08:00
Oddział przedszkolny 2-5.06

5- latki

 

02.06.2020 wtorek

Temat: Święto rodziców. Wkrótce Dzień Matki i Dzień Ojca

 

Burza mózgów – Co możemy zrobić dla mamy i taty z okazji ich świąt?

 

Karta pracy, cz. 4, s. 46.

Rysowanie coraz mniejszych szlaczków

Karta pracy, cz. 4, s. 47.

Łączenie kropek według wzoru.

 

03.06.2020 środa

Temat: Powinniśmy słuchać rodziców

 

Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej Mama i tata.

1. Wypowiedzi dzieci na temat: Co lubią moi rodzice.

Dzieci określają, co lubi mama, co lubi tata, ale odpowiedź podają, dzieląc dane słowa na sylaby lub na głoski.

2. Słuchanie wiersza.

Mama i tata to świat nasz cały,

ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce

i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie do słońca

oraz cierpliwość, co nie ma końca.

Kochana Mamo, kochany Tato,

dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczcie.

 

Rozmowa na temat wiersza.

– Kim są dla was mama i tata?

– Za co dzieci dziękują rodzicom?

 

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 26.

Połączenie liniami rysunków, których nazwy mają tyle samo głosek. Pokolorowanie rysunków.

Karta pracy, cz. 4, s. 48.

Rysowanie w serduszku portretów mamy i taty. Rysowanie po śladach serduszek

Karta pracy, cz. 4, s. 49.

Oglądanie zdjęcia. Rysowanie przy każdym fragmencie umieszczonym na dole karty odpo-wiedniej liczby kropek.

• Opowiadanie o tym, jak dziecko spędza z rodzicami wolny czas.

2. Ćwiczenia w książce, s. 88, 89.

• Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego.

 

04.05.2020 czwartek

Temat: Rodzinny obrazek

Karta pracy, cz. 4, s. 50.

1.Czytanie tekstu: nauczyciel czyta wyrazy, a dzieci rysują i mówią, ile porcji tortu pozostało.

2. Ekspresja słowna – Co by było, gdyby…?

Kończenie zdania: Gdybyśmy na świecie zostali sami, to…

3.Rodzinny obrazek – wykonanie rysunku dla rodziców.

Utrwalanie nazw dni tygodnia.

• Dzieci określają, jak nazywa się obecny dzień tygodnia, jak nazywał się dzień, który był wczoraj i jaki dzień będzie jutro.

• Określają, jak nazywają się, np. pierwszy, piąty i siódmy dzień tygodnia.

• Określają, którym z kolei dniem tygodnia jest, np. wtorek, czwartek, sobota.

Karta pracy, cz. 4, s. 51.

Łączenie liniami kartoników z serduszkami, zaczynając od tego, na którym jest najwięcej serduszek, do tego, na którym jest ich najmniej.

05.06.2020 piątek

Temat: Zagadki o rodzinie

Karta pracy, cz. 4, s. 52.

Rysowanie po śladach rysunku bukietu dla rodziców

 

Poprawne stosowanie nazw członków rodziny; kończenie wypowiedzeń rozpoczętych przez nauczyciela.

Mama mojej mamy lub taty to… (babcia).

Tata mojej mamy lub taty to… (dziadek).

Siostra mojej mamy lub taty to… (ciocia).

Brat mojej mamy lub taty to… (wujek).

Mama mojej babci lub dziadka to… (prababcia).

Tata mojej babci lub dziadka to… (pradziadek).

 

Karta pracy, cz. 4, s. 53.

Dzielenie na głoski nazw rysunków – prezentów dla rodziców. Kolorowanie rysunków.

2. Rozmowa na temat rodziców dzieci.

Dzieci opowiadają o swoich rodzicach: jak wyglądają, co lubią najbardziej robić, jakie lubią potrawy, jakie są ich ulubione kolory itp.

 

4 –latki

02.06.2020 wtorek

Temat: Piosenka dla rodziców

1. Słuchanie wiersza I. Landau Wiersz dla mamy.

Moja kochana mamusiu!

