Wytyczne –j. polski (8-25 czerwca) Proszę uczniów, aby: zapisać temat; przyjrzeć się zagadnieniu/przeczytać (w podręczniku); opracować w zeszycie notatkę o zagadnieniu, które podam poniżej.

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny/mailowy ze mną.
Szczegółowe informacje dotyczące lekcji i oceniania będą wysyłane na pocztę elektroniczną. 

Klasa IV
08.06.2020r. Temat: Kartki z kalendarza-analiza wiersza (s.330; przepisz z marginesu przysłowie)
09.06.2020 r.  Temat: Z kalendarza-piosenka, rytm,refren (s.331; przepisz niebieską notatkę )
10.06.2020 Temat: Kołysanka “Zasypianie lasu” (s.332; zad. 2 i 3 pisemnie)
15.06.2020 r.   Temat:  Pieśni okolicznościowe (s.333; zad. 3 pisemnie)
19.06.2020    Temat: Wiersz, zwrotka, epitet, przysłowie  (s.334; zad. 1-2 pisemnie)
22.06.2020 Temat: Środki wyrazu w tekście (s. 338; zrób notatkę)
23.06.2020 Temat: Wiersz-budowa i analiza (s.339; powtórz pojęcia)
24.06.2020 r.   Temat: Utwory prozą – budowa i analiza (s.340-341; powtórz pojęcia)
25.06.2020    Temat: Wakacje tuż, tuż-podsumowanie 

Klasa V
08.06.2020r. Temat: Jak łączą się wyrazy w zdaniu? (s. 299; zadania w zeszycie ćwiczeń)
09.06.2020 r.  Temat: Zdania złożone współrzędnie (s. 315+ zadania w zeszycie ćw.)
10.06.2020 Temat: Zdania złożone podrzędnie (s.316+zeszyt ćw.)
15.06.2020 r.   Temat: Przecinek w zd. złożonym (s.318+ zadania w zeszycie ćw.)
19.06.2020    Temat: Niezwykła tajemnica zamku (s.307; przepisz kilka słów o książce)
22.06.2020 Temat: Wyprawa pełna emocji-Tomek Sawyer (s.304, przepisz kilka słów o książce)
23.06.2020 Temat: Martyna na dachu świata-dziennik (s.302; przepisz nową wiad.)
24.06.2020 r.   Temat:  Tajniki pracy radiowców (s.312; notatka)
25.06.2020    Temat: Jak napisać dedykację? Podsumowanie (s. 298)

 Klasa VI
08.06.2020r. Temat: Poradnik małego patrioty (s.328, zadania 1 i 2 pisemnie)
9 i 10 czerwca 2020 r.  Temat: Elementy utworu prozatorskiego (s.338-339, zrób notatkę)
15.06.2020 r.   Temat:  Budowa utworu (s.340-341)
Zrób notatkę: puenta, motto, dedykacja, punkt kulminacyjny, podtytuł
19.06.2020    Temat: Teksty narracyjne (s.342-343, zrób notatkę: mit, bajka, przypowieść)
22.06.2020 Temat: Rodzaje powieści (s. 344-345, zrób notatkę)
23.06.2020 Temat: Teksty nieliterackie (s. 346)
Zrób notatkę: tekst informacyjny, publicystyczny, reklamowy
24 i 25 czerwca 2020 r.   Temat: Podsumowanie zajęć. 

Klasa VII
8 i 9 czerwca 2020 Temat: Podsumowanie-mapa myśli, tekst publicystyczny (s. 330)
Zadanie: zrobić notatkę, rozwiązać ustnie test
10.06.2020 Temat: Rodzaje literackie (s. 333, zrobić notatkę)
15.06.2020 r.  Temat: Cechy liryki (s.334, zrobić notatkę)
19.06.2020    Temat: Typy i gatunki liryki (s.335, zrobić notatkę)
22.06.2020 Temat: Cechy epiki i typy narracji (336, zrobić notatkę)
23.06.2020 Temat: Gatunki epickie (s. 337, zrobić notatkę)
24 i 25 czerwca 2020 r.   Temat:  Podsumowanie zajęć 

Klasa VIII
08.06.2020r. Temat: Motywy w epopei „Pan Tadeusz”
Zadanie: powtórzyć bohaterów i motywy z kserówek
9-10.06.2020 r.  Temat: Powtarzamy wiedzę – szkoła z TVP
Obejrzyj wybraną powtórkę na platformie vod.tvp.pl
15.06.2020 Temat: Powtórzenie-szkoła z TVP
Obejrzyj wybraną powtórkę na platformie vod.tvp.pl
19.06.2020    Temat: Omówienie zadań E8
Zadanie: wyślij nauczycielowi informację, które zadania sprawiły Ci najwięcej trudności
22.06.2020 Temat: Omówienie zadań otwartych E8
23 i 24 czerwca  Temat: Podsumowanie – szkoła z TVP (obejrzyj wybraną powtórkę na platformie vod.tvp.pl
25.06.2020 Temat: Podsumowanie zajęć.

 
Wyświetleń: 248 | Dodał: SP | Data: 2020-06-08

5- latki

 

08.06.2020 poniedziałek

Temat: Dziecięce przyjaźnie. Dzień Dziecka

 

Karta pracy, cz. 4, s. 54.

