5- latki

 

15.06.2020 poniedziałek

Temat: Niby tacy sami, ale inni

 

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 92.

• Narysowanie w rzędach, w każdym polu, o jedną figurę mniej. Pokolorowanie figur.

 

Ćwiczenia słuchowe.

1. Kończenie rymowanek.

• Ma zmarznięty z zimna nosek

ten malutki... (Eskimosek)

• Nie jadł śliwek ni malinek

ten mały, czarny... (Murzynek)

• Czy widzicie tego skośnookiego chłopczyka?

Ma żółtą cerę. To syn pana... (Chińczyka)

• Ta dziewczynka to Olka,

ona tak jak i wy – ... (Polka)

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 62.

• Dokończenie rysunków według wzorów.

 

19.06.2020 piątek

Temat: Na naszym podwórku. Plan mojego podwórka  

Karty pracy, cz. 4, s. 62, 63.

Nazywanie przedmiotów przedstawionych na zdjęciach. Naklejanie odpowiednich zdjęć według wzoru (rytmu).

Ćwiczenia w książce, s. 92.

Rysowanie na kartkach planu swojego podwórka. Zaznaczanie w sposób umowny, np. figurami geometrycznymi, urządzeń znajdujących się na podwórku.

Karta pracy, cz. 4, s. 64.

Nazywanie przedmiotów przedstawionych na rysunkach. Dzielenie ich nazw na głoski. Kolo-rowanie rysunków.

4 –latki

15.06.2020 poniedziałek

Temat: Na moim podwórku. Moje podwórko

 

Karta pracy, cz. 2, s. 54.

Oglądanie obrazków. Odszukanie pięciu różnic pomiędzy nimi. Zaznaczenie ich na górnym obrazku.

 

Oglądanie obrazka. Opowiadanie o zabawach dzieci na placu zabaw, a potem opowiadanie dzieci o ich zabawach na placu. Podawanie nazw ich ulubionych zabaw.

 

2. Słuchanie wiersza.

Na naszym podwórku

wspaniała zabawa,

jest ławka, huśtawka

i zielona trawa.

Jest piasek, łopatka

i wiele foremek,

są piłki, skakanki,

czerwony rowerek.

Tutaj się bawimy,

zapraszamy gości,

bo wspólna zabawa

to mnóstwo radości.

 

Rozmowa na temat wiersza.

Co znajduje się na podwórku?

Co robimy na podwórku?

 

Karta pracy, cz. 2, s. 55.

Rysowanie po drodze Lenki i Mikołaja do karuzeli. Określanie, co będą mijali po drodze.

 

19.06.2020 piątek

Temat: Zabawy na placu zabaw

 

Zabawy językowe.

Nauczyciel mówi fragmenty zdań, a dzieci je kończą.

Ala robi babki z...

Olek i Marek grają w...

Lenka zjeżdża ze...

Antek jeździ na...

 

Malowanie na temat Zabawy podwórkowe.

1. Kończenie przez kolejne dzieci zdania: Na podwórku najbardziej lubię...

2. Nazywanie sprzętu znajdującego się na podwórkach dzieci. Określanie, do czego on służy.

 

Karta pracy, cz. 2, s. 56.

Liczenie rysunków piłek. Odszukiwanie dwóch takich samych rysunków. Kolorowanie ich tak samo.

Wyświetleń: 126 | Dodał: SP | Data: 2020-06-15