To dla ciebie ten wierszyk,

dla ciebie słońce i chmury,

dla ciebie tęcza i wietrzyk.

Wiosną i latem – kwiaty,

jesienią – liście jesienne...

Bądź szczęśliwa, mamusiu,

dziś, jutro i codziennie!

2. Wykonanie portretów mamy i taty na nadmuchanych balonach.

3. Słuchanie wiersza L. Marjańskiej Jak rysować tatę.

Tatę wielkiego rysować trzeba,

choćbyś rysować miał cały dzień.

Niech jak szczyt góry sięga do nieba,

niech jak dąb rzuca ogromny cień.

Tata podobny jest do olbrzyma,

co na ramionach cały dom trzyma.

A że jest droższy ci od skarbu,

namaluj tatę złotą farbą.

2. Karta pracy, cz. 2, s. 47.

Rysowanie po śladach rysunków serduszek i powtarzanie rymowanki za nauczycielem. Kolo-rowanie trzech serduszek złączonych ze sobą.

02.06.2020 środa

Temat: Co lubię robić z mamą? Co lubię robić z tatą?

Karta pracy, cz. 2, s. 48.

Oglądanie obrazka. Opowiadanie o tym, co Mikołaj lubi robić z mamą. Rysowanie pod obraz-kiem tego, co dzieci lubią robić z mamą.

Karta pracy, cz. 2, s. 49.

Oglądanie obrazka. Opowiadanie o tym, co Lenka lubi robić z tatą. Rysowanie pod obrazkiem tego, co dzieci lubią robić z tatą

 

03.06.2020 czwartek

Temat: Taki sam, ale inny. Dzieci na świecie

1. Słuchanie wiersza W. Fabera Dzieci świata.:

W Afryce, w szkole, na lekcji

śmiała się uczniów gromada,

gdy im mówił mały Gwinejczyk,

że gdzieś na świecie śnieg pada.

A jego rówieśnik, Eskimos,

też w szkole, w chłodnej Grenlandii,

nie uwierzył, że są na świecie

gorące pustynie i palmy.

Afryki ani Grenlandii

my także, jak dotąd, nie znamy,

a jednak wierzymy w lodowce,

w gorące pustynie, banany.

I dzieciom z całego świata

chcemy ręce uścisnąć mocno

i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,

jak z nas samych wyrosną.

4. Rozmowa na temat wiersza.

Z czego śmiały się dzieci w Afryce?

W co nie mogli uwierzyć Eskimosi?

Czego potrzebują wszystkie dzieci? (Bezpieczeństwa – życia w pokoju, być szczęśliwe, mieć kochających rodziców, cieszyć się i bawić, mieć przyjaciół...).

 

5. Ćwiczenie w książce, s. 58.

Oglądanie zdjęć. Określanie, czym różnią się dzieci przedstawione na zdjęciach. Słuchanie, skąd te dzieci pochodzą.

Karta pracy, cz. 2, s. 50.

Oglądanie zdjęć. Opowiadanie o tym, jak bawią się dzieci przedstawione na zdjęciach. Okre-ślanie przez dzieci, czy bawią się podobnie.

 

04.06.2020 piątek

Temat: Zabawy z piłką

Słuchanie wiersza E. M. Skorek Skacząca piłka.

W miejscach oznaczonych gwiazdką dzieci powtarzają za nauczycielem: la, la, la...

Mała Ala piłkę ma,

piłka skacze:

la, la, la.

La, la, la.*

Ala Ani piłkę da,

piłka skoczy:

la, la, la.

La, la, la.*

Ładnie fika piłka ta,

piłka tańczy:

la, la, la.

La, la, la.*

Piłkę łapie mała Ala,

piłka skacze:

la, la, la, la.

La, la, la, la.*

Czy ktoś wdzięku więcej ma

od tej piłki:

la, la, la?

La, la, la?*

 

Karta pracy, cz. 2, s. 51.

Rysowanie po śladach linii, od obrazków dzieci do zdjęć. Określanie, jak wygląda otoczenie przyrodnicze w kraju każdego z tych dzieci

Wyświetleń: 181 | Dodał: SP | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0