Uzupełnianie tabelek – rysowanie odpowiednich elementów.

2. Zapoznanie z nazwą nowego miesiąca. Wypowiadanie nazwy miesiąca cicho, głośno; z po-działem na sylaby; różnicowanie głosek – pierwszej i ostatniej. Podawanie przykładów tego, co kojarzy się dzieciom z czerwcem, np. Dzień Dziecka, Dzień Ojca, koniec roku szkolnego, początek wakacji.

 

Karty pracy, cz. 4, s. 56, 57.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 55.

Rysowanie szlaczków – po śladach i samodzielnie.  

 

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 27.

Podzielenie nazw rysunków na głoski. Połączenie pierwszych głosek z nazw rysunków. Po-wiedzenie, jakie słowa otrzymano. Narysowanie tego.

 

09.06.2020 wtorek

Temat: Każdy chce mieć przyjaciela

 

Zabawa Tak wyglądam.

Każde dziecko dostaje małe lusterko. Ogląda w nim odbicie swojej twarzy. Dzieci starają się zapamiętać widoczne cechy zewnętrzne. Następnie chętne dzieci opowiadają o tym, jak wygląda ich twarz.

2. Rysowanie swojej twarzy, zaznaczanie na rysunku wszystkich jej elementów (rzęs, brwi...).

3. Karta pracy, cz. 4, s. 58.

Kolorowanie rysunków składających się z figur według podanego kodu.

 

Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej Przyjaciel.

Nie musisz mieć przyjaciół stu,

nie musisz mieć dziesięciu,

wystarczy byś jednego miał,

a to już wielkie szczęście.

Przyjaciel to jest taki ktoś,

kto zawsze cię zrozumie,

gdy dobrze jest – to cieszy się,

gdy źle – pocieszyć umie.

Przyjaciel to jest taki ktoś,

kto nigdy nie zawiedzie,

a poznasz go, bo z tobą jest,

gdy coś się nie powiedzie.

 

• Nauka wiersza na pamięć.

 

10.05.2020 środa

Temat: Nie lubimy być sami

Karta pracy, cz. 4, s. 59.

Liczenie rysunków dzieci zwróconych w lewą stronę. Potem liczenie rysunków dzieci zwró-conych w prawą stronę. Łączenie rysunków dzieci z ich cieniami.

3. Swobodne wypowiedzi dzieci – próby odpowiadania na pytania: Jak byście się czuli, gdyby-ście nie mieli kolegów, ciągle bylibyście sami? Czy kiedyś zostaliście sami w domu? Jak się wtedy czuliście? Zwrócenie uwagi dzieci, że ludzie szukają kontaktów z innymi i źle się czują, kiedy przez dłuższy czas są sami.

Karta pracy, cz. 4, s. 60.

Oglądanie wzorów po lewej stronie karty. Kończenie odwzorowywania wzorów po prawej stronie karty.

Karta pracy, cz. 4, s. 61.

Uzupełnianie obrazka przedstawiającego drzewko marzeń rysunkami swoich marzeń. Kończenie kolorowania obrazka

 

4 –latki

 

08.06.2020 poniedziałek

Temat: Podajmy sobie ręce

 

Zabawa Opowiadam o sobie.

Dzieci odpowiadają na pytania pytania: Jak masz na imię? Jak masz na nazwisko? Ile masz lat? Gdzie mieszkasz? Przy jakiej ulicy?

 

09.06.2020 wtorek

Temat: Rysunek dla kolegi z Afryki

 

Ja podczas zabawy – wykonywanie rysunku dla kolegi z Afryki.

Nauczyciel mówi dzieciom, żeby wyobraziły sobie, że gdzieś daleko, np. w Afryce, mieszka dziecko, które chciałoby je poznać. Ale nie zna naszego języka i dzieci nie znają jego języka.

– W jaki sposób możecie mu opowiedzieć o sobie?

Jeżeli dzieci nie domyślą się, wówczas podpowiada im, że mogą opowiedzieć o sobie poprzez rysunek, np. przedstawiający ich rodzinę spędzającą wspólny czas albo siebie podczas zabawy na podwórku, w domu.

 

10.06.2020 środa

Temat: Przyjacielem być

 

Ćwiczenia w książce, s. 59.

Nauka fragmentu wiersza J. Koczanowskiej Przyjaciel z pomocą nauczyciela. Oglądanie obrazków. Opowiadanie o tym, co się na nich dzieje. Określanie, czy Lenka i Mikołaj się przyjaźnią.

Karta pracy, cz. 2, s. 52.

Dzieci oglądają obrazki. Odpowiadają na pytania.

Kogo szukał zajączek?

Czy moherowy szalik chciał zostać jego przyjacielem? Dlaczego?

Czy prawy pantofel Basi z brązowym pomponem chciał zostać przyjacielem zajączka? Dlaczego?

Czy poduszka chciała zostać przyjaciółką zajączka?

Kto chciał zostać jego przyjacielem?

Rysowanie w pustym polu przyjaciela zajączka.

 

Karta pracy, cz. 2, s. 53.

Określanie, co przedstawiają rysunki dla przyjaciela. Kolorowanie wybranego rysunku.

Wyświetleń: 189 | Dodał: SP | Data: 2020-06-08