji: Ćwiczenia gramatyczne- powtórzeniowe.

Wykonujemy ćwiczenia z kserówek, które udostępniłam na konsultacjach odnośnie czasów przeszłych.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com

 

Klasa 4 i 5- muzyka

 

4

W ramach zajęć muzycznych proszę obejrzeć w czwartek (4.06) o godz. 8:00 lekcję muzyki na kanale TVP 3 lub obejrzeć powtórkę programu o godz. 12:30. Następnie w kilku zdaniach proszę napisać we wiadomości prywatnej o czym był program.

 

5

W ramach zajęć muzycznych proszę obejrzeć w czwartek (4.06) o godz. 9: 30 lekcję muzyki na kanale TVP Historia lub obejrzeć powtórkę programu o godz. 14:00. Następnie w kilku zdaniach proszę napisać we wiadomości prywatnej o czym był program.

 

Klasa 6 i 7- plastyka

 

6

W ramach zajęć plastycznych proszę obejrzeć w poniedziałek (8.06) o godz. 10:00 lekcję plastyki na kanale TVP 3 lub powtórkę programu o godz. 14:30. Następnie w kilku zdaniach proszę napisać we wiadomości prywatnej o czym był program.

 

7

W ramach zajęć plastycznych proszę obejrzeć w poniedziałek (8.06) o godz. 11:30 lekcję plastyki na kanale TVP Rozrywka lub powtórkę programu o godz. 16:00. Następnie w kilku zdaniach proszę napisać we wiadomości prywatnej o czym był program.

 

Klasa 6 i 7- muzyka

 

6

W ramach zajęć muzycznych proszę obejrzeć w czwartek (4.06) o godz. 10:00 lekcję muzyki na kanale TVP 3 lub obejrzeć powtórkę programu o godz. 14:30. Następnie w kilku zdaniach proszę napisać we wiadomości prywatnej o czym był program.

 

 

7

W ramach zajęć muzycznych proszę obejrzeć w czwartek (4.06) o godz. 9:30 lekcję muzyki na kanale TVP Rozrywka lub obejrzeć powtórkę programu o godz. 14:00. Następnie w kilku zdaniach proszę napisać we wiadomości prywatnej o czym był program.

Klasa 7

 

Temat lekcji: The place to be- useful expressions.

 

Wykonaj słownik „wyrażeń pożytecznych” przepisując z podręcznika str. 97 wyrażenia z tabelki „ Useful Expressions” wraz z polskim tłumaczeniem. Następnie w ramach zajęć proszę obejrzeć „Szkołę z TVP” na kanale TVP Rozrywka o godz. 11:30 lub powtórkę o 16:00. Zdjęcie notatek proszę wysłać mailem lub messangerem.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt telefoniczny, przez messanger lub mailowo: marylafurmanczuk@gmail.com w godzinach zajęć.

Wyświetleń: 196 | Dodał: SP | Data: 2020-06-02

5- latki

 

02.06.2020 wtorek

Temat: Święto rodziców. Wkrótce Dzień Matki i Dzień Ojca

 

Burza mózgów – Co możemy zrobić dla mamy i taty z okazji ich świąt?

 

Karta pracy, cz. 4, s. 46.

Rysowanie coraz mniejszych szlaczków

Karta pracy, cz. 4, s. 47.

Łączenie kropek według wzoru.

 

03.06.2020 środa

Temat: Powinniśmy słuchać rodziców

 

Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej Mama i tata.

1. Wypowiedzi dzieci na temat: Co lubią moi rodzice.

Dzieci określają, co lubi mama, co lubi tata, ale odpowiedź podają, dzieląc dane słowa na sylaby lub na głoski.

2. Słuchanie wiersza.

Mama i tata to świat nasz cały,

ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce

i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie do słońca

oraz cierpliwość, co nie ma końca.

Kochana Mamo, kochany Tato,

dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczcie.

 

Rozmowa na temat wiersza.

– Kim są dla was mama i tata?

– Za co dzieci dziękują rodzicom?

 

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 26.

Połączenie liniami rysunków, których nazwy mają tyle samo głosek. Pokolorowanie rysunków.

Karta pracy, cz. 4, s. 48.

Rysowanie w serduszku portretów mamy i taty. Rysowanie po śladach serduszek

Karta pracy, cz. 4, s. 49.

Oglądanie zdjęcia. Rysowanie przy każdym fragmencie umieszczonym na dole karty odpo-wiedniej liczby kropek.

• Opowiadanie o tym, jak dziecko spędza z rodzicami wolny czas.

2. Ćwiczenia w książce, s. 88, 89.

• Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego.

 

04.05.2020 czwartek

Temat: Rodzinny obrazek

Karta pracy, cz. 4, s. 50.

1.Czytanie tekstu: nauczyciel czyta wyrazy, a dzieci rysują i mówią, ile porcji tortu pozostało.

2. Ekspresja słowna – Co by było, gdyby…?

Kończenie zdania: Gdybyśmy na świecie zostali sami, to…

3.Rodzinny obrazek – wykonanie rysunku dla rodziców.

Utrwalanie nazw dni tygodnia.

• Dzieci określają, jak nazywa się obecny dzień tygodnia, jak nazywał się dzień, który był wczoraj i jaki dzień będzie jutro.

• Określają, jak nazywają się, np. pierwszy, piąty i siódmy dzień tygodnia.

• Określają, którym z kolei dniem tygodnia jest, np. wtorek, czwartek, sobota.

Karta pracy, cz. 4, s. 51.

Łączenie liniami kartoników z serduszkami, zaczynając od tego, na którym jest najwięcej serduszek, do tego, na którym jest ich najmniej.

05.06.2020 piątek

Temat: Zagadki o rodzinie

Karta pracy, cz. 4, s. 52.

Rysowanie po śladach rysunku bukietu dla rodziców

 

Poprawne stosowanie nazw członków rodziny; kończenie wypowiedzeń rozpoczętych przez nauczyciela.

Mama mojej mamy lub taty to… (babcia).

Tata mojej mamy lub taty to… (dziadek).

Siostra mojej mamy lub taty to… (ciocia).

Brat mojej mamy lub taty to… (wujek).

Mama mojej babci lub dziadka to… (prababcia).

Tata mojej babci lub dziadka to… (pradziadek).

 

Karta pracy, cz. 4, s. 53.

Dzielenie na głoski nazw rysunków – prezentów dla rodziców. Kolorowanie rysunków.

2. Rozmowa na temat rodziców dzieci.

Dzieci opowiadają o swoich rodzicach: jak wyglądają, co lubią najbardziej robić, jakie lubią potrawy, jakie są ich ulubione kolory itp.

 

4 –latki

02.06.2020 wtorek

Temat: Piosenka dla rodziców

1. Słuchanie wiersza I. Landau Wiersz dla mamy.

Moja kochana mamusiu!

To dla ciebie ten wierszyk,

dla ciebie słońce i chmury,

dla ciebie tęcza i wietrzyk.

Wiosną i latem – kwiaty,

jesienią – liście jesienne...

Bądź szczęśliwa, mamusiu,

dziś, jutro i codziennie!

2. Wykonanie portretów mamy i taty na nadmuchanych balonach.

3. Słuchanie wiersza L. Marjańskiej Jak rysować tatę.

Tatę wielkiego rysować trzeba,

choćbyś rysować miał cały dzień.

Niech jak szczyt góry sięga do nieba,

niech jak dąb rzuca ogromny cień.

Tata podobny jest do olbrzyma,

co na ramionach cały dom trzyma.

A że jest droższy ci od skarbu,

namaluj tatę złotą farbą.

2. Karta pracy, cz. 2, s. 47.

Rysowanie po śladach rysunków serduszek i powtarzanie rymowanki za nauczycielem. Kolo-rowanie trzech serduszek złączonych ze sobą.

02.06.2020 środa

Temat: Co lubię robić z mamą? Co lubię robić z tatą?

Karta pracy, cz. 2, s. 48.

Oglądanie obrazka. Opowiadanie o tym, co Mikołaj lubi robić z mamą. Rysowanie pod obraz-kiem tego, co dzieci lubią robić z mamą.

Karta pracy, cz. 2, s. 49.

Oglądanie obrazka. Opowiadanie o tym, co Lenka lubi robić z tatą. Rysowanie pod obrazkiem tego, co dzieci lubią robić z tatą

 

03.06.2020 czwartek

Temat: Taki sam, ale inny. Dzieci na świecie

1. Słuchanie wiersza W. Fabera Dzieci świata.:

W Afryce, w szkole, na lekcji

śmiała się uczniów gromada,

gdy im mówił mały Gwinejczyk,

że gdzieś na świecie śnieg pada.

A jego rówieśnik, Eskimos,

też w szkole, w chłodnej Grenlandii,

nie uwierzył, że są na świecie

gorące pustynie i palmy.

Afryki ani Grenlandii

my także, jak dotąd, nie znamy,

a jednak wierzymy w lodowce,

w gorące pustynie, banany.

I dzieciom z całego świata

chcemy ręce uścisnąć mocno

i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,

jak z nas samych wyrosną.

4. Rozmowa na temat wiersza.

Z czego śmiały się dzieci w Afryce?

W co nie mogli uwierzyć Eskimosi?

Czego potrzebują wszystkie dzieci? (Bezpieczeństwa – życia w pokoju, być szczęśliwe, mieć kochających rodziców, cieszyć się i bawić, mieć przyjaciół...).

 

5. Ćwiczenie w książce, s. 58.

Oglądanie zdjęć. Określanie, czym różnią się dzieci przedstawione na zdjęciach. Słuchanie, skąd te dzieci pochodzą.

Karta pracy, cz. 2, s. 50.

Oglądanie zdjęć. Opowiadanie o tym, jak bawią się dzieci przedstawione na zdjęciach. Okre-ślanie przez dzieci, czy bawią się podobnie.

 

04.06.2020 piątek

Temat: Zabawy z piłką

Słuchanie wiersza E. M. Skorek Skacząca piłka.

W miejscach oznaczonych gwiazdką dzieci powtarzają za nauczycielem: la, la, la...

Mała Ala piłkę ma,

piłka skacze:

la, la, la.

La, la, la.*

Ala Ani piłkę da,

piłka skoczy:

la, la, la.

La, la, la.*

Ładnie fika piłka ta,

piłka tańczy:

la, la, la.

La, la, la.*

Piłkę łapie mała Ala,

piłka skacze:

la, la, la, la.

La, la, la, la.*

Czy ktoś wdzięku więcej ma

od tej piłki:

la, la, la?

La, la, la?*

 

Karta pracy, cz. 2, s. 51.

Rysowanie po śladach linii, od obrazków dzieci do zdjęć. Określanie, jak wygląda otoczenie przyrodnicze w kraju każdego z tych dzieci

Wyświetleń: 181 | Dodał: SP | Data: 2020-06